Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 27 februari 2012, 18:49   #321
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN

Diego Raga's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piero Bekijk bericht
Je kan mijn post dus in een culturele context plaatsen.
Ik reageerde op je post aan Raven, die stelde dat er minder verkrachtingen zouden plaats vinden, als er hier ook minder vreemdelingen zouden zijn, die het (cultureel) niet zo nauw nemen met het welzijn van vrouwen, wat ik volledig bijtreed.
Jouw reactie daarop leek me van een artisjokaanse inslag te zijn die de beestigheden van die verkrachters wilde minimaliseren, door aanleiding en schuld te leggen bij degenen die verkracht worden.
Citaat:
Jouw reactie kan ik in een andere culturele context plaatsen. Ik denk niet dat ik te progressief ben maar ik zie ook geen redenen om het culturele verleden van de Nederlanden te verheerlijken.
Het gaat hier dan ook niet over het gewelddadige verleden der Nederlanden in overzeese gebieden, maar over het gewelddadige heden van overzeese immigranten in Europa.

Citaat:
Ik vraag mij af in welke culturele context jij je hierboven voorspelde eigen reactie kan verantwoorden.
Mijn voorspelde reactie gaat over het feit dat ik die poco-onzin niet (meer) slik.
Ik ben dan ook voorstander van het verantwoordelijkheidsprincipe, waar elke burger voor zijn/haar daden rekenschap dient te geven, uitgezonderd minderjarigen, dementerenden en mentaal gehandicapten.

Of zou jij het fijn vinden dat een rechter de (moslim) verkrachter(s) van je dochter, vrouw of wie dan ook vrijspreekt, omdat het zgz 'in hun cultuur past' ?
Een Duitse poco-rechter heeft dit nochtans zo bevestigd, begrijpe wie kan.
En de opkomst van sharia-rechtbanken in het VK en de mohammadaanse vraag ernaar in de rest van Europa, voorspellen imo niet veel goeds voor niet-moslims.

Citaat:
Overigens, ik ben beslist geen intellectueel.
Dan heb ik me daarin vergist, alhoewel de meeste van je posts een belezen indruk geven.
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2012, 19:48   #322
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
van een artisjokaanse inslag te zijn die de beestigheden van die verkrachters wilde minimaliseren, door aanleiding en schuld te leggen bij degenen die verkracht worden.
Waar heb je dat nu weer gelezen?
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2012, 20:19   #323
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door porpo Bekijk bericht
Ze zouden daar shariarechtbanken voor privérechten en preventieve straffen voor moslims moeten toelaten dan worden er 2 of 3 van die criminelen door deze rechtbanken veroordeeld. Drugs en alcohol plus ontucht of misschien gedwongen ontucht (dan wordt het haraba dus doodstraf) .

Maar ja, die anti-moslims gaan dit weer niet goedkeuren. Enerzijds zijn ze tegen de shariarechtbank omdat de preventieve straffen van sharia te wreed zijn, en anderzijds willen ze een wreder straf: de islam moet buiten, moslims zijn islam, dus drugs en alcohol drinken is ook islam, en al die moslims, met goed gedrag of niet en autochtoon of niet en in binnenland geboren of niet, buiten.
Wat zit ge nu te verkondigen ?
Dat misdaad en wangedrag gepleegd door moslims enkel wat in te binden zijn met behulp van sharia-rechtbanken ?
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2012, 20:26   #324
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Neen, dat gaat niet over een "troep Pakistani", maar over groepsverkrachters die, zoals je in het artikel kan lezen, niet alleen buitenlanders zijn.....
't was anders weer goe geprobeerd van CC hé... écht subtiel
Oud 27 februari 2012, 20:28   #325
porpo
Europees Commissaris

porpo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
Wat zit ge nu te verkondigen ?
Dat misdaad en wangedrag gepleegd door moslims enkel wat in te binden zijn met behulp van sharia-rechtbanken ?
Nee.
porpo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2012, 20:35   #326
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En wat moet dat dan bewijzen ?
het gaat over 41 gevallen binnen de laatste drie jaar ... aangegeven

't Zegt dus niks over Nynorsks opmerking.

Laatst gewijzigd door praha : 27 februari 2012 om 20:35.
Oud 27 februari 2012, 20:42   #327
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Idd, ook autochtone Noren maken zich schuldig aan verkrachting, hoewel hun aandeel daarin jaar na jaar slinkt, maw, jaar na jaar plegen allochtonen steeds meer verkrachtingen:
So ?
Neemt het totaal aantal nu toe of af lijkt me een meer interessante vraag dan tot welke etnische groep _ of beter tot welke etnische groep juist niet... want daar lijkt de fixatie telkens weer te liggen _ die verkrachters nu zouden behoren.
Oud 27 februari 2012, 20:45   #328
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door porpo Bekijk bericht
Nee.
Daar leek het anders wel op porpo
Mijn excuses uiteraard moest ge dat niet bedoeld hebben.

