Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 3 april 2012, 08:42   #321
Alboreto
Perm. Vertegenwoordiger VN

Alboreto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Bewijs dat eens met een citaat en een link.....
Niet mee overdrijven de eerste keer.
http://en.wikipedia.org/wiki/Ad_hominem
Oud 3 april 2012, 08:47   #322
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Daar staat toch geen vraag.
Juist ja, je woordspelletjes...
Neen er staat geen vraag, wel een opmerking.
Maar daar heb je dan geen commentaar op.
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2012, 08:49   #323
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hoe meer correcties, hoe beter het systeem.
Ons systeem is toch beter dan dat van de USA. Want wij hebben meer correcties.

Op wereldvlak hebben we ook correcties nodig.
Wereldhandel met respect voor mens en milieu.
Jobs met eerbiediging voor mensenrechten en arbeidsrechten.
Iedereen eerlijk belastingen betalen.
Banken nationaliseren.
Opnieuw geen reactie op de vraag ofte opmerking!
In welk land werkt er nu een systeem dat beter is dan het kapitalisme?
Natuurlijk zijn er verbeteringen aan te brengen, maar dat is de vraag niet!
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2012, 09:23   #324
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
Really?
Ik zie u hier anders niets anders doen dan zeuren en klagen en anderen beschuldigen op 'n virtueel platform. Volg uw eigen raad op en ga naar een land waar racisme niet is verboden en ge kunt discrimineren naar eigen inzicht.
Ik heb ze nog niet zien klagen over het kapitalisme, ik zal dat gemist hebben.
Wel loopt het hier vol van mensen die er wel iets tegen hebben maar toch zo graag naar hier willen komen om onder het gehate kapitalisme te leven.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2012, 10:07   #325
Alboreto

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Ik heb ze nog niet zien klagen over het kapitalisme
Wat niets afdoet aan mijn vaststelling.
Oud 3 april 2012, 17:44   #326
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Net zoals je er kan voor kiezen om uit het leven te stappen.
Maar ik vind dit niet echt een keuze.
Dat zijn wel degelijk keuzes, niet eens te vergelijken met 'uit 't leven stappen', je zoekt 't wel erg extreem.
Je hebt je keuze gemaakt, de andere 'keuzes' bevallen je niet, vandaar dat 't voor jou geen 'opties' zijn, heb dan tenminste de intellectuele eerlijkheid dat toe te geven.

Met je 'keuze' steun je gewoon 't systeem dat je verafschuwt.
Citaat:
Dat verandert geen sikkepit aan het systeem.
Nee, inderdaad niet, om 't hele systeem te veranderen heb je voldoende draagvlak nodig, maar dan wel mensen die ook �*chter hun principes staan, niet enkel met woorden, maar ook met daden, 't lef hebben om de daad naar 't woord te voegen en niet 'anderen' erop aanspreken en met de vinger wijzen.

Citaat:
Daarin heb ik geen keuze.
Die heb je wèl en gemaakt zelfs.

Citaat:
Ik heb er nog altijd een probleem mee dat anderen en hun familie die keuze niet hebben. Dat het kapitalisme dat niet aan iedereen biedt.
Heb jij daar geen probleem mee?
Om welke reden hebben anderen en hun familie die keuze niet?
Omdat ze die kansen niet hebben, omdat ze in 'n onderdrukkend regime leven?

Citaat:
Jij weet niet of ik zelf niks doe.
Ik weet dat je minstens 1 computer hebt waar bloed aan kleeft, elk van je familieleden; jij, je man en 2 kinders, 'n mobiele telefoon hebben...waar bloed aan kleeft, die keuze heb je gemaakt.

Je steunt dus dergelijke onderdrukkende regimes.
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2012, 17:48   #327
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Ja, mensen die hun leven lang hard gewerkt hebben, bijgedragen hebben, belastingen betaald hebben...'krijgen' niks, staan met 'n kapotte rug, haast lege handen, onze oudjes die gewèrkt hebben om onze maatschappij te maken wat ze is, bijgedragen hebben, ons land opgebouwd, heropgebouwd na de oorlog,
Hebben die daar niet voor gekozen?
Of hadden zij geen keuze?
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2012, 17:56   #328
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat zijn wel degelijk keuzes, niet eens te vergelijken met 'uit 't leven stappen', je zoekt 't wel erg extreem.
Je hebt je keuze gemaakt, de andere 'keuzes' bevallen je niet, vandaar dat 't voor jou geen 'opties' zijn, heb dan tenminste de intellectuele eerlijkheid dat toe te geven.

Met je 'keuze' steun je gewoon 't systeem dat je verafschuwt.

Nee, inderdaad niet, om 't hele systeem te veranderen heb je voldoende draagvlak nodig, maar dan wel mensen die ook �*chter hun principes staan, niet enkel met woorden, maar ook met daden, 't lef hebben om de daad naar 't woord te voegen en niet 'anderen' erop aanspreken en met de vinger wijzen.

Die heb je wèl en gemaakt zelfs.

Om welke reden hebben anderen en hun familie die keuze niet?
Omdat ze die kansen niet hebben, omdat ze in 'n onderdrukkend regime leven?

Ik weet dat je minstens 1 computer hebt waar bloed aan kleeft, elk van je familieleden; jij, je man en 2 kinders, 'n mobiele telefoon hebben...waar bloed aan kleeft, die keuze heb je gemaakt.

Je steunt dus dergelijke onderdrukkende regimes.
Oud 3 april 2012, 18:01   #329
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Really?
Ik zie u hier anders niets anders doen dan zeuren en klagen en anderen beschuldigen op 'n virtueel platform. Volg uw eigen raad op en ga naar een land waar racisme niet is verboden en ge kunt discrimineren naar eigen inzicht.
Je bent weer niet mee schatteke.

't ging over 't kapitalistische systeem, over computers, mobiele telefoontjes waar bloed aan kleeft, en allerhande andere niet levensnoodzakelijke spullen waar mogelijks ook bloed aan kleeft.

Artisjok heeft 't daar moeilijk mee, ze wil dat niet steunen, ze wijst graag met de beschuldigende vinger naar anderen die dat soort systemen in stand houden, maar tegelijkertijd heeft ze wel zelf 'n job, computer, mobiele telefoon, bijgevolg steunt ze dat kapitalistische systeem waar ze zo'n hekel aan heeft, zèlf ook.

Indien haar daar op gewezen wordt, zegt ze doodleuk dat ze geen keuze heeft, terwijl iedereen de keuze heeft om dat kapitalistische systeem niet te steunen, geen computer, mobieltje aan te schaffen of te gebruiken.

Met 't vingertje naar anderen wijzen en tegelijkertijd er zèlf aan meedoen is hypocriet.

Ik ga er niet vanuit dat je 't nu begrijpt, daarom 'n kleine vergelijking; Ik viseer islam, dat is geweten, wordt door mij niet onder stoelen of banken gestoken, ik moet niet weten van dat hele systeem, steun 't dus vanzelfsprekend nìet, stel je nu voor dat ik dagelijks in de moskeet op 'n matteke zou liggen allah oe akbar roepen, tegelijkertijd op 't forum naar iedereen met 't beschuldigend vingertje zou wijzen die dat (islamitisch) systeem steunt....zou wel 'n beetje vreemd en enorm hypocriet zijn, toch?

Zelfde voor sjok.

Nu de rest van je schrijfsel;

Dat had niets met racisme of discriminatie vandoen.

Maar indien jij 't er met alle geweld over wil hebben omdat je er zo door geobsedeerd bent, ok.

Doordat jij niet eens weet wat ècht racisme ìs, en in alles, altijd en overal racisme ziet, jezelf inbegrepen volgens je eigen definitie ervan, zìe je de èchte racisten niet eens meer, je kan je vizier niet meer juist richten omdat je door de bomen 't bos niet meer ziet, jullie hebben dat woord zodanig uitgehold dat er niets meer van overeind blijft.

