![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#321 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Beweer jij dat Christenen alle dagen terroristische aanslagen plegen over gans de wereld, net zoals de moslims dat doen?
Omdat je het probleem niet eens minimaliseert, maar zelf ontkent, neem ik ook aan dat je geen actie voorstaat, want waarom actie ondernemen als er geen probleem is.
![]() |
#322 | |||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Slechts enkelen van de velen die werden vermoord om slechts één reden: het belachelijk maken van de profeet of spotdichten over hem maken. Moorden die stuk voor stuk werden bevolen door de profeet zelf, of na de moord door hem werden geautoriseerd. Geen aanval, geen zelfverdediging, maar zuivere moord vanwege het feit dat de profeet werd belachelijk gemaakt. Vandaag actueler dan ooit tevoren. Ik wijs je ook graag nog eens op onderstaande: Citaat:
En nogmaals: Citaat:
En vertel me nu eens, beste Nietzsche, waar precies heeft al-Shabaab het voorbeeld van de profeet verkeerd geïnterpreteerd? Ik verneem het met graagte van u!
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd. Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951) Laatst gewijzigd door Nierika : 23 september 2013 om 20:01. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#323 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat ze het nu niet meer zo vaak doen heeft verschillende redenen. Maar is offtopic. 2: Nee. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#324 |
|
![]() Oh ja? Over welk tijdvak hebben we het dan?
![]() |
#325 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Het ligt vast ook weer aan ons dat die jeugd naar Syrië trekt om er het beest uit te gaan hangen. En datgene dat ervoor zorgt dat zij wel en een christelijke Congolees of boeddhistische Chinees niet naar Syrië trekken, dat heeft niks met de islam te maken. De islam is immers vrede. Wat een mens hier allemaal niet te lezen krijgt...
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd. Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#326 |
Minister-President
|
![]() zie nieuws heden:
In het luxueuze winkelcentrum Westgate zijn maandag zowel in de ochtend als in de middag opnieuw veel geweerschoten en explosies gehoord. Een dikke zwarte rookpluim steeg op uit het winkelcentrum. link bron: http://www.nu.nl/buitenland/3582627/...e-nairobi.html Namaste forum geleerden en geinteresseerden, Hier even iets dat de media dus niet verteld: De Somalische al shabaab organisatie deed dit als vergelding voor de inzet van Keniase troepen in hun land, maar let op: waarom vallen dan deze islamitische somalische negers dan dit winkelcentrum Westgate aan in Kenia waar er erg veel blanke westerlingen komen om te winkelen? Zo zie je dat dit gewoon een racistische aanval is, puur blankenhaat, en ik vertelde dit nog vandaag aan een hollandse jongen die wel raar opkeek, omdat hij gelooft dat een moslim geen racist kan zijn. Mooi dus niet, veel moslims zijn radicale racisten en rassenhaters. Feiten genoeg als je ze op straat ontmoet en er even mee kletst en doorpraat, dan hoor je hun jodenhaat, hun negerhaat als ze geen negers zijn, en hoe negatief ze denken over vrouwen. Islam is een triest geloof en misschien toch totaal mislukt op aarde. Waarom zegt de pers niet gewoon hoeveel blanken daar gestorven zijn of gewond geraakt zijn? Ze moeten de etnische afkomst maar gewoon noemen, omdat er ook Indiers daar moeten zijn en wat Chinezen. Die zijn ook kaffirs en geen moslims. Dus het is racisme met islamitisch terrorisme wat wij nu hier zien. Hoe het verder moet met islam in Europa weet de meerderheid al en de ontknoping komt er snel aan geloof ik, nog paar jaartjes EU banken crisis en het voordeur glas zal hard verbrijzeld worden van de islamitische woningen, dit hangt nu al in de lucht. Moslims groeven al ijverig hun eigen graf en nu zijn zij er al zelf in gevallen, hoewel zij het groeven voor de inlandse blanke westerse kaffirs. dewanand |
![]() |
![]() |
![]() |
#327 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Lees dit maar eens rustig door. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#328 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als wij terrorisme gaan stimuleren moeten we er ook niet om janken. Want het toelaten dat Jongeren in Syrië gaan strijden is niets meer dan het stimuleren van terrorisme. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#329 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#330 |
|
![]()
![]() |
#331 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 1: In 1484 vaardigde paus Innocentius VIII de Summis Desiderantes Affectibus uit, die de heksenvervolging inluidde waardoor duizenden onschuldige mensen werden gemarteld of levend werden verbrand.
