Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Milieu
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Milieu Hier kunnen alle discussies woden gevoerd over milieu, kernenergie, klimaatswijziging, ....

Antwoord

Discussietools
Oud 21 augustus 2013, 17:58   #321
Stingray
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Wel als U stroom gebruikt van buitenaf.

Als U zelfvoorzienend bent, zonder aansluitingen, is er geen enkel wettelijk mechanisme om uw verbruik te controleren
Inderdaad, maar dat is nu net niet zo éénvoudig.

Maar om verder te gaan op je demarche inzake controle. Je moet het natuurlijk niet laten opvallen. Je moet net onder de radar doorvliegen.

Ik heb dat gedaan met mijn watermeter. Ik zag op tijd in dat ze gingen afkomen met die onzin van waterzuiveringstaks en wat weet ik wat nog allemaal. Snel mijn WC's en een paar andere zaken een paar jaar op voorhand omgezet op een grondwaterpomp. Verbruik officieel nog geen 30 cuub en dat is al jaren zo. Geen haan die ernaar kraait, want hoe gaan ze dat controleren ? En ok, ik betaal een beetje op die 30 cuub, maar bijlange niet wat al de rest voor zijn water hier in de buurt moet betalen.

En nu gaan er natuurlijk een hoop zijn die gaan staan te zagen dat het associaal is. Dat is dan spijtig voor hen. Ze moeten maar slimmer zijn.
Stingray is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2013, 17:58   #322
Ill Duce
Banneling

Standaard

Citaat:
Wel als U stroom gebruikt van buitenaf.

Als U zelfvoorzienend bent, zonder aansluitingen, is er geen enkel wettelijk mechanisme om uw verbruik te controleren
Dat bedoel ik ook.
Ill Duce is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2013, 18:01   #323
Ill Duce
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stingray Bekijk bericht
Inderdaad, maar dat is nu net niet zo éénvoudig.

Maar om verder te gaan op je demarche inzake controle. Je moet het natuurlijk niet laten opvallen. Je moet net onder de radar doorvliegen.

Ik heb dat gedaan met mijn watermeter. Ik zag op tijd in dat ze gingen afkomen met die onzin van waterzuiveringstaks en wat weet ik wat nog allemaal. Snel mijn WC's en een paar andere zaken een paar jaar op voorhand omgezet op een grondwaterpomp. Verbruik officieel nog geen 30 cuub en dat is al jaren zo. Geen haan die ernaar kraait, want hoe gaan ze dat controleren ? En ok, ik betaal een beetje op die 30 cuub, maar bijlange niet wat al de rest voor zijn water hier in de buurt moet betalen.

En nu gaan er natuurlijk een hoop zijn die gaan staan te zagen dat het associaal is. Dat is dan spijtig voor hen. Ze moeten maar slimmer zijn.
Wat er asociaal is, is dat een instituut zoals een overheid of een privé-onderneming zomaar grondwater kan claimen en dat kan verkopen.
Ill Duce is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2013, 21:48   #324
Stingray
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ill Duce Bekijk bericht
Wat er asociaal is, is dat een instituut zoals een overheid of een privé-onderneming zomaar grondwater kan claimen en dat kan verkopen.
Tja in een andere draad ging het over het zogenaamde algemeen belang....
Oud 24 augustus 2013, 07:39   #325
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

http://www.vandaag.be/binnenland/134...nepanelen.html

Blijkbaar zou NU reeds bijna 80% van de eigenaars van zonnepanelen feitelijk geen-,of een slechts moeilijk toepasbare garantie meer hebben op hun PV-installatie....

De zonnepaneel-installateurs worden afgeslacht gezien de markt verder verschrompelt,en een garantie afdwingen van de Chinese fabrikant van de panelen zelf is vrijwel onmogelijk.(vooropgesteld dat deze zelf ook al niet gestopt is..).Europese fabrikanten zijn hen voorgegaan in het faillisement of stopzetting der activiteiten,dus ook bij hen kan meestal niet meer aangeklopt worden.
Enkel bij de omvormers (Europese merken) is er geen speciaal probleem.

Heel concreet : U zult uw defect zonnepaneel mogen vervangen op EIGEN kosten.
Een paar jaar geleden vroeg ik mij af wat onze recyclageparken gaan doen als er plotsklaps hectares zonnepanelen gaan aangeboden worden.......Het is een vraag die hopelijk al bestudeerd is.....

Laatst gewijzigd door kelt : 24 augustus 2013 om 07:46.
kelt is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2013, 07:49   #326
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht

Blijkbaar zou NU reeds bijna 80% van de eigenaars van zonnepanelen feitelijk geen-,of een slechts moeilijk toepasbare garantie meer hebben op hun PV-installatie....

De zonnepaneel-installateurs worden afgeslacht gezien de markt verder verschrompelt,en een garantie afdwingen van de Chinese fabrikant van de panelen zelf is vrijwel onmogelijk.(vooropgesteld dat deze zelf ook al niet gestopt is..).Europese fabrikanten zijn hen voorgegaan in het faillisement of stopzetting der activiteiten,dus ook bij hen kan meestal niet meer aangeklopt worden.

Een paar jaar geleden vroeg ik mij af wat onze recyclageparken gaan doen als er plotsklaps hectares zonnepanelen gaan aangeboden worden.......Het is een vraag die hopelijk al bestudeerd is.....
Ik stel voor dat we massaal mailkes sturen naar minister Vandebossche.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2013, 09:21   #327
Thomas-
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Ik maak mij daar geen zorgen over hoor. Uit wat bestaat een zonnepaneel zoal? Aluminium, silicium, zilver en glas ==> allemaal waardevolle grondstoffen.
Thomas- is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2013, 15:07   #328
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thomas- Bekijk bericht
Ik maak mij daar geen zorgen over hoor. Uit wat bestaat een zonnepaneel zoal? Aluminium, silicium, zilver en glas ==> allemaal waardevolle grondstoffen.
Arseen
Fosfor
Nog wat andere ongein voor de doperingen wat goed te zetten
Een hoopje metalen
Polykristallijn en zelfs amorf Si

En dat versmolten op moleculair roosterniveau.

Echt wel waardevol ja
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2013, 23:27   #329
Stingray
Banneling

Standaard

Citaat:

Als ze kapot zijn blijven ze gewoonweg liggen. End of story.

Of als ik er al belastingen op moet betalen, haal ik ze eraf, koordje met betonblok eraan en ergens in een kanaal.

Laatst gewijzigd door Stingray : 24 augustus 2013 om 23:32.
Oud 25 augustus 2013, 07:28   #330
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Kapot gaan ze niet zo gemakkelijk, en dan nog meestal door "externe oorzaken" zoals zware hagel. Daarvoor heb je een verzekering, en die mogen het dan uitvogelen.
Wat wel gaat gebeuren is dat de opbrengst gaat verminderen. Bij de beste modellen werden 20-25 jaar voorspeld met een opbrengst van 80%. Alleen, dat is een belofte.
Citaat:
Of als ik er al belastingen op moet betalen, haal ik ze eraf, koordje met betonblok eraan en ergens in een kanaal.
Nie nodig, die krengen drijven zowiezo niet.
Mare, je gaat 14 dagen op vakantie, en nadien blijken ze gestolen.
En liggen er ergens anders "zwarte" panelen die niet aan het net hangen. 10m² met 1 kw opbrengst is nog leuk voor een warmwaterketel.

Laatst gewijzigd door maddox : 25 augustus 2013 om 07:33.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2013, 07:28   #331
Descartes Jr
Banneling

Descartes Jr's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
zei de groene jongen ....
Descartes Jr is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2013, 17:28   #332
Stingray
Banneling

Standaard

Citaat:
Kapot gaan ze niet zo gemakkelijk, en dan nog meestal door "externe oorzaken" zoals zware hagel. Daarvoor heb je een verzekering, en die mogen het dan uitvogelen.
Wat wel gaat gebeuren is dat de opbrengst gaat verminderen. Bij de beste modellen werden 20-25 jaar voorspeld met een opbrengst van 80%. Alleen, dat is een belofte.