Nee dank je, ik hoef hier geen antwoord meer op, je krombreierij is aan mij niet besteed, zeker niet als je geeneens weet waar 't over ging.
Oud 3 april 2012, 18:04   #330
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hebben die daar niet voor gekozen?
Of hadden zij geen keuze?
Die mensen hadden gekozen om bij te dragen aan de SZ in de hoop dat diezelfde SZ later gebruikt zou worden waarvoor 't diende, waarvoor 't opgericht werd, en NIET om uit te delen aan lui die nooit wat bijgedragen hebben.

Zij hebben dus wel degelijk gekozen!

Maar lui die tegen dat kapitalistische systeem fulmineren. delen 't liever uit aan alles wat aangewaaid komt en nooit heeft bijgedragen, dáár hebben ònze oudjes NIET voor gekozen!
Oud 3 april 2012, 18:07   #331
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
.
Ja en?

Waarom niet dan?
Oud 3 april 2012, 18:07   #332
Elbow
Banneling

Standaard

Citaat:

't ging over 't kapitalistische systeem, over computers, mobiele telefoontjes waar bloed aan kleeft, en allerhande andere niet levensnoodzakelijke spullen waar mogelijks ook bloed aan kleeft.

Artisjok heeft 't daar moeilijk mee, ze wil dat niet steunen, ze wijst graag met de beschuldigende vinger naar anderen die dat soort systemen in stand houden, maar tegelijkertijd heeft ze wel zelf 'n job, computer, mobiele telefoon, bijgevolg steunt ze dat kapitalistische systeem waar ze zo'n hekel aan heeft, zèlf ook.

Indien haar daar op gewezen wordt, zegt ze doodleuk dat ze geen keuze heeft, terwijl iedereen de keuze heeft om dat kapitalistische systeem niet te steunen, geen computer, mobieltje aan te schaffen of te gebruiken.

Met 't vingertje naar anderen wijzen en tegelijkertijd er zèlf aan meedoen is hypocriet.

Ik ga er niet vanuit dat je 't nu begrijpt, daarom 'n kleine vergelijking; Ik viseer islam, dat is geweten, wordt door mij niet onder stoelen of banken gestoken, ik moet niet weten van dat hele systeem, steun 't dus vanzelfsprekend nìet, stel je nu voor dat ik dagelijks in de moskeet op 'n matteke zou liggen allah oe akbar roepen, tegelijkertijd op 't forum naar iedereen met 't beschuldigend vingertje zou wijzen die dat (islamitisch) systeem steunt....zou wel 'n beetje vreemd en enorm hypocriet zijn, toch?

Zelfde voor sjok.

Nu de rest van je schrijfsel;

Dat had niets met racisme of discriminatie vandoen.

Maar indien jij 't er met alle geweld over wil hebben omdat je er zo door geobsedeerd bent, ok.

Doordat jij niet eens weet wat ècht racisme ìs, en in alles, altijd en overal racisme ziet, jezelf inbegrepen volgens je eigen definitie ervan, zìe je de èchte racisten niet eens meer, je kan je vizier niet meer juist richten omdat je door de bomen 't bos niet meer ziet, jullie hebben dat woord zodanig uitgehold dat er niets meer van overeind blijft.

Nee dank je, ik hoef hier geen antwoord meer op, je krombreierij is aan mij niet besteed, zeker niet als je geeneens weet waar 't over ging.
Mooie uiteenzetting over de achterbaksheid en onderkruiperigheid van extreem-links.
Elbow is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2012, 18:16   #333
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elbow Bekijk bericht
Mooie uiteenzetting over de achterbaksheid en onderkruiperigheid van extreem-links.
en de wereldvreemheid van de linkies...
veel geleuter over 'je moet die mensen willen leren kennen' en een pijnlijke stilte bij ervaringsdeskundige verhalen over het marginaal geimporteerd gepeupel..maarja wat wil je als je alleen maar vreemdelingen kent van één of ander links bbq feestje en van theoretische emoverhalen..

Deze week nog bij ons in de gemeente : (verhaal uit eerste hand)
Asielzoeker/geregulariseerde ? ( €1.200 ocmw steun !) vraagt of hij niks kan (bij)verdienen op de gemeente...van zodra hij door heeft dat zijn steun dan vervalt verdwijnt de man spoorslags...
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2012, 18:17   #334
Alboreto

Standaard

Citaat:

't ging over 't kapitalistische systeem
Weet ik, maar ge doet hetzelfde over mensen die blijkbaar niet willen discrimineren en ge ijvert ervoor om dit discrimineren terug legaal te maken.

Dus: volg uw eigen raad op en verhuis naar een land waar discrimineren toegelaten is.
Oud 3 april 2012, 18:24   #335
CyberpunX
Staatssecretaris

CyberpunX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Weet ik, maar ge doet hetzelfde over mensen die blijkbaar niet willen discrimineren en ge ijvert ervoor om dit discrimineren terug legaal te maken.

Dus: volg uw eigen raad op en verhuis naar een land waar discrimineren toegelaten is.
Wij vragen niet dat mensen discrimineren, wij vragen dat mensen consequent zijn. Net nog een affiche gezien over mensen die hun hebben en houden hebben opgegeven om in afrika een school te gaan bouwen. Met hun eigen handen. Daar heb ik eindeloos respect voor. Geen dure GSM, geen dure computer te zien, alleen zakken cement om een verschil te maken. Zijn dat ook kapitalisten zonder keuze?
CyberpunX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2012, 18:25   #336
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:

't ging over 't kapitalistische systeem,
Het ging ook over (en ik citeer letterlijk jouw woorden)
K�*n 't nog hypocrieter, ben ik niet tevreden met mijn situatie. dan dòe ik er effectief wat aan, in daden, niet met zeuren en klagen en anderen beschuldigen op 'n virtueel platform.
Salut!
Oud 3 april 2012, 18:29   #337
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CyberpunX Bekijk bericht
Wij vragen niet dat mensen discrimineren, wij vragen dat mensen consequent zijn. Net nog een affiche gezien over mensen die hun hebben en houden hebben opgegeven om in afrika een school te gaan bouwen. Met hun eigen handen. Daar heb ik eindeloos respect voor. Geen dure GSM, geen dure computer te zien, alleen zakken cement om een verschil te maken. Zijn dat ook kapitalisten zonder keuze?
Landen/plaatsen waar discriminatie toegestaan zijn :
-Alle islamitische landen
-de meeste islamitische wijken in ons land
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2012, 18:48   #338
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ik steun geen systeem waar ik niet achter sta, waar ik 'n afschuw van heb, ik hèb principes en daar sta ik achter!

D�*�*r ging 't om, en niet om wat jij er allemaal met de haren wil bijslepen.

Bron, bewijs, link, citaat waar ik discrimineren (terug) legaal wil maken?

Bovendien is positief discrimineren óók discrimineren.

't Is je misschien ontgaan, maar ik wóón in 'n land waar nog niet zo'n achterlijke bange blanke linxe wezels 't eigen volk op de laatste plaats plaatsen. (Niet dat er geen zijn hoor, overal lopen ze de maatschappij te verzieken met hun wereldvreemdheid, maar toch...)
Waar de meeste mensen zich 'n bult lachen over ziek belziek.
Oud 3 april 2012, 18:49   #339
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het ging ook over (en ik citeer letterlijk jouw woorden)
K�*n 't nog hypocrieter, ben ik niet tevreden met mijn situatie. dan dòe ik er effectief wat aan, in daden, niet met zeuren en klagen en anderen beschuldigen op 'n virtueel platform.
Salut!
Ja en?

W�*t doe jij buiten beschuldigende vingertjes wijzen èn 't systeem dat je afwijst zèlf steunen?

Salut!

Ik steun géén systeem dat ik afwijs!
Oud 3 april 2012, 19:46   #340
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja en?

W�*t doe jij buiten beschuldigende vingertjes wijzen èn 't systeem dat je afwijst zèlf steunen?

Salut!

Ik steun géén systeem dat ik afwijs!
Hypocrisie op zijn best!
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:00.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be