Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 24 januari 2019, 19:22   #321
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steben Bekijk bericht
NVA gaat er eigenlijk (of probeert) prat op dat het redden van christenen het ware hanteren van eigen volk eerst is. Maar ze verwijten VB eigen volk eerst te hanteren.
Toen ik hier enkele weken geleden zei dat de hele Marrakech vaudeville een geregisseerde show is om het handelsfonds van het Vlaams Blok (= hun racistische kiezers) via een goed geregisseerde operatie over te nemen struikelden ze over hun voeten om toch maar uit te leggen dat het daar niet over ging...

Enkele weken verder, en ik zie niks nieuws...

N-VA blijft haar communicatie en doelstellingen rondom 'migratie' zetten in aanloop naar de grote strijd om de kiezer.

Vroeger (tot september 2013) was BDW voorzitter van een vlaams-nationalistische partij.

Daarna was hij tot november 2018 j voorzitter van een conservatieve liberaal geïnspireerde partij die het land economisch wou redden.

En in november heeft hij de shift gemaakt om de focus te leggen op het buiten houden van de Brownies ( behalve als ze christelijk zijn om zo wat ACW volk binnen te krijgen) en wat praat voor de vaak over confederalisme als nonkel Elio lastig doet, om dan een paar weken later opnieuw te kunnen toetreden tot de nieuwe federale regering zonder communautaire agenda.

Rare jongens, die nationalisten...

Laatst gewijzigd door Pandareus : 24 januari 2019 om 19:28.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2019, 19:24   #322
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Coiffeurke Van Grieken is daar nu diep over aan het nadenken. Maar hij komt er niet uit. Ook moeilijk voor coiffeurke Van Grieken. Er zitten heel wat katholieken in zijn partij. En hij redeneert mogelijk: 'liever een christen binnenhalen dan een moslim. Ook al is er wat gefoefeld. Ik ga hier mijn vingers niet aan verbranden.'
Dat moet moeilijk zijn voor de coiffeur... Hij kan moeilijk gaan varkensworstjes gaan uitdelen aan de Assyrische christenen want dan krijgt hij heel de reutemeteut van Theo Francken over zijn dak...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2019, 19:49   #323
epicurist_dirk
Minister

epicurist_dirk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steben Bekijk bericht
Dus geel is gewoon zo hard je lievelingskleur?
Geel linkt aan goud.....In feite wel misschien, omdat mijn sterrenbeeld leeuw is,

Kijk naar mijn kameleon leeuwtje... zolang er géén enkele partij het goed werkend Zwitserse politiek en economisch systeem hier wil installeren verkies ik géén partij.

Ik wil dat het volk via referendum's met persoonlijke stem beslist en zo de baas is, beslist wat moet gebeuren in eigen streek en in het land en niet als "kudde schapen" gedreven worden door partijen of personen om hun eigen macht te versterken. Moeten gaan kiezen om de machtswellustigen de volmacht te geven om ons te bedriegen.

Verwijzend naar pas overleden Etienne Vermeersch:

>>> ”natuurlijk mag en kan iedereen een persoonlijke mening hebben!

De persoonlijke mening is echter irrelevant ten aanzien van de exacte wetenschap dat zich bezeerd op onderzoek, vooruitgang, nieuwe technieken/vaststellingen/ontdekkingen en vooral op >>>door de wetenschap algemeen aanvaard bewijs”<<<

Op een zelfde basis probeer ik te horen, te zien, .....stel ik vast voor ik mijn mening wel overwogen geef. Goed beseffend "wie ben ik?"
bindend referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek en economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen.
epicurist_dirk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2019, 20:52   #324
Steben
Perm. Vertegenwoordiger VN

Steben's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door epicurist_dirk Bekijk bericht
Geel linkt aan goud.....In feite wel misschien, omdat mijn sterrenbeeld leeuw is,

Kijk naar mijn kameleon leeuwtje... zolang er géén enkele partij het goed werkend Zwitserse politiek en economisch systeem hier wil installeren verkies ik géén partij.

Ik wil dat het volk via referendum's met persoonlijke stem beslist en zo de baas is, beslist wat moet gebeuren in eigen streek en in het land en niet als "kudde schapen" gedreven worden door partijen of personen om hun eigen macht te versterken. Moeten gaan kiezen om de machtswellustigen de volmacht te geven om ons te bedriegen.

Verwijzend naar pas overleden Etienne Vermeersch:

>>> ”natuurlijk mag en kan iedereen een persoonlijke mening hebben!

De persoonlijke mening is echter irrelevant ten aanzien van de exacte wetenschap dat zich bezeerd op onderzoek, vooruitgang, nieuwe technieken/vaststellingen/ontdekkingen en vooral op >>>door de wetenschap algemeen aanvaard bewijs”<<<

Op een zelfde basis probeer ik te horen, te zien, .....stel ik vast voor ik mijn mening wel overwogen geef. Goed beseffend "wie ben ik?"
Dus NVA is toch niet de heilige graal?
Steben is nen goeie kerel
leve de manmanman club
Steben is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2019, 20:53   #325
Steben

Steben's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Vroeger (tot september 2013) was BDW voorzitter van een vlaams-nationalistische partij.

Daarna was hij tot november 2018 j voorzitter van een conservatieve liberaal geïnspireerde partij die het land economisch wou redden.

En in november heeft hij de shift gemaakt om de focus te leggen op het buiten houden van de Brownies ( behalve als ze christelijk zijn om zo wat ACW volk binnen te krijgen) en wat praat voor de vaak over confederalisme als nonkel Elio lastig doet, om dan een paar weken later opnieuw te kunnen toetreden tot de nieuwe federale regering zonder communautaire agenda.
volledig akkoord
Steben is nen goeie kerel
leve de manmanman club
Steben is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2019, 21:21   #326
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Theo is zeer smerig aangepakt, en dat zal gewraakt worden, dubbel en dik.
Afwachten Schoof, tot 26 mei. Dan een rekensommetje maken. Denk aan het vel van de beer.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2019, 21:23   #327
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
30% op federaal vlak lijkt mij nogal veel veel, hoor...
Laat ze maar veronderstellen.
Oud 24 januari 2019, 21:26   #328
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het is perfect mogelijk dat de onbestuurbaarheid op tien minuten opgelost wordt door Di Rupo en door De Wever.
Dan gaat Di Rupo voluit kunnen gaan in zijn Wallonië, en De Wever voluit in ons Vlaanderen.
Sinds wanneer is vlaanderen van uw,
Oud 24 januari 2019, 22:20   #329
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Sinds wanneer is vlaanderen van uw,
Kent u het verschil dan niet tussen "ons" en "uw"?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2019, 22:36   #330
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TREBRON Bekijk bericht
Voor moslims en hun sympathisanten wel ja...…….
Neen, als Ahmadiyya hier asiel aanvragen dan is de kans groot dat ze meer dan terecht dat krijgen toegewezen.
Oud 24 januari 2019, 22:37   #331
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Ziet er toch niet naar uit dat die groep mensen hier straks een hoop last gaat verkopen zoals een andere soort die we kennen!
Nu hebben we er duizenden anderen laten binnenstromen die ons vanwege hun geloof straks gaan vervolgen...
Staat de Turkse bakker om de hoek u te bedreigen?

Ik dacht het niet.
Oud 25 januari 2019, 06:22   #332
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Kent u het verschil dan niet tussen "ons" en "uw"?
Dat is hier totaal naast de kwestie.
Oud 25 januari 2019, 07:24   #333
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Enkele weken verder, en ik zie niks nieuws...

N-VA blijft haar communicatie en doelstellingen rondom 'migratie' zetten in aanloop naar de grote strijd om de kiezer.

Rare jongens, die nationalisten...
Je trekt je redenering niet door. Vermits je ZELF zegt dat het een nationalistenpartij was tot in 2013, zijn het nu geen nationalisten meer. Je zegt zelf dat ze tot in 2018 rechts conservatieven waren, en dat ze nu anti-moslim-migrationisten zijn.

Daar is dus niks raars aan. Dat zijn noch nationalisten, noch rechts conservatieven, noch anti-moslim-migrationisten, he. Jij zit nog vast in die oude amateuristische denkwereld van de politiek waar een partij, en politici, vast zaten voor eeuwig in een electoraal verhaaltje. Dat is niet meer van deze moderne democratische tijd, waar men professioneel is, en zoals elke professionele manager, ZICH AANPAST AAN DE MARKT. Als het in de markt ligt om nationalisme te verkopen, dan verkoopt men nationalisme. Ligt het nadien in de markt om rechts conservativisme te verkopen, dan doet men dat. En nu ligt het in de markt om anti-moslim-migratie te verkopen, dus doet men dat. De N-VA is de eerste professionele politieke partij in Belgie, na wijlen de CVP (maar die was dat toch veel minder).
Geen amateuristisch vasthouden aan dogma's, marktstudie en de markt volgen, zonder zever van persoonlijke overtuigingen. U vraagt, wij draaien.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2019, 07:26   #334
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zephyrkaos Bekijk bericht
wacht ff
Christenen zijn OK maar Moslims redden gaat niet?
Eh, ja, dat is toch de evidentie zelf. Welke onnozelaar denkt daar nu anders over ?

Laatst gewijzigd door patrickve : 25 januari 2019 om 07:26.
Oud 25 januari 2019, 07:29   #335
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
En hij redeneert mogelijk: 'liever een christen binnenhalen dan een moslim. Ook al is er wat gefoefeld. Ik ga hier mijn vingers niet aan verbranden.'
Maar welke zot redeneert nu zo NIET ?

Laatst gewijzigd door patrickve : 25 januari 2019 om 07:29.
Oud 25 januari 2019, 07:31   #336
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Sorry patrick maar nu ben je aan het zeveren dat het geen zicht meer heeft... Asiel heeft totaal niets te zien met enig economisch nut. Het is zelfs niet eens een afweging daarbij.
Er bestaat nog zoiets als internationaal recht en de afspraken die de naties daarover gemaakt hebben. Dat is de realiteit.
Komaan. Wie doet er nu dingen die geen eigen nut hebben ? Dat is toch totaal belachelijk ?

Hoe meer sukkelaars ergens anders omkomen, a priori, hoe beter voor ons. Wij gaan onszelf toch geen miserie aandoen en die kiekens ginder "redden" als daar niet ergens iets anders meer lucratiefs aan vasthangt ? Wie is nu zo gek ?

Het gegeven dat wij die afspraken gemaakt hebben, geeft aan dat er toch ergens iemand van diegenen die die afspraken gemaakt hebben, iets opgeleverd hebben, zoniet doet ge dat toch niet ?

Nie zievere he !

Behalve zotten, en zij die zich zwaar vergissen, doet nooit iemand iets dat geen eigen voordeeltje oplevert he. Men moet dus uitgaan van dat voordeeltje om na te gaan welke de juiste criteria zijn om asiel toe te kennen. Want daarvoor dient het immers. Zoals alles.

Laatst gewijzigd door patrickve : 25 januari 2019 om 07:34.
Oud 25 januari 2019, 12:12   #337
subocaj

subocaj's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mij is geld aangeboden door een journalist. Voor "informatie" uit mijn ambtenarenfunctie. Wat ik geweigerd heb, vanzelfsprekend.
Ook gemeld?
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2019, 12:43   #338
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Ziet er toch niet naar uit dat die groep mensen hier straks een hoop last gaat verkopen zoals een andere soort die we kennen!
Nu hebben we er duizenden anderen laten binnenstromen die ons vanwege hun geloof straks gaan vervolgen...

Vandaag had ik reeds 2 zendingen en ophalingen van GLS en ook DHL en UPS telkens een Maghrebaanse of zwarte chauffeur. Telkens zijn die zeer vriendelijk en beleefd, wat van Vlamingen minder kan gezegd worden. Doorgaans blijven Vlamingen liever op de dop dan zo een job te doen trouwens. Mijn coiffeur is een Marokkaan en op de Brusselse Abattoir weekend markt zie ik honderden moslisms die aan de kramen werken. Dat zien er allemaal geen mensen uit die mij gaan vervolgen. Ik heb dan ook geen paranoia neigingen en een redelijk brede kijk op de wereld.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2019, 15:09   #339
fcal
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Vandaag had ik reeds 2 zendingen en ophalingen van GLS en ook DHL en UPS telkens een Maghrebaanse of zwarte chauffeur. Telkens zijn die zeer vriendelijk en beleefd, wat van Vlamingen minder kan gezegd worden. Doorgaans blijven Vlamingen liever op de dop dan zo een job te doen trouwens. Mijn coiffeur is een Marokkaan en op de Brusselse Abattoir weekend markt zie ik honderden moslims die aan de kramen werken. Dat zien er allemaal geen mensen uit die mij gaan vervolgen. Ik heb dan ook geen paranoia neigingen en een redelijk brede kijk op de wereld.
Zo te zien was u zo gelukkig niet op de metro te zitten in Maalbeek op 22 maart 2016. U nam die dag ook het vliegtuig niet in Zaventem. Er waren slechts 31 dodelijke slachtoffers en 340 gewonden bij die aanslagen toen die moslim Maghrebijnen toesloegen. Maar de Vlamingen zijn wel minder beleefd en lui want 'aan den dop'.

Als ik in de kasbah van Marrakesh rondwandel, zie ik wel duizenden moslims, die mij iets willen aansmeren. Ik voel me er veilig want de Marokkaanse overheid kent haar extremistische 'pappenheimers' en treedt hardhandig op tegen iedereen, die enigszins afwijkt van haar middenkoers islam. Daarom hebben ze daar een 'Godsdienstministerie', die de imams voorschrijft wat, wanneer en hoe ze moeten preken.

Hier hebben we vrijheid van meningsuiting en preken de imams dikwijls het meest extreme, zonder dat iemand ingrijpt. En enkele bevlogenen slaan dan toe in Brussel, Parijs, Londen, Manchester, Nice ... of vertrekken met enkele duizenden naar IS, het beloofde land in Syrië.
Oud 25 januari 2019, 15:23   #340
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fcal Bekijk bericht
Zo te zien was u zo gelukkig niet op de metro te zitten in Maalbeek op 22 maart 2016. U nam die dag ook het vliegtuig niet in Zaventem. Er waren slechts 31 dodelijke slachtoffers en 340 gewonden bij die aanslagen toen die moslim Maghrebijnen toesloegen. Maar de Vlamingen zijn wel minder beleefd en lui want 'aan den dop'.

Als ik in de kasbah van Marrakesh rondwandel, zie ik wel duizenden moslims, die mij iets willen aansmeren. Ik voel me er veilig want de Marokkaanse overheid kent haar extremistische 'pappenheimers' en treedt hardhandig op tegen iedereen, die enigszins afwijkt van haar middenkoers islam. Daarom hebben ze daar een 'Godsdienstministerie', die de imams voorschrijft wat, wanneer en hoe ze moeten preken.

Hier hebben we vrijheid van meningsuiting en preken de imams dikwijls het meest extreme, zonder dat iemand ingrijpt. En enkele bevlogenen slaan dan toe in Brussel, Parijs, Londen, Manchester, Nice ... of vertrekken met enkele duizenden naar IS, het beloofde land in Syrië.
En de rest, de zwijgende meerderheid is irrelevant.

Citaat:
History lessons are often incredibly simple and blunt. Yet for all our powers of reason, we often miss the most basic and uncomplicated of points: peace-loving Muslims have been made irrelevant by their silence. Peace-loving Muslims will become our ENEMY if they don’t speak up. They will awaken one day and find that the fanatics own them and the end of their world will have begun.
https://medium.com/@vviggers/an-old-...m-24f9cdf4706b
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:10.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be