Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 5 april 2017, 15:53   #321
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Bad Attila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
ge zijt blijkbaar ook lid vh simplistisch verbond
Ik zeg sinds het begin dat het verschil heel eenvoudig is, althans voor normaal denkende mensen. Waarom ben je dan verbaasd?
Oud 5 april 2017, 15:54   #322
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Wanneer je een post begint met "ik begrijp het", is het meestal teken dat je geen enkel antwoord kan bieden, en dat je dan maar iets uitvind om toch te proberen niet te moeten erkennen dat je met uw mond vol tanden zit.

Wat hier nogmaals bevestigd wordt.

Nog steeds geen trololo? Of zal het een prentje worden?
Vergoelijk de moordpartijen van de USSR nog wat vriend, je bent heel geloofwaardig.
Oud 5 april 2017, 15:55   #323
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Idd, Oostfronters werden als verraders bestempeld, terwijl Korea-strijders helden waren. Zoiets krijg je aan normaal denkende mensen niet uitgelegd.
Dat is inderdaad goed opgemerkt. In beide gevallen werd er keihard gevochten tegen communisten. En er lag slechts vijf jaar tijdsverschil tussen de bestraffing van de enen (1945) en de glorificatie van de anderen (1950). Ik denk dat er bepaalde factoren wel een rol gespeeld hebben in dit spagaat. De Russische communisten streden tegen de Nazis en die hadden la Belgique bezet. Dus... de vijand van onze vijand enz. Daarbij werden natuurlijk de meedogenloze onderdrukking en de genociden van het Stalin-regime met de mantel der liefde bedekt. Zelfs voor het allergrootste verraad werden de oogjes zedig gesloten: het beruchte Molotov-Von Ribbentrop pact uit 1939, enkele maanden vooraleer Polen in September 1939 gezamenlijk vernietigd en bezet werd door de Duitsers en de Russki's. Bovendien kon beertje Stalin ingevolge dat pakt in één grote hap de sedert 1917 onafhankelijke staten Estland, Letland en Litouwen stuk kauwen en doorslikken. Wat in 1944-45 ook een rol heeft gespeeld in de veroordeling van de Oostfrontstrijders was de dominerende rol van de communisten in de Weerstand. Ondanks het nuchtere feit dat de West-Europese "commies" in 1939 door het Molotov-Von Ribbentrop pact met de broek op de enkels stonden.

Maar in 1950 zaten we reeds een jaar in de Nato. En voor de Amerikanen was er aan de "commies" weinig of niets dat bewierookt kon worden. Vechten tegen de Noord-Koreanen en de Chinezen was dus o.k. The best commie is a dead commie.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2017, 15:59   #324
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Vergoelijk de moordpartijen van de USSR nog wat vriend, je bent heel geloofwaardig.
Wat heb jij toch een rijke fantasie!
Allé, toch iets positiefs bij jou.
Oud 5 april 2017, 16:00   #325
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Dat is inderdaad goed opgemerkt. In beide gevallen werd er keihard gevochten tegen communisten. En er lag slechts vijf jaar tijdsverschil tussen de bestraffing van de enen (1945) en de glorificatie van de anderen (1950). Ik denk dat er bepaalde factoren wel een rol gespeeld hebben in dit spagaat. De Russische communisten streden tegen de Nazis en die hadden la Belgique bezet. Dus... de vijand van onze vijand enz. Daarbij werden natuurlijk de meedogenloze onderdrukking en de genociden van het Stalin-regime met de mantel der liefde bedekt. Zelfs voor het allergrootste verraad werden de oogjes zedig gesloten: het beruchte Molotov-Von Ribbentrop pact uit 1939, enkele maanden vooraleer Polen in September 1939 gezamenlijk vernietigd en bezet werd door de Duitsers en de Russki's. Bovendien kon beertje Stalin ingevolge dat pakt in één grote hap de sedert 1917 onafhankelijke staten Estland, Letland en Litouwen stuk kauwen en doorslikken. Wat in 1944-45 ook een rol heeft gespeeld in de veroordeling van de Oostfrontstrijders was de dominerende rol van de communisten in de Weerstand. Ondanks het nuchtere feit dat de West-Europese "commies" in 1939 door het Molotov-Von Ribbentrop pact met de broek op de enkels stonden.

Maar in 1950 zaten we reeds een jaar in de Nato. En voor de Amerikanen was er aan de "commies" weinig of niets dat bewierookt kon worden. Vechten tegen de Noord-Koreanen en de Chinezen was dus o.k. The best commie is a dead commie.
klopt, Welkom in de reakpolitik in oorlogstijd.
Oud 5 april 2017, 16:43   #326
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
klopt, Welkom in de reakpolitik in oorlogstijd.
Samenwerken met uber-moordenaars was dus ok, in de realpolitiek.

Maar niet voor iedereen.
Oud 5 april 2017, 16:48   #327
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Wat een regelrechte onzin. De Oostfronters vochten wel aan de kant van Nazi-Duitsland, een land dat ons land brutaal en zonder reden was binnengevallen, een dictatoriaal racistisch regime installeerde en België economisch plunderde. Ook Vlaanderen.

U stond al niet hoog Quercus, maar u daalt nog dieper.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2017, 17:08   #328
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Wat een regelrechte onzin. De Oostfronters vochten wel aan de kant van Nazi-Duitsland, een land dat ons land brutaal en zonder reden was binnengevallen, een dictatoriaal racistisch regime installeerde en België economisch plunderde. Ook Vlaanderen.

Dat jij een tekst die van mij komt "onzin" vindt verbaast me niet. En wat je aanhaalt heb ik in mijn tekst evenzeer geschreven:
Citaat:
De Russische communisten streden tegen de Nazis en die hadden la Belgique bezet. Dus... de vijand van onze vijand enz.
Maar jouw hekel aan mij is dusdanig groot dat je "toch ergens iets" moet vinden om tegen mij te keer te gaan. Maar kom...zal mij een zorg wezen.

Wat ik geschreven heb is de realiteit geweest, daar kun je niet omheen. Lees het maar nog eens. Het zal u deugd doen.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2017, 17:13   #329
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Samenwerken met uber-moordenaars was dus ok, in de realpolitiek.

Maar niet voor iedereen.
Welkom in het echte leven, niet in een droomwereld.
Oud 5 april 2017, 17:19   #330
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat jij een tekst die van mij komt "onzin" vindt verbaast me niet. En wat je aanhaalt heb ik in mijn tekst evenzeer geschreven:

Maar jouw hekel aan mij is dusdanig groot dat je "toch ergens iets" moet vinden om tegen mij te keer te gaan. Maar kom...zal mij een zorg wezen.

Wat ik geschreven heb is de realiteit geweest, daar kun je niet omheen. Lees het maar nog eens. Het zal u deugd doen.
Helemaal niet. Waarom zou ik nu een hekel aan u hebben. Ik ben het politiek dikwijls niet met u eens, dat is alles. Maar ik kan er gewoon niet bij dat zo'n onzin uitkraamt. En u doet dit vaker. De vergelijking met de Koreaanse oorlog houdt geen steek. Dat zou u toch moeten beseffen.

Trouwens het VNV bakte al zoete broodjes met de nazi-Duitsland, lang voordat de oorlog uitbrak. En we weten nu -doordat de VNV-boekhouding werd teruggevonden- dat het VNV al gespijzigd werd door nazi-geld vanaf 1936. En vermoedelijk nog vroeger.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 5 april 2017 om 17:28.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2017, 18:22   #331
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Euh, ik zou eerder denken dat degenen die heimwee hebben naar de collaboratie zich net enkel inzetten voor blank en hetero...
O u heeft niet door dat Gamla over het Belgique van vandaag spreekt waar onze linkiewinkies ongegeneerd de grote trom in de media mogen slaan...

Samengevat : 'als je blank en hetero bent moeten ze u niet hebben...'
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2017, 18:29   #332
marie daenen
Banneling

Standaard

[quote=Pandareus;8420741]Uiteraard geen enkel... Ze hebben dat dan ook niet gedaan. Er bestaat eenvoudig geen excuus voor collaboratie. Of iemand voor het waals legioen of voor het vlaams legioen ging vechten komt alletwee neer op hetzelfde. Die mensen omarmden het nazisme en waren verraders.

Citaat:
Inderdaad bestaat er geen enkel excuus voor collaboratie; maar ik zie de collaboratie in zijn hele vorm en niet alleen daar waar het la Belgique francofone bevalt om erover te spreken en alle andere vormen van collaboratie als niet ter zake doende weg te wuiven...

Op dit gedaas ga ik niet reageren...

Citaat:
Tuurlijk niet want la Belgique verdraagt dat niet...

Vermoedelijk weet je het niet, maar de repressie ligt in het verleden en de betrokken mensen zijn dood. En om je helemaal gerust te stellen : zowel die stoute vlamingen als die stoute walen die collaboreerden zijn allemaal dood. Niemand hoeft dus nog te eisen om die stoute vlamingen (en walen) in de vergeetput te gooien.

Ik hoop oprecht dat dit nieuws voor jou geen te grote schok is.

Citaat:
En wie is het dan die steeds opnieuw hier over de collaboratie begint??? In ieder geval niet ik...
Oud 5 april 2017, 18:33   #333
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Xenophon speelt het mooi maar het is pure trololo in deze discussie, dat loopt ervan af. En het is nog leuk getrol ook. Zipper meent het vermoedelijk écht (wat zorgwekkend, maar niet verwonderlijk is...) maar van jou sta ik te kijken. Dat iemand die zijn hele leven onderwijs heeft gegeven niet begrijpt en/of uitleg nodig heeft over het verschil tussen de wapens opnemen in dienst van de bezetter, of de wapens opnemen op vraag van het eigen land is gewoon dramatisch.
En jij zit hier dan te vragen of anderen in het verleden zijn blijven steken, terwijl je 70 jaar na die gasten hun misdaad nog niet eens beseft waarover het ging...

Tenenkrullend...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2017, 18:35   #334
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht

Daarom zijn 44% van de 242 gefusilleerde collaborateurs nederlandstalig en 56% franstalig zeker...
Wat heeft dat er nu mee te maken???
Enkele doden min of meer aan de ene of aan de andere kant zal niets veranderen aan het gewicht van de ene groep tov de andere...
Maar een hele stad ontdoen van zijn Vlaamse stempel.... die stad dan als beloning voor goede werken nog verheffen tot een appart gewest...
Geef toe dat dat wat anders is dan die voortdurende opstoot tegen de Vlaamse collaboraties om hun eigen groot facistische en anti-Vlaams racistische houding goed te praten...
Oud 5 april 2017, 18:36   #335
TREBRON
Europees Commissaris

TREBRON's schermafbeelding

Standaard

Spijtig dat mensen zich dingen van 90 jaar en van 70 jaar geleden zo perfect herinneren en dan verdomd niet meer weten waar ze hun afval gegooid hebben langs de route van de koers. Gaat dit topic nu blijven oude koeien uit de gracht halen? Aan de teksten te zien veronderstel ik dat de gemiddelde leeftijd hier ongeveer 80 jaar moet zijn. Zucht...............
TREBRON is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2017, 18:37   #336
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Natuurlijk wel, de mensen die tegen de communisten gingen vechten waren helden. Beste bewijs is dat niet veel later de Belgische staat vrijwilligers opriep om tegen het communisme te gaan vechten, die mensen kregen van Belgie medailles en een schoon pensioen.
2
Oud 5 april 2017, 18:41   #337
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht

Van een hoop van de usual suspects hier verwacht ik al lang niet meer dan zulke reacties... maar dat quercus zich hier zo uitdrukt vind ik schokkend. Als zelfs de mensen die een opleiding hebben genoten zulke badinerende praat beginnen verkopen kunnen we misschien beter de faculteit geschiedenis sluiten.

Oud 5 april 2017, 18:41   #338
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Is NVA een volk ?
NVa is de grootste partij van Vlaanderen en NVa aanvallen is dus heel Vlaanderen aanvallen...
Oh ja over de Berbers iets zeggen en heel onze linkse pers staat op zijn achterpoorten van verontwaardiging... maar de Vlamingen stront naar de kop gooien en diezelfde pers gaat er nog een schepje bovenop doen...

En zulke mensen zeggen dat ze voor gelijke kansen en tegen racisme zijn... Ze dragen gewoon zelf de ongelijkheid en het racisme uit...
Oud 5 april 2017, 18:43   #339
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
De huishoudschool hee... het is dus erfelijk blijkbaar
Waren jouw voorouders ook zo goed in het minimaliseren van wat belangrijk is en in het trouw de andere kant opkijken???
Is dat ook een erfelijke factor...
Oud 5 april 2017, 18:47   #340
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Dit is een reactie op #332...

Er is inderdaad een handleiding nodig om nog te duiden op wat ik reageer van de hand van ons Marie. Ze heeft voor de elvendertigste keer een fuck-up gemaakt van de quote functie zodat het bericht in kwestie totaal onbegrijpelijk is geworden...

Is het godverdomme nu echt ZO moeilijk om iets te doen wat zelfs een 12 jarige kan ?

Of verwacht Marie dat wij eindredacteur gaan worden om de kemels eruit te halen ?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:22.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be