2: De grote kerkhervormer Johannes Calvijn (1509-1564) zorgde ervoor dat de Spaanse theoloog Michael Servet in 1553 op de brandstapel terechtkwam, wegens het ontkennen van de drie-eenheid. 3: De antisemitische kerkhervormer Maarten Luther schreef in 1543 een strijdschrift tegen de joden, ‘Von den Juden und ihren Lügen’ waarmee hij een perfecte blauwdruk creëerde voor de toekomstige genocide (WO II) op de joden. 4: "Mijn gevoel als christen wijst me op mijn Heer en Heiland als een vechter. Het wijst me op de man die ooit in eenzaamheid, omringd door maar enkele volgelingen, de ware aard van deze joden doorzag en mensen opriep om tegen hen te strijden en die – Gods waarheid!- niet het grootst was als lijder, maar als vechter. Als christen en als mens heb ik met een grenzeloze liefde de passage gelezen waarin hij ons vertelt hoe de Heer zich tenslotte in al zijn macht verhief en de gesel greep om het addergebroed uit de tempel te verdrijven. Wat een indrukwekkende strijd heeft hij gevoerd tegen het joodse vergif! Nu, na tweeduizend jaar, versta ik met de diepste emotie vollediger dan ooit tevoren dat het hierom was dat hij aan het kruis zijn leven moest laten. Als christen heb ik de plicht me niet te laten bedriegen, maar de plicht om een vechter te zijn voor waarheid en gerechtigheid. En als mens heb ik de plicht om erop toe te zien dat de menselijke samenleving niet op dezelfde rampzalige manier instort als de beschaving van de antieke wereld tweeduizend jaar geleden; een beschaving die door dit zelfde joodse volk naar zijn ondergang is geleid" Aldus Hitler. 5: Heden ten dage worden islamitische kinderen door het Oegandese ‘Verzetsleger van de Heer’ gedwongen hun ouders te doden. Meisjes worden ontvoerd en dienen als seksslavinnen voor de soldaten. Jongens worden gedwongen om te vechten in dit christelijke verzetsleger. 6: In het voormalige Joegoslavië zijn duizenden moslims afgeslacht door Orthodox-christelijke Serviërs. Vrouwen werden massaal verkracht. 7: Timothy mc Veigh had een overheidsgebouw in de VS gebombardeerd. 8: En vergeet het kindermisbruik niet ! En zo zijn er nog vele voorbeelden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#332 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Trolololololololol |
![]() |
![]() |
![]() |
#333 |
|
![]() Dat zijn sporadische voorbeelden met soms honderd jaar er tussen.
Kunt ge een tijdvak geven met de ene dag hier een aanslag met honderd doden, de dag erop honderd doden en gewonden daar, een week later weer van hetzelfde, en zo decaden lang aan een stuk?
![]() |
#334 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#335 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Radicale moslims verwoesten twee kerken op Zanzibar Moslims vermoorden priester in Zanzibar Extremisten zaaien onrust in Tanzania Protestantse kerk in Zanzibar in brand gestoken Voorganger in Tanzania onthoofd door woedende moslims Ranglijst kristenvervolging 2012; Citaat:
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward. ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#336 |
|
![]()
![]() |
#337 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Toch niet, want ik ben al in heel wat vergelijkbare landen geweest, bvb. Ghana, Ethiopië, Kazachstan, Kyrgyzstan, Rusland zelf (behalve dan Tsjetsjenië en Dagestan), etc.
Uiteindelijk blijkt dat in landen met grote problemen met de moslim minderheid/meerderheid dit ook landen zijn met heel wat andere problemen, zie Nigeria of de Filippijnen. Afghanistan. Of Somalië. Extremisten, zowel christelijke of islamitische, maken misbruik van de ellende van de mensen om zieltjes te winnen, in Kenia is dit niet anders. |
![]() |
![]() |
![]() |
#338 |
|
![]() Dus je kan geen tijdvak geven waar Christenen in vergelijkbare aantallen hun godsdienst misbegrepen als moslims nu?
![]() |
#339 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vandaag de dag zijn alleen moslims erg goed met aanslagen plegen. Dat ontken ik dan ook nergens. Laatst gewijzigd door Nietzsche : 23 september 2013 om 21:33. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#340 |
Minister-President
|
![]() Mooi lijstje Nietzsche. Makkelijk van het internet te halen.
Bijvoorbeeld: In het Islamitische Fez in Marokko vond in 1033 een grote pogrom plaats met duizenden doden. In 1276 [1]werden in dezelfde stad opnieuw Joden vermoord. 1066: De eerste grote pogrom op Europese bodem was in 1066 in Granada in Andalusië. Moslims moordden toen het grootste deel van de joodse gemeenschap uit met enkele duizenden doden als gevolg. De joodse vizier Joseph ibn Naghrela werd gekruisigd en de joodse wijk verwoest. In 1011 was er in Córdoba al een kleinere islamitische pogrom geweest. 1291: pogroms in Bagdad en omstreken, waarbij zeker enkele honderden joden gedood werden. 1465: Joodse gemeenschap van Fez bijna volledig uitgeroeid. 1679: Pogrom, gevolgd door verdrijving van 10.000 joden uit Sanaa (Jemen) naar de woestijn van Tihama, waarvan slechts 1.000 levend terugkwamen. 1790: Pogrom van Tetouan, Tunesie. 6-8 doden. 1834: Pogrom in Safed in Palestina waarbij naar schatting 500 Joden werden vermoord. 1888: Massamoorden op de Joden in Isfahan en Shiraz, Iran. 1907: Pogrom van Casablanca. plundering en vernietiging van het getto in Casablanca, Marokko. Hierbij vallen circa 30 doden. 1910: Pogrom van Shiraz. Er kwamen 12 Joden om het leven, er vielen 50 gewonden. 1912: Pogrom van Fez. Circa 60 doden. 1929: Pogroms in Hebron en Safed, Palestina, met respectievelijk 67 en 18-20 doden. 1934: Door overheid gesanctioneerde anti-joodse pogroms in het Turks Oost-Thracië, minstens 3.000 joden etnisch gezuiverd. 1941: De Farhud in Bagdad, zeker 600 joden worden vermoord en minstens 12.000 woningen worden geplunderd. 1948: Na het uitroepen van de staat Israël vonden in de Arabische wereld veel pogroms plaats. In Aden kwamen 80 joden om het leven (Pogrom van Aden), in Caïro meer dan 70, in Marokko 44, in Syrië 70, in Libië een onbekend aantal. Dit leidde tot een golf van vluchtelingen uit de Arabische wereld naar Israël. De laatste pogrom in Marokko was die in 1954 in Petitjean met 12 doden. Let wel, het gaat hier om een bevolkingsgroep die een beschermd statuut genieten. En nu jij weer over 'daden in de geschiedenis'.