![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#321 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Een lijfrente zou moeten gebaseerd zijn op een gemiddelde. Indien men minder lang leeft zal men kapitaal overhouden, als men langer leeft zal men meer rente ontvangen dan het kapitaal (plus interest) dat men er in gestopt heeft. Maar ik vind dat het inderdaad een keuze moet blijven. Vroeger kon men dit krijgen bij de ASLK, ik weet niet indien dit nu nog kan en welke de voorwaarden zijn. Indien het privé zou zijn is het belangrijk dat de overheid voldoende garanties biedt, al bij al is men nooit zeker dat de privé partij niet overkop gaat. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#322 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er zal wel zo uitgekeerd worden dan gemiddeld het gestorte kapitaal plus opbrengsten opgesoupeerd worden. Dus "de pot wordt niet altijd maar groter". Vergelijk met gewone levensverzekeringen die wij bij ons kennen. Daar zit ook geen pot bij de verzekeringsmaatschappijen met de stortingen van de mensen die de duurtijd van de verzekering overleefd hebben.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#323 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nog even in herinnering brengen, als sommigen (linkse sossen ..) geloven dat goed gereguleerde pensioenfondsen op de fles kunnen gaan.
Ja, ok, alles is mogelijk. Maar mijn "verhaal" dat ik hoorde in Spanje van een Nederlander met pensioen. Ik herinner me niet meer de precieze bedragen, maar ongeveer zat het zo in mekaar. Hij (een gemiddelde ex-verdiener, dus geen ceo maar ook geen ongeschoolde tuinman) bekloeg zich dat hij (op het diepst van de financiële crisis op dat moment) al 400 euro per maand moest inleveren. Ik zei "oei .. hoeveel schiet er dan nog over misschien" en hij antwoordde "nog maar 3.000 euro gvd". Zijt gerust: ondertussen zit hij alweer over de initiële 3.400 euro per maand.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#324 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() edit: ook bij ons heeft iedereen kunnen volgen hoeveel zijn pensioensparen in een aandelenfonds omhoog of omlaag ging. Hoeveel omlaag tijdens de financiële crisis ...?
![]() |
![]() |
![]() |
#325 | |
Burger
|
![]() Citaat:
De bouw heeft juist zijn 3 weken gehad en zijn 1 week later begonnen aan hun verlof als het onderwijs...dat nu juist aan de helft zit. DAAR zijn enkele zwa(a)r(de)re beroepen die erkenning zouden mogen hebben. Zwijg mij a.u.b. van de leerkrachten hé. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#326 | |
Burger
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#327 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#328 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#329 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Niet voor het een of andere. Men steekt het altijd op die grootvaders. Maar hoeveel zou grootvader zijn geld van vroeger nu nog waard zijn? Bovendien wanneer en waarom is de sociale zekerheid wat trouwens een verzekeringspolis is in feite opgericht? .en wie heeft daar het geld uitgehaald? Ik vermoed niet de grootvaders.
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? Laatst gewijzigd door Mambo : 30 juli 2018 om 15:09. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#330 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik spreek hier nergens over mijn loon, alleen over de "voordelen" die elke werknemer in de privé krijgt volgens arme misdeelde ambtenaartjes.
![]() |
#331 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En ondertussen al mijn vaardigheden laten roesten, wegens toch niet nodig. Goed zot.
![]() |
![]() |
#332 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het is nog eenvoudiger. Zij die het land kunnen platleggen zonder risico te lopen dat hun firma failliet gaat, zijn zware beroepen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#333 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#334 |
Minister
|
![]() niet-gebruikte ziektedagen, enz. enz. enz. ........
Het word voor jan en alleman steeds duidelijker, dat er massa aan geprivilegieerde “verworvenheden “ werden toegekend aan ambtenaren om hen zo “Om te kopen” te kiezen voor de partij “met” vakbond! Dat de ambtenaren nu gelijk gezet worden zoals in de wet staat “ iedereen gelijk voor de wet” vinden de rot verwenden natuurlijk niet kunnen. Ondanks dat ze de vele voordelen dat ze jaren lang kregen niet moeten terug betalen >>> mogen behouden!
Al heb ik dyslexie, toch probeer ik mijn denken te beschrijven. Ik droom van een kanton systeem hier, met veilig vlot functioneel bindend referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek en economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#335 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Controleurs ambtenaren zij die er moesten op toezien dat er niet gezeurd werd. Werden die toen niet betaald misschien dat ze moesten over leven met “de giften onder tafel” Is er ooit een controleur ambtenaar door justitie veroordeeld geweest omdat hij zich liet omkopen met giften onder tafel???? De vraag is dan: wie is de corruptste toen geweest, de slager of die controleur ambtenaar die aangesteld werd en “het werk aanvaarde” zich toch liet betalen om te controleren en het bewust NIET naar behoren deed!!! Feit is wel dat de middenstand in het algemeen toen zorgde dat de economie floreerde!! Dat heeft links en hun vakbonden echter nooit erkend, in tegendeel zelfs de middenstand werd als uitschot bestempeld. Ooooh ja de vakbonden hebben altijd de enkeling…. Zelfstandige als de corrupte bestempeld en de ambtenaren waren de sukkelaars!!! Terwijl nu steeds meer “verworvenheden” boven komen, verstreken om de ambtenaren om te kopen te kiezen voor en partij met vakbond.
Al heb ik dyslexie, toch probeer ik mijn denken te beschrijven. Ik droom van een kanton systeem hier, met veilig vlot functioneel bindend referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek en economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen. Laatst gewijzigd door epicurist_dirk : 30 juli 2018 om 20:41. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#336 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#337 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#338 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ooit eens geprobeerd, zo net na mijn scholing, lichting 94 was "weg", en ik wou toch binnen. Ik stipuleerde zeemacht. Geen plek, dus mocht ik beschikken.
![]() |
#339 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb die jonge toen nog aangespoord elektriciteit te gaan volgen wat hij ook gedaan heeft. In korte tijd had hij het diploma A1 elektricien maar is kort daarna zelfstandig geworden. Laatst gewijzigd door Garry : 30 juli 2018 om 21:30. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#340 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik had dat wel voordien nog zo gespeeld dat ik aangenomen was bij de Belgische posterijen, zo telde mijn dienstjaar mee voor mijn loopbaan en bracht me veel extra verlof op tijdens de kerst en nieuwjaarsperiode. |
|
![]() |
![]() |