Maar kunt ge me dan misschien wel eens uit de doeken doen wat ge wel precies bedoelt ?
Waarom zouden moslims die zich schuldig zouden gemaakt hebben aan zoiets sharia-bereht moeten worden ?
En is dat dan bovenop, naast of primair op de bestaande maatschappelijke bestraffing ?
Oud 27 februari 2012, 22:27   #329
Piero

Piero's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik reageerde op je post aan Raven, die stelde dat er minder verkrachtingen zouden plaats vinden, als er hier ook minder vreemdelingen zouden zijn, die het (cultureel) niet zo nauw nemen met het welzijn van vrouwen, wat ik volledig bijtreed.
Jouw reactie daarop leek me van een artisjokaanse inslag te zijn die de beestigheden van die verkrachters wilde minimaliseren, door aanleiding en schuld te leggen bij degenen die verkracht worden.
Merkwaardig, ik kan dat niet herleiden tot de post waarop je reageerde. Maar ik constateer dat je bezwaar hebt tegen mijn (en de vigerende) rechtsopvatting en je kunt op grond van een krantenberichtje oordelen over het gebeurde en ziet het als een bevestiging van je opvattingen over 'vreemdelingen'. Je zou eens een weekje met een strafrechter moeten meedraaien in zijn praktijk.

Citaat:
Het gaat hier dan ook niet over het gewelddadige verleden der Nederlanden in overzeese gebieden, maar over het gewelddadige heden van overzeese immigranten in Europa.
Nee, inderdaad. Dat ik het culturele verleden van de Nederlanden niet erg hoog aansla betreft meer dan het betreuren van het koloniale tijdperk. Ik kan ook niet trots zijn op de maatschappij van WO II en de jaren daarna. Jouw opmerking gericht aan mij was dat ik niet te progressief moest zijn; en dan ontken ik dat ik dat ben omdat ik niet geloof dat de maatschappij van bovenaf grondig veranderd kan worden, althans niet op korte termijn op grond een bepaalde ideologie of ergernis. De Democratische Staat is nmm een proces waaraan vele factoren bijdragen en waarvan de geschiedenis zich niet laat voorspellen. Een ieder moet dat geduldig uitzitten en ondertussen zijn eigen belangen verdedigen.

Citaat:
Mijn voorspelde reactie gaat over het feit dat ik die poco-onzin niet (meer) slik.
Ik ben dan ook voorstander van het verantwoordelijkheidsprincipe, waar elke burger voor zijn/haar daden rekenschap dient te geven, uitgezonderd minderjarigen, dementerenden en mentaal gehandicapten.
Rekenschap geven aan wie? Je bedoelt dat daders zich niet aan de rechter moeten verantwoorden maar aan de gedupeerden en dat die mogen straffen naar eigen goeddunken?

Citaat:
Of zou jij het fijn vinden dat een rechter de (moslim) verkrachter(s) van je dochter, vrouw of wie dan ook vrijspreekt, omdat het zgz 'in hun cultuur past' ?
Nee, dat zou ik niet fijn vinden, maar jouw suggestie om er dan maar op los te gaan slaan vind ik ook niet zinvol.

Citaat:
Een Duitse poco-rechter heeft dit nochtans zo bevestigd, begrijpe wie kan.
En de opkomst van sharia-rechtbanken in het VK en de mohammadaanse vraag ernaar in de rest van Europa, voorspellen imo niet veel goeds voor niet-moslims.
Je meent dus dat justitie het volk niet meer vertegenwoordigt. Je weet, er zijn in elke zaak minstens twee partijen met tegengestelde belangen. Meestal voelt één partij zich door de rechter niet begrepen en onrechtvaardig behandeld. Justitie geheel afschaffen dan?

Ik zie er nog niet van komen dat ik kans loop voor een sharia-rechtbank te moeten verschijnen. Maar wat voor zaken berechten die 'sharia-rechtbanken' in Londen enzovoort dan wel, dat je daar zo een bezwaar tegen hebt? Geef eens wat voorbeelden.
Piero is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2012, 22:34   #330
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Wat vroeger " al wel eens " gebeurde, groepsverkrachting, is nu schering en inslag, en vrijwel altijd het werk van éénzelfde bevolkingsgroep...Daar zal geen enkel artikeltje iets aan veranderen...
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2012, 22:39   #331
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piero Bekijk bericht
Wie zegt dat die meisjes inderdaad eerst niet thuis in bed lagen te kotsen ... enzovoort en te vervelen, en dat ze voor wat extra vertier steeds vaker de 'ongeïntegreerde buitenlanders mét machocultuur en wereldbeeld ... enzovoort, enzovoort, hebben opgezocht om zich eens lekker te laten verwennen, maar daar hoor je vrijwel niemand niet over.

