Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Fact-checking: zijn deze nieuwsfeiten accuraat?
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Fact-checking: zijn deze nieuwsfeiten accuraat? Kritisch bekijken van nieuws en toetsing aan de feiten. Fake news? Selectieve feiten? Of is het een correcte weergave van de feiten? Een zoektocht naar de waarheid.

Antwoord

Discussietools
Oud 22 april 2021, 08:36   #321
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Der Wanderer Bekijk bericht
Ah nee, want die individuele wensen kunnen fout zijn of een metaniveau ontberen.
Nee, dat is jouw dogmatisch gedoe. Individuele wensen zijn het enige wat telt. Iets anders is er niet.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2021, 08:37   #322
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Ja goed, maar wat heeft ze nu eigenlijk precies mispeuterd?
Niks.
Oud 22 april 2021, 08:37   #323
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja goed, maar wat heeft ze nu eigenlijk precies mispeuterd? Daar is men toch nog niet uit, zo dacht ik. Er zijn wel allerlei insinuaties van bedrog aan haar adres, maar we weten niet echt wat daar nu van waar is en in hoeverre. Vande Lanotte heeft eigenlijk gelijk: Kaouakibi is al veroordeeld zonder proces en kan geen sereen proces meer krijgen.
Nochtans, wanneer dit Dries te beurt valt dan horen we u niet.
Oud 22 april 2021, 08:38   #324
Der Wanderer
Europees Commissaris

Der Wanderer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Ik ken de details niet, maar ik dacht dat ze zich een grote villa gekocht had op kosten van overheidssubsidies. Ik vind dat dus ook normaal, maar er zijn mensen die naief geloven dat overheidssubsidies voor iets anders dienen.

Ik heb persoonlijk nooit de kans gehad om mij zelf te verrijken met overheidsgeld, maar ik heb wel al heel veel overheidsgeld voor totaal andere dingen aangewend dan waar het voor bedoeld was. Dat gaat dan voor hogere bedragen dan wat er daar het probleem vormt. En dan ook helemaal. Ik heb valse facturen getekend, valse verklaringen afgelegd, valse prestaties gefactureerd en wat weet ik allemaal. Dat is nu eenmaal schering en inslag he. Maar nog eens, dat was niet voor mijzelf: mijn werkgever vroeg mij van dat te doen, voor Europese fondsen. Ik ben daarmee begonnen toen ik doctoraatsstudent was. Toen werd mij ook gevraagd om valse subsidies in te rijven door nep-verklaringen te ondertekenen. Toen ik daar 10% voor mijn eigen zak op vroeg, werden ze kwaad. Op dat niveau zat het nog bij enkele honderden duizenden Euro.

Ik heb dat altijd zien gebeuren. Het is inderdaad een beetje verdergaand als het in uw eigen zak gaat, maar dat er maar weinig subsidies gebruikt worden waarvoor ze officieel dienen, lijkt mij een open deur intrappen.
Even los van je onterechte cynisme, vrees ik dat zulke dingen ook in de hele milieu- en NGO-business plaatsvinden.
Der Wanderer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2021, 08:38   #325
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik ken de details niet, maar ik dacht dat ze zich een grote villa gekocht had op kosten van overheidssubsidies. Ik vind dat dus ook normaal, maar er zijn mensen die naief geloven dat overheidssubsidies voor iets anders dienen.

Ik heb dat altijd zien gebeuren. Het is inderdaad een beetje verdergaand als het in uw eigen zak gaat, maar dat er maar weinig subsidies gebruikt worden waarvoor ze officieel dienen, lijkt mij een open deur intrappen.
LOL!

Het probleem van Het Oosten is dat hij van '"Iets te verregaand zoals subsidies als in haar eigen zak steken" niets gemerkt heeft.

