![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen). |
|
|
Discussietools |
|
|
#321 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
De bluts met de buil weet je...... *Moet een fietser zeiken omdat hij mee opdraait voor de autostradekost? *Moet de immer gezonde fittness-freak neuten omdat hij een hospitaalscanner mee financiert via zijn RSZ-afhouding? *Moet de rokende zatladder memmen omdat hij meer accijnzen in de staatskas stort via zijn foliekes dan de sobere ascetische kloosterzuster? Laat u toch niet opjutten omdat er een paar Eurocenten van jou naar een anderstalige versluisd worden. Van dat onterecht geïnstigeerde ongenoegen spinnen alle politici garen om achter uw kloten de echt belangrijke zaken te regelen.
|
|
|
|
#322 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Ik heb geen enkel probleem met de door U aangehaalde solidariteit. Waar ik wel een probleem mee heb, is dat onze politiediensten het werk moeten doen, en betaald worden door elke burger van de gemeente! en dat deze tijd beter kan gebruikt worden om onze menden van de gemeente te beschermen. Wanneer de federale het geld federaal wil verdelen, moeten ze ook zelf voor de kosten opdraaien ,en niet de burger welke gaan overtredingen begaan laten opdraaien. Of kort en bondig.. Het geinde boetebedrag moet in de gemeente blijven welke het werk doen. Anders moet de Waal maar naar hier komen om de kastjes te legen! Er is een hemelsgroot verschil in solidariteit! Wanneer de politie van de gemeente, stad, ervoor betaald zou worden door de federale kan het mij gene bal schelen hoe ze het geld verdelen. Maar nu moeten de mensen welke geen overtreding begaan NOG EENS BETALEN om de anderen geld van de overtreders te geven! En dat heeft niets te zien met solidariteit. Als U daar solidariteit in ziet, wel ik niet! Het is ook mogeloijk dat ik mij niet goed uitdruk. Maar Nu betalen we nog eens om die kastjes te legen, en de andere zijde heeft geen kastjes, en moet niet betalen om te legen! |
|
|
|
|
|
#323 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
De eengemaakte politie is toch federaal betaald? In welke gemeente ze kastjes legen speelt geen rol. Hun loon komt uit de zak van zowel francofoon als Nederlandstalige. Het controleren-sanctioneren van snelheidsduivels, is op de keper beschouwd ook een beschermende taak.
|
|
|
|
#324 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
#325 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Zijn ze in Wallonië plots 50% werkzamer dan in Vlaanderen? Ik dacht dat het daar allemaal doppers en profiteurs waren? Of mag je dat van Bourgeois niet meer zeggen uit schrik voor het nakende racisme-proces?
|
|
|
|
#326 | |
|
Banneling
|
Citaat:
In wallonie werkt 45% van de beroepsbevolking voor overheidsbedrijven, In Vlaanderen is dat tussen de 20-25%. Laatst gewijzigd door giserke : 25 juli 2004 om 00:23. |
|
|
|
|
|
#327 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
Ieder zijn job. Loon naar werken. Of wil jij je als fervente splitser gaan moeiallen in de job-keuze van onze Waalse broeders? Dat is pas een ferme contradictie.
|
|
|
|
#328 | |||
|
Banneling
|
[quote]
Citaat:
Er is geen enkel land in Europa waar 45% voor de overheid werkt! Dit is zuivere clientelisme! Citaat:
Citaat:
|
|||
|
|
|
|
#329 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
[quote=giserke]
Citaat:
Citaat:
Mijn Waalse collega's presteren identiek hetzelfde, beuren identiek hetzelfde loon en dragen identiek dezelfde lasten. Hun loonstrookje is keihard bewijs.
|
|
|
|
#330 | |
|
Europees Commissaris
Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
|
Citaat:
Jij onderhoudt je tuin met één tuinman. Je buurman laat al zijn zoons, neven, vrienden en iedereen die werk nodig heeft als tuinman werken in zijn deel, aan hetzelfde loon als jouw tuinman. De rekening voor het tuinonderhoud wordt desalniettemin door tweeën gedeeld. Je hebt je niet te bemoeien met de job-keuze van je buurman uiteraard, want da's niet netjes... Benieuwd hoe lang je dat laat gebeuren. |
|
|
|
|
|
#331 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
De gemeenten betalen de politie! De federale regering heeft een toeslag bij SOMMIGE politiemensen volgens de regels van de mammoetwet. Eveneens een verplichting die kant nog wal raakt en de Gemeenten heeft opgezadelt met een verhoging van hun politiemensen! De mensen welke de kastjes legen, worden wel degelijk betaald door de INWONERS van die gemeente. En niet door de federale. Het is niet omdat de "meeste" gemeenten hett loon laten uitrekenen door de federale dat de federale ook deze lonen betaald. Ook de politieraadsleden hun zitpenning worden berekent door de federale (met 3 jaar achterstel), maar ze worden betaald door de Politieraad. (deze geven de goedkeuring op de begroting van de politie, BINNEN hun gemeente). De gemeente moet dan maar in hun begroting de centen ophoesten! |
|
|
|
|
|
#332 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
#333 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
#334 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Voor het voorkomen van de criminaliteit. En niet voor het spekken van de federale regering hun schulden!! |
|
|
|
|
|
#335 | |
|
Minister
|
Citaat:
|
|
|
#336 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Wel, hoe zit het ondertussen met de klacht tegen de N-VA? Volledige windstilte ondertussen... Nochtans hoorden we onlangs nog stoere taal dat de klacht er weldegelijk kwam. De verkiezingen zijn ondertussen al een flinke tijd achter de rug...
|
|
|
|
|
#337 | |
|
Europees Commissaris
Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
#338 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Daarvoor heb ik zelfs geen simplistische vergelijking nodig. Wilt ge echt dat ik voor dat harde feit mijn Vlaams én een Waals loonbriefke van een collega die identiek hetzelfde werk presteert, inscan? Zijt ge ondertussen groot genoeg om een serieuze mens op zijn woord te geloven? Of pleegt ge liever nog wat racisme tegenover de Walen op blokse wijze? Het VB had zelfs ware cijfers, maar werd veroordeeld wegens op systematische wijze cijfers te misbruiken om een bepaalde bevolkingsgroep te stigmatiseren. Uw haatdragende jaloerse en onware, loze bewering is perfect weerlegbaar met cijfers en documenten van de fiscus. Dus als gij in uw boosheid volhardt, en blijft beweren dat een Waal meer verdient voor hetzelfde werk, zal de juge u en uw racistische partijtje nog rapper het vel over de oren halen. Enfin als de BuB tenminste haar beweringen hard maakt.
|
|
|
|
#339 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Moet ik het voor u uitspellen, of is het zo moeilijk om de grond van mijn bewering te begrijpen? Of is dit gewoon een wanhopige poging om met veel hol gepraat een discussie te ontlopen die je bij voorbaat verloren hebt. Laatst gewijzigd door zorroaster : 1 augustus 2004 om 00:29. |
|
|
|
|
|
#340 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Duidelijk nu? |
|
|
|