Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 5 juli 2021, 21:57   #321
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door WYSIWYG Bekijk bericht
Yep, heel zeker.
Ik voorspel een stevig deficit op de Vlaamse begroting.
Oud 5 juli 2021, 21:59   #322
WYSIWYG
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Ik voorspel een stevig deficit op de Vlaamse begroting.
En ik voorspel een gigantische bedelcampagne aan franstalige kant.
WYSIWYG is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2021, 22:00   #323
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat mag daar staan zo veel keer als u maar wilt, maar daarom hoeft dat niet mijn land te zijn. Onder de WO II was deze regio ook bezet door Duitsers, waren alle bevelschriften in het Dults, maar waren uw voorvaderen daarom ook Duitsers?
Papier is waardeloos, het hart is wat telt en daar kan u of geen enkele Belgisch-nationalist wat aan veranderen.
Dit papier is toch het officieelste document. En gebaseerd op de officiële realiteit. Uw hart zegt wat u persoonlijk voelt.
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2021, 22:01   #324
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Het ware gelaat van de Wetstraat.
Nu onthuld in het boek: ‘De doodgravers van België’

“Alexander, wat is nu eigenlijk het probleem?”
Een roepende Gwendolyn Rutten, tegen Alexander De Croo

“Zou het je storen als we de naam België houden?”
Paul Magnette aan Bart De Wever

“Dis rien, Bart. Dis rien. Vertel niets, zelfs niet tegen Magnette”
Elio Di Rupo aan Bart De Wever

Waar kun je het boek verkrijgen?

Bij de groothandels, bij bol.com of via Wetstraat.businessam.be
Oud 5 juli 2021, 22:01   #325
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Dit papier is toch het officieelste document. En gebaseerd op de officiële realiteit. Uw hart zegt wat u persoonlijk voelt.
Jouw hart ligt in Frankrijk.
Oud 5 juli 2021, 22:03   #326
Weyland
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Mijn agenda is een uitbreiding van de Bible Belt. Een extra 'arm' die reikt tot in Belgisch Limburg.
Weyland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2021, 22:04   #327
WYSIWYG
Minister-President

Standaard

Citaat:
Gewoon lezen wat er hier gezegd wordt. We hebben geen manifest nodig.
U baseert zich op enkele mensen om te veralgemenen? Is dat zoiets als ale Vlamingen zijn fascisten en alle VB'ers zijn racisten en nazi's? En dan nog te bedenken dat er 16000 Walen voor dat VB gestemd hebben in 2019. Dus kunnen we ook besluiten dat alle Walen racisten en nazi's zijn.

Laatst gewijzigd door WYSIWYG : 5 juli 2021 om 22:13.
Oud 5 juli 2021, 22:12   #328
WYSIWYG
Minister-President

Standaard

Citaat:
Dat laatste is het belangrijkste. De rest wordt me opgedrongen en is voor mij dus hetzelfde als WC-papier. Iets om mijn achterste aan te vegen.

Maar wat was er nu weer mis met Vlaams-nationalisme?
Een naar het schijnt belangrijke Wallon die later beweerde dat hij aan juiste kant van de geschiedenis stond om alzo een lucratief postje in Europa te versieren, zei ooit in een bevlogen moment in het Belzieke parlemen: "Vlaams-nationalisme is een mening, geen misdaad." Wat u ook moge beweren, de Charel bewees dat dat niet zo is.

Laatst gewijzigd door WYSIWYG : 5 juli 2021 om 22:13.
Oud 5 juli 2021, 22:15   #329
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dit papier is toch het officieelste document.
Ton document officiël, je le prends et je chie dessus!!!Ca me servira de papier WC!!!

http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=145
Oud 5 juli 2021, 22:19   #330
WYSIWYG
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Ton document officiël, je le prends et je chie dessus!!!Ca me servira de papier WC!!!

http://<b>http://forum.politics.be/s...tcount=145</b>
Hmmmm en dat voor een zelfverklaarde vredelievende franstalige die bij ons te gast is? Niet echt hoffelijk als u het mij vraagt.
Oud 5 juli 2021, 22:35   #331
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
U baseert zich op enkele mensen om te veralgemenen? Is dat zoiets als ale Vlamingen zijn fascisten en alle VB'ers zijn racisten en nazi's? En dan nog te bedenken dat er 16000 Walen voor dat VB gestemd hebben in 2019. Dus kunnen we ook besluiten dat alle Walen racisten en nazi's zijn.
Veralgemeningen in dezelfde richting, inderdaad.