Citaat:
Ik vraag me nog altijd af waaraan nu precies die Kaouakibi zich schuldig heeft gemaakt.
https://forum.politics.be/showpost.p...&postcount=309

En waarom is die vrouw crapuleus? Kunt u dit even verduidelijken?

https://forum.politics.be/showpost.p...&postcount=312

Tja, wat verwacht je anders van mensen die er rotsvast van overtuigd zijn dat de waarheid uit de mond komt van een politieke meester-sjoemelaar en verdediger van crimininelen.
Oud 22 april 2021, 08:38   #326
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Dries heeft dan ook niks mispeuterd. Datgene waar hij van beschuldigd wordt, waren goeie zaken. Die zijn misschien onder de interpretatie van een of andere wet, zogezegd illegaal, maar dat is omdat die wet verkeerd is, niet omdat Dries mis was.
Oud 22 april 2021, 08:40   #327
Der Wanderer
Europees Commissaris

Der Wanderer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nee, dat is jouw dogmatisch gedoe. Individuele wensen zijn het enige wat telt. Iets anders is er niet.
Fout, maar om dat opnieuw te tonen zou ik alles weer opnieuw moeten uitleggen en dat heeft geen zin want nadien keer je toch terug naar je dogma's al verklaren die minder en leveren ze een slechtere bepaling van het 'goede' op, weliswaar binnen een gesloten circuit. Overigens hoeft er geen conflict te zijn tussen het individuele en het echt goede, op voorwaarde dat het individu tot inzicht komt.

Laatst gewijzigd door Der Wanderer : 22 april 2021 om 08:41.
Der Wanderer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2021, 08:40   #328
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Even los van je onterechte cynisme, vrees ik dat zulke dingen ook in de hele milieu- en NGO-business plaatsvinden.
De regel is de volgende:

Gaat het over weinig geld, dan wordt er een beetje gefoefeld.
Gaat het over veel geld, dan wordt er veel gefoefeld.

Altijd en overal.
Oud 22 april 2021, 08:40   #329
Ferre
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Ik heb geen hoge pet op van jou levens filosofie en moraal. Maar hier heb je gelijk.
Ferre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2021, 08:40   #330
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
REKEN MAAR!!!

En dan zwijgen we nog over het seksueel misbruik in die kringen!
Oud 22 april 2021, 08:41   #331
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bij Driesje ging het wel over racistische memes. Ik dacht dat die zeer expliciet waren.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2021, 08:42   #332
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Bij Driesje ging het wel over racistische memes. Ik dacht dat die zeer expliciet waren.
Aah, u meent dat moppen verboden zijn en dat we niet meer mogen lachen.

Herinner u het proces tegen een flik wegens 'racistische meme's" na een klacht van Beels.

Vrijspraak, we mogen nog lachen met moppen. Bevestigd door verschillende rechtbanken.

Laatst gewijzigd door Xenophon : 22 april 2021 om 08:44.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2021, 08:44   #333
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dries heeft dan ook niks mispeuterd. Datgene waar hij van beschuldigd wordt, waren goeie zaken. Die zijn misschien onder de interpretatie van een of andere wet, zogezegd illegaal, maar dat is omdat die wet verkeerd is, niet omdat Dries mis was.
Heeft de rechter al een uitspraak gedaan?
En? Welke wet verbiedt de vrijheid van meningsuiting in een gesloten clubje?
Oud 22 april 2021, 08:46   #334
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik kan mij niet indenken dat dat niet het geval zou zijn. In mijn geval gaat het om onderzoeksfondsen. Nu gaan die wel naar onderzoek, maar helemaal niet naar het onderzoek waar ze voor dienen. Laatste mop: mijn eigen chef die een Europees project heeft ingediend en bekomen. Rond het miljoen, waarvan ongeveer 400 000 voor het betalen van 2 ingenieurs gedurende enkele jaren. Heeft van de directie te horen gekregen dat zij het geld al gebruikt hebben voor iets anders, en hij dus onder "ons", van de dienst, maar nep verslagen moet maken om die 400 000 Euro te verschonen van werk dat niet geleverd zal worden, maar wel verklaard. Vergaderinkje gehad over wie nu wat vals gaat opgeven van geleverde prestaties. Het geld is immers verdwenen in een put die ergens anders gegraven werd op een ander project dat ver buiten budget is gegaan. Maar nog eens, uiteindelijk is dat geld dus wel ergens terecht gekomen bij iets dat met onderzoek te maken heeft, maar wel niet waar het voor aangevraagd en bedoeld was. Ik ken dat al mijn gans leven lang.