Intussen worden die onaangepaste jongens, zonder veel verstand, opleiding en geld, voor wie, in hun cultuur, meisjes niet meer dan gebruiksvoorwerpen zijn, zodat ze toch eigenlijk niet beter weten, die de meisjes niet eens met messen, zwepen en bijtend zuur hebben verminkt, door mensen die aan een half woord al genoeg hebben en voor wie de werkelijkheid van buiten hun huisdeur zo verschrikkelijk lijkt dat ze deur haast niet meer uit komen, zodat die werkelijkheid alleen nog maar in hun verbeelding bestaat en daarin de vorm aanneemt van een maatschappij die nog maar uitsluitend uit ellende en misdaden bestaat veroorzaakt door barbaarse vreemdelingen, al de vreselijkste straffen toegewenst, zonder dat zij er bij stil staan dat de maatschappij, als zij dan al zo voortreffelijk wil zijn als gedacht door de voornoemde mensen die de deur niet meer uitkomen, als taak heeft om de opvoeding en opleiding van haar burgers te bewaken en verzorgen met als doel verstandige, rechtschapen en goedopgeleide productieve burgers te voort te brengen, waarvan de mannen niet verveelde schoolverzuimende gratis drugsgebuikende jonge meisjes versieren en betasten en nog meer, wat ik liever aan de verbeelding van de genoemde mensen die hun huis vrijwel niet meer uit gaan overlaat, daarom toch minstens medeverantwoordelijk is voor de pikante gebeurtenissen die zulke aardige jonge meisjes eerst zo leuk vonden en achteraf helemaal niet zo leuk meer vinden nu enkele van hen wat pijnlijke plekken en gedachten aan hun contacten met de genoemde ongeïntegreerde jongens hebben overgehouden, terwijl ook de ouders en opvoeders van deze meisjes kennelijk gefaald hebben in hun taak hun pupillen naar school te laten gaan en een gezonde en zinvolle vrijetijdsbesteding te doen vinden in bijvoorbeeld sport of muziek of literatuur of desnoods een baantje aan de kassa, zodat er op zijn minst rekening gehouden moet worden met de mogelijkheid dat de schuld voor deze vooral door de meisjes betreurde gebeurtenissen niet geheel en al bij de ongeïntegreerde mannen ligt en er dus sprake zou kunnen zijn van verzachtende omstandigheden en daarom een zo scherpe veroordeling van de ongeïntegreerde mannen toch eigenlijk ook vergezeld zou moeten gaan van een even scherpe veroordeling van de nalatige maatschappij en ouders en daarom ook van enige opmerkingen over te nemen maatregelen om ouders, mogelijk vooral in bepaalde minder goede milieus van de autochtonen, bij te staan en te helpen hun opvoedingstaak goed te vervullen en tevens of eigenlijk vooral ook van suggesties en plannen om de ongeïntegreerde mannen te helpen integreren in de juiste milieus van de reeds voortreffelijk geïntegreerde burgers.
Walgelijke zever !
Volwassen mannen neuken met minderjarige dronkengevoerde jonge meisjes = verkrachting, volgens onze wetten !
Oud 27 februari 2012, 22:44   #332
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Diego kent piero zijn sterrenbeeld niet.
Anders had hij wel "ironisch" bij zijn persoonlijkheidskenmerken gevonden.
Men ironiseert beter niet over groepsverkrachtingen. Er is niets grappigs aan.
Oud 27 februari 2012, 22:47   #333
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Ok, jij hebt tenminste de eerlijkheid om toe te geven dat jouw ideologie het antisemitisme van Stormfront is. Daarmee kunnen we je islamofobie ook meteen plaatsen, de moslim vervangt de Jood als noodzakelijke vijand.

Nu, daartegenover plaats ik niet Marx, maar Nietzsche die stelde dat het antisemitisme de ideologie was waar hij het meeste misprijzen voor had. Nu zou hij hetzelfde oordeel over de islamofoben vellen. Nietzsches grote waardering voor de islam is ook bekend.
Nietzsche is gek gestorven. Op het einde was hij zichzelf niet meer.
Oud 27 februari 2012, 22:50   #334
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat is een klassieke techniek van de antisemieten (en Zionisten), hé, verwarring zaaien tussen Jood en Zionist door de betekenis van Zionisme zo te verruimen tot elke Jood erbinnen valt en zo te vernauwen tot alle niet-Joodse supporters van Israël erbuiten vallen. Zionisme is het historische project om een Joodse staat in Palestina te stichten en die stichting ging gepaard met ethnische zuiveringen.