Laatst gewijzigd door Everytime : 5 juli 2021 om 22:36.
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2021, 22:39   #332
dalibor
Secretaris-Generaal VN

dalibor's schermafbeelding

Standaard

Alweer veel gewring rond een logische beslissing van de N-VA. Wat die partij zou moeten doen volgens de onanisten van de eenzijdige secessie hoeft De Wever toch niet te binden?
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
dalibor is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2021, 05:27   #333
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Alweer veel gewring rond een logische beslissing van de N-VA. Wat die partij zou moeten doen volgens de onanisten van de eenzijdige secessie hoeft De Wever toch niet te binden?
We kunnen uit de gebeurtenissen rondom de vorming van de Vivaldi coalitie ook wel begrijpen dat BDW eigenlijk de MR-top (Mr Bouchez) in essentie maar fratsenmakers vindt,

Aan Vlaamse kant zijn er geen "compagnons de route" meer,speciaal O-VLD heeft het wel helemaal verkorven ,of toch het huidig leiderschap ervan....en de rest is nu eenmaal onbelangrijk of onbeduidend in communautaire dossiers.

tsja....het lijstje om mee te praten wordt zeer klein hé....

Laatst gewijzigd door kelt : 6 juli 2021 om 05:31.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2021, 05:49   #334
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

De onanisten van de eenzijdige secessie. En daarmee weten we waar het Belgisch nationalistische schoentje precies wringt. NIET om het vreemdelingen standpunt dat als steek op diende om een cordon sanitaire rond de "onanisten van de eenzijdige secessie te kunnen leggen.
Oud 6 juli 2021, 05:53   #335
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Wat heeft De Wever toch chance dat hij niet achter een cordon zit, hé?
Oud 6 juli 2021, 06:23   #336
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
==> DE VERANDERING !
Jij wil dus zeggen dat die makakkenjagende VB kiezers WEL voor een nieuwe Conservatief gaan stemmen, zoals ze voor een nieuwe Groene gaan stemmen ? Gewoon omdat het "nieuw" is maar hen verder niet interesseert ?

Maar als het nieuwe er af is, gaan ze terug naar hun makakkenjagende hoofdbezigheid ?

Maar waarom hebben jullie dat dan niet bij O-VLD gedaan, iets nieuws, zodat je 30% haalt omdat alle VB kiezers daarop afkomen ? Ik weet niet, een of andere nieuwe liberale maatregel of zo ? Vermits het nieuw is, krijg je direct 20% VB stemmers erbij ? Wel maar voor 1 keer, maar 't is toch mooi meegenomen ?

Vermits uw punt lijkt te zijn dat VB stemmers de VB verlaten om op GELIJK WAT DAT NIEUW IS gaan te stemmen, ook al is dat HELEMAAL NIET HETGENE DAT HEN INTERESSEERT ?

Ik vind dat maar een zwak argument, eerlijk gezegd, maar je moet daar wel heen fietsen omdat je absoluut wil volhouden dat VB geen Vlaams nationalistische partij is, en dat N-VA dat in de grond ook niet is.

Mocht die stelling van U waar zijn, dan was er op geen enkel ogenblik een eenmalige massieve beweging geweest van VB naar N-VA, en dan weer terug.

Die is enkel en alleen maar verklaarbaar omdat:

1) er bij vele VB kiezers wel degelijk een belangrijk Vlaams nationalistisch luik aanwezig is in hun gevoeligheden (uiteraard niet het enige)

2) de N-VA zich op een zeker ogenblik wel degelijk geprofileerd heeft als zijnde misschien minder zuiver, maar wel veel pragmatischer, Vlaams nationalistisch, om dat nadien gewoon in de diepvries te kieperen.

Het probleem bij die evidentie is dat die gans uw discours naar de vaantjes helpt over VB, en zelfs over N-VA.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2021, 06:27   #337
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat mag daar staan zo veel keer als u maar wilt, maar daarom hoeft dat niet mijn land te zijn. Onder de WO II was deze regio ook bezet door Duitsers, waren alle bevelschriften in het Dults, maar waren uw voorvaderen daarom ook Duitsers?
Ik wilde net hetzelfde schrijven
Oud 6 juli 2021, 06:30   #338
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dit papier is toch het officieelste document..
Ik begrijp niet waarom mensen waarde hechten aan iets dat "officieel" is. Wat is dat, iets dat "officieel" is ? Het zijn gewoon andere wezens zoals gij en ik die onderling beslist hebben dat wat zij zeggen "officieel" zou zijn. Wat maakt nu dat wat zij zeggen meer waard zou zijn, dan wat ik zeg ?

