Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 8 maart 2012, 17:31   #321
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tommm Bekijk bericht
Of het is die knagende honger waardoor hij een beetje slecht gezind is...
Ik vrees dat het dat is (in de achtergrond).
't Kan (nog) verkeren.

Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2012, 18:06   #322
subocaj
Perm. Vertegenwoordiger VN

subocaj's schermafbeelding

Standaard

[quote]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
Een paar honderd miljoen onbetaalde facturen bedoel je.
Bron?

Citaat:
Had hij daar dan iets over te zeggen misschien? Gelukkig dat hij zo goed is in het opruimen van het puin van zijn voorgangers, of we zaten nu met Griekse toestanden.
Als N-VA geweigerd had, die steun goed te keuren was hij er niet gekomen en ik praat over de steun aan dexia van de Vlaamse regering tot 2x toe. Wie is de dupe? Want die steun is voor eeuwig de hort op om de Fransen te "steunen". Maar dat is geen probleem voor N-VA en de andere Vlaamse meerderheidspartijen. Solidair zijn met Franse banken mag.
Met zieken, gepensioneerden en werklozen in Vlaanderen, is solidariteit echter uit den boze.
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2012, 18:15   #323
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Desondanks is ons land tezamen met Duitsland het beste aan het recuperen van de economische crisis die er kwam na de bankencrisis.
Dus tot spijt van wie het benijdt, België is wel degelijk een stabiel land.
Wat een onzin allemaal wat u daar vertelt en ik laat het je zelf zeggen :

Citaat:
België is vooral zwaar gehavend door de last van het rechthouden van de banksector die een te zware buitenlandse balans had om door ons land alleen overeind gehouden te worden. Onze economie heeft ook geen too-big-too-fail karakter zoals deze van Spanje, UK, Frankrijk en Duitsland.

Laatst gewijzigd door stuyckp : 8 maart 2012 om 18:16.
stuyckp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2012, 18:16   #324
Bokkenreyder
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bokkenreyder's schermafbeelding

Standaard

[quote=subocaj;6021145]
Citaat:

Bron?

Als N-VA geweigerd had, die steun goed te keuren was hij er niet gekomen en ik praat over de steun aan dexia van de Vlaamse regering tot 2x toe. Wie is de dupe? Want die steun is voor eeuwig de hort op om de Fransen te "steunen". Maar dat is geen probleem voor N-VA en de andere Vlaamse meerderheidspartijen. Solidair zijn met Franse banken mag.
Met zieken, gepensioneerden en werklozen in Vlaanderen, is solidariteit echter uit den boze.
Tja , de PVDA en de BUB konden zonder zetel zelfs niet hun steun verlenen. Dus dat is praat voor de vaak.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:
Bokkenreyder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2012, 18:16   #325
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht

Bron ?

Laatst gewijzigd door stuyckp : 8 maart 2012 om 18:16.
Oud 8 maart 2012, 18:29   #326
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
Wat een onzin allemaal wat u daar vertelt en ik laat het je zelf zeggen :
Wat begrijp je juist niet ? Ik heb de indruk dat je nog al snel "onzin" roept als je iets niets begrijpt.

Stemtip federaal: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Vlaams: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Europa: PVDA. Stop genocide !
Ooit was Bart De Wever de dikke steur vol eitjes voor N-VA; nu is hij de vis die de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2012, 18:44   #327
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Wat begrijp je juist niet ? Ik heb de indruk dat je nog al snel "onzin" roept als je iets niets begrijpt.
Ik heb nogal snel de indruk dat jij onzin spuit ja. En dat is meestal zo, getuige de talrijke quotes die we aangerijkt krijgen om in onze handtekening te plaatsen.
U blaast koud en warm tegelijk. Een bewijs dat je het zelf allemaal niet bijster begrijpt.
Oud 8 maart 2012, 19:25   #328
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik heb nogal snel de indruk dat jij onzin spuit ja. En dat is meestal zo, getuige de talrijke quotes die we aangerijkt krijgen om in onze handtekening te plaatsen.
U blaast koud en warm tegelijk. Een bewijs dat je het zelf allemaal niet bijster begrijpt.
Ik wil gerust proberen de zaken wat meer te vulgariseren om ze tot op jouw niveau begrijpbaar te maken. Daarom wil ik wel weten wat je juist niet begrijpt. Graag licht ik het dan verder toe. Je bent op goede weg als je reeds beseft dat het slechts een indruk is die je hebt en je afstapt van persoonlijke fixatie.

Stemtip federaal: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Vlaams: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Europa: PVDA. Stop genocide !
Ooit was Bart De Wever de dikke steur vol eitjes voor N-VA; nu is hij de vis die de vijver levenloos maakt.

Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 8 maart 2012 om 19:26.
Oud 8 maart 2012, 20:07   #329
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik wil gerust proberen de zaken wat meer te vulgariseren om ze tot op jouw niveau begrijpbaar te maken. Daarom wil ik wel weten wat je juist niet begrijpt. Graag licht ik het dan verder toe. Je bent op goede weg als je reeds beseft dat het slechts een indruk is die je hebt en je afstapt van persoonlijke fixatie.
Stap jij maar af van fixatie tout court.
Oud 8 maart 2012, 20:25   #330
Marxmannetje
Banneling

Standaard

De N-VA pakt uit met posters waar dehr. De Wever alleen opstaat met de slogan "De kracht van de verandering". Is de N-VA dan een eenmanspartij geworden? Kunnen ze enkel kiezers halen als ze De Wever op posters zetten met eronder dat hij de kracht van de verandering is, en de N-VA maar bijfiguren zijn?

Wie kan zich inbeelden dat de Volksunie onder Bourgeois daarmee zou afkomen in zijn jonge jaren? Geert Bourgeois zei zelf nog dat de standpunten van de N-VA al altijd hetzelfde waren als in de jonge jaren. Of beter vertaald: "Jullie zijn ook traag van begrip!".

Op wie stemt Vlaanderen? Bart De Wever of de N-VA? Weten al de kiezers van Vlaanderen dat de standpunten van de N-VA al altijd hetzelfde is gebleven? Of beter, wat hun standpunten zijn?

Ja, degene hier die Bart De Wever steunen (hij is zelfs een synoniem voor de N-VA) weten de standpunten, maar de rest buiten dit forum?

Men stemt nu alleen op Bart De Wever omdat hij de koning boos heeft gemaakt, ingaat tegen de klassieke partijen en een nee zei tegen het akkoord. Maar Geert Bourgeois? Jan Peumans? etc. Wie heeft naar de stemhokjes getrokken met het gedacht van "Die gasten gaan ook Vlaanderen veranderen! Ik geloof zelfs meer in hen dan De Wever!".

Tl;dr: mijn mening is dat men stemt op De Wever, en niet op de N-VA

Laatst gewijzigd door Marxmannetje : 8 maart 2012 om 20:27.
Marxmannetje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2012, 20:30   #331
fantoom
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marxmannetje Bekijk bericht
De N-VA pakt uit met posters waar dehr. De Wever alleen opstaat met de slogan "De kracht van de verandering". Is de N-VA dan een eenmanspartij geworden? Kunnen ze enkel kiezers halen als ze De Wever op posters zetten met eronder dat hij de kracht van de verandering is, en de N-VA maar bijfiguren zijn?

Wie kan zich inbeelden dat de Volksunie onder Bourgeois daarmee zou afkomen in zijn jonge jaren? Geert Bourgeois zei zelf nog dat de standpunten van de N-VA al altijd hetzelfde waren als in de jonge jaren. Of beter vertaald: "Jullie zijn ook traag van begrip!".

Op wie stemt Vlaanderen? Bart De Wever of de N-VA? Weten al de kiezers van Vlaanderen dat de standpunten van de N-VA al altijd hetzelfde is gebleven? Of beter, wat hun standpunten zijn?

Ja, degene hier die Bart De Wever steunen (hij is zelfs een synoniem voor de N-VA) weten de standpunten, maar de rest buiten dit forum?

Men stemt nu alleen op Bart De Wever omdat hij de koning boos heeft gemaakt, ingaat tegen de klassieke partijen en een nee zei tegen het akkoord. Maar Geert Bourgeois? Jan Peumans? etc. Wie heeft naar de stemhokjes getrokken met het gedacht van "Die gasten gaan ook Vlaanderen veranderen! Ik geloof zelfs meer in hen dan De Wever!".

