![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Milieu Hier kunnen alle discussies woden gevoerd over milieu, kernenergie, klimaatswijziging, .... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#321 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar om verder te gaan op je demarche inzake controle. Je moet het natuurlijk niet laten opvallen. Je moet net onder de radar doorvliegen. Ik heb dat gedaan met mijn watermeter. Ik zag op tijd in dat ze gingen afkomen met die onzin van waterzuiveringstaks en wat weet ik wat nog allemaal. Snel mijn WC's en een paar andere zaken een paar jaar op voorhand omgezet op een grondwaterpomp. Verbruik officieel nog geen 30 cuub en dat is al jaren zo. Geen haan die ernaar kraait, want hoe gaan ze dat controleren ? En ok, ik betaal een beetje op die 30 cuub, maar bijlange niet wat al de rest voor zijn water hier in de buurt moet betalen. En nu gaan er natuurlijk een hoop zijn die gaan staan te zagen dat het associaal is. Dat is dan spijtig voor hen. Ze moeten maar slimmer zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#322 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#323 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#324 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#325 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() http://www.vandaag.be/binnenland/134...nepanelen.html
Blijkbaar zou NU reeds bijna 80% van de eigenaars van zonnepanelen feitelijk geen-,of een slechts moeilijk toepasbare garantie meer hebben op hun PV-installatie.... De zonnepaneel-installateurs worden afgeslacht gezien de markt verder verschrompelt,en een garantie afdwingen van de Chinese fabrikant van de panelen zelf is vrijwel onmogelijk.(vooropgesteld dat deze zelf ook al niet gestopt is..).Europese fabrikanten zijn hen voorgegaan in het faillisement of stopzetting der activiteiten,dus ook bij hen kan meestal niet meer aangeklopt worden. Enkel bij de omvormers (Europese merken) is er geen speciaal probleem. Heel concreet : U zult uw defect zonnepaneel mogen vervangen op EIGEN kosten. Een paar jaar geleden vroeg ik mij af wat onze recyclageparken gaan doen als er plotsklaps hectares zonnepanelen gaan aangeboden worden.......Het is een vraag die hopelijk al bestudeerd is..... ![]() Laatst gewijzigd door kelt : 24 augustus 2013 om 07:46. |
![]() |
![]() |
![]() |
#326 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#327 |
Parlementslid
|
![]() Ik maak mij daar geen zorgen over hoor. Uit wat bestaat een zonnepaneel zoal? Aluminium, silicium, zilver en glas ==> allemaal waardevolle grondstoffen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#328 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Fosfor Nog wat andere ongein voor de doperingen wat goed te zetten Een hoopje metalen Polykristallijn en zelfs amorf Si En dat versmolten op moleculair roosterniveau. Echt wel waardevol ja ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#329 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Of als ik er al belastingen op moet betalen, haal ik ze eraf, koordje met betonblok eraan en ergens in een kanaal. Laatst gewijzigd door Stingray : 24 augustus 2013 om 23:32. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#330 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat wel gaat gebeuren is dat de opbrengst gaat verminderen. Bij de beste modellen werden 20-25 jaar voorspeld met een opbrengst van 80%. Alleen, dat is een belofte. Citaat:
Mare, je gaat 14 dagen op vakantie, en nadien blijken ze gestolen. En liggen er ergens anders "zwarte" panelen die niet aan het net hangen. 10m² met 1 kw opbrengst is nog leuk voor een warmwaterketel.
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen. Laatst gewijzigd door maddox : 25 augustus 2013 om 07:33. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#331 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#332 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#333 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#334 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#335 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Morgen volgt een eerste-,mogelijk kleine- test op de stevigheid van de tienduizenden zonne-paneelinstallaties die men de laatste jaren op zovele daken gevezen en geplaatst heeft...
Daken die daar niet voor ontworpen waren.... We hebben geluk,het VK zal de potentieel zwaarste storm sedert 1987 voor ons opvangen.... Laatst gewijzigd door kelt : 27 oktober 2013 om 10:15. |
![]() |
![]() |
![]() |
#336 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#337 |
Burger
|
![]() Kleine randvraag in deze discussie.
Stel dat er een organisatie een soort van repairdienst opstart voor die eigenaars wiens installatiebedrijf op de fles is gegaan.... Wat zijn hierin, hiervoor de interesses? |
![]() |
![]() |
![]() |
#338 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vanaf februari zijn er geen overheids-subsidies meer voor nieuwe zonnepaneel-installaties.
Naar verluid zijn de kosten van een installatie zo gedaald,en is de electriciteitsprijs zo hoog,dat dergelijke installatie zichzelf in een redelijke termijn terugverdient. Het subsidiesysteem is een paar jaar geleden "gekraakt" door de waarlijke massale aanleg van PV-installaties op landbouwloodsen,fabrieksdaken etc...... Gezien bedrijven hun electriciteit goedkoper kunnen inkopen dan particulieren is er voor hen nog geen sprake van een voordeel,en voor hen blijven er subsidierende maatregelen...(lees dat nu nog eens en .. ![]() Laatst gewijzigd door kelt : 19 januari 2014 om 17:11. |
![]() |
![]() |
![]() |
#340 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |