Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 25 augustus 2013, 14:29   #321
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
En u gelooft natuurlijk dit "onderzoek". Er zijn dus voor u geen enkele Walen die een andere taal dan het Frans kan spreken? Aangezien uw blinde haat voor de Walen en de Franstaligen in het algemeen, verbaast het me niet dat u zo reageert.
Blinde haat? Waar haal je dat uit? Ik ben een van de meest vergevingsgezinde mensen die je ooit bent tegen gekomen.

Kijk bijvoorbeeld naar een aantal Franstalige Vlamingen die alles haten wat Vlaams is incluis henzelf, daarom dat ze zo fanatiek reageren.

Ik zeg daarover, laat die mensen toch, als Belgie stopt dan valt hun imperialistische droomwereld in duigen, dan leven ook die mensen als Vlaming in Vlaanderen, en we strijken dan met de hand over het hart en we doen alsof we niet weten dat ze ons hartstochtelijk haten.
Oud 25 augustus 2013, 19:40   #322
Gwylan
Minister-President

Gwylan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
.....Dat neemt nog steeds niet weg dat de Voetbalbond, als privé-organisatie, doet wat ze wilt.....
Zoals bijvoorbeeld België nog steeds in 9 provincies indelen. Vlaams- en Waals Brabant : nog nooit van gehoord, en wat de Belgische grondwet dienaangaand in Art. 5 bepaalt heeft voor de Belgische voetbalbond geen belang :
http://www.belgianfootball.be/fr/brabant
http://www.belgianfootball.be/fr/o%C3%B9-sommes-nous

Laatst gewijzigd door Gwylan : 25 augustus 2013 om 19:41.
Gwylan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2013, 20:37   #323
Dixie
Secretaris-Generaal VN

Dixie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Terug naar de draad:
dubbel
zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil,
enkel nodig voor het één en ander te bekomen.

Laatst gewijzigd door Dixie : 25 augustus 2013 om 20:38.
Dixie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2013, 06:19   #324
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Bad Attila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwylan Bekijk bericht
Zoals bijvoorbeeld België nog steeds in 9 provincies indelen. Vlaams- en Waals Brabant : nog nooit van gehoord, en wat de Belgische grondwet dienaangaand in Art. 5 bepaalt heeft voor de Belgische voetbalbond geen belang :
Inderdaad. Waarom zou de Bond de administratieve indeling van het land moeten volgen?
Oud 26 augustus 2013, 08:11   #325
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Inderdaad. Waarom zou de Bond de administratieve indeling van het land moeten volgen?
Als privé-instelling hebben ze absoluut vrije keuze.

Als ze azen achter overheidsgeld om de jeugdsport te promoten, zullen ze toch moeten 'verzekeren' dat de centen van de Franstalige Gemeenschap niet terecht komen bij spelertjes van de Vlaamse Gemeenschap.

Idem dito voor hengelen achter centen om andere 'bevoegdheden' van de bevoegde minister van sport van de Franstalgie gemeenschap.

Want ik denk niet dat ze aan de overkant van de taalgrens happig zijn om transferts in de verkeerde richting.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2013, 11:32   #326
Gwylan
Minister-President

Standaard

Citaat:
Administratieve indeling ?

Het gaat om de bij grondwet bepaalde staatkundige indeling, mijnheer. De “Province du Brabant”, zoals door de voetbalbond aangegeven, bestaat niet.

U vindt het blijkbaar niet eens eigenaardig dat de Union Royale Belge des Sociétés de Football-Association / Koninklijke Belgische Voetbalbond / Royal Belgian Football Association, wars van de Belgische grondwet, zonder schroom eigenhandig een grondwettelijk onbestaande provincie bedenkt.

Welnu, als u vindt dat een « privé-vereniging » en wellicht evenzeer elk privé-persoon het recht heeft om de bij grondwet bepaalde staatkundige indeling terzijde te leggen en een geheel eigen indeling te bedenken en voor waar te verkondigen, dan hebt u geen grondwet meer nodig.
Oud 26 augustus 2013, 12:08   #327
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
:trololol:
Oud 26 augustus 2013, 13:13   #328
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN

pajoske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Het gaat om de bij grondwet bepaalde staatkundige indeling, mijnheer. De “Province du Brabant”, zoals door de voetbalbond aangegeven, bestaat niet.

U vindt het blijkbaar niet eens eigenaardig dat de Union Royale Belge des Sociétés de Football-Association / Koninklijke Belgische Voetbalbond / Royal Belgian Football Association, wars van de Belgische grondwet, zonder schroom eigenhandig een grondwettelijk onbestaande provincie bedenkt.

