![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#321 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als de kinderen twee weken constant bij moeder zijn en de vader om de twee weken gedurende zaterdag en zondag bezoekrecht heeft, dan kan vader alle dagen van die twee weken "uitgaan", ik bedoel dan ook fitness, koor, borduuravonden etc... hobbyclubs. Daar neem je je kinderen niet mee naartoe want die moeten al in bed liggen. Volgens U mag vader zich dus alle dagen gaan bezatten in het café, maar moet "moeder de vrouw" aan den haard blijven zitten. Gedurende die twee weken maken de kinderen een hoop rommel en vuil. dus moet er meer gepoetst worden dan bij vader die als hij zijn asbak leegmaakt veel minder vuiligheid heeft op te kuisen. Ik zeg niet dat papa de volledige kost moet meebetalen, maar laten we zeggen toch zo'n 30% . Idem ditto voor de uren dat moeder achter het fornuis moet staan om te koken voor de kinderen en de uren dat er naar de winkel moet worden gegaan. In mijn geval at ik praktisch gratis op het werk, dus de uren die ik aan het kopen en bereiden van eten spendeerde waren 100% voor de kinderen. Ik vind dat hij daar 50% van mag betalen �* dienstenchequetarief! U vergist zich ook kwestie van co-ouderschap. Ondertussen is het dus standaard dat beide ouders evenveel recht hebben om te beslissen welke school de kinderen volgen (vb.uniformschool) welke buitenschoolse activiteiten etc... Die kosten moeten sowieso gedeeld worden. (ik heb toen zelf 50.000 BF betaald om de oudste in te schrijven in Sint Lutgardis (kleding, boeken, schoenen, jas.... standaardprijs). Het is slechts bij BI-LOCATIE dat de kinderen week om week bij beide ouders verblijven. En dan betaalt papa automatisch zèlf voor de extra oppaskosten, de extra poetskosten en de extra uren die hij moet besteden aan het bereiden van voedsel. Gewoon wat ik dus voorstel. Citaat:
Citaat:
En gewoonlijk is er een reden waarom de vrouwen willen scheiden. Tenslotte kan manlief toch ook een nieuw lief zoeken en haar laten meebetalen aan zijn huur en andere kosten. Blijkbaar is het toch voldoende volgens sommigen om te stoppen met het betalen van alimentatie voor zijn eigen kinderen als moeder een nieuw vriendje heeft! Aan de meeste van die loosers zou ik zeggen: ga eens van die barkruk af en ga werken.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 31 maart 2014 om 14:21. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#322 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
En een nieuwe vriendin kan je ook vergeten als je alimentatie betaald en daardoor geen ernstig in komen meet hebt, geen zinnige vrouw neemt een man die door een ander leeggeroofd wordt. (aiaiai ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#323 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Raar toch wel, want er zijn genoeg vrouwen die er geen graten in zien om met een man met vrouw en twee kinderen toch nog even in de weer te gaan. Manlief betaalt dan toch ook voor zijn kinderen en "zijn vrouw" (in jullie voorbeelden alvast). In mijn geval had hij een minnares en ging op mijn kosten terrasjes doen terwijl ik werkte. en toen kwam er een varkentje met een lange snuit en zijn sprookje was uit. (nadat hij een paar jaar later gefailleerd was en zij hem een nieuwe auto had geleend, was ook d�*t sprookje uit).
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 31 maart 2014 om 14:35. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#324 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#325 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
![]() |
#326 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Als bij bilocatie de man z'n werk verliest zie ik geen rechter bepalen dat de moeder minder krijgt, of zelf moet bijdragen. Maar hét grote probleem blijft de krankzinnige wispelturigheid van rechterlijke uitspraken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#327 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Alimentatie voor de KINDEREN is niet voor de moeder. Maar vele mannen kunnen dat verschil blijkbaar niet vatten; Zo ook met de kindrekening: uw garagekosten of carwashkosten mogen NIET afgehaald worden van de KINDrekening.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#328 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Om te besparen, ik dacht niet dat het was om de laagste uitkeringen op te schroeven tot het niveau van de hoogste...
![]() |
#329 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#330 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
NA de scheiding zat ik weerom ALLE dagen alleen thuis zonder babysit. Het ging erom dat één van de heren hier vond dat ik geen babysit-kost mocht laten delen omdat ik als alleenstaande vrouw "niet op de lappen mocht gaan op zijn kosten". Daarom gaf ik wat voorbeelden van wat vrouwen wèl kunnen doen als ze een echtgenoot hadden die ook eens thuis was voor de kinderen, of een ex-die bijdraagt in de kosten voor babysit als hij de kinderen enkel om de twee weken moest komen ophalen. (hij had bezoekRECHT, geen PLICHT zei hij). Bij bi-locatie kan elkeen in zijn week op de kinderen letten en de andere week een hobby uitvoeren. (en neen, borduren kan ik al, daarvoor hoef ik niet naar de borduurclub).
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 31 maart 2014 om 18:17. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#331 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Ge zou natuurlijk ook uwen ex kunnen vragen te babysitten, de meeste van die totaal uitgezogen mannen hebben toch niks te doen 's avonds wegens; na betaling van madam haar kuisvrouw, onderhoudsgeld madam en onderhoudsgeld voor de kinderen toch geen geld meer over om op de lappen te gaan zoals de ex madam. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#332 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
ach i see .. nu snap ik het .. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#333 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is de kostprijs voor de huisvrouw van de KINDEREN die moet gedeeld worden, de kok van de KINDEREN en de oppas van de KINDEREN. Ge moet de moeder (die vroeger deze taken op zich nam zonder te gaan werken) al geen alimentatie meer betalen, maar dat wil niet zeggen dat de werkende moeder die kosten dan maar 100% uit eigen zak moeten betalen. Delen is de boodschap!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#334 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Alimentatie is niet meer van deze tijd, stamt nog uit het tijdperk dat vrouwen niet gingen gaan werken. Afschaffen die boel, misschien gaan sommigen dan iets langer nadenken voor ze gaan trouwen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#335 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De mannen moet maar wat langer nadenken voor ze trouwen en kinderen maken.
Het Oosten: De kiezer heeft niet altijd gelijk. De kiezer heeft alleen gelijk als hij stemt zoals Het Oosten het zou willen. Laatst gewijzigd door Knuppel : 1 april 2014 om 07:06. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#336 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Toen in nog verzekeringen en bankzaken deed had ik een klant wiens ex haar huis in brand stak , terwijl hij dacht dat ze er met de kinderen was. En het was dan nog onder de verzwarende omstandigheid van brandstichting bij nacht. Aan gekken geen gebrek. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#337 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Pas als die er niet uit komen, zal de rechtbank overleggen hoe hoog het onderhoudsgeld word. Er word bij die bepaling enkele rekening gehouden met de belangen van het kind. Niet of de betalende ouder zelf nog kan leven van wat overblijft van zijn inkomen. Citaat:
Ik heb inderdaad hulp, mijn kinderen zelf helpen. En de extra huishoudkosten zijn mee opgenomen in mijn berekeningen. Het bedrag voor mijn oudste dochter ligt daardoor veel hoger dan dat voor mijn zonen. Zij heeft namelijk de gewoonte haar kleren alleen even snel te was en te drogen om uit te gaan. Citaat:
Erger zelfs, het eerste jaar ging het kindergeld en belastingsvoordeel naar de moeder terwijl de kinderen bij mij verbleven. Ik had het eerste jaar dus zelfs dat niet om mijn kinderen te eten te geven. Voor de opvang van een kind na school betaal je in de scholen 1€ per begonnen uur. Dat kostte mij tot de dag dat ze zelfstandig naar huis konden wandelen en voor zichzelf konden zorgen voor enkele uren, 3€ per dag. En op woensdag en vakantiedagen ging ik gewoon niet werken, ik nam sociaal onbetaald verlof. Ik had voor die dagen dus geen inkomen uit arbeid. Citaat:
Die mogen gratis onderwijs volgen zeker en krijgen hun boeken van de scholen gratis. Ik krijgt ook geen studietoelagen. En dan, wil dat zeggen dat je dan maar steen en been moet staan klagen. Citaat:
Ik zuinig? Mijn kinderen hebben elks hun eigen laptop vanaf de dag dat ze naar het secundiare onderwijs gingen. Ze hebben hun eigen brommer vanaf hun 16de verjaardag. Ze hebben hun eerste auto gekregen samen met hun rijbewijs. Ze hebben hun TV en psp III om hun kamer staan. Mijn petedochter, de jongste dochter van mijn ex haar zuster, heeft vorig jaar van mij haar eigen laptop gekregen en de rest van de kinderen daar hebben tegelijk een 2de desktop gekregen, zodat ze mijn petekind haar laptop niet aanslagen. Voor hun nieuwjaar hebben ze dit jaar alle 4 een tablet gekregen. Maar dat zijn allemaal zaken die niet behoren tot het opvoeden en onderhouden van kinderen. Het zijn en blijven luxe producten. En je hebt gelijk dat ik in de berekening ook hun zakgeld niet mee tel. Want dat is mijn keuze en daar moet derde dus niet voor opdraaien. En de manier waarop JIJ bent opgevoed en opgegroeit is minder fout dan je denkt. Je hebt daar echt niet over te klagen. Er bestaat erger. Ik denk dat er voor een jong meisje niets erger bestaat dan aan een man te moeten vragen of hij deftige BH's voor haar wil kopen, zodat ze niet langer de afgedragen BH's van haar zusters moet dragen. Of dat ze aan derde moet vragen om haar was daar te mogen doen, want dat haar moeder al haar kleren kapot wast. Of dat een jong meisje aan een man moet vragen om haar kleren te verstellen en haar te leren hoe ze met een naaimachine moet werken. Dit terwijl die man weet dat haar moeder zelf goed met een naaimachine kan werken en dat haar beide grootmoeders snit en naad hebben gevolgd en één van hen zelfs als naaister heeft gewerkt. Kijk naar wat je hebt, niet naar wat je niet hebt. Je leeft verdomme in een land waar de luxe hoger ligt dan waar anders ook in de wereld. Meisje toch, stop met in het verleden te leven. Dat is voorbij. Dus geniet van het heden en kijk met vreugde uit naar de toekomst. Als je wil beginnen klagen over het verleden, vergeet dan NOOIT dat er mensen zijn die jou met blozende wangen kunnen zetten. Je hebt nog niets mee gemaakt. Je weet niet eens wat ellende en honger betekenen. Je weet niet wat armoede echt is. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#338 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En weet je. Mijn kinderen zijn er enkel gekomen omdat mijn ex kinderen wilde. Als het aan mij gelegen had, had ik NOOIT kinderen gehad. Ik had mijn buik al vol van de kinderen van mijn zusters en ik wilde genieten van het leven en de wereld rondzwerven. En nee, ik heb geen problemen om een nieuw leven op te bouwen. Ik heb in mijn leven verschillende malen mijn leven opnieuw opgebouwd. Maar of in dat leven nog een plaats is voor een partner is een andere vraag. Want die zal zich naar mij en mijn levenswijze moeten kunnen aanpassen. Mijn kinderen staan daar dus buiten. De jongste is nu 17 en is dus helemaal geen hinderpaal om een nieuwe partner te zoeken. Het zijn dus juist de vrouwen die moeten nadenken voor ze beginnen te denken aan kinderen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#339 |
Banneling
|
![]() Dit is complete onzin en dat weet jij ook.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#340 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ach ja, ik heb geld en jij hebt dat niet. En daar draait het om. Niet om de kinderen hun welzijn, maar om geld. Geld dat ze nodig hebben om een nieuw leven te kunnen opbouwen. Ik was en ben een vader die er steeds was voor de kinderen. Maar de uitspraak van mijn ex tegenover haar kinderen is blijkbaar geen uitzondering in de gedachten van vrouwen. "Ik wil kinderen, maar ik wil ze enkel als ik er zin in heb en ik ben het beu om jullie kinderen steeds op de eerste plaats te moeten laten komen, ik wil ook genieten van het leven. Ik ben het dus beu om steeds thuis te moeten zijn als jullie mij nodig denken te hebben. Ik wil ook kunnen uitgaan en andere mensen kunnen ontmoeten." Ze is er ver mee gekomen. Ze ziet haar kinderen nog nauwelijks en ze heeft geen tijd meer om uit te gaan, want dat kost geld en daar moet ze nu zelf voor werken. |
|
![]() |
![]() |