Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 25 oktober 2011, 23:12   #321
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den dinges Bekijk bericht
Dit is zo ongeveer de essentie van het hele verhaal.
Wie leeft van het zwaard, zal sterven door het zwaard...
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den dinges
Pro Vrije Wapendracht. De sleutel tot vrijheid is de mogelijkheid jezelf te verdedigen, anders ben je overgeleverd aan eenieder die je wil afmarcheren naar een kamp

Laatst gewijzigd door filosoof : 25 oktober 2011 om 23:18.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2011, 23:17   #322
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Tis geen kwestie van racisme, maar als uw zoon al zo vaak is opgepakt geweest, onder toezicht staat van de rechtbank en veelpleger is, en dan nog zeggen dat hij het "zonnetje" in het huis was...dan scheelt er iets met u.

Uitspraak vader: " die oude man had hem in bedwang moeten houden"...tja waarschijnlijk was dat zijn dood geweest, of toch ten minde een hele resem gebroken botten.

Crapuul kweekt crapuul, niks aan te doen. Die oude man was in zijn recht.
Een ouwe van 86 moet zo een gewapende gast van zeventien " in bedwang houden " ? Hoe moet die zoiets doen ? Die denkt misschien dat die ouwe een gepensioneerde X-Man is of zo ? Een superheld met bovenmenselijke krachten ?
De meeste mensen van 86 zijn al content als ze zelf hun eten kunnen klaarmaken, hun toilet doen, en eens een wandelingetje rond de huizenblok kunnen doen zonder uitgeput te zijn...Een robbertje vechten met opgefokte jong-volwassenen en ze dan ook nog in een knoop leggen op afwachting van de heren politieagenten is wel een beetje veel gevraagd vind ik...
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2011, 23:18   #323
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
wel, die oude man hééft hem in bedwang gehouden zeker hé? maar het manneke ging lopen! Misschien dat papa hem eens binnen had kunnen houden? maar ja, dan kwam er ook geen buit meer binnen zeker? of zou hij van al die 43 gekende inbraken niks overgehouden hebben?
Zou de villa in Marokko al afbetaald zijn ?
Oud 25 oktober 2011, 23:24   #324
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Wie in de "Marokkaanse gemeenschap" riep op tot betogen?
Naar welk land stuur jij iemand die hier geboren werd?
Naar het land waar zijn 2de paspoort vandaan komt .
Oud 25 oktober 2011, 23:35   #325
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik had twee inbraken in de woning (waarvan één terwijl we thuis waren) en ik voel me 100% gerust en veilig.
Hoe ging dat er aan toe dan ? Niet wakker geworden, gedaan alsof of opgestaan om een babbel te doen en een taske koffie aan te bieden ?
Oud 25 oktober 2011, 23:44   #326
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peter1962 Bekijk bericht
Hier was het een direkte overval, dus met onmiddellijke bedreiging van het slachtoffer. Voor mij : geen twijfel. In dat geval zou ik mijzelf en mijn gezin met alle middelen verdedigen. Je kunt dan maar twee dingen doen, vluchten of vechten. Eenvoudige keuze.
Problematischer is het als het gaat om inbraak, pak dan nog dat je ligt te slapen.
Stel : je hoort iets, ga je kijken en sla je toe als je een inbreker ziet ? Dan zit je achteraf in de shit tot over je oren. (het gebruikte geweld moet proportioneel zijn met de bedreiging...)
Van een politie inspekteur weet ik dat het overgrote deel van inbrekers gaat lopen van bij het eerste geluid in huis, die willen helemaal niet betrapt worden door een razende eigenaar die naar beneden stormt.
Gevaarlijkste situatie is als een inbreker naar boven komt, want dan weet je automatisch dat het tot geweld zal komen. Ik weet niet hoe anderen zich daarop voorbereiden, maar ik heb een hamer liggen binnen handbereik. Dat is een doorslaggevend argument.
Ik zal eerst en vooral wakker gemaakt worden door woest hondengeblaf vooraleer er een dief binnenbreekt. Daarna waarschijnlijk wanhopig gekrijs van de bandiet wiens billen en kont vakkundig in flarden gebeten word...
Wat er daarna nog van overblijft zal zo hard als het kan weglopen, en dan heb ik enkel nog eens met het jachtgeweer een oorverdovend schot te lossen in de lucht om hem dubbel zo hard te doen rennen.
Oud 25 oktober 2011, 23:45   #327
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Quorn Bekijk bericht
Wat zegt de dokter?
http://nl.wikipedia.org/wiki/Ad_hominem

D�*t zijn we van jou gewoon.
Oud 25 oktober 2011, 23:50   #328
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik zal eerst en vooral wakker gemaakt worden door woest hondengeblaf vooraleer er een dief binnenbreekt. Daarna waarschijnlijk wanhopig gekrijs van de bandiet wiens billen en kont vakkundig in flarden gebeten word...
Wat er daarna nog van overblijft zal zo hard als het kan weglopen, en dan heb ik enkel nog eens met het jachtgeweer een oorverdovend schot te lossen in de lucht om hem dubbel zo hard te doen rennen.
Indien ik zoveel schrik had dat ik honden en vuurwapens klaar heb zou'k niet gerust leven. Mja, dat ben ik, hé.

Laatst gewijzigd door filosoof : 25 oktober 2011 om 23:50.
Oud 25 oktober 2011, 23:50   #329
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Je snapt het weer niet, hé filosoof. Als ik zeg dat ik pro-vrije wapendracht ben, wil dit niet zeggen dat ik van mijn vrije wapendracht gebruik wil maken om andere mensen daarmee aan te vallen, te beroven, om van mijn wapens te leven zoals de één of andere struikrover . Wel integendeel. Ik eis het recht op mij met gelijke middelen tegen zulke mensen te kunnen verdedigen.
Ik heb een job waar ik geen wapens voor nodig heb. Wapens zijn voor mijn persoonlijke veiligheid en die van de mensen waarvoor ik verantwoordelijk ben.
Oud 26 oktober 2011, 00:02   #330
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Hoe ging dat er aan toe dan ? Niet wakker geworden, gedaan alsof of opgestaan om een babbel te doen en een taske koffie aan te bieden ?
Eén keer waren we niet thuis, de andere keer sliepen we erdoor. We zagen de resultaten, d�*t wel.
Geen 'slachtofferhulp' nodig gehad

Laatst gewijzigd door filosoof : 26 oktober 2011 om 00:03.
Oud 26 oktober 2011, 00:03   #331
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Indien ik zoveel schrik had dat ik honden en vuurwapens klaar heb zou'k niet gerust leven. Mja, dat ben ik, hé.
Ik zie graag honden. Dat ze hun " vital space " verdedigen, waar ik toevallig ook woon, is lekker meegepakt. Katten zie ik ook graag, ik heb er drie, die vangen hier ratten en muizen. Mijn honden vangen eventueel ander ongedierte. Wie zou het hen kwalijk nemen ?
En vuurwapens ? Ik schiet graag een konijntje van tijd tot tijd. En op een smerige rioolrat zou ik ook durven schieten...
Oud 26 oktober 2011, 00:04   #332
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Jan:

Hij werd hij niet aangevallen. Zijn kluis.
De overvaller bedreigde DE KLUIS met een schroevendraaier? En de kluis zei "ai"?
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2011, 00:07   #333
Stingray
Banneling

Standaard

Ik heb het gevoel dat dingen hier steeds herhaald worden. Papegaaien moet je in de zoo gaan zoeken.
Stingray is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2011, 00:08   #334
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik zie graag honden. Dat ze hun " vital space " verdedigen, waar ik toevallig ook woon, is lekker meegepakt. Katten zie ik ook graag, ik heb er drie, die vangen hier ratten en muizen. Mijn honden vangen eventueel ander ongedierte. Wie zou het hen kwalijk nemen ?
En vuurwapens ? Ik schiet graag een konijntje van tijd tot tijd. En op een smerige rioolrat zou ik ook durven schieten...
klinkt nogal aggressief.
Oud 26 oktober 2011, 00:23   #335
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
klinkt nogal aggressief.
Tja, oude mannetjes beroven en bedreigen met steekwapens is natuurlijk niet agressief...
Zie je filosoof, mij gaat het minder gemakkellijk overkomen om door zo een kerel in mijn woning bedreigd te worden. Voorzorgsmaatregels...
Zo zorg ik ervoor niet in een positie te komen die mij er toe dwingt, om het leven te bewaren, iemand anders te doden, zoals die oude man van 86 heeft moeten doen.
Die inbreker geraakt gewoon niet dicht genoeg bij mij, om mij te kunnen bedreigen.
Oud 26 oktober 2011, 00:28   #336
Ratatosk
Europees Commissaris

Ratatosk's schermafbeelding

Standaard

Met dit aan uw deur heb je geen last van puberende marokkaantjes met een schroevendraaier.

Oud 26 oktober 2011, 00:35   #337
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ratatosk Bekijk bericht
Met dit aan uw deur heb je geen last van puberende marokkaantjes met een schroevendraaier.

Volgens mij hebt u met een foto van die eekhoorn aan uw voordeur ook géén last meer van opgefokte puberende Marokkaantjes met een acuut geldgebrek ...

Het feit dat het beest meer ballen heeft dan zijzelf is al voldoende om hen op de vlucht te doen slaan..
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2011, 00:38   #338
Ratatosk
Europees Commissaris

Ratatosk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies Bekijk bericht
Volgens mij hebt u met een foto van die eekhoorn aan uw voordeur ook géén last meer van opgefokte puberende Marokkaantjes met een acuut geldgebrek ...

Het feit dat het beest meer ballen heeft dan zijzelf is al voldoende om hen op de vlucht te doen slaan..
Merci voor het compliment. Ik doe ook persoonlijke security. Alleen spijtig dat ik dan de chemische verwerkingsbedrijf moet opbellen na dienst. Die mannen kunnen dat gewicht niet aan.
Oud 26 oktober 2011, 01:36   #339
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ratatosk Bekijk bericht
Merci voor het compliment. Ik doe ook persoonlijke security. Alleen spijtig dat ik dan de chemische verwerkingsbedrijf moet opbellen na dienst. Die mannen kunnen dat gewicht niet aan.
FIFY:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Chuck Norris
Oud 26 oktober 2011, 01:51   #340
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik had twee inbraken in de woning (waarvan één terwijl we thuis waren) en ik voel me 100% gerust en veilig.
Dat is een sterk staaltje.

Als uw vrouw dan glas hoort breken, zeg je dan, "dat is ok, dat zijn die inbrekers maar?"
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:08.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be