Welnu, als u vindt dat een « privé-vereniging » en wellicht evenzeer elk privé-persoon het recht heeft om de bij grondwet bepaalde staatkundige indeling terzijde te leggen en een geheel eigen indeling te bedenken en voor waar te verkondigen, dan hebt u geen grondwet meer nodig.
1 De voetbalbond heeft geen nieuwe provincie bedacht, dat waren de politiekers die nieuwe provincies bedachten.
2 Artikel 11 Europees Verdrag voor de Rechten van de Mens
Citaat:
1. Een ieder heeft recht op vrijheid van vreedzame vergadering en op vrijheid van vereniging, met inbegrip van het recht met anderen vakverenigingen op te richten en zich bij vakverenigingen aan te sluiten voor de bescherming van zijn belangen.
2. De uitoefening van deze rechten mag aan geen andere beperkingen worden onderworpen dan die, die bij de wet zijn voorzien en die in een democratische samenleving noodzakelijk zijn in het belang van de nationale veiligheid, de openbare veiligheid, het voorkomen van wanordelijkheden en strafbare feiten, voor de bescherming van de gezondheid of de goede zeden of de bescherming van de rechten en vrijheden van anderen. Dit artikel verbiedt niet dat rechtmatige beperkingen worden gesteld aan de uitoefening van deze rechten door leden van de krijgsmacht, van de politie of van het ambtelijk apparaat van de Staat.
3 Wat gij wilt is een dictatuur. Daar bedank ik voor.

Laatst gewijzigd door pajoske : 26 augustus 2013 om 13:14.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2013, 13:17   #329
rafkaf
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
1 De voetbalbond heeft geen nieuwe provincie bedacht, dat waren de politiekers die nieuwe provincies bedachten.

Maar een cardon tegen o.a. de N-VA zie je wel zitten?
rafkaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2013, 14:29   #330
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN

pajoske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rafkaf Bekijk bericht
Maar een cardon tegen o.a. de N-VA zie je wel zitten?
Ik ken maar één Cardon, die is al lang overleden.

U zal cordon bedoelen? Voor mij hoeft dat niet. Maar mensen of politieke partijen zijn in dit land vrij om met elkaar samen te werken, of een akkoord te maken om macht de veroveren.
NVA heeft in het verleden van dat recht dankbaar gebruik gemaakt om door samenwerking met cd&v boven de kiesdrempel te komen, en een aantal leden aan de macht te helpen.

Ik ben van mening dat duidelijkheid een veel sterker wapen is. De argeloze kiezer tonen welke de echte doelstellingen zijn van NVA is voldoende. Eenmaal de modale kiezer dat snapt zal de aanhang van NVA vanzelf wegsmelten.

PS waarmee ik niet wil beweren dat alle standpunten van NVA fout zijn. Maar ik heb bij hen altijd de indruk dat alles, ook het welzijn van de burger, moet wijken voor hun eigen ideaal van onafhankelijkheid (lees: meer macht voor de eigen, vriendjes).

Laatst gewijzigd door pajoske : 26 augustus 2013 om 14:30.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2013, 14:44   #331
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

U zal cordon bedoelen? Voor mij hoeft dat niet. Maar mensen of politieke partijen zijn in dit land vrij om met elkaar samen te werken, of een akkoord te maken om macht de veroveren.
NVA heeft in het verleden van dat recht dankbaar gebruik gemaakt om door samenwerking met cd&v boven de kiesdrempel te komen, en een aantal leden aan de macht te helpen.

Ik ben van mening dat duidelijkheid een veel sterker wapen is. De argeloze kiezer tonen welke de echte doelstellingen zijn van NVA is voldoende. Eenmaal de modale kiezer dat snapt zal de aanhang van NVA vanzelf wegsmelten.

PS waarmee ik niet wil beweren dat alle standpunten van NVA fout zijn. Maar ik heb bij hen altijd de indruk dat alles, ook het welzijn van de burger, moet wijken voor hun eigen ideaal van onafhankelijkheid (lees: meer macht voor de eigen, vriendjes).
Je wil zeggen dat ze eigenlijk het omgekeerde doen van "vreemdelingen eerst, Vlamingen laatst?"

Ja, dat moet eigenlijk strafbaar zijn zeker?
Oud 26 augustus 2013, 14:49   #332
rafkaf
Banneling

Standaard

Citaat:

En wat zijn volgens u de echte doelstellingen van uw partij, die uiteraard tot de traditionele partijen behoort?
rafkaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2013, 17:12   #333
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Als privé-instelling hebben ze absoluut vrije keuze.

Als ze azen achter overheidsgeld om de jeugdsport te promoten, zullen ze toch moeten 'verzekeren' dat de centen van de Franstalige Gemeenschap niet terecht komen bij spelertjes van de Vlaamse Gemeenschap.

Idem dito voor hengelen achter centen om andere 'bevoegdheden' van de bevoegde minister van sport van de Franstalgie gemeenschap.

Want ik denk niet dat ze aan de overkant van de taalgrens happig zijn om transferts in de verkeerde richting.