Op een zeker moment wordt het natuurlijk vager he, tussen uw voordeeltjes, en sjoemelen maar binnen de ethisch aanvaardbare regeltjes.
Oud 22 april 2021, 08:46   #335
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wat denk je dat de reden was dat Hare Blauwe Schaamteloosheid zo sterk stond?
Oud 22 april 2021, 08:47   #336
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Heeft de rechter al een uitspraak gedaan?
En? Welke wet verbiedt de vrijheid van meningsuiting in een gesloten clubje?
Ik zeg het, de *interpretatie* van de wet. Het is niet omdat dat daar zo staat, dat het dat wil zeggen.
Oud 22 april 2021, 08:48   #337
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Juist, en dat was dus heel goed. Expliciete racistische moppen vertellen is een goede zaak in de maatschappij, en wetten die daartegen ingaan, of hun interpretaties, zijn slechte zaken. Er zouden veel en veel meer racistische memes moeten zijn. Maar onnozel wetten of hun interpretaties doen daar lastig over. Dries is dus schuldig aan niks, maar de wetten zijn gewoon verkeerd.

Laatst gewijzigd door patrickve : 22 april 2021 om 08:49.
Oud 22 april 2021, 08:48   #338
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De regel is de volgende:

Gaat het over weinig geld, dan wordt er een beetje gefoefeld.
Gaat het over veel geld, dan wordt er veel gefoefeld.

Altijd en overal.
Ik wacht nog altijd op concrete bewijzen van al de aantijgingen waarvan de media en sommige politici (en ettelijke papegaaien hier op dit forum) Kaouakibi beschuldigen. Tot nu toe nog niet zo veel van gezien.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 22 april 2021 om 09:02.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2021, 08:52   #339
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik kan mij niet indenken dat dat niet het geval zou zijn. In mijn geval gaat het om onderzoeksfondsen. Nu gaan die wel naar onderzoek, maar helemaal niet naar het onderzoek waar ze voor dienen. Laatste mop: mijn eigen chef die een Europees project heeft ingediend en bekomen. Rond het miljoen, waarvan ongeveer 400 000 voor het betalen van 2 ingenieurs gedurende enkele jaren. Heeft van de directie te horen gekregen dat zij het geld al gebruikt hebben voor iets anders, en hij dus onder "ons", van de dienst, maar nep verslagen moet maken om die 400 000 Euro te verschonen van werk dat niet geleverd zal worden, maar wel verklaard. Vergaderinkje gehad over wie nu wat vals gaat opgeven van geleverde prestaties. Het geld is immers verdwenen in een put die ergens anders gegraven werd op een ander project dat ver buiten budget is gegaan. Maar nog eens, uiteindelijk is dat geld dus wel ergens terecht gekomen bij iets dat met onderzoek te maken heeft, maar wel niet waar het voor aangevraagd en bedoeld was. Ik ken dat al mijn gans leven lang.

Op een zeker moment wordt het natuurlijk vager he, tussen uw voordeeltjes, en sjoemelen maar binnen de ethisch aanvaardbare regeltjes.
Dat verklaart jouw "attitude" in verband met het verse subsidieschandaal in ons multiculturele Belgische paradijs. Daar komt de vrees om van racisme, fascisme en vreemdelingenhaat te worden beschuldigd nog bovenop.
Oud 22 april 2021, 08:54   #340
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik wacht nog altijd op concrete bewijzen van al de aantijgingen waarvan de media en sommige politic (en ettelijke papegaaien hier op dit forum) Kaouakibi beschuldigen. Tot nu toe nog niet zo veel van gezien.
Citaat:
Wacht tot het onderzoek afgesloten is. Men zal haar dan verwijzen en voor dat je het weet kan je gaan kijken naar de openbare zitting van de correctionele rechtbank.

Alles zal u duidelijk worden.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:27.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be