Een "overheid" is niks anders dan zo een bende mensen zoals gij en ik, maar die nu toevallig beslist hebben dat zij "overheid" zijn he, maar het is enkel maar omdat gij die smoes ook GELOOFT dat zij enige macht heeft.

Als ik morgen met een paar vrienden hetzelfde doe, en zeg dat WIJ de overheid zijn, dan is daar in principe geen enkel verschil bij met de "echte" overheid. Het enige verschil zit hem in wie gij "gelooft".

Een overheid bestaat dus niet echt, en iets officieels bestaat ook niet. Het is enkel een kwestie van wie gij gelooft.
Oud 6 juli 2021, 07:11   #339
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Jij wil dus zeggen dat die makakkenjagende VB kiezers WEL voor een nieuwe Conservatief gaan stemmen, zoals ze voor een nieuwe Groene gaan stemmen ? Gewoon omdat het "nieuw" is maar hen verder niet interesseert ?
Zijn "verandering"-show was zodanig succesvol dat hij er niet alleen een kaalslag mee veroorzaakte bij het Blok, maar en cours de route ook nog volle procentpunten bij de traditionele partijen wegkaapte.
Het 'verandering' verhaal was een uitzonderlijk succesvolle marketing truuk. En tot op vandaag weet niemand waarover het eigenlijk ging.

Citaat:
Maar als het nieuwe er af is, gaan ze terug naar hun makakkenjagende hoofdbezigheid ?
Dat was natuurlijk ook te voorspellen hee, toen men merkte dat 'verandering' synoniem was voor immobilisme.

Citaat:
Maar waarom hebben jullie dat dan niet bij O-VLD gedaan, iets nieuws, zodat je 30% haalt omdat alle VB kiezers daarop afkomen ? Ik weet niet, een of andere nieuwe liberale maatregel of zo ? Vermits het nieuw is, krijg je direct 20% VB stemmers erbij ? Wel maar voor 1 keer, maar 't is toch mooi meegenomen ?
Ik denk niet dat een liberale partij veel te bieden heeft aan een illiberaal publiek dat enkel zit te geilen op de jacht op de makak. De enige pseudo-liberaal die ooit op dat thema wou groot worden (JMDD) hebben ze buiten gesjot jaren geleden.
Citaat:
Vermits uw punt lijkt te zijn dat VB stemmers de VB verlaten om op GELIJK WAT DAT NIEUW IS gaan te stemmen, ook al is dat HELEMAAL NIET HETGENE DAT HEN INTERESSEERT ?
Neen, je ziet dat verkeerd : ze hadden wel degelijk interesse in die 'verandering'. Zoveel zelfs dat ze zonder te weten wat het was van partij veranderden.

Citaat:
Ik vind dat maar een zwak argument, eerlijk gezegd, maar je moet daar wel heen fietsen omdat je absoluut wil volhouden dat VB geen Vlaams nationalistische partij is, en dat N-VA dat in de grond ook niet is.

Mocht die stelling van U waar zijn, dan was er op geen enkel ogenblik een eenmalige massieve beweging geweest van VB naar N-VA, en dan weer terug.
Dat toont alleen maar aan dat jij niet zou gevallen zijn voor de truuk van de 'verandering'.

Citaat:
Die is enkel en alleen maar verklaarbaar omdat:

1) er bij vele VB kiezers wel degelijk een belangrijk Vlaams nationalistisch luik aanwezig is in hun gevoeligheden (uiteraard niet het enige)

2) de N-VA zich op een zeker ogenblik wel degelijk geprofileerd heeft als zijnde misschien minder zuiver, maar wel veel pragmatischer, Vlaams nationalistisch, om dat nadien gewoon in de diepvries te kieperen.

Het probleem bij die evidentie is dat die gans uw discours naar de vaantjes helpt over VB, en zelfs over N-VA.
En nu het verhaaltje van de verandering over and out is, keerden de racisten terug naar huis, en blijven de Dalrymple klassieken waar ze thuis horen.

Met nationalisme heeft dit nooit iets te zien gehad.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2021, 08:47   #340
WYSIWYG
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
De onanisten van de eenzijdige secessie. En daarmee weten we waar het Belgisch nationalistische schoentje precies wringt. NIET om het vreemdelingen standpunt dat als steek op diende om een cordon sanitaire rond de "onanisten van de eenzijdige secessie te kunnen leggen.
DIT.
Onbetrouwbare louche figuren zijn die Belgisch-nationalisten.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:09.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be