![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#321 |
Minister
|
![]() "Zwijg maar rap, of ik rij een paar mensen omver!"
Jij bent een terrorist, man!
![]() |
#322 | ||
Partijlid
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#323 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
Jij bent gestoord, man!
![]() |
![]() |
#324 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#325 | |||
Partijlid
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#326 | ||||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#327 | ||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Zelfs tegen 50 is er voor dat soort situaties geen houden aan. En ik zeg het nog eens, de volgende keer dat er een bomma tegen 90 op het linkse rijvak ongeveer 800 andere auto's aan het ophouden is bel ik een rusthuis om ze direct op te nemen !!!! Als we maar 120 mogen rijden op de snelwegen, dat MOET de minimumsnelheid naar omhoog, veiliger voor iedereen. Gedaan met autootjes die tegen 90 of minder over de snelweg tuffen, ga op de gewone weg aan site-seeing doen. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#328 |
Gouverneur
|
![]() Jw en zijn zware voet voelen zich misschien lekker beschermd in hun zware bak maar niet iedereen rijdt graag met zo'n dikke mobiel rond of heeft er de centen voor.
Dat een bommake aan 90 per uur over de snelheid wilt rijden is haar eigen zaak, maar vermoedelijk omdat dat menske goed door heeft dat haar eigen reactiesnelheid zowiezo al beperkter is en het liever rustig aan doet. Ik rij zelf ook liever aan 100 per uur omdat ik dat veel ontspannender vind, dat laagvliegen is niet aan mij besteedt. Iedereen wordt door de wegcode verplicht om zo vaak mogelijk rechts te rijden en het linkerrijvak alleen te gebruiken om een trager voertuig in te halen. Als zo'n bommake dat doet dan moogt ge u daar niet aan storen. Simpel. Ik ben van mening dat al die gladjakkers die constant op het linkerrijvak sjezen onmiddelijk op de bon moeten, hun wagens in beslag moeten genomen worden en hun rijbewijzen afgepakt moeten worden. Zij zijn een gevaar voor iedereen !
![]() |
#329 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Als die oude dame haar reactiesnelheid niet meer optimaal is en als ze dat beseft blijft ze gewoon beter af de baan dan vind ik het nog onverantwoord om 90km/u te rijden, want of je nu 90rijdt of sneller je zal bij elke snelheid alert moeten zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#330 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Ga eens na wie er meestal op het midden of linker rijvak rijdt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#331 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#332 | |||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
En ik maar zigzaggen ... |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#333 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Met 50000 km per jaar kom ik al vast veelvuldig op de weg.
En Babeth, die rijd dikwijls genoeg mee, en we wisselen genoeg van plaats, want ik kan wel perfect tegen 150 in slaap vallen achter het stuur. Ik weet dat. Wat betreft middenvak of linksrijders Middenvakrijders zijn mensen die meestal 120 snel genoeg vinden en de verdomde spoorvorming beu zijn. Of gewoon verstrooide kwieten die er niet aan dachten dat ze rechts moeten houden indien mogelijk. Linksrijders zijn die dat vinden dat 135 nog te traag is, en het bijgevolg ook niet nodig vinden de wegkode te respecteren.Dus die 2 rechter baanvakken voorbehouden vinden aan slakken, zondagsrijders, hoeden(daar krijg ik pas de kriebels van, een ouwe kerel in een ouder model mercedes, dikke sigaar in de kop en een hoed op, slenterend tegen 80 over een autosnelweg ,en zekers geen richtingsaanwijzers gebruikende) en bomma's Voor de rest, dat te snel rijden, Ik vind het wel leuk hoor, mijn vorige wagens waren van het type snel genoeg.Maar waarschijnlijk ben ik volwassener geworden en neem ik de verantwoordelijkheid op de weg iets serieuzer dan een paar jaar geleden,mijn brommertjes gingen zeer zeker geen 40 km/u. Tegenwoordig zitten er collega's, hopen werktuigen, of een partner en hobbymateriaal in het VW caddy'tje.Oftewel reden genoeg om veilig en defensief te rijden. Maar om de wegkode aan te passen.... eerst de Belgische wegen aanpassen, dan de zakkenvullerige regels eens herbekijken, dan pas de snelheidslimiet.
![]() |
#334 |
Parlementslid
|
![]() Ik rij met een Audi, ik KAN gemakkelijk 200 halen, maar ik hou mij steeds aan de verkeersregels.
Wat ik nu veel zie, zijn mensen die waar je 120 mag 90 rijden, waar je 90 mag 70 , maar in de bebouwde kom nog rustig 70 blijven doorvlammen. Die zijn ook de eerste om te beweren dat 120 veel te snel is op de snelwegen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#335 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
Lees nu eens op uw gemak heel dezen topic over. Lees vooral wat ik schrijf en niet wat ge zoudt willen geloven dat ik schrijf [size=7]en kom dan niet meer lullen over een zware voet![/size] Ik zeg dat er eerst en vooral [size=7]ADAPTIEVE[/size] snelheidsbeperkingen moeten komen [size=7]en dat wil niet zeggen RAPPER RIJDEN[/size] In een tweede punt zeg ik dat de snelheidslimiet die er nu is [size=7]REDELIJKER[/size] moet gemaakt worden [size=7]WAAR HET VEILIG IS[/size] omdat de mensen zich vandaag de dag (mijzelf incluis) zich er niks meer van aantrekken en dat dat [size=7]ONVEILIG[/size] is omdat ze ook [size=7]te snel[/size] rijden waar het [size=7]niet[/size] kan. Dus kom niet lullen over onveiligheid, dat is aan experts om te bepalen omdat gij daar [size=7]de ballen van af weet[/size] (net zoals ik in dat geval) Ziedaar de kern van de zaak. De vette stukskes zijn er om die koppige repressisten ook eens te laten lezen wat er staat. Vergeef mij indien onestetisch
![]() |
![]() |
#336 | ||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() To Jw & zijn grasmachina: Adaptieve snelheid a me hoela, de verkeersregels zijn nog nie ingewikkeld genoeg.... Kwestie van geen rekening te houden met de enorme energieverspilling & milieuvervuiling die zulke snelheden teweeg brengen of is dat ook niet waar? Bent u ervan overtuigd dat als men deze snelheidsbeperkingen enerzijds verstrengd & anderzijds versoepelt de mensen (waartoe u zelf behoort) veiliger zullen rijden & zich meer aan de regels zullen houden? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#337 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() probleem, JW, is wel dat zo'n adaptieve snelheidsregeling er niet is, en waarschijnlijk niet van zal komen, daar onze politici, ons automobilisten te graag zien als melkkoe.
ook willen die achterbaksen minder files, om zelf comfortabeler te kunnen rijden, en de oplossing bij uitstek, meer taksen.
![]() |
#338 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#339 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() Zo'n adaptieve snelheid maakt weinig kans in slagen gezien de Belgische chauffeur niet de nodige discipline heeft. Ongetwijfeld krijg je gekken die vinden dat hun wagen de toestand zeker meester kan bij hogere snelheid. Kijk eens naar de wegenwerken en de snelheidsbeperkingen daar; als er 50 km/u aangeduid staat (op de snelweg) mag je gerust zijn dat iedereen 80 km/u rijdt. Is er maar 1 baanvak en jij rijdt 50 km/u dan zal en voor u niemand in de verste verte te zien zijn en achter u krijgt u een claxonconcert |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#340 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Calle, daar waar er Electronische informatieborden hangen kan men de "adaptive"snelheid wel aangeven, naar gelang de verkeersituatie, maar nooit zal die hoger zijn als dat wat ambetantenaarlijk is bepaald voor dat stuk.