Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Bekijk resultaten enquête: Moet de politie manu militari de boerenbetogingen opdoeken?
Ja 10 37,04%
Neen 14 51,85%
Mijn naam is Haas 3 11,11%
Aantal stemmers: 27. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 7 februari 2024, 15:29   #321
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Bij na 1 op 3 op dit forum is natuurpuntfan. Als ik de ongeldige stemmen eruit filter is 100% van de enquêtedeelnemers fan.

https://www.natuurpunt.be/pagina/steun-de-natuur

Zijn jullie ook steunend lid ?

Stemtip federaal: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Vlaams: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Europa: PVDA. Stop genocide !
Ooit was Bart De Wever de dikke steur vol eitjes voor N-VA; nu is hij de vis die de vijver levenloos maakt.

Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 7 februari 2024 om 15:30.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2024, 15:32   #322
Koenraad Noël
Europees Commissaris

Koenraad Noël's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Bij na 1 op 3 op dit forum is natuurpuntfan. Als ik de ongeldige stemmen eruit filter is 100% van de enquêtedeelnemers fan.

Ik betaal belastingen, da's hetzelfde.
Koenraad Noël is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2024, 15:46   #323
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Met zo'n inefficiënte landbouw en drie kwart van de bevolking die in de stad of verstedelijkt gebied woont gaat men niets bereiken. Nu al wordt het grootste deel van de biologische landbouwproducten met verlies verkocht als niet bio/gewone groenten omdat de consument niet voor de duurdere bio gaat. Dat is geld wegsmijten aan hobbyisten en terwijl de handelsbalans ontwrichten omdat je voor de stad veel vanuit het buitenland gaat in te voeren. En we staan nog maar aan het begin van dat 'duurzame' 'ecologische' biobeleid.

Ik heb niet gestemd omdat stemmen voor meer bos er niet tussen staat. Dat bos moet trouwens op ex-verkavelingswijken, lintbebouwing en 'verpaarde' gronden komen, liever dan op landbouwgrond. En de paarden moeten opgegeten worden.

Mjam... lekkere paardesteak.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2024, 17:44   #324
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Koenraad Noël Bekijk bericht
Ik betaal belastingen, da's hetzelfde.
2 !
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2024, 17:46   #325
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Is er in het Europees parlement gestemd over de toetreding van Oekraïne in de EU ? Hebben de groenen en sossen er een meerderheid ? Naar wat ik lees is die belofte tot toetreding toch vooral het werk van Von der Leien die daarmee serieus haar boekje te buiten ging.
Von der Leyen deed wat ze moest doen.

Oud 7 februari 2024, 17:50   #326
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Met zo'n inefficiënte landbouw en drie kwart van de bevolking die in de stad of verstedelijkt gebied woont gaat men niets bereiken. Nu al wordt het grootste deel van de biologische landbouwproducten met verlies verkocht als niet bio/gewone groenten omdat de consument niet voor de duurdere bio gaat. Dat is geld wegsmijten aan hobbyisten en terwijl de handelsbalans ontwrichten omdat je voor de stad veel vanuit het buitenland gaat in te voeren. En we staan nog maar aan het begin van dat 'duurzame' 'ecologische' biobeleid.

Beginnen met de invoer van allerlei curiositeiten beperken door er grote taksen op te leggen.

__________________________________________________ _______________________________________
Ik heb niet gestemd omdat stemmen voor meer bos er niet tussen staat. Dat bos moet trouwens op ex-verkavelingswijken, lintbebouwing en 'verpaarde' gronden komen, liever dan op landbouwgrond. En de paarden moeten opgegeten worden.
Oud 7 februari 2024, 21:19   #327
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Skobelev's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Er bestaan regels rond pacht waardoor een eigenaar niet zomaar kan doen wat die wil. Zulke regels waren niet van toepassing op dat stuk grond of had de boer daar geen idee van of hem ge hem bedreigd met geweld ?
Nope, de grond was vrij en onbelast. Ook ik had mijn huiswerk gedaan.
Vooral die van ons is daar zeer goed van op de hoogte. De boer in kwestie vroeg aan haar of hij de grond nog kon bewerken maar daar heeft ze zich niet laten vangen.
Oud 7 februari 2024, 21:22   #328
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Skobelev's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ik niet. Van toen ik wist dat natuurpunt jagers toeliet in de Honegem heb ik mijn lidkaart verscheurd en dat ook laten weten aan natuurpunt.
Oud 7 februari 2024, 22:31   #329
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Antwerpen wordt een smart city?!
Allez, merci om het ook eens ons te vragen he Bart!
Oud 8 februari 2024, 10:15   #330
Vlad
Secretaris-Generaal VN

