Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 23 september 2013, 20:00   #321
Karel Martel B
Perm. Vertegenwoordiger VN

Karel Martel B's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
1: Het christendom trekt net zoveel mafkezen aan.
Beweer jij dat Christenen alle dagen terroristische aanslagen plegen over gans de wereld, net zoals de moslims dat doen?

Citaat:
2: Wachten tot het vanzelf overgaat?

Vanwaar haal je dat?
Omdat je het probleem niet eens minimaliseert, maar zelf ontkent, neem ik ook aan dat je geen actie voorstaat, want waarom actie ondernemen als er geen probleem is.

Liberals say that guns are for killing people because that’s what they use them for.
Karel Martel B is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2013, 20:00   #322
Nierika
Europees Commissaris

Nierika's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ze hebben de islam verkeerd begrepen.

De islam roept immers nergens op tot dit soort daden.
Sarah, Fartana, Habbar Ibn al-Aswad bin Ka`b al-`Ansi, Al-Harith bin al-Talatil, Abu Afak....

Slechts enkelen van de velen die werden vermoord om slechts één reden: het belachelijk maken van de profeet of spotdichten over hem maken.
Moorden die stuk voor stuk werden bevolen door de profeet zelf, of na de moord door hem werden geautoriseerd.

Geen aanval, geen zelfverdediging, maar zuivere moord vanwege het feit dat de profeet werd belachelijk gemaakt.

Vandaag actueler dan ooit tevoren.

Ik wijs je ook graag nog eens op onderstaande:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nierika Bekijk bericht
Mohammed heeft heus wel iets meer gedaan dan enkel verdedigingsoorlogen gevoerd. Hij voorzag ook nog heel wat meer:

"Mijn umma (volgelingen) is aan mij getoond. Ik zag mijn umma oorlog voeren op de zeeën als koningen zittend op hun tronen" (al-Bidaya wa l-Nihaya, 7:152)"
Naast het uit de weg ruimen van iedereen die hem om het minste in de weg stond, was oorlog (geen verdedigingsoorlog dus) een normale bezigheid voor de boodschapper van God.

En nogmaals:

Citaat:
En wat met de Bani Qurayza?

De Banu Qurayza (Arabisch: بني قريظة; بنو قريظة, alternatieve spellingen: Quraiza, Qurayzah en Quraytha) waren een Joodse stam in het noorden van Arabië. Deze stam, bestaande uit enige duizenden personen, werd verslagen door Mohammed in 627.
Ibn Ishaq (767-770) vertelt in zijn biografie van Mohammed hoe in het vijfde jaar van de hijra, aartsengel Gabriël verscheen aan Mohammed, na de zogenaamde slag van de gracht. De engel vroeg hem: Heb je je wapen neergelegd? Mohammed antwoordde bevestigend. De aartsengel commandeerde Mohammed: Allah beveelt je, Mohammed, ga naar Banu Qurayza. Ik ga naar hen toe om hun bolwerk op zijn grondvesten te doen schudden. Mohammed ging naar de joden en riep ze op: Apen, Allah is jullie ongenadig en brengt jullie Zijn wraak. Aan de joden werd voorgesteld om moslim te worden; daarmee konden ze hun leven en bezittingen veiligstellen. De joden weigerden dit. Na een belegering van 25 dagen gaven zij zich over op voorwaarde dat ze mochten blijven leven.
Na hun vrijlating vroeg Mohammed aan Sa’d ibn Mu’aadh (een lid van Aws-stam), om een vonnis te vellen over de toestand van die joden. Hij stond hun toe om berecht te worden volgens de Joodse wetten. In deze wetten stond op verraad en het schenden van verdragen de doodstraf door onthoofding. Zijn vonnis luidde: De joodse mannen moeten worden gedood, hun bezittingen moeten worden verdeeld. Joodse vrouwen en kinderen moeten als slaven onderling worden verdeeld. Daarna werden de joden naar de bazaar van Medina gebracht. In Medina moesten op bevel van Mohammed greppels worden gegraven. De joden moesten erin gaan zitten. Ze werden één voor één onthoofd. Volgens de gezaghebbende historicus en theoloog Al-Tabari (838-923) werden tussen 700 en 900 joodse mannen onthoofd. Mohammed zelf was bij de slachting aanwezig. Hierna waren er geen joodse stammen in Medina meer over.
Oorlog, het vermoorden van iedereen die hem in de weg stond, en het bestraffen van al dan niet ingebeeld verraad met de dood, slavernij en het stelen van hun bezittingen. Een ongelovig volk dat verslagen was wordt dus op deze wijze behandelt door de profeet.

En vertel me nu eens, beste Nietzsche, waar precies heeft al-Shabaab het voorbeeld van de profeet verkeerd geïnterpreteerd?

Ik verneem het met graagte van u!
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)

Laatst gewijzigd door Nierika : 23 september 2013 om 20:01.
Nierika is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2013, 20:07   #323
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karel Martel B Bekijk bericht
Beweer jij dat Christenen alle dagen terroristische aanslagen plegen over gans de wereld, net zoals de moslims dat doen?

Omdat je het probleem niet eens minimaliseert, maar zelf ontkent, neem ik ook aan dat je geen actie voorstaat, want waarom actie ondernemen als er geen probleem is.
1: Nope, maar in de geschiedenis wel.

Dat ze het nu niet meer zo vaak doen heeft verschillende redenen. Maar is offtopic.

2: Nee.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2013, 20:09   #324
Karel Martel B

Standaard

Citaat:
1: Nope, maar in de geschiedenis wel.
Oh ja? Over welk tijdvak hebben we het dan?

Liberals say that guns are for killing people because that’s what they use them for.
Oud 23 september 2013, 20:09   #325
Nierika
Europees Commissaris

Nierika's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het zou bijvoorbeeld een goed begin zijn als de Belgische en Nederlandse politiek geen jeugd meer naar Syrië enz laat gaan.
Aaaah, natuurlijk.
Het ligt vast ook weer aan ons dat die jeugd naar Syrië trekt om er het beest uit te gaan hangen. En datgene dat ervoor zorgt dat zij wel en een christelijke Congolees of boeddhistische Chinees niet naar Syrië trekken, dat heeft niks met de islam te maken. De islam is immers vrede.

Wat een mens hier allemaal niet te lezen krijgt...
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)
Nierika is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2013, 20:09   #326
dewanand
Minister-President

dewanand's schermafbeelding

Standaard moslims vallen dus blanke westerlingen aan, puur racisme en blankenhaat

zie nieuws heden:

In het luxueuze winkelcentrum Westgate zijn maandag zowel in de ochtend als in de middag opnieuw veel geweerschoten en explosies gehoord. Een dikke zwarte rookpluim steeg op uit het winkelcentrum.
link bron:
http://www.nu.nl/buitenland/3582627/...e-nairobi.html

Namaste forum geleerden en geinteresseerden,

Hier even iets dat de media dus niet verteld:

De Somalische al shabaab organisatie deed dit als vergelding voor de inzet van Keniase troepen in hun land, maar let op:
waarom vallen dan deze islamitische somalische negers dan dit winkelcentrum Westgate aan in Kenia waar er erg veel blanke westerlingen komen om te winkelen? Zo zie je dat dit gewoon een racistische aanval is, puur blankenhaat, en ik vertelde dit nog vandaag aan een hollandse jongen die wel raar opkeek, omdat hij gelooft dat een moslim geen racist kan zijn. Mooi dus niet, veel moslims zijn radicale racisten en rassenhaters. Feiten genoeg als je ze op straat ontmoet en er even mee kletst en doorpraat, dan hoor je hun jodenhaat, hun negerhaat als ze geen negers zijn, en hoe negatief ze denken over vrouwen. Islam is een triest geloof en misschien toch totaal mislukt op aarde.

Waarom zegt de pers niet gewoon hoeveel blanken daar gestorven zijn of gewond geraakt zijn? Ze moeten de etnische afkomst maar gewoon noemen, omdat er ook Indiers daar moeten zijn en wat Chinezen. Die zijn ook kaffirs en geen moslims. Dus het is racisme met islamitisch terrorisme wat wij nu hier zien.

