![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#321 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Op een paar honderd Belgen die daar nog economisch actief zijn heeft België er zelf enkele nog belangen in ontwikkelingshulp. BA heeft echter wel belangen aan het behoud van de lijnen België-Congo. Veel Europese zakenmensen gebruiken die lijn immers. En voor hen die zeggen dat België zijn luchtverbindingen zou verliezen met het verdwijnen van BA, die vergeten dat VLM er ook nog is. Bij sluiting van Brussels Airline, zal de overheid die maatschappij wel steunen en een deel van BA laten overnemen. België heeft immers een eigen luchtvaartmaatschappij nodig om zijn ministers en zijn koningshuis te kunnen transporteren en beschermen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#322 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Cattle-class premium voor middle-haul is helemaal geen bezwaar, integendeel. Ik zou me ook helemaal kunnen vinden voor een eenvoudige bol fastfood-noedels op die vluchten. Voor short-haul van, zeg maar een dik uur ofzo, hoef ik zelfs niks. Pure runder-class: no problem. Maar ook: geen bezwaar om, mits een correcte meerbetaling van de uitstekende service te mogen genieten gedurende een twaalftal uren durende vlucht in een kwalitatievere klasse. Wat betreft RyanAir: -maar da's persoonlijk- never, nooit, over my dead en cold body... Trop de merde is teveel shit. Niet dat ik RyanAir zie als een aanval op goede smaak: Het is een aanval op smaak tout-court.
![]() |
![]() |
#323 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is een 53 jarige échte Duitser uit het Ruhrgebied: hij duldt geen tegenspraak & houdt van hiërarchie. In 2014 kon hij BA overnemen voor een peulschilletje ! BA is het lelijke eendje in de Lufthansagroep. Hij wil géén politieke spelletjes. Voor Wilmès is dit een nachtmerrie. Decroo slaat nu nog een hovaardige toon aan. Morgen aan tafel met Spohr mag hij in z'n schelp kruipen. Ik vrees dat Spohr niet veel tijd zal verliezen in Bruxelles. Voor zover bekend heeft hij géén hotel geboekt... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#324 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Eigenlijk is die gewoon veertig jaar te laat geboren dan, als 'échte Duitser'. 't Is amper te geloven dat er nog 'échte Belgen' zijn die zo'n gast subsidies willen toekennen ![]()
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#325 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ze zorgen in de eerste plaats voor zichzelf en niet voor die gast. Het is al gezegd: In de groep Lufthansa is BA het lelijke eendje. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#326 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik vraag me af om welke belangen het dan wel moge gaan. Belangen die schijnbaar onlosmakelijk verbonden zouden zijn met één bepaalde luchtvaartmaatschappij.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#327 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is een truuk zoals veel andere. Het is belangrijk voor Belgique. (Lees: voor hun eigen zak). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#328 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Gaan we weer vandaag zeggen: ‘veel teveel geld’ en dan binnen twee jaar de politici beschuldigen dat ze ‘BA vernietigd hebben’?
![]() |
![]() |
#329 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
BA is het lelijke eendje in de Lufthansa groep, de 2de grootste luchtvaartmaatschappij van Europa. (Ik ben benieuwd hoe lang Spohr in Bruxelles blijft. Hij heeft weinig sympathie voor (Franstalige) politiekers) Laatst gewijzigd door Boduo : 14 mei 2020 om 09:58. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#330 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Die zelf 8 miljard overheidssteun vraagt.
Trump: ‘En wat met de koeien?’ Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 14 mei 2020 om 09:59. |
![]() |
![]() |
![]() |
#331 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik zou fox en co wel eens willen horen piepen als het zijn bedrijf is dat a) een verbod kreeg om haar activiteiten uit te voeren en daardoor b) staatssteun nodig zou hebben. Men zou hier snel onrecht zitten te schreeuwen. Want dat is de essentie hé: als ge als bedrijf niet meer moogt vliegen gaat ge falliet. En dan is het maar billijk dat de overheid die dat verbod oplegt tussenkomt. En die eikel van Lufthansa moeten ze heel droog zeggen: ga akkoord of vanavond gaat er een volmachtbesluit buiten die BA nationaliseert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#332 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bijna ALLE maatschappijen vragen nu overheidssteun.
Wat betekent 290 miljoen t.o.v. 8 miljard ? Laatst gewijzigd door Boduo : 14 mei 2020 om 10:00. |
![]() |
![]() |
![]() |
#333 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#334 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#335 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dan zal die eikel van Lufthansa droog zeggen: "Doe maar, dan verpletteren mijn advocaten jullie voor de eerste de beste rechtbank."
|
![]() |
![]() |
![]() |
#336 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nationaliseren ? Hoe ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#337 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#338 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Die zit ook niet gemakkelijk, hij heeft 8 miljard nodig van Merkel. Als Duitsland en België samenwerken zal hij een toontje lager zingen.
![]() |
#339 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
+ billijke vergoeding voor de aandelen zo onteigen je iemand volgens de belgische grondwet Laatst gewijzigd door Tavek : 14 mei 2020 om 10:14. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#340 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Lufthansa is 100 % Duits. Hoe zit het met de Duitse grondwet ? |
|
![]() |
![]() |