Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 23 januari 2006, 13:53   #321
Phrea|K
Parlementslid

Phrea|K's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Phrea|K
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes Bekijk bericht
Een waarheid als een koe.
Als Verhofstadt, en Willy Claes en Dewael zeggen dat de Islam niet strookt met onze democratische samenleving dan vindt men dat normaal.
Als het VB juist hetzelfde zegt vindt men dat uiteraard wel een groot probleem, en wordt de partij voor de rechtbank gesleept.
Dat ligt toch voor de hand? Als een donkerblauwe liberaal jou zegt dat de SZ onbetaalbaar is, ga jij dat toch ook met een korreltje zout nemen? Je weet dat hij er een liberale agenda op nahoudt, het is niet bepaald kritiek uit 'onverdachte hoek' hé. Idem voor nationalisten die kritiek op de Islam geven: je weet dat hun ideologie niet echt neutraal staat tov immigranten.
Phrea|K is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2006, 14:12   #322
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Ik corrigeer mij even : "....zoals sommige VB-ers ermee omspringen". Ik kan het ook niet helpen dat Dewinter een hatelijke uitstraling heeft. Hij IS nu eenmaal zo. En zijn volgelingen stemmen uiteraard in met hem, want hij is de grote baas. Hij, en niemand anders.
Zou hij daarom de grootste stemmentrekker zijn?
luc broes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2006, 14:15   #323
luc broes

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Phrea|K Bekijk bericht
Dat ligt toch voor de hand? Als een donkerblauwe liberaal jou zegt dat de SZ onbetaalbaar is, ga jij dat toch ook met een korreltje zout nemen? Je weet dat hij er een liberale agenda op nahoudt, het is niet bepaald kritiek uit 'onverdachte hoek' hé. Idem voor nationalisten die kritiek op de Islam geven: je weet dat hun ideologie niet echt neutraal staat tov immigranten.
Ja, met korreltje zout, maar ik sleep hem niet voor de rechtbank;
De wet moet dezelfde zijn voor alle Belgen ook voor die volgens jou een verkeerde uitstraling hebben.
Oud 23 januari 2006, 14:32   #324
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

labyrinth's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Belgen (de privé toch) houden ervan om deze personen in dienst te nemen met de beste prijs/kwaliteitsverhouding. Maar dat is niet alleen in Belgie zo.
Is beste prijs/kwaliteitsverhouding zwartwerk ? De Begische werklozen zijn hen dankbaar.
Belgen houden dus wel van zwart als het hen uitkomt. Dat heet opportunisme en heeft niets met kwaliteit te maken, integendeel.
labyrinth is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2006, 14:40   #325
luc broes

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door labyrinth Bekijk bericht
Is beste prijs/kwaliteitsverhouding zwartwerk ? De Begische werklozen zijn hen dankbaar.
Belgen houden dus wel van zwart als het hen uitkomt. Dat heet opportunisme en heeft niets met kwaliteit te maken, integendeel.
labyrinth, geen kwaad van de Belgen vertellen hé. Dat kwetst mijn vaderlandslievende gevoelens.
Je trapt op mijn tenen!
Oud 23 januari 2006, 14:46   #326
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
labyrinth, geen kwaad van de Belgen vertellen hé. Dat kwetst mijn vaderlandslievende gevoelens.
Je trapt op mijn tenen!
Ik kon ook hun Vlaamse werkgevers gezegd hebben......... en dat ging waarschijnlijk dichter bij de waarheid liggen, maar ik heb het niet gedaan om uw gevoelens te sparen. Wees dankbaar.

Laatst gewijzigd door labyrinth : 23 januari 2006 om 14:47.
Oud 23 januari 2006, 14:52   #327
Egidius

Egidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ingenious Bekijk bericht
dikke zever. kinderen hebben verschillende achtergronden en daardoor verschillende startposities. dat maakt dat er van gelijke kansen geen sprake is.
In uw logica zoudt ge dus die "verschillende achtergronden" moeten rechttrekken om tot gelijke startposities te komen.

Waarom begint men daar eens niet aan, in plaats van de startposities in het onderwijs (en nu ook al op de arbeidsmarkt) op kunstmatige wijze te vervalsen?
Egidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2006, 15:16   #328
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Egidius Bekijk bericht
In uw logica zoudt ge dus die "verschillende achtergronden" moeten rechttrekken om tot gelijke startposities te komen.

Waarom begint men daar eens niet aan, in plaats van de startposities in het onderwijs (en nu ook al op de arbeidsmarkt) op kunstmatige wijze te vervalsen?
In sommige Brusselse scholen spreken jonge migrantenkinderen vlot Nederlands en vlotter Frans dan hun Nederlandstalige onderwijzers. Diezelfde onderwijzers nemen precies Franse les bij hun leerlingen. Misschien zouden we beter beginnen het niveau van de Vlaamse onderwijzers in Brussel wat aan te passen, want als ze voor alle vakken zo goed scoren als Frans dan vertrekken die migrantenkinderen al met een serieuze handicap in het leven. Kwaliteitsonderwijs in Brussel gevraagd !
Oud 23 januari 2006, 15:21   #329
Egidius

Egidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In sommige Brusselse scholen spreken jonge migrantenkinderen vlot Nederlands en vlotter Frans dan hun Nederlandstalige onderwijzers.
Kijk 'es aan, en dan zijn er hier mensen die durven beweren dat die migrantenjongeren vertrekken vanuit een achtergestelde positie en moeten bevoordeeld worden...
Egidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2006, 15:27   #330
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Turkje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Kijk 'es aan, en dan zijn er hier mensen die durven beweren dat die migrantenjongeren vertrekken vanuit een achtergestelde positie en moeten bevoordeeld worden...
We kunnen natuurlijk ook Nederlandstalige Brusselse onderwijzers een 3-tal weken headstart geven bij sollicitaties...
Oud 23 januari 2006, 15:36   #331
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zou hij daarom de grootste stemmentrekker zijn?
Hij kan "zichzelf goed verkopen", vooral door dingen af te breken, niet door op te bouwen (tenzij je "België barst" en/of "vreemdelingen buiten" opbouwend vind). Hij spreekt de simplistische en populistische cafépraat die vooral tooghangers graag horen.De eerste echte economische analyse van zijn hand, is na twintig jaar "nog niet voor morgen". Een krant als "Het Laatste Nieuws" kan dat ook, enkel en vooral scoops brengen waar velen zich kunnen aan ergeren. Veel mensen (onder wie ondergetekende) vinden het ronduit een slechte krant, maar ze is wel de meest verkochte in Vlaanderen.
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2006, 16:25   #332
luc broes

Standaard

Citaat:
Ik kon ook hun Vlaamse werkgevers gezegd hebben......... en dat ging waarschijnlijk dichter bij de waarheid liggen, maar ik heb het niet gedaan om uw gevoelens te sparen. Wees dankbaar.
Hoe delicaat van je labyrinth, je bent een schat!
Oud 23 januari 2006, 16:38   #333
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dacht niet dat de meeste Polen zwart werken (trouwens zwartwerk zal bij Afrikanen en autochtonen ook wel voorkomen). Wel onder het één of ander systeem dat minder lasten (belastingen/rsz) tot gevolg heeft. Vergelijk het met onze zelfstandigen.
Trouwens de lasten hier zijn gewoonweg veel te hoog (en dat voor een pensioen dat het europees gemiddelde nog niet haalt, en een gezondheidszorg waar duchtig in wordt bespaard).
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2006, 16:54   #334
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Strict genomen niet, maar op de manier zoals het VB ermee omspringt, uiteraard wel.
.
Hoe springen ze er dan mee om ?
Voor zover ik weet staan ze slechts aan de zijlijn te roepen.
Ge bedoelt dus “de manier waarop ik denk dat ze er zouden mee omspringen”
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2006, 16:56   #335
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Eric, je maakt een fout!
Allochtonen die belg worden en mee onze maatschappij willen opbouwen zijn voor mij eigen Volk. Zij hebben dan ook gelijke rechten en gelijke plichten. Maar geen recht op een voorkeurbehandeling.
Ik ken hier in Brugge voortreffelijke allochtonen die de taal geleerd hebben en ijverig werken. Ik denk niet dat iemand daar problemen mee. Ik zeker niet.
Zo eenvoudig is dat.
Oud 23 januari 2006, 17:00   #336
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ericferemans Bekijk bericht
Het wordt me stilaan duidelijk: de slogan "eigen volk eerst" gaat niet over het volk, in zijn algemeenheid!
Het gaat zelf niet over de autochtonen binnen het volk!
Het gaat gewoon over soepeters van bedrijven die lid zijn van de vakbond en goedkope bouwgrond wensen.
Ahhhh! Eindelijk snap ik het!
Maar ondertussen weten we nog steeds niet wat gij onder allochtonen verstaat.
Waarschijnlijk zijn dat al degene die niet voor SPIRIT stemmen.
Oud 23 januari 2006, 18:29   #337
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Dat zijn de kleintjes Egide, de wat ouderen zijn net het afgewerkt produkt van die falende Vlaamse onderwijzers. Wil je de jongeren verbeteren, verbeter dan in de eerste plaats het onderwijs en de mentaliteit in achtergestelde buurten.

Laatst gewijzigd door labyrinth : 23 januari 2006 om 18:35.
Oud 23 januari 2006, 18:30   #338
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Hoe delicaat van je labyrinth, je bent een schat!
Het begint eindelijk tot u door te dringen.......
Oud 23 januari 2006, 18:49   #339
peet
Vreemdeling

peet's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar peet
Standaard kortzichtig vlaams belang

om het dan toch terug over het oorspronkelijke onderwerp te hebben;
deze uitspraak van het vlaams belang toont nog maar eens hun kortzichtigheid aan.men wil de allochtonen(voor vb'ers "de slechten") nu eens even een extra kans geven om mee te gaan in onze moeilijke maatschappij maar dat wordt door hen simpelweg weggeblazen en racistisch genoemd t.o.v. de vlaming, neen, dit is tijdelijk dacht ik gehoord te hebbenin de zevende dag,opadat deze mensen eens mee zouden kunnen gaan doen, de vlamingen die vlgens het vb gediscrimineerd worden hebben alheel het jaar door deze kans.dank u
peet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2006, 18:52   #340
luc broes

Standaard

Citaat:
Dat zijn de kleintjes Egide, de wat ouderen zijn net het afgewerkt produkt van die falende Vlaamse onderwijzers. Wil je de jongeren verbeteren, verbeter dan in de eerste plaats het onderwijs en de mentaliteit in achtergestelde buurten.
Wij hebben mee van het beste onderwijs ter wereld. Datzou moeten goed genoeg zijn voor iedereen.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:03.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be