![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#321 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik kan daar niets aan doen, smalend of niet.
![]() |
![]() |
![]() |
#322 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Forse vergelijking. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#323 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() De Rwandese rechtzetting ! Laatst gewijzigd door patrickve : 3 augustus 2020 om 14:28. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#324 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Daar moet niet lang naar gezocht worden : hierbij een voorbeeld van de laatste 24 uur : Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#325 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
![]() |
#326 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#327 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#328 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#329 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#330 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Niet volgens Knuppel...
Opinies BELGIAN JOURNAL: ONGECENSUREERD, NON-CONFORMISTISCH, BELGISCH Hoe grappig Vlaams-nationalisten kunnen zijn: een mooi voorbeeld ![]() Omtrent de nederlaag van "Hallebarde" "Shadowke" geeft eens commentaar bij een bericht uit het dagblad Le Soir... ![]() FONNE, of het verlies van een laatste greintje geloofwaardigheid... BREEK DE CENSUUR Een Vlaamse held :bevlag::bevlag::bevlag::bevlag::bevlag::bevlag: |
![]() |
![]() |
![]() |
#331 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Inderdaad fors.
![]() Toegelicht: Als er 1 ding is waar ik een ontzettende hekel aan heb is het aan gedrag van een massa die zichzelf onbeheerst laat opzwepen gewoon door de macht van hun aantallen. We hoeven in feite niet tot de nadagen van Danton terug te grijpen om dat te zien. Recente hedendaagse getuigen zijn politiek getinte manifestaties of vroegere zelfs "sportieve". (Den aan de Heizel destijds.) Denk aan een deel van de "vredige" en spontane (sic!) groepjes met BLM-ers of #MeToo-ers... Denk aan de uitspattingen tijdens mei '68 destijds, denk aan de rellen tijdens diverse G-bijeenkomsten in Brussel, Seattle of andere plaatsen. Denk aan opgejutte Molenbeekse straatrelikwieten. Voorbeelden legio. Ik weiger vereenzelvigd te worden met eender welk groeps-gedrag en heb steeds vermeden in zulke omstandigheden te belanden. Ik wens nooit in het gedrang van een massa debiele -zo genaamde- "manifestanten, supporters of zelfs fans" verzeild te geraken.
![]() |
#332 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik vertik massa-gedrag en bende-vorming. Je persiste et signe.
![]() |
![]() |
#333 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#334 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat noem ik niet “ophemelen”. Wel een poging om naar de oorzaak van die collaboratie te zoeken. Sommige collaborateurs waren ideologisch nazistisch. Maar niet iedereen was in dat geval. Om terug te komen op het door mij geciteerd geval: die man was volstrekt geen nazi. Wees er maar zeker van dat in 1940/41 zeer veel mensen ervan overtuigd waren dat de Duitsers de eindoverwinning gingen halen. De persoon over wie ik het had dacht dat ook. Hij had wellicht het ongeluk dat op dat ogenblik er ik zijn kapperszaak iemand zat die hem niet mocht.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#335 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#336 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ![]() ![]()
![]() |
#337 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#338 | |
|
![]() Citaat:
? Laatst gewijzigd door pajoske : 4 augustus 2020 om 07:59. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#339 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat was ook belangrijk. Laatst gewijzigd door Boduo : 4 augustus 2020 om 08:01. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#340 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zoeken naar "oorzaken" van collaboratie is iets waar reeds veel historisch en sociaal onderzoek over bestaat. Bruno De Wever Luc Huyse, Koen Aerts hebben daar toonaangevende studies over geschreven. Daar kun je objectieve informatie in terugvinden, veel interessanter dan in de bijeen gefabuleerde 'oorzaken' te blijven hangen van mensen die na de oorlog hun misdrijf probeerden weg te rationaliseren met verhaaltjes. |
|
![]() |
![]() |