.
Klopt, daarom ook dat de Bond op amateursniveau, gesplitst is in een Franstalige en Vlaamse vleugel. Enkel en alleen om de subsidies.
Oud 26 augustus 2013, 17:18   #334
Weyland
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Normaal doet enkel dat kleine groepje van tricolore Belgisch nationalisten dit (uit heimwee naar de unitaire staat). U uiteraard niet onbekend, maar wel een spitsvondige ontdekking. Men moest het maar opzoeken om het te weten.

Laatst gewijzigd door Weyland : 26 augustus 2013 om 17:18.
Weyland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2013, 17:44   #335
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Ja, en dan? De Voetbalbond is een vzw, en vzw's hoeven zich nu eenmaal niet te schikken aan, als u het liever zo noemt, de staatskundige indeling van het land.

Ik ga zelfs verder, als zij enkel in het Frans wilt communiceren maar haar Vlaamse supporters, of in het Swahili naar haar Duitstalige supporters, dan is dat haar goed recht.

Citaat:
Uiteraard. Nogmaals, privé-aangelegenheid.

Citaat:
Eigenaardige redenering, moet ik zeggen. Als Colruyt morgen beslist om haar commerciële zones anders in te delen dan wat er in de Grondwet staat, dan doet zij dat. Zij mag zelfs een BHV-afdeling inrichten. Vaderke Staat heeft daar zich niet mee te moeien.
Oud 26 augustus 2013, 18:25   #336
Gwylan
Minister-President

Standaard

Citaat:
Ja, en dan? De Voetbalbond is een vzw, en vzw's hoeven zich nu eenmaal niet te schikken aan, als u het liever zo noemt, de staatskundige indeling van het land.

Ik ga zelfs verder, als zij enkel in het Frans wilt communiceren maar haar Vlaamse supporters, of in het Swahili naar haar Duitstalige supporters, dan is dat haar goed recht.

Uiteraard. Nogmaals, privé-aangelegenheid.

Eigenaardige redenering, moet ik zeggen. Als Colruyt morgen beslist om haar commerciële zones anders in te delen dan wat er in de Grondwet staat, dan doet zij dat. Zij mag zelfs een BHV-afdeling inrichten. Vaderke Staat heeft daar zich niet mee te moeien.
Ik stel vast : het gaat hier geenszins om « een commerciële zone » : hetgeen de Belgische voetbalbond zonneklaar aanduidt als « Province du Brabant » is volgens hen een provincie van België. Die provincie bestaat niet !

Voor een vereniging die zich een koninklijke en nationale status wil aanmeten, vind ik dergelijke aperte ontkenning van de grondwettelijke indeling van uw land hoogst eigenaardig.
Oud 26 augustus 2013, 18:26   #337
Weyland
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Men zou haast denken dat de webmaster of diegene die de opdracht gaf die website te bouwen een lidkaart van BUB heeft. Dan is die partij toch groter dan ik aanvankelijk dacht.
Weyland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2013, 18:35   #338
Gwylan
Minister-President

Standaard

Citaat:

1. Met dergelijke redenering kunt u net zo goed stellen dat België niet bestaat : het werd immers net zo goed door politiekers bedacht.

2. Het onderwerp van discussie, met name dat de Belgische voetbalbond (Koninklijke, dan nog wel) het over de provincie Brabant heeft, wijl die provincie niet eens bestaat, heeft niets - maar dan ook niets - te maken met het Europees Verdrag voor de Mensenrechten.

3. Het zal u misschien verbazen, maar ik heb de Belgische grondwet noch bedacht, noch geschreven. U bent vrij om te vinden dat de verplichting om zich er aan te houden als "dictatuur" moet worden omschreven, maar gelieve u voor alle klachten dienaangaand te wenden tot uw eigen staatsregime cq. tot uw eigen politiekers, en niet tot mij.
Oud 26 augustus 2013, 18:35   #339
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik stel vast : het gaat hier geenszins om « een commerciële zone » : hetgeen de Belgische voetbalbond zonneklaar aanduidt als « Province du Brabant » is volgens hen een provincie van België. Die provincie bestaat niet !

Voor een vereniging die zich een koninklijke en nationale status wil aanmeten, vind ik dergelijke aperte ontkenning van de grondwettelijke indeling van uw land hoogst eigenaardig.
Weer eens, en dan?
Zij waren vroeger gestructureerd volgens de provincies (wat een eigen keuze is), en later hebben zij beslist om hun structuren niet aan te passen toen Brabant gesplitst werd. Nogmaals een eigen keuze.
Oud 26 augustus 2013, 18:43   #340
Gwylan
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Weyland Bekijk bericht
Men zou haast denken dat de webmaster of diegene die de opdracht gaf die website te bouwen een lidkaart van BUB heeft. Dan is die partij toch groter dan ik aanvankelijk dacht.
Wel, er is in ieder geval niet veel moeite voor nodig om mij er van te overtuigen dat de Belgische voetbalbond een bastion is van de Brusselse Beulemans-bourgeoisie.

Laatst gewijzigd door Gwylan : 26 augustus 2013 om 18:47.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:04.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be