Tl;dr: mijn mening is dat men stemt op De Wever, en niet op de N-VA
Velen zullen zich de reuze grote banners van Louis Tobback nog herinneren en de posters van de CD&V met Leterme etc, etc.

Ik vind het wel raar dat een marxist problemen mee heeft met reuzegrote affiches met één persoon er op...
fantoom is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2012, 20:31   #332
Marxmannetje
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fantoom
Ik vind het wel raar dat een marxist problemen mee heeft met reuzegrote affiches met één persoon er op...
1. Problemen is een groot woord
2. Waarom vind je dat raar?
Marxmannetje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2012, 22:06   #333
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Is de NVA dat wel ooit geweest? Die partij probeert constant iedereen om de tuin te leiden.

Het is de plicht van de N-VA om sukkels, debielen en belgicisten om de tuin te leiden!
Oud 8 maart 2012, 22:08   #334
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Bart De Wever heeft een enorme geloofwaardigheid opgebouwd en hij krijgt alsmaar meer volgelingen. Onder zijn volgelingen zitten alsmaar meer BDW cheerleaders. Die denken niet meer na maar spelen zijn gewoon in volle admiratie voor BDW en alles wat hij zegt is onweerlegbaar.
Steeds meer mensen zien dat België niet meer werkt, dat eraan vasthouden ons kapotmaakt, en vinden dat er een eind moeten aan komen. BDW is maar hun (weliswaar getalenteerde) tolk.

U weet dat.
Oud 8 maart 2012, 22:10   #335
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Daarom juist verschilt de NVA in geen enkel opzicht met de gevestigde partijen. En in het poenpakken moet de NVA niet onderdoen met andere partijen.
Dik in orde, zolang ze de Belgische machine maar saboteert.

Laatst gewijzigd door E. Gidius : 8 maart 2012 om 22:11.
E. Gidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2012, 22:13   #336
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Is de NVA dat wel ooit geweest? Die partij probeert constant iedereen om de tuin te leiden.
Ja, dat klopt helemaal voor de volle 100/100, en dat doet die partij de N-VA in zéér duidelijke tegenstelling tot de partijen de CD&V, de Open-VLD en de SP.a die er nog niet aan zouden dénken iemand om de tuin te leiden, laat staan het ook eens - al was het maar om te weten hoe dat zo aanvoelt - in werkelijkheid proberen

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!

Laatst gewijzigd door djimi : 8 maart 2012 om 22:14.
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2012, 22:18   #337
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waarom zou ik Di Rupo volgen?
Maar als ik moet kiezen tussen hem en BDW is mijn keuze snel gemaakt.
Liever een zachte pijn door een Italiaanse Waal, dan mijn kop er af gerukt door een Vlaamse hypocriet.

Moet ik ook antwoorden.
Ge moet eens in Henegouwen gaan vragen hoe zacht die zachte pijn precies is, en hoe lang die nu al duurt.

Oud 8 maart 2012, 22:20   #338
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Stap jij maar af van fixatie tout court.
??

Oud 8 maart 2012, 22:22   #339
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
??
Jouw fixatie als zouden de N-VA en De Wever verkozen zijn om jouw neoliberaal-belgicistische programma uit te voeren.
Oud 8 maart 2012, 22:25   #340
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Even de aai laten staan, want die hebben je kinderen nodig met het N-VA programma.
Actuele bestel is er gekomen, omdat er mensen zijn, die blindelings geloofden dat alles gesplitst moest worden en dan maar klagen, dat alle administraties en regeringen te duur zijn.
En geloof me vrij, dat heeft al meer gekost dan alle wafelijzer politiek van vroeger. Dat waren eenmalige kosten, de splitsing is een dagelijkse kost.
Daar moet ik enkel een beetje logisch voor nadenken.
En daar moet ik niet voor in een ton gaan liggen.
Bent u van mening dat Finland, Estland, Letland, Litouwen, Wit-Rusland, Oekraïne, Moldavië en de -stans opnieuw onder het gezag van Moskou moeten vallen?

Wilt u de Oostenrijks-Hongaarse Dubbelmonarchie in ere herstellen?

Wilt u de Kongolezen weer vanuit Bruxelles besturen?

Wilt u het Ottomaanse Rijk soms tot leven wekken?

Zo neen, waarom niet?

Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:49.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be