![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#321 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Oké, prima, gebruik dan een term als genetisch, erfelijk of klassiek Mendeliaans.
![]() |
![]() |
#322 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hoe kan je immers op principiele wijze een fundamenteel onderscheid maken tussen "omgevingsfactoren" en "pre-natale, niet-genetische invloeden" ? Dat houdt geen steek om een debat over te houden wat homoseksualiteit betreft. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#323 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#324 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() " die homo's" houden zich daar totaal niet mee bezig. Net zomin als hetero's dat doen, maar omdat er grotere tolerantie is, durven jongeren zich steeds vroeger laten zien zoals ze zijn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#325 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Fffff...nee dus. Wat " onwetenschappelijk " is, lijkt me eerder uw opvatting, wat aangeboren is en deel uitmaakt van je identiteit, is niet omkeerbaar en dat hoeft ook helemaal niet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#326 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#327 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
3 dagen later was hij dood. 9 jaar he.
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? Laatst gewijzigd door Mambo : 7 september 2018 om 19:14. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#328 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Misschien is het in bepaalde scholen, gezinnen, niet evident maar dat zijn uitzonderingen, binnen eigen cultuur. Marginalen, zeg maar of hoe noem je anders mensen die hun kinderen veroordelen omwille van iets wat geen schuld vraag kan in houden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#329 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Van oppervlakkigheid en marginaliteit gesproken is dat dus het schoolvoorbeeld daarvan.
![]() |
![]() |
#330 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar had je die besmetting tijdens de geboorte opgedaan, dan was het gewoon een besmetting die behandeld dient te worden zoals elke ziekte ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#331 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er zijn drie soorten oorzaken aan "wat gij zijt": - genetische, erfelijke aspecten ; noem dat oorzaken van type A. - prenatale factoren (hormonen, bacterien, toxinen, zuurstof ... in de baarmoeder): noem dat oorzaken van type B. - post-natale factoren: alles wat ge tegenkomt later (bacterien, ongelukken, voorvallen, opvoeding, voeding, sociale interacties....): noem dat oorzaken van type C. Ik noemde: - A: "aangeboren" - B en C: "omgevingsfactoren" Maar blijkbaar noem jij, en vele anderen: - A en B: "aangeboren" - B en C: omgevingsfactoren Het is zo dat de gemakkelijkste interventies bij B liggen. Als er ergens iets kan behandeld worden, is dat het gemakkelijkste als de oorzaak "B" is. Dat is dan meestal een redelijk "eenvoudige" chemische affaire. Het is zo goed als onmogelijk om A te veranderen. Je kan ergens zeggen dat A de basis blauwdruk is van een mens. Zijn genetisch patrimonium. Het is nogal moeilijk om het genetisch patrimonium te wijzigen. Het is ook heel moeilijk om in C tussen te komen, want dat is heel complex. Als iets afhangt van uw hele historie van sociale contacten, belevenissen en dergelijke meer, is het heel moeilijk om de precieze vinger te leggen op wat exact dient gedaan te worden om de uitkomst te veranderen. Maar B, dat is doenbaar. Het is scheikunde. In werkelijkheid is het meestal zo dat een zekere eigenschap deels van de 3 oorzaken afhangt. A bepaalt soms de KANSEN dat effecten in B en C een rol spelen. Maar A is niet de zuivere oorzaak, behalve als het deterministisch is: ttz, met een zeker genetisch patrimonium A komt een zuiver effect quasi 100% van de tijd tot stand. Dat is dan "genetisch deterministisch". De kleur van de ogen is zo iets (en in die paar gevallen, zoals werd opgeworpen, dat het niet het geval is, is dat *omdat het genetisch patrimonium achteraf veranderd is*). Uw genetica bepaalt, normaal gezien, de kleur van uw ogen. Met homoseksualiteit is het dus zo dat A geen zuivere oorzaak is. Indien wel, dan zouden homozygote tweelingen (quasi) 100% dezelfde geaardheid hebben. Maar, zoals in vele gevallen, gaat A wel een invloed hebben op de KANSEN dat de invloeden B en C een rol spelen. Er schijnen aanwijzingen te zijn dat B een belangrijke invloedsfactor zou zijn. Maar bewezen is NIET dat het de exclusieve factor zou zijn en dat C helemaal geen rol zou spelen. Blijkbaar is het haram voor sommigen, zoals jij, om dat te stellen. Het moet en zal B zijn, en B moet en zal "aangeboren" en "dus" irreversiebel zijn. Niks is minder waar. B impliceert niet "irreversiebel", in tegendeel. En om B absoluut met A te willen verwarren door de term "aangeboren", maakt het niet minder potentieel reversiebel.. En waarom wilt ge dat ? Omdat ge in het politiek correcte, totaal foute, argument gelopen zijt dat het absoluut nodig was om te stellen dat homoseksualiteit een biologische oorzaak had die irreversiebel was, omdat dat zogezegd het gras onder de voeten van religioten zou maaien om "er iets aan willen te doen". HAD homoseksualiteit puur A geweest, DAN had dat nep argument kunnen werken. Het zou dan zoiets zijn als "huidskleur" of de "kleur van uw ogen", en men kon dan gaan argumenteren dat alles wat ergens homofoob was, een vorm van racisme zou zijn, en de term "racisme" is de basis van alles wat zonder nadenken dient verworpen te worden in het "juiste denken". Maar, spijtig genoeg, no sigar. Homoseksualiteit is NIET zuiver A. Het is niet zoals uw huidskleur of de kleur van uw ogen. Ai. Om toch kunnen *te doen alsof*, gaat men nu leuteren over "aangeboren". Maar "aangeboren" dat A en B mengt, heeft geen speciale betekenis. Want op principiele basis is het onderscheid A enerzijds, en B+C (omgevingsfactoren) anderzijds, veel logischer dan (A+B) enerzijds en (B+C) anderzijds. Het onderscheid tussen B en C is gewoon een kwestie van DATUM, meer niet. Daar is niks principieels aan, MAAR VOORAL: het argument dat "er niks aan te doen is want B" is fout. En als zou blijken dat het zuiver B is, zal het relatief gemakkelijk zijn om er iets aan te doen. Op de vraag of dat zou moeten of juist niet, ben je dan terug naar af. Laatst gewijzigd door patrickve : 8 september 2018 om 06:35. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#332 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#333 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Natuurlijk is er een groot onderscheid tussen uw B en C , omdat het gaat over de ontwikkeling van een foetus die dus met een andere seksuele identiteit als hetero geboren wordt. C gaat over de invloed die een omgeving wel of niet probeert uit te oefenen, wat niets verandert aan iemands seksuele identiteit. Er is niets wat ondersteunt dat homoseksualiteit erfelijk of genetisch is, maar mijn redenering dat je seksuele identiteit niet te veranderen valt, klopt gewoon. Niet dat daarom alles eenduidig is, omdat ( trek ergens een lijn, zet bi in het midden en hetero en homo aan de uiteinden, ergens op die lijn komen mensen terecht, je kunt dus bi zijn met een voorkeur voor mannen of vrouwen, hetero maar wel openstaan voor ervaring met een ander geslacht, omdat het voor een keer wel leuk is, kortom er is veel variatie. Maar het basisgegeven blijft gelijk, waar je op die lijn terecht kwam wordt tijdens de foetale ontwikkeling bepaald, maar wat je ermee wel of niet mag doen, door opvoeding, cultuur en persoonlijkheid. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#334 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Kinderen voeden nooit zichzelf op, wel maken ze eigen keuze zodra die mogelijkheid er is. Maar legt u me maar even uit in welke zin mijn mening oppervlakkig of marginaal zou zijn wanneer ik stel dat ouders die hun kinderen opzadelen met schuld over hun seksuele identiteit, marginalen zijn? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#335 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar momenteel is het cultureel zo en ook politiek correct dat men nogal meer met dat andere uiteinde bezig is. Nml homo uiteinden. Jonge mensen pikken dat dan zo op en hollen naar dat uiteinde. Terwijl ze ook naar dat andere uiteinde konden.
![]() |
![]() |
#336 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Sinds wanneer is acceptatie van mensen met een diverse seksuele identiteit " politiek correct" en heeft dit als gevolg dat " jongeren hollen naar homoseksualiteit"? Niet, wel zal door grotere tolerantie meer jongeren gewoon doen wat ze willen doen. Sinds wanneer is dit fout? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#337 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Varkens doen dat ook.
![]() |
![]() |
#338 | |
|
![]() Citaat:
De overweging, (of bij sommigen) de overtuiging dat 'gebeurtenissen' van iemand homo maakt, vind ik enkel terug bij mensen die om één of andere reden dat als gewenst zien (of bij stommekloten en homohaters). Maar niet bij echte onbevooroordeelde wetenschappers.
Democratieën sterven niet meer door een plotse coup. Maar wel trager, door democratisch gekozen leiders die het systeem perverteren om aan de macht te blijven. Robert Lieberman Laatst gewijzigd door DewareJakob : 8 september 2018 om 14:08. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#339 |
|
![]() Varkens eten ook
Varkens schijten ook Varkens pissen ook Varkens slapen ook Varkens snurken ook Varkens doen veel dingen die mensen (en hun gerespecteerde huisdieren) ook doen. Dus uw punt?
![]() |
#340 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laat ze doen. Varkens doen dat ook. Kweekt uw gasten gelijk de varkens. Ik zie zelfs dat jij daar een fervente voorstander van bent. Tja eenmaal een varken altijd een varken zeker?
![]() |