Vlad's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
‘De landbouw op grote schaal zoals we die in Vlaanderen kennen, is zo gewild door de Europese Commissie. De toenmalige Europese Commissaris voor landbouw Sicco Mansholt – zelf een boer – vond dat er vanaf de jaren ’70 aan schaalvergroting moest worden gedaan. Dat heeft ervoor gezorgd dat we de voorbije decennia niet veel moesten betalen voor goede landbouwproducten. Ik vind dat we daar oog voor moeten hebben. Want die invalshoek ontbreekt totaal in de discussie.’ Bron.
En nu wil de EU onder druk van de zelfhaatNGO's meer bio en duurdere voedselprijzen terwijl ze eveneens massaal armoede aan het importeren zijn. Een recept voor serieuze miserie. Een mens vraagt zich op den duur af of ze daar op aansturen.

Laatst gewijzigd door Vlad : 8 februari 2024 om 10:17.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2024, 16:25   #331
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

In Frankrijk organiseren boeren zich om hun producten zélf te verkopen zonder tussenpersonen.

Dat zou goed zijn voor ons klimaat. De boeren die hun eigen supermarkten starten en aan zichzelf leveren.

Doen mannen!
Oud 9 februari 2024, 18:42   #332
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2024/02...t-in-diepenbe/

Een 50-tal boeren is vanmiddag, na de actie in Genk, naar het huis van Jos Ramaekers in Diepenbeek getrokken. Hij is een van de topmannen bij Natuurpunt. De boeren hebben vuurwerk afgestoken en afval achtergelaten op de oprit. De boerenbond betreurt de actie van het groepje boeren.
...

De boerenbond betreurt de actie van het groepje boeren. "We hebben de voorbije weken onze stem heel luid doen weerklinken, telkens op een zeer vreedzame manier. Mensen persoonlijk viseren is nooit een oplossing, ik keur dit ten strengste af", zegt voorzitter Lode Ceyssens. "Ik roep iedereen op om het hoofd koel te houden en het protest te kanaliseren richting respectvolle acties."

Boerenbond-Natuurpunt-N-VA-Vlaams intentand Turnhouts Vennengebied Piet Vantemsche-Bart De Wever-Boerbondvoorzitter Lode Ceyssens = één pot nat.

Stemtip federaal: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Vlaams: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Europa: PVDA. Stop genocide !
Ooit was Bart De Wever de dikke steur vol eitjes voor N-VA; nu is hij de vis die de vijver levenloos maakt.

Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 9 februari 2024 om 18:44.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2024, 19:03   #333
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2024/02...t-in-diepenbe/

Een 50-tal boeren is vanmiddag, na de actie in Genk, naar het huis van Jos Ramaekers in Diepenbeek getrokken. Hij is een van de topmannen bij Natuurpunt. De boeren hebben vuurwerk afgestoken en afval achtergelaten op de oprit. De boerenbond betreurt de actie van het groepje boeren.
...

De boerenbond betreurt de actie van het groepje boeren. "We hebben de voorbije weken onze stem heel luid doen weerklinken, telkens op een zeer vreedzame manier. Mensen persoonlijk viseren is nooit een oplossing, ik keur dit ten strengste af", zegt voorzitter Lode Ceyssens. "Ik roep iedereen op om het hoofd koel te houden en het protest te kanaliseren richting respectvolle acties."