Nie nodig, die krengen drijven zowiezo niet.
Mare, je gaat 14 dagen op vakantie, en nadien blijken ze gestolen.
En liggen er ergens anders "zwarte" panelen die niet aan het net hangen. 10m² met 1 kw opbrengst is nog leuk voor een warmwaterketel.
toevallig zijn ze dan ook gedekt in de diefstalverzekering in de brandpolis.
Oud 26 augustus 2013, 08:15   #333
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
toevallig zijn ze dan ook gedekt in de diefstalverzekering in de brandpolis.
Ge zult snel moeten wezen, want op ander vlak hebben andere heldere geesten het idee al in gebruik.
Oud 26 augustus 2013, 15:43   #334
Stingray
Banneling

Standaard

Citaat:
Ge zult snel moeten wezen, want op ander vlak hebben andere heldere geesten het idee al in gebruik.
Ik weet uit mijn eigen ervaring dat het bewijs van een fraude leveren niet éénvoudig is. Helemaal niet zelfs. Niet dat ik zelf zou frauderen natuurlijk...
Oud 27 oktober 2013, 10:14   #335
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Morgen volgt een eerste-,mogelijk kleine- test op de stevigheid van de tienduizenden zonne-paneelinstallaties die men de laatste jaren op zovele daken gevezen en geplaatst heeft...

Daken die daar niet voor ontworpen waren....

We hebben geluk,het VK zal de potentieel zwaarste storm sedert 1987 voor ons opvangen....

Laatst gewijzigd door kelt : 27 oktober 2013 om 10:15.
Oud 27 oktober 2013, 10:55   #336
Bartjeuh
Banneling

Standaard

Citaat:
Morgen volgt een eerste-,mogelijk kleine- test op de stevigheid van de tienduizenden zonne-paneelinstallaties die men de laatste jaren op zovele daken gevezen en geplaatst heeft...

Daken die daar niet voor ontworpen waren....

We hebben geluk,het VK zal de potentieel zwaarste storm sedert 1987 voor ons opvangen....
Beetje kort door de bocht, toch. We hebben de voorbije 5 jaar al wat meer dan 100km/u over ons heen gekregen, zonder de dag erop meldingen van door zonnepanelen afgerukte daken in de pers te hebben gelezen.
Bartjeuh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2013, 09:20   #337
markasiet
Burger

markasiet's schermafbeelding

Standaard

Kleine randvraag in deze discussie.
Stel dat er een organisatie een soort van repairdienst opstart voor die eigenaars wiens installatiebedrijf op de fles is gegaan....

Wat zijn hierin, hiervoor de interesses?
markasiet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2014, 17:10   #338
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Vanaf februari zijn er geen overheids-subsidies meer voor nieuwe zonnepaneel-installaties.
Naar verluid zijn de kosten van een installatie zo gedaald,en is de electriciteitsprijs zo hoog,dat dergelijke installatie zichzelf in een redelijke termijn terugverdient.

Het subsidiesysteem is een paar jaar geleden "gekraakt" door de waarlijke massale aanleg van PV-installaties op landbouwloodsen,fabrieksdaken etc......
Gezien bedrijven hun electriciteit goedkoper kunnen inkopen dan particulieren is er voor hen nog geen sprake van een voordeel,en voor hen blijven er subsidierende maatregelen...(lees dat nu nog eens en .. )

Laatst gewijzigd door kelt : 19 januari 2014 om 17:11.
Oud 19 januari 2014, 17:41   #339
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Johan Bollen's schermafbeelding

Standaard

Zonnepaneelbedrijven stegen nogal veel op de beurs de laatste maanden (JKS 400 % bv.) Er blijkt een vertrouwen in de toekomst te zijn.

Website
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2014, 19:27   #340
non-conformist
Europees Commissaris

non-conformist's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Zonnepaneelbedrijven stegen nogal veel op de beurs de laatste maanden (JKS 400 % bv.) Er blijkt een vertrouwen in de toekomst te zijn.
Voor wie een gokje wil wagen waarschijnlijk wel.
non-conformist is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:39.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be