Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 25 november 2006, 22:13   #321
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

[quote=Online;2194971]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht

Ik stel me niet aan. Doe jij niet zo idioot door die onzin te onderschrijven ! Dhimmie !
Ik onderschrijf helemaal niks. Het enige wat ik deed was reageren op uw hysterische reactie op Samrah's reply. Zij geloