Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 13 december 2020, 11:53   #321
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Is het nu écht nodig om alle discussies waar je je geroepen voelt om tussen te komen grondig te verkloten met dat tsjevendiscours van 'amen' enz ? We leven in 2020, niemand is nog bezig met 'amen' behalve wat 85 jarigen.
Steekt het Panda of vindt je dat hij 'Allah Akbar' moet zeggen...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2020, 11:55   #322
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ke Nan Bekijk bericht
O...M...G! Vlaams bloed? Dat ziet er zo uit?

Ga dat wijsmaken aan je Islamvriendjes...
Oud 13 december 2020, 11:59   #323
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Ga het zo gecompliceerd niet zoeken. Ik ben in de eerste plaats vooral geïnteresseerd in geld. Ik spreek dus de taal van mensen wie me voordeel kunnen opleveren. Mijn liefde voor de Franse cultuur is iets dat ik in me draag wat los staat van mijn professioneel leven tenzij het me geld opbrengt zoals in Frankrijk of Belgische francophonen. En ja het laatste wat ik wil zien in buitenland is een Vlaming tenzij hij me geld opbrengt.
Jouw goed recht en wie ben ik om het te zeggen dat dat niet mag... maar omdat jouw instelling is om alleen met mensen om te gaan als ze je geld opbrengen is een zaak moet je er niet van maken dat Vlamingen in het buitenland die, zoals de meeste volkeren in het buitenland doen, graag elkaar opzoeken zij wel en de andere niet bekrompen zouden zijn...
Daar gaat heel je betoog gewoonweg de mist in...
Oud 13 december 2020, 12:01   #324
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gunter5148 Bekijk bericht
Infantiel maar eerlijk.
Eerlijk wat hemzelf betreft maar niet meer als hij denkt daarmee te bewijzen dat anderen die anders reageren bekrompen zouden zijn...
Oud 13 december 2020, 12:19   #325
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Rode Willem Bekijk bericht
Maar ook een flexibiliteit die door enggeestig nationalistisch rechts wordt weg gezet als negatief, ja zelfs "volksvijandig". Een flexibiliteit die ons door de rechtse spruitjesluchtverspreiders wordt afgenomen zodat wij op enkele decenia tijd de "Vlaming" hebben zien verworden tot een vadsig zootje ongeinspireerde dafalgan codeïne gebruikers wiens hoogste betrachting elke avond naar "familie" of "thuis" kijken is.
Erg toch en het is zelfs dat vadsig zootje ongeinspireerde dafalgan codeïne gebruikers dat het grootstaand en alles behalve op zichzelf terugvallend la Belgique francofone nog moet rechthouden...

Weet je, de Vlamingen hebben één ding misbegrepen... zij dachten dat wanneer zij zouden omhoogklimmen van de stomme Vlaamse boertjes, waarvoor la Belgique hen versleet, zij de nodige eerbied voor hun Vlaams zijn en taal zouden bekomen...
Maar dat was buiten de streng en buitenmaatse bekrompen franstalige waard gerekend...
En nu jij, met je zogenaamde lessen van eigen volksverachting en onverdraagzaamheid, zo goed ingelepeld door de grote Francofonie die dacht dat ze heel la België ingelijfd had en niet alleen Bruxelles...

Kijk naar Wallonië en hun moedertaal... Verdreven op het niveau van Bokrijk en jij wenst hetzelfde voor onze Nederlandse taal en waarom??? Omdat opgezwollen francofone kikkers denken dat er buiten hun buiknagel niets van waarde is op deze stomme aardkloot...
Oud 13 december 2020, 12:21   #326
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Waarom zien rechtse rakkers toch overal haat ?
Waar het hart van vol is, zijn de ogen door verblind ?
Spreek voor jezelf, want wat jij hier als normaal komt voorschilderen is het alles behalve... Buig je hoofd en kniel voor je francofone heersers... Armzaliger kan niet...
Oud 13 december 2020, 12:45   #327
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Je gaat naar mijn aanvoelen wat teveel de fanatieke kant op Panda. Als jij elk woord dat uit een religie in ons taalgebruik is terechtgekomen er wil uitbannen dan is dat geen “taalzuivering” maar wel een “taalverarming”.
Je ziet ook op wiens posting ik reageerde. Sorteer eens zijn berichten, dan ga je zien dat het in 9 op de 10 van zijn postings rond religioterie en pilaarbijters draait.

We zitten hier in subforum binnenland, niet in subforum religie & aanverwante afwijkingen.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2020, 12:47   #328
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Misschien is dat nog het belangrijkste aspect van die "Vlaamse identiteit". Namelijk dat echte Vlamingen de flexibiliteit hebben om zich aan te passen aan de situatie waarin ze zich bevinden en niet gaan beginnen brullen dat de anderen zich maar moeten aanpassen. Een flexibiliteit die Vlaamse keuterboertjes (mijn grootouders bvb) en andere kleine lui (als textielarbeiders) deden overleven onder alle omstandigheden. Een addaptieve flexibiliteit die, eens goed gehanteerd en gecombineerd met hard werken, vele Vlamingen succes heeft opgeleverd, maar vooral de mensen gelukkig maakte.

Maar ook een flexibiliteit die door enggeestig nationalistisch rechts wordt weg gezet als negatief, ja zelfs "volksvijandig". Een flexibiliteit die ons door de rechtse spruitjesluchtverspreiders wordt afgenomen zodat wij op enkele decenia tijd de "Vlaming" hebben zien verworden tot een vadsig zootje ongeinspireerde dafalgan codeïne gebruikers wiens hoogste betrachting elke avond naar "familie" of "thuis" kijken is.
Ik eet graag spruitjes, heb op TV nog nooit “Thuis” of “Familie” gevolgd maar kijk heel graag naar de BBC-zenders. Wat nu?
Oud 13 december 2020, 12:56   #329
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Steekt het Panda of vindt je dat hij 'Allah Akbar' moet zeggen...
Het zou aangenamer en meer on-topic zijn moest iedereen die totaal niet ter zake doende verwijzingen naar religioterie achterwege laten. Zowel islamitisch gelul, als christelijk gelul en ook liefst geen joods gelul.

By the way, je opmerking over allah akbar is van een niveau voor schoolkinderen die zich in een discussie willen laten opmerken maar niet mee zijn waar het over gaat en dan maar wat jap-jap-jap decibels produceren.
Oud 13 december 2020, 12:57   #330
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ke Nan Bekijk bericht
Niks venijnigs aan. Als ge met 'koosnaampjes' begint te gooien dan moet ge u aan wat tegenwind verwachten. Suck it up.
Dat koosnaampje “Belgicano” vind ik helemaal niet zo vreselijk of beledigend. Als jij vindt van wel dan zul je een inspanning moeten opbrengen en er leren mee leven...
Oud 13 december 2020, 12:58   #331
werkman
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Spreek voor jezelf, want wat jij hier als normaal komt voorschilderen is het alles behalve... Buig je hoofd en kniel voor je francofone heersers... Armzaliger kan niet...

Marie; ik zou misschien de moeite doen om met een 2 uw inbreng te ondersteunen. Maar als ik niks doe ben ik er vlugger vanaf. Ik ben dat gezever kotsbeu. Dit land loopt vol van zwart geschilderde witte krekels.
Het koninkrijk der naamlozen die vandaag een truitje aantrekken van de blokkers en een hoop onzin rond strooien en daarna op een andere plaats
een blauw hemd en een gele das aantrekken.
Een zaak is wat mij betreft zeker. Dit land is een leugenparadijs.
Waar bedreigingen allerhande straffeloos deel uitmaken van de cultuur.
Men is hier totaal de pedalen kwijt.
Ik zal niet de enige Vlaming zijn die denkt dat het totaal geen zin nog heeft met alle Vlamingen te praten of een debat te voeren.
Ik heb daar mij één maal aan gewaagd. Dat was genoeg om van mijn grond een patattenperceel te maken. Nijd en jaloersheid hebben het proces vervolledigd. Beneden aan het schavot stond een bende die kraaide dat het goed was. In het Nederlands nog wel. Het zal nog beter worden.
werkman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2020, 12:59   #332
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je ziet ook op wiens posting ik reageerde. Sorteer eens zijn berichten, dan ga je zien dat het in 9 op de 10 van zijn postings rond religioterie en pilaarbijters draait.

We zitten hier in subforum binnenland, niet in subforum religie & aanverwante afwijkingen.
Maar jongen toch. Ik zei gewoon dat de Vlaming christelijk fatsoen mist en dan is men dat beginnen opblazen. Alsof christelijk fatsoen onze Europese,Vlaamse identiteit niet mee gevormd heeft? Sta me dan toe het oneens te zijn zonder het op te blazen; en als ge het aflaat het niet op mij te steken he.

Vlaanderen is gewoon te klein voor de wereld geworden het verder aan een identiteit te koppelen omdat ze denken alles beter te weten. Maar weten dan meestal niet veel,behalve wat de media voorkauwt.
Een rasechte Vlaming is gedoemd uit te sterven.

Laatst gewijzigd door CUFI : 13 december 2020 om 13:02.
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2020, 13:05   #333
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Het zou aangenamer en meer on-topic zijn moest iedereen die totaal niet ter zake doende verwijzingen naar religioterie achterwege laten. Zowel islamitisch gelul, als christelijk gelul en ook liefst geen joods gelul.

By the way, je opmerking over allah akbar is van een niveau voor schoolkinderen die zich in een discussie willen laten opmerken maar niet mee zijn waar het over gaat en dan maar wat jap-jap-jap decibels produceren.
Inderdaad, het moet inshallah zijn...
Oud 13 december 2020, 13:12   #334
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door werkman Bekijk bericht
Marie; ik zou misschien de moeite doen om met een 2 uw inbreng te ondersteunen. Maar als ik niks doe ben ik er vlugger vanaf. Ik ben dat gezever kotsbeu. Dit land loopt vol van zwart geschilderde witte krekels.
Het koninkrijk der naamlozen die vandaag een truitje aantrekken van de blokkers en een hoop onzin rond strooien en daarna op een andere plaats
een blauw hemd en een gele das aantrekken.
Een zaak is wat mij betreft zeker. Dit land is een leugenparadijs.
Waar bedreigingen allerhande straffeloos deel uitmaken van de cultuur.
Men is hier totaal de pedalen kwijt.
Ik zal niet de enige Vlaming zijn die denkt dat het totaal geen zin nog heeft met alle Vlamingen te praten of een debat te voeren.
Ik heb daar mij één maal aan gewaagd. Dat was genoeg om van mijn grond een patattenperceel te maken. Nijd en jaloersheid hebben het proces vervolledigd. Beneden aan het schavot stond een bende die kraaide dat het goed was. In het Nederlands nog wel. Het zal nog beter worden.
Ok het zelfde meegemaakt... Ons ouderhuis had een grote tuin waarvan wij dachten dat dat een tweede bouwgrondplaats zou zijn...
Tot de dag dat de gemeenter er een stuk van wou en het ingeschreven stond als groene zone...
Wij moesten dus een stuk voor een appel en een ei afstaan en dan moest er een scheidingsmuur door ons voor de helft te betalen opgetrokken worden zodat we, toen alles geregeld was wij gratis een stuk hebben afgegeven...

Konden zo gezegd niets ertegen doen want de grond was al van de grootouders geërfd...
Oud 13 december 2020, 14:43   #335
TREBRON
Europees Commissaris

TREBRON's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een volk kan een ander volk maar overheersen en nihileren alleen en alleen als er genoeg overlopers en nestbevuilers zijn bij dat veroverde volk...

Het moet zijn dat als Vlaanderen rijk is in iets het wel degelijk daarin is...
Dat moet ik met spijt in het hart beamen. Lees sommige postings maar...
Geschiedkundig is dat wel te verklaren. Julius Caesar stelde ook vast dat ze hier tegen elkaar vochten. Hij heeft dat uitgebuit en daarna de rest opgekuist.
Ik zit nog steeds met de vraag." Waarom haten de Vlamingen elkaar ???"
TREBRON is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2020, 15:04   #336
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Maar jongen toch. Ik zei gewoon dat de Vlaming christelijk fatsoen mist en dan is men dat beginnen opblazen. Alsof christelijk fatsoen onze Europese,Vlaamse identiteit niet mee gevormd heeft? Sta me dan toe het oneens te zijn zonder het op te blazen; en als ge het aflaat het niet op mij te steken he.

Vlaanderen is gewoon te klein voor de wereld geworden het verder aan een identiteit te koppelen omdat ze denken alles beter te weten. Maar weten dan meestal niet veel,behalve wat de media voorkauwt.
Een rasechte Vlaming is gedoemd uit te sterven.
'christelijk fatsoen' is iets wat niet bestaat. Net zoals er geen 'moslim fatsoen' of 'joods fatsoen' bestaat. Dat is bullshit.

En totaal off-topic in dit draadje.
Oud 13 december 2020, 15:31   #337
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
'christelijk fatsoen' is iets wat niet bestaat. Net zoals er geen 'moslim fatsoen' of 'joods fatsoen' bestaat. Dat is bullshit.

En totaal off-topic in dit draadje.
Er bestond wel degelijk een christelijk Europa en door het kind met badwater weg te gooien ontstond een nieuwe identiteit die steeds verder van het fatsoen afdreef.

Gij vindt dat bullshit. Toch was het in mijn grootmoeders tijd meer aanwezig dan nu en was de Vlaming minder verdeeld dan nu.

Terbron:
De Vlaming is zo verdeeld omdat die naar VRT kijkt en die beelden op de ander wilt afdwingen.
Oud 13 december 2020, 16:52   #338
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik kan jullie bijtreden, natuurlijk.
Maar ik heb hier nog geen halve letter gelezen wat die Vlaamse identiteit nu wel zou zijn.
En nog minder wat deze mij zou hebben opgebracht in mijn leven.

Ik begin het vieze gevoel te krijgen dat sommige zelf uitgeroepen flaminganten die Blut und Boden Vlaamse identiteit gebruiken om hun plat racisme op te stoelen.
Maar ergens geboren worden uit bepaalde ouders is puur toeval en dus geen enkele reden om fierheid uit te puren.

Dus mijn besluit uit deze draad is : ik ben toevallig Vlaming en dat heeft mij tot hier toe nog geen halve frank of cent meer opgeleverd.

Ik wens de VRT veel succes met die abstracte begrip Vlaamse identiteit. Maar ik kan nu al voorspellen dat voor de echte identitaire Vlaemen de getoonde Vlaamse identiteit op de VRT wel weer niet de juiste zal zijn.
Dat is een leugen.
Je zit al lang met een vies gevoel.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2020, 16:56   #339
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
Het gaat om de combinatie van uiterlijk, naam, cultuur, taal, godsdienst, klederdracht, vlaams bloed, enz...

Hoe meer men afwijkt van de Vlaamse norm, hoe minder kans men heeft om Vlaming te worden.

Je zou eventueel de definitie kunnen verstrengen en zeggen dat een persoon een Vlaamse vader en moeder moet hebben om als Vlaming erkend te worden...
Godsdienst. Kan een Vlaming boeddhist zijn? Kan een Vlaming een Waalse familienaam hebben? Moet een Vlaming 19e eeuwse streekdracht te dragen? Wat moet begrepen worden onder "Vlaams bloed"? Uiterlijk? Er lopen Vlamingen rond met bijna een mediteraan uitzicht, andere zijn blond en groot, en zouden niet misstaan in Noorwegen? Wie trekt waar de lijn? Moet je voor een soort commissie komen die dan op basis van je uiterlijk oordeelt of je wel Vlaming bent? Op basis van welke objectieve criteria gebeurt dat dan?

Beste man, u geraakt met wat u daar allemaal schrijft, gewoon in een moeras. Dit leidt nergens naar.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2020, 16:58   #340
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Er bestond wel degelijk een christelijk Europa en door het kind met badwater weg te gooien ontstond een nieuwe identiteit die steeds verder van het fatsoen afdreef.

Gij vindt dat bullshit. Toch was het in mijn grootmoeders tijd meer aanwezig dan nu en was de Vlaming minder verdeeld dan nu.

Terbron:
De Vlaming is zo verdeeld omdat die naar VRT kijkt en die beelden op de ander wilt afdwingen.
Titel II van onze grondvod ademt de strijd uit tussen katholieken en vrijzinnigen. En dat was zeer waarschijnlijk van voor den tijd van jouw mémé.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:56.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be