Vandaag zijn de Zionisten zij die de onrechtvaardigheden van de Israëlische regering verdedigen. De Joden die actief waren binnen de Frankfurter Schule waren progressieve Joden en zij hebben met het Zionisme nooit meegedaan.

Dat is totale onzin.

Als je niets over Nietzsche weet, zwijg er dan gewoon over. En neen, over Nietzsche lezen in het Engels is niet ok. Nietzsche had een diep misprijzen voor de Angelsaksers.
Het gaat hier over een bende gedegenereerde Paki's die jonge Engelse meisjes verkrachten ! Niet over joden, zionisten en Nietzsche.
Oud 27 februari 2012, 22:54   #335
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:

Nietzsche heeft zich heel duidelijk uitgesproken over de islam. Hij heeft zich ook heel duidelijk uitgesproken over alle vormen van nationalisme, antisemitisme en vreemdelingenhaat. En hij is even lovend voor de moslims als hij misprijzend is voor de nationalisten en antisemieten.

Meer valt er niet te zeggen.
Nobody is perfect...
Oud 27 februari 2012, 22:55   #336
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den dinges Bekijk bericht
Wat vroeger " al wel eens " gebeurde, groepsverkrachting, is nu schering en inslag, en vrijwel altijd het werk van éénzelfde bevolkingsgroep...Daar zal geen enkel artikeltje iets aan veranderen...
Hoeveel is 27.2% van schering en inslag precies ?
http://forum.politics.be/showthread....80&page=20#393

Is dat meer of minder dan 47% van "al wel eens" ?

Laatst gewijzigd door praha : 27 februari 2012 om 22:58.
Oud 27 februari 2012, 22:56   #337
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Wat weet jij nu over Nietzsche?
Kallikles, de énige die iets over Nietzsche weet...
Oud 27 februari 2012, 23:04   #338
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
Hoeveel is 27.2% van schering en inslag precies ?
http://forum.politics.be/showthread....80&page=20#393

Is dat meer of minder dan 47% van "al wel eens" ?
Hier een uittreksel uit jouw eigen link :

Citaat:
"Nu volgt de Noorse Aftenposten. Volgens de krant zijn alle daders, die de laatste drie jaar in Oslo voor overvalverkrachtingen werden aangeklaagd, immigranten met een niet-westerse achtergrond."Cijfers van de politieafdeling van Oslo voor geweld- en zedenmisdrijven laten zien dat alle 41 aangegeven overvalverkrachtingen van 2006-2008 door niet-westerse daders werden gepleegd.

‘De daders zijn relatief jonge mannen, die uit ander landen komen. Ze zijn meestal asielzoekers en komen vaak uit getraumatiseerde landen of uit landen met een heel ander vrouwbeeld dan wij in Noorwegen hebben’, zegt Hanne Kristin Rohde, hoofd van de sectie geweld- en zedenmisdrijven van de politie van Oslo tegen de zender NRK (Noorse staatstelevisie).

Het zijn mannen met een Koerdische of Afrikaanse achtergrond die de statistiek domineren en de politie denkt dat er meer preventieve arbeid bij mannen met een migratieachtergrond nodig is. Volgens het rapport ‘Verkrachting in Oslo 2007’ had 72,8% van de daders in dat jaar een andere nationaliteit dan de Noorse. Bij een overeenkomstig onderzoek in het jaar 2004 lag dit aantal bij 63,2% en in 2001 bij 53%. Dit zijn cijfers voor alle verkrachtingen. Het aandeel buitenlandse daders bij overvalverkrachtingen was altijd hoger.
Nog iets dat je wil weten ? Een cartoontje erbij misschien ?
Oud 27 februari 2012, 23:06   #339
Piero

Piero's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Walgelijke zever !
Volwassen mannen neuken met minderjarige dronkengevoerde jonge meisjes = verkrachting, volgens onze wetten !
Erg onzorgvuldig wat u hier allemaal beweert. Maar goed, helpen die wetten al een beetje om meisjes te leren zich niet dronken te laten voeren?

Laatst gewijzigd door Piero : 27 februari 2012 om 23:11.
Piero is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2012, 23:10   #340
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hier een uittreksel uit jouw eigen link :

Nog iets dat je wil weten ? Een cartoontje erbij misschien ?
Citaat:
alle 41 aangegeven overvalverkrachtingen van 2006-2008.
..
Dergelijke statisieken trekken uit 41 gevallen over 3 jaar is gewoon mathematisch zinloos, een statistische vloek.

Laatst gewijzigd door filosoof : 27 februari 2012 om 23:13.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:01.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be