Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 20 mei 2014, 08:44   #321
Miauw!
Europees Commissaris

Miauw!'s schermafbeelding

Standaard

De campagne heeft voor NVA blijkbaar nét iets te lang geduurd.
Miauw! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2014, 09:10   #322
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Uiteraard. Als je dus zelf zou willen werken voor 300 Euro en zonder sociale bescherming, dan blijft de fabriek hier. Die armtierige patron is namelijk helemaal niet verplicht om een fabriek neer te poten: die wil hetzelfde als gij: een inkomen, en die gaat het zelf zoeken waar hij het vindt. Niks belet U om zelf "armtierige patron" te spelen.... enfin, toch wel: al die regels en al die belastingen !

Nog eens: werk komt van werkgevers. Er is niet "een zekere pot werk".

Als ge 500 000 werklozen op een eiland zou zetten zonder iets, dan zouden die ook dingen voor elkaar beginnen doen, en een "economie" opstarten.
Regels en belastingen ? Zouden die multinationals zich dan aan zoveel regels moeten houden ? En zoveel belastingen moeten betalen ? Zelfs een voetbalclub betaald geen euro belasting !
Armtierige patron van een fritkot zou ik nog kunnen spelen maar ik kan spijtig genoeg niet genoeg Euro's inbrengen om patron te spelen bij British petroleum....
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2014, 09:12   #323
JBM
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
Ja, de GB loopt vol met mensen met een universitair diploma om achter de kassa te zitten en de rekken te vullen.
Tsja, het is nochtans bewezen dat mensen die een job onder hun opleidingsniveau aannemen nadien minder kans maken om nog een terug aangenomen te worden in een functie die wel dat opledingsniveau vereist.
JBM is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2014, 09:19   #324
hamac
Perm. Vertegenwoordiger VN

hamac's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
8<
Communicatief is n-va hier aan het flateren.
Mee eens.
Al wordt er op uitspraken in deze campagne met een wc-rolletje of een microscoop gewerkt naargelang de partij.
hamac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2014, 09:21   #325
hamac

hamac's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JBM Bekijk bericht
Tsja, het is nochtans bewezen dat mensen die een job onder hun opleidingsniveau aannemen nadien minder kans maken om nog een terug aangenomen te worden in een functie die wel dat opledingsniveau vereist.
Als iemand tijdens diezelfde werkloos is én zich bijkomend en op eigen initiatief extra activiteiten uitvoert die goed staan op een CV, dan kan ik daar inkomen.

In het andere geval: bron?
Oud 20 mei 2014, 09:37   #326
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
Ze hebben Vandenbroecke de laan uitgestuurd jongen. Het was zowat de enige met brains die ze hadden.
En niet te vergeten Karel van Miert....Feit is dat ze mensen met Brains hebben gehad ...wat van sommige andere partijen niet kan gezegd worden.
Oud 20 mei 2014, 09:40   #327
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Regels en belastingen ? Zouden die multinationals zich dan aan zoveel regels moeten houden ? En zoveel belastingen moeten betalen ? Zelfs een voetbalclub betaald geen euro belasting !
Bedrijven is iets anders dan alleen maar multi-nationals he. Een bedrijf begint met een 1-mans bedrijf. Veel van die multi-nationals zijn zo begonnen. Hewlett-Packard, Apple, Microsoft, om maar wat voorbeeldjes te noemen.

Het is trouwens een beetje gek om te denken dat MULTI-nationals de economische problemen van België zouden komen oplossen he ! Alles wat je van een multi-national krijgt, daar moet je "dank U" voor zeggen, want die komen natuurlijk enkel en alleen in België als dat voor hen voordelig is.

Als je werk-creatie al moet importeren uit het buitenland is er iets mis met uw model !

Citaat:
Armtierige patron van een fritkot zou ik nog kunnen spelen maar ik kan spijtig genoeg niet genoeg Euro's inbrengen om patron te spelen bij British petroleum....
Onder bedrijf versta ik inderdaad "fritkot". Iemand die een fritkot opendoet, die schept waarde, die schept werk (voor zichzelf). De dag dat hij iemand kan aannemen, schept hij een tweede baan. Maar als-em diene mens 1200 Euro wilt geven, moet diene mens al zeker 3000 Euro opbrengen, of het is de moeite niet, nadat ge daar de patronale bijdragen van hebt afgetrokken ; en als-em geen chance heeft, en zijne werknemer valt langdurig ziek, dan zit-em pas deftig in de miserie en is er veel kans dat em zijn fritkot mag sluiten.

Laatst gewijzigd door patrickve : 20 mei 2014 om 09:43.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2014, 09:44   #328
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hamac Bekijk bericht
Als iemand tijdens diezelfde werkloos is én zich bijkomend en op eigen initiatief extra activiteiten uitvoert die goed staan op een CV, dan kan ik daar inkomen.

In het andere geval: bron?
Kijk we gaan eens logisch redeneren:

volgens uw bericht waarop je replyde, is het bewezen dat onder uw capaciteiten werken slecht is voor uw carriere ?

Wel dan vraag ik mij af, elke CEO werkte voor hij zijn functie waarnam onder zijn capaciteiten ??? Dus volgens die theorie is het onmogelijk om CEO te worden vanaf je een floorjob gedaan hebt ?
Bovenden is volgens die theorie alleen een top-down carrieremodel mogelijk, want je kunt nooit omhoog en alleen omlaag.

Sterk onderbouwde theorie die overloopt van mythologische bewijsvoering.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2014, 09:58   #329
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Bedrijven is iets anders dan alleen maar multi-nationals he. Een bedrijf begint met een 1-mans bedrijf. Veel van die multi-nationals zijn zo begonnen. Hewlett-Packard, Apple, Microsoft, om maar wat voorbeeldjes te noemen.

Het is trouwens een beetje gek om te denken dat MULTI-nationals de economische problemen van België zouden komen oplossen he ! Alles wat je van een multi-national krijgt, daar moet je "dank U" voor zeggen, want die komen natuurlijk enkel en alleen in België als dat voor hen voordelig is.

Als je werk-creatie al moet importeren uit het buitenland is er iets mis met uw model !

Onder bedrijf versta ik inderdaad "fritkot". Iemand die een fritkot opendoet, die schept waarde, die schept werk (voor zichzelf). De dag dat hij iemand kan aannemen, schept hij een tweede baan. Maar als-em diene mens 1200 Euro wilt geven, moet diene mens al zeker 3000 Euro opbrengen, of het is de moeite niet, nadat ge daar de patronale bijdragen van hebt afgetrokken ; en als-em geen chance heeft, en zijne werknemer valt langdurig ziek, dan zit-em pas deftig in de miserie en is er veel kans dat em zijn fritkot mag sluiten.
Inderdaad alles is ooit begonnen met 1 iemand....Ook Henri Ford ...Dokter Janssens of The Rolling Stones....echter deze mensen hadden totaal geen bedoelingen inzake economie of winst maken....Hun enige drijfveer was passie.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 20 mei 2014 om 09:59.
Oud 20 mei 2014, 10:19   #330
Miauw!
Europees Commissaris

Miauw!'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
En niet te vergeten Karel van Miert....Feit is dat ze mensen met Brains hebben gehad ...wat van sommige andere partijen niet kan gezegd worden.
Karel Van Miert: zo maken ze ze niet meer! Mijn allereerste stem ging naar hem, ondanks dat ik uit een "CVP-nest" kwam. Nu moet de SPa al meer dan 10 jaar niet meer op mijn stem rekenen.
Miauw! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2014, 10:21   #331
hamac

hamac's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
Kijk we gaan eens logisch redeneren:

volgens uw bericht waarop je replyde, is het bewezen dat onder uw capaciteiten werken slecht is voor uw carriere ?
8<
Heu, ik was het onder voorbehoud van het voorbeeld dat ik gaf, het net ONEENS met de stelling waarop ik reageerde.
Dus richt je pijlen op daarop.
Oud 20 mei 2014, 10:28   #332
Paultje
Lokaal Raadslid

Paultje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Je mag mij uitleggen hoe NVA 500.000 jobs gaat creëren. Allemaal een job geven bij de Vlaamse overheid?
Dat is wat die jonge kerel van PVDA wil doen D'aese is zijn naam dacht ik ,in het debat debat op wakker op zondag viel hij Anke Vandermeersch aan over het feit dat zij zegde dat de jeugd beter wat flexibeler zou zijn als het om een arbeidsplaats gaat daarbij aanhalende dat er in de haven 200 vacatures voor vorklift chauffeurs niet ingevuld raken waarop hij doodgemoederd antwoorde ja maar dat is hard werk , dus mijn conclusie is dat jonge werknemers niet hard mogen werken , ik denk dat deze jonge idioot vergeet dat het dankzij hardwerkende mensen is dat hij een stoel heeft voor op te zitten en een huis om in te wonen
Mijn advies voor hem : sinaasappelen in kratjes kopen kan hij daar op zitten en een naaimachine kopen om een tent te maken ( alhoewel dat is misschien te hard werk )
Overigens ik ben van mijn 14 jaar gaan werken en heb nooit zonder werk gezeten ik ben zelfs voorman geworden en laatste 24 jaar bij dezelfde firma zelfs nu nog
Paultje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2014, 10:46   #333
BitterSweet
Minister-President

BitterSweet's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Er is werk, veel werk. Alleen voelen heel wat West-Europeanen zich te min voor bepaalde jobs. Kijk maar naar de zorgsector waar men schreeuwt om mensen. Alleen is de uitstroom uit de studierichtingen veel te klein om alle plaatsen jaarlijks te kunnen invullen. Hetzelfde met de horeca. Jaar na jaar hoor je de horeca klagen over het gebrek aan mankracht. Velen willen niet meer werken in het weekeinde. Liever aan de dop dan met een plateau rondlopen in een horecazaak...
Het is allemaal gemakkelijk gezegd nietwaar,ken jij veel ingenieurs die zondags met een dienblad gaan zeulen,neen waarschijnlijk niet,maar ik ken wel veel mensen die de zorg in willen,maar daar geen geschikt diploma voor hebben,niettegenstaande ze wel een diploma hebben,het is nu eenmaal een feit dat er werk is voor knelpuntberoepen,maar dan laat men hier liever mensen uit andere landen komen dan hun eigen mensen om te vormen voor dat beroep,resultaat moet dadelijk daar zijn,geen tijd om mensen om te vormen!
En veel mensen met een hoger diploma moeten tevreden zijn met een lager loon en werk,en pakken zodoende de jobs af van mensen die een lager diploma hebben,en zeg niet dat het niet zo is ,want het is wel zo!
Vele bureaubedienden zijn bachelors,en de mensen met een middelbaar diploma komen niet of weinig aan de bak,op termijn zal dat ook het diploma van bachelor schaden,want het zou wel eens een norm kunnen worden dat hun minder loon als voorbeeld zou kunnen dienen voor hun diploma,als je begrijpt wat ik bedoel!
Oud 20 mei 2014, 10:51   #334
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Zéér correct, een groot deel van de doppers wil niet werken. Ik ga op den duur De Wever nog sympathiek vinden.
Hoe weet jij dat?
De natte vinger?
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2014, 10:52   #335
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede Bekijk bericht
Wat een belachelijke domme stelling van De Wever.

http://www.hln.be/hln/nl/17781/Verki...ook-werk.dhtml
Natuurlijk is het een stompzinnige stelling.

De waarheid luidt zo:

met een SLECHT CV vind je geen werk.
Oud 20 mei 2014, 10:55   #336
BitterSweet
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Dat doet hij helemaal niet. Dat wil men hem ten laste leggen. Of hoe er tijdens verkiezingen vuile spelletjes worden gespeeld, zeker nu heel wat traditionele machtspartijen de hete adem van de N-VA in hun nek voelen.
Hoe komt het dan dat hij vandaag serieus terugkrabbelt in de media,het was weer zo niet bedoeld volgens hem!
Oud 20 mei 2014, 10:57   #337
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Hoeveel jobs worden er aangeboden door VDAB? 90.000

Hoeveel werklozen zijn er? Meer dan 500.000? Maar het is idd. de waarheid. "MET een goed CV" vind je werk. Maar hoeveel hebben een goed CV?
Er zijn 90.000 vacatures bij de VDAB. Vernonderstel dat er ergens in Vlaanderen wel iemand te vinden is met het goede CV voor elke job. Waar gaan die andere 410.000 werk vinden in Vlaanderen?
Nee het is niet de waarheid.

Je moet het beste CV hebben, want voor elke job zijn er tussen de 50 en 100 sollicitanten.

Overigens is er een spanningsgraad tussen aantal werkzoekenden en aantal aanbiedingen, en die bedraagt in Vlaanderen 3/1. Wat zeer laag is.
België: 17/1
Oud 20 mei 2014, 11:11   #338
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Er is geen keuze, he. De Vlaamse wind is niet sterk genoeg om op te drijven.
Toch komt een groot deel van hun electoraat van mensen die uiteindelijk Vlaanderen zelfstandig willen. En dat aandeel zal blijven toenemen. Ze drijven dus heel goed.

Citaat:
Door electoraal een zwalpende tripartite op te leggen aan het land, zal de N-VA haar programma uiteindelijk op lange termijn wel degelijk kunnen realiseren.... maar na het totale faillissement van het systeem.
Uiteindelijk zal de Vlaamse zelfstandigheid gerealiseerd worden, ja. Dat is het tij van de geschiedenis. Maar het systeem zal niet failliet gaan. Het zal onbestuurbaar worden door de vergrote tegenstellingen. En uit elkaar vallen.

Citaat:
Wie de 25 onbetaalbare vangnetten afbouwen als "onsociaal" beschouwt, kan niet anders zijn dan iemand die van plan is om ervan gebruik te maken of die bang is om er moeten van gebruik te maken. Als je al een meerderheid van mensen hebt die zo denken, dan is 't afgelopen he
!Daar ben je dan ook verkeerd in. Er zijn genoeg mensen met een solidaire reflex, die het zelf niet zo direct nodig hebben of zullen hebben, en die de SZ mede betaalbaar en recht zullen houden.
Oud 20 mei 2014, 11:19   #339
BitterSweet
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Nee het is niet de waarheid.

Je moet het beste CV hebben, want voor elke job zijn er tussen de 50 en 100 sollicitanten.

Overigens is er een spanningsgraad tussen aantal werkzoekenden en aantal aanbiedingen, en die bedraagt in Vlaanderen 3/1. Wat zeer laag is.
België: 17/1
Best mogelijk eno, maar het probleem zit in de mensen zelf,zij die werk hebben kijken eens om en zeggen t'is erg zoveel werkelozen,en gaan dan voort met hun werk,maar dat veranderd niks aan de situatie waarin vele werkelozen zich bevinden,en dan is het makkelijk om te zeggen ze doen er niks voor,de onverschilligheid die uitgaat van rechts is zeker zo erg als de onverschilligheid
bij sommige werkelozen,want er zullen er inderdaad tussen zitten die niet effectief op zoek zijn naar werk,maar ook velen die wel hun best doen,denk je niet dat iedereen zowat de job zou willen doen waar hij voor geleerd heeft,op welk niveau dan ook?
Oud 20 mei 2014, 11:28   #340
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BitterSweet Bekijk bericht
Best mogelijk eno, maar het probleem zit in de mensen zelf,zij die werk hebben kijken eens om en zeggen t'is erg zoveel werkelozen,en gaan dan voort met hun werk,maar dat veranderd niks aan de situatie waarin vele werkelozen zich bevinden,en dan is het makkelijk om te zeggen ze doen er niks voor,de onverschilligheid die uitgaat van rechts is zeker zo erg als de onverschilligheid
bij sommige werkelozen,want er zullen er inderdaad tussen zitten die niet effectief op zoek zijn naar werk,maar ook velen die wel hun best doen
,

Akkoord

Citaat:
denk je niet dat iedereen zowat de job zou willen doen waar hij voor geleerd heeft,op welk niveau dan ook?
Idealitair ja, maar velen stellen zich toch zeer flexibel op, heb ik altijd gezien. Uit noodzaak natuurlijk. Een van mijn dochters is historica maar doet interims...De andere heeft (met hoger diploma marketing) een eigen bedrijfje informatica maar klust bij in twee andere jobs.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:11.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be