Boerenbond-Natuurpunt-N-VA-Vlaams intentand Turnhouts Vennengebied Piet Vantemsche-Bart De Wever-Boerbondvoorzitter Lode Ceyssens = één pot nat.
Het wordt hoog tijd dat wat boerderijen in de fik gaan he.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2024, 19:15   #334
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Boerenbetogingen samengevat:
Als de Franse boeren zich niet zo hard geroerd hadden, dan was er hier bij ons geen spoor van georganiseerd boerenprotest.

Of misschien toch?

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2024, 21:12   #335
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

Als het regent in Frankrijk, drupt het in Vlaanderen
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2024, 13:12   #336
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard Flink aantal boeren heeft een proces aan de broek, met tractor op de snelweg mag niet

https://www.msn.com/nl-be/nieuws/oth...9d2d4789&ei=26

Opsporingsonderzoek gestart naar boeren die in Ternat E40 opreden: "Maar we werden verplicht!"
Artikel door Radio 2, Els Van Heuverzwyn • 1u

Op 29 januari draaide een colonne tractoren van op de Assesteenweg af naar de E40 richting Brussel. "Maar ze zouden verplicht geweest zijn", zegt eerste schepen van Bever en landbouwer Dirk Willem (Thuis in Bever - Chez nous ?* Biévène). Zijn zoon nam deel aan het protest en kreeg ook een proces-verbaal. "Op de Steenweg richting Eizeringen, kregen ze begeleiding van de politiezone Pajottenland", zegt Willem. "Die politiemensen lieten verstaan dat er geen gevolgen zouden zijn als alles degelijk zou verlopen."

Tja, de ene zone is de andere niet.
De burgemeester wil zich niet moeien in politionele zaken.

Een korpschef zei me ooit dat hij een politieagent niet kon verbieden om op te treden tegen overtredingen.
Veel kans dat de korpschef ook deze paraplu gaat opentrekken.

Wat denken jullie? Is het terecht dat deze boeren ne PV aan hun been hebben?

Laatst gewijzigd door reservespeler : 10 februari 2024 om 13:14.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2024, 13:19   #337
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN

Witte Kaproen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
https://www.msn.com/nl-be/nieuws/oth...9d2d4789&ei=26

Opsporingsonderzoek gestart naar boeren die in Ternat E40 opreden: "Maar we werden verplicht!"
Artikel door Radio 2, Els Van Heuverzwyn • 1u

Op 29 januari draaide een colonne tractoren van op de Assesteenweg af naar de E40 richting Brussel. "Maar ze zouden verplicht geweest zijn", zegt eerste schepen van Bever en landbouwer Dirk Willem (Thuis in Bever - Chez nous ?* Biévène). Zijn zoon nam deel aan het protest en kreeg ook een proces-verbaal. "Op de Steenweg richting Eizeringen, kregen ze begeleiding van de politiezone Pajottenland", zegt Willem. "Die politiemensen lieten verstaan dat er geen gevolgen zouden zijn als alles degelijk zou verlopen."

Tja, de ene zone is de andere niet.
De burgemeester wil zich niet moeien in politionele zaken.

Een korpschef zei me ooit dat hij een politieagent niet kon verbieden om op te treden tegen overtredingen.
Veel kans dat de korpschef ook deze paraplu gaat opentrekken.

Wat denken jullie? Is het terecht dat deze boeren ne PV aan hun been hebben?
Op de rijbaan wandelen mag ook niet
en toch doen alle betogers tegen om het even wat ,dat ook.

Worden die ook allemaal beboet?
Witte Kaproen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2024, 13:33   #338
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen Bekijk bericht

Juist.

Dit is administratieve pesterij. En nog wat olie op het vuur gooien...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2024, 13:41   #339
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen Bekijk bericht

In welke wet staat dat?
Is ook niet vergelijkbaar i.v.m. verkeersveiligheid.
Oud 10 februari 2024, 13:42   #340
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Juist.

Dit is administratieve pesterij. En nog wat olie op het vuur gooien...
Politieagenten doen hun werk.
Of het juist is (in dit geval), is iets anders.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:32.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be