Hoe het verder moet met islam in Europa weet de meerderheid al en de ontknoping komt er snel aan geloof ik, nog paar jaartjes EU banken crisis en het voordeur glas zal hard verbrijzeld worden van de islamitische woningen, dit hangt nu al in de lucht.

Moslims groeven al ijverig hun eigen graf en nu zijn zij er al zelf in gevallen, hoewel zij het groeven voor de inlandse blanke westerse kaffirs.

dewanand

http://www.dewanand.com
dewanand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2013, 21:01   #327
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Sarah, Fartana, Habbar Ibn al-Aswad bin Ka`b al-`Ansi, Al-Harith bin al-Talatil, Abu Afak....

Slechts enkelen van de velen die werden vermoord om slechts één reden: het belachelijk maken van de profeet of spotdichten over hem maken.
Moorden die stuk voor stuk werden bevolen door de profeet zelf, of na de moord door hem werden geautoriseerd.

Geen aanval, geen zelfverdediging, maar zuivere moord vanwege het feit dat de profeet werd belachelijk gemaakt.

Vandaag actueler dan ooit tevoren.

Ik wijs je ook graag nog eens op onderstaande:

Naast het uit de weg ruimen van iedereen die hem om het minste in de weg stond, was oorlog (geen verdedigingsoorlog dus) een normale bezigheid voor de boodschapper van God.

En nogmaals:

Oorlog, het vermoorden van iedereen die hem in de weg stond, en het bestraffen van al dan niet ingebeeld verraad met de dood, slavernij en het stelen van hun bezittingen. Een ongelovig volk dat verslagen was wordt dus op deze wijze behandelt door de profeet.

En vertel me nu eens, beste Nietzsche, waar precies heeft al-Shabaab het voorbeeld van de profeet verkeerd geïnterpreteerd?

Ik verneem het met graagte van u!
http://www.haqq.com.au/~salam/misc/qurayza.html

Lees dit maar eens rustig door.
Oud 23 september 2013, 21:03   #328
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Aaaah, natuurlijk.
Het ligt vast ook weer aan ons dat die jeugd naar Syrië trekt om er het beest uit te gaan hangen. En datgene dat ervoor zorgt dat zij wel en een christelijke Congolees of boeddhistische Chinees niet naar Syrië trekken, dat heeft niks met de islam te maken. De islam is immers vrede.

Wat een mens hier allemaal niet te lezen krijgt...
Niet zo hysterisch, kind.

Als wij terrorisme gaan stimuleren moeten we er ook niet om janken. Want het toelaten dat Jongeren in Syrië gaan strijden is niets meer dan het stimuleren van terrorisme.
Oud 23 september 2013, 21:06   #329
Karel Martel B

Standaard

Citaat:
http://www.haqq.com.au/~salam/misc/qurayza.html

Lees dit maar eens rustig door.
Bijgevoegde afbeelding(e)

Oud 23 september 2013, 21:11   #330
Karel Martel B

Standaard

Citaat:
Niet zo hysterisch, kind.

Als wij terrorisme gaan stimuleren moeten we er ook niet om janken. Want het toelaten dat Jongeren in Syrië gaan strijden is niets meer dan het stimuleren van terrorisme.

Oud 23 september 2013, 21:17   #331
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oh ja? Over welk tijdvak hebben we het dan?
1: In 1484 vaardigde paus Innocentius VIII de Summis Desiderantes Affectibus uit, die de heksenvervolging inluidde waardoor duizenden onschuldige mensen werden gemarteld of levend werden verbrand.

2: De grote kerkhervormer Johannes Calvijn (1509-1564) zorgde ervoor dat de Spaanse theoloog Michael Servet in 1553 op de brandstapel terechtkwam, wegens het ontkennen van de drie-eenheid.

3: De antisemitische kerkhervormer Maarten Luther schreef in 1543 een strijdschrift tegen de joden, ‘Von den Juden und ihren Lügen’ waarmee hij een perfecte blauwdruk creëerde voor de toekomstige genocide (WO II) op de joden.

4: "Mijn gevoel als christen wijst me op mijn Heer en Heiland als een vechter. Het wijst me op de man die ooit in eenzaamheid, omringd door maar enkele volgelingen, de ware aard van deze joden doorzag en mensen opriep om tegen hen te strijden en die – Gods waarheid!- niet het grootst was als lijder, maar als vechter. Als christen en als mens heb ik met een grenzeloze liefde de passage gelezen waarin hij ons vertelt hoe de Heer zich tenslotte in al zijn macht verhief en de gesel greep om het addergebroed uit de tempel te verdrijven. Wat een indrukwekkende strijd heeft hij gevoerd tegen het joodse vergif! Nu, na tweeduizend jaar, versta ik met de diepste emotie vollediger dan ooit tevoren dat het hierom was dat hij aan het kruis zijn leven moest laten. Als christen heb ik de plicht me niet te laten bedriegen, maar de plicht om een vechter te zijn voor waarheid en gerechtigheid. En als mens heb ik de plicht om erop toe te zien dat de menselijke samenleving niet op dezelfde rampzalige manier instort als de beschaving van de antieke wereld tweeduizend jaar geleden; een beschaving die door dit zelfde joodse volk naar zijn ondergang is geleid"

Aldus Hitler.

5: Heden ten dage worden islamitische kinderen door het Oegandese ‘Verzetsleger van de Heer’ gedwongen hun ouders te doden. Meisjes worden ontvoerd en dienen als seksslavinnen voor de soldaten. Jongens worden gedwongen om te vechten in dit christelijke verzetsleger.

6: In het voormalige Joegoslavië zijn duizenden moslims afgeslacht door Orthodox-christelijke Serviërs. Vrouwen werden massaal verkracht.

7: Timothy mc Veigh had een overheidsgebouw in de VS gebombardeerd.

8: En vergeet het kindermisbruik niet !

En zo zijn er nog vele voorbeelden.
Oud 23 september 2013, 21:18   #332
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Trolololololololol
Oud 23 september 2013, 21:21   #333
Karel Martel B

Standaard

Citaat:
En zo zijn er nog vele voorbeelden.
Dat zijn sporadische voorbeelden met soms honderd jaar er tussen.

Kunt ge een tijdvak geven met de ene dag hier een aanslag met honderd doden, de dag erop honderd doden en gewonden daar, een week later weer van hetzelfde, en zo decaden lang aan een stuk?

Oud 23 september 2013, 21:24   #334
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat zijn sporadische voorbeelden met soms honderd jaar er tussen.

Kunt ge een tijdvak geven met de ene dag hier een aanslag met honderd doden, de dag erop honderd doden en gewonden daar, een week later weer van hetzelfde, en zo decaden lang aan een stuk?
Je vroeg naar daden in de geschiedenis. En die heb ik gegeven.
Oud 23 september 2013, 21:24   #335
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Uw theorie klopt niet, zo zijn er 35% moslims in Tanzania, het is een van de rustigste landen in Afrika, de leidende partij bestaat uit christenen en moslims
de geËerde vroegere president Nyerere was christen, de huidige president moslim. iedereen doet z'n ding en er zijn weinig spanningen en al helemaal geen religieuze spanningen.
Jup, 't gaat daar goed;

Radicale moslims verwoesten twee kerken op Zanzibar

Moslims vermoorden priester in Zanzibar

Extremisten zaaien onrust in Tanzania

Protestantse kerk in Zanzibar in brand gestoken

Voorganger in Tanzania onthoofd door woedende moslims

Ranglijst kristenvervolging 2012;

Citaat:
Verdrukking vanuit minderheid
De Ranglijst Christenvervolging laat dit jaar zien dat christenvervolging niet per definitie het zwaarst is in landen waar christenen slechts een paar procent van de bevolking uitmaken. Landen die stijgen zijn landen waar het aantal moslims en christenen ongeveer gelijk is of waar christenen zelfs de meerderheid vormen, zoals in Kenia, Oeganda en Tanzania.
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2013, 21:29   #336
Karel Martel B

Standaard

Citaat:
Trolololololololol

Oud 23 september 2013, 21:29   #337
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bezeke Bekijk bericht
Uitzondering op de regel.
Toch niet, want ik ben al in heel wat vergelijkbare landen geweest, bvb. Ghana, Ethiopië, Kazachstan, Kyrgyzstan, Rusland zelf (behalve dan Tsjetsjenië en Dagestan), etc.

Uiteindelijk blijkt dat in landen met grote problemen met de moslim minderheid/meerderheid dit ook landen zijn met heel wat andere problemen, zie Nigeria of de Filippijnen. Afghanistan. Of Somalië. Extremisten, zowel christelijke of islamitische, maken misbruik van de ellende van de mensen om zieltjes te winnen, in Kenia is dit niet anders.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2013, 21:30   #338
Karel Martel B

Standaard

Citaat:
Je vroeg naar daden in de geschiedenis. En die heb ik gegeven.
Dus je kan geen tijdvak geven waar Christenen in vergelijkbare aantallen hun godsdienst misbegrepen als moslims nu?

Oud 23 september 2013, 21:33   #339
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dus je kan geen tijdvak geven waar Christenen in vergelijkbare aantallen hun godsdienst misbegrepen als moslims nu?
Christenen hebben in de geschiedenis ongeveer evenveel immorele daden gepleegd als moslims. Kruistochten waren immers volkomen normaal in de geschiedenis (je kunt dus eigenlijk niet eens spreken van immoraliteit).

Vandaag de dag zijn alleen moslims erg goed met aanslagen plegen. Dat ontken ik dan ook nergens.

Laatst gewijzigd door Nietzsche : 23 september 2013 om 21:33.
Oud 23 september 2013, 21:34   #340
JeeBee
Minister-President

JeeBee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
1: In 1484 vaardigde paus ....
Mooi lijstje Nietzsche. Makkelijk van het internet te halen.

Bijvoorbeeld:

In het Islamitische Fez in Marokko vond in 1033 een grote pogrom plaats met duizenden doden. In 1276 [1]werden in dezelfde stad opnieuw Joden vermoord.

1066: De eerste grote pogrom op Europese bodem was in 1066 in Granada in Andalusië. Moslims moordden toen het grootste deel van de joodse gemeenschap uit met enkele duizenden doden als gevolg. De joodse vizier Joseph ibn Naghrela werd gekruisigd en de joodse wijk verwoest. In 1011 was er in Córdoba al een kleinere islamitische pogrom geweest.

1291: pogroms in Bagdad en omstreken, waarbij zeker enkele honderden joden gedood werden.

1465: Joodse gemeenschap van Fez bijna volledig uitgeroeid.

1679: Pogrom, gevolgd door verdrijving van 10.000 joden uit Sanaa (Jemen) naar de woestijn van Tihama, waarvan slechts 1.000 levend terugkwamen.

1790: Pogrom van Tetouan, Tunesie. 6-8 doden.

1834: Pogrom in Safed in Palestina waarbij naar schatting 500 Joden werden vermoord.

1888: Massamoorden op de Joden in Isfahan en Shiraz, Iran.

1907: Pogrom van Casablanca. plundering en vernietiging van het getto in Casablanca, Marokko. Hierbij vallen circa 30 doden.

1910: Pogrom van Shiraz. Er kwamen 12 Joden om het leven, er vielen 50 gewonden.

1912: Pogrom van Fez. Circa 60 doden.

1929: Pogroms in Hebron en Safed, Palestina, met respectievelijk 67 en 18-20 doden.

1934: Door overheid gesanctioneerde anti-joodse pogroms in het Turks Oost-Thracië, minstens 3.000 joden etnisch gezuiverd.

1941: De Farhud in Bagdad, zeker 600 joden worden vermoord en minstens 12.000 woningen worden geplunderd.

1948: Na het uitroepen van de staat Israël vonden in de Arabische wereld veel pogroms plaats. In Aden kwamen 80 joden om het leven (Pogrom van Aden), in Caïro meer dan 70, in Marokko 44, in Syrië 70, in Libië een onbekend aantal. Dit leidde tot een golf van vluchtelingen uit de Arabische wereld naar Israël. De laatste pogrom in Marokko was die in 1954 in Petitjean met 12 doden.

Let wel, het gaat hier om een bevolkingsgroep die een beschermd statuut genieten.

En nu jij weer over 'daden in de geschiedenis'.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:32.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be