![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#321 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
We kunnen dan misschien allemaal samenwerken en een mirakel verrichten zodat iedereen voldoende kansen krijgt maar daar gaan decennia over en de situatie wordt ondertussen anderzijds voortdurend rampzaliger ondanks de grote inspanningen. Want naargelang de bevolking stijgt moeten die inspanningen (en mirakels!) ook steeds groter worden. Er zijn nu miljoenen (miljarden?) kinderen zonder enige kans op een menswaardig bestaan die zich absoluut niet bewust zijn van deze wereldproblemen. Er is maar één oplossing : zorgen dat deze kinderen niet nog meer sukkelaars op de wereld zetten! 't Is hard maar het is de waarheid.
Zo is 't. Laatst gewijzigd door Marie van de koster : 11 november 2011 om 11:13. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#322 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#323 |
Minister-President
|
![]() De natuur is nochtans z'n best aan het doen overbevolking in achtergestelde werelddelen "op te kuisen" kijk maar naar de Hoorn van Afrika, de overstromingen in Thailand (= mislukte rijstoogst), modderstromen in Brazilië, aardbevingen, mislukte graanoogsten in Texas
![]() |
#324 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
kijk maar: ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#325 |
Banneling
|
![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#326 |
Banneling
|
![]() Ik denk dat moeder natuur zelf dictator gaat spelen, en een groot aantal onder ons ( = mensen ) gaat doen verdwijnen. Afrika , en ook Noordafrika, begint serieus uit te drogen de laatste jaren. Daar waar men amper toekwam tot nu toe, komt men helemaal niet meer toe. En men gaat die mensen heus niet allemaal naar hier laten komen. Zij gaan dus sterven.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#327 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#328 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#329 |
Banneling
|
![]() Altijd dezelfde vraag : wie gaat dat onderwijs betalen ? En w�*t voor werk gaan ze dan wel doen ? En waar ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#330 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#331 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#332 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Daartoe zijn we wel bereid geld uit te trekken. We hebben ook geld om de banken te redden; maar niet om de millennium-doelstellingen te behalen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#333 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik zie dat echt niet gebeuren. Als er zo spoedig mogelijk wereldwijde geboortebeperking ingevoerd wordt, dan zal het mogelijk worden om de niet meer zo enorm grote aantallen kinderen deftig onderwijs te geven en later een fatsoenlijke job. Maar ja, ik ben dan weer zo naïef te geloven dat alle mensen genoeg gezond verstand hebben om te begrijpen dat die wereldwijde geboortebeperking echt noodzakelijk is ...
![]() |
![]() |
#334 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ook al stoppen we onmiddellijk met alle oorlogsindustrie, hoe helpt dat die kinderen (behalve dat er minder kans is dat ze op een mijn stappen of door een verdwaalde kogel geraakt worden)? Hebt u ook enige praktische voorstellen om dit waar te maken? Dus een keertje geen getheoriseer ...
![]() |
![]() |
#335 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
1) Op zijn Tjernobyls. Halfgebakken en met de opoffering van veel goedkope mankracht. (ben benieuwd hoe de Chinese overheid het zou doen. gewoon tegen 1 miljoen van hun horigen zeggen, hier is een schop, daar de zak cement, ginder moet de beton gestort worden) 2) Duur. TMI als voorbeeld. Niet heel lang wachten en dan met hoog opgeleid personeel en met veel technologie de boel opruimen. Natuurlijk, de Zwitserse optie is nog beter. De rommel netjes leggen, de deuren dichtdoen, en een bordje ophangen " niet betreden tot 29XX". Maar da's geen onwaardige job nietwaar, da's geen job.
![]() |
![]() |
#336 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#337 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
De praktische voorstellen : http://www.detijdloopt.be/index.php?...tpage&Itemid=1 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#338 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De traagste manier is de meest humane. Ervoor zorgen dat iedereen ter dege beseft dat er gewoon te veel mensen zijn.
Helaas ga ik er van uit dat de meeste mensen gewoon te dom zijn om het te beseffen, of te egoïstisch/sadistisch De minder menselijke manier, die blijkbaar niet werkt, is de Chinese. "Wettelijk regelen". Helaas zijn er ook ginder achterpoortjes en gewoon "criminelen" die meer dan 1 kind willen. De Indische manier, ook al geen succes, is mensen betalen voor een sterlisatie. Enkele eugenetische pogingen uit de vroeg en midden 20ste eeuw waren ook al geen succes. Dit doordat de "geviseerde" bevolkingsgroepen te klein waren en arbitrair gekozen in veel gevallen. Maar ik heb het al eerder geschreven. Larry Niven, een Sci Fi schrijver van caliber heeft een aantal "wetten" uitgewerkt, waarmee eugenetica en menselijkheid in evenwicht gebracht kunnen worden. Voor zover ik ze kan interpreteren Iedereen mag , uitgezonderd mensen met duidelijke genetische defecten, 1 kind mee verwekken op natuurlijke wijze. (ge moet altijd met 2 zijn. In vitro fertilisatie en andere trukken om moeder natuur te bedotten zijn niet meer toegelaten) Het bevolkingsevenwicht is bepaald door de stand van de technologie. Dus, aangezien er een constante verbetering is van de technologie is een kleine aanwas mogelijk. Gecombineerd met de gebeurlijke ongevallen en vroegtijdige doden is er een bepaalde "reserve" aan niet ingevulde plaatsen. Deze plaatsen kunnen verdeeld worden volgens bepaalde regelingen. Mensen met bepaalde verdiensten kunnen licenties krijgen om meer kinderen te verwekken. Deze verdiensten kunnen gaan van genialiteit tot het kunnen kopen van een licentie- bijvoorbeeld €100 000 000 voor 1 kind. Een deeltje van de "overschot" gaat naar een loterij, waar iedereen mag aan meedoen, zelfs de onvruchtbaren en de genetisch beschadigden.
![]() |
#339 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mogelijke maatregelen: Vooral beginnen met mensen bij iedere gelegenheid te wijzen op het belang van geboortebeperking. Met alle mogelijke middelen moet dit telkens en telkens weer herhaald worden zodat uiteindelijk iedere bevolkingsgroep het begrijpt. Dat het lang zal duren voor het gewenste effect bereikt is, is logisch. Maar er moet onmiddellijk mee begonnen worden. De eenkindpolitiek in China is een optie maar niet overal mogelijk. In landen waar het wel mogelijk is om de bevolking het belang er van te laten inzien zou ik die politiek direct invoeren. Maar er moet wel controle zijn, zodat men niet met rare gevolgen zit zoals in bepaalde streken in China omdat jongens er de voorkeur kregen en dus meisjes in grote getale geaborteerd werden. In onze Westerse wereld waar die voorkeuren voor een bepaalde sekse niet zo bestaan, zie ik zo’n uitwassen van deze politiek niet vlug gebeuren, maar men weet nooit. In heel arme landen als in India zou ik de mannensterilisatie tegen betaling toch blijven promoten. Iedere gesteriliseerde man is er één, zal ik maar zeggen ![]() Verder is het zo dat in de meeste landen nu toch beroep gedaan wordt op medische hulp bij bevallingen. Ik weet dat dit heel radikaal is maar ik zou al die moeders die in een hospitaal bevallen na de geboorte van hun tweede kind d’office steriliseren, zelfs buiten hun eigen weten om, eventueel onder het mom van een curettage. Beter twee kinderen die men een degelijke opvoeding kan geven dan een heel nest die allemaal honger lijden en waarvan er hooguit één (mogelijk geen … ) wat onderwijs kan krijgen. Ik besef maar al te best dat dit een erg onsympathieke maatregel is maar ik ben bang dat het stilaan de enige oplossing zal worden in vele streken van de wereld.
![]() |
![]() |
#340 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wat bewapening/oorlogsvoering betreft, dat is minder simpel als het er uit ziet voor sommige wereldvreemde vogels en naïeve grapjassen: ook ik ben in mijn hart anti-militarist, maar hoe graag ik ook zou willen zien dat de westerse wereld de wapens neerlegt, het hele wapenarsenaal opdoekt, en onze soldaten huiswaarts stuurt met de opdracht maar burgerwerk te gaan verrichten, toch raad ik dit niet aan, want dan staan wij bloot aan aanvallen van arabieren, Chinezen, en noem maar op...De mensheid is nog niet klaar voor wereldvrede , trek de gazet maar open om je daar van te overtuigen. En nu hebben we nog steeds geen geld gevonden voor alle arme kinderen ter wereld een degelijke opleiding te geven, om daarmee een goedbetaalde baan te vinden...Waar ook al weer ? Bij wie ? Om wat te doen ? |
|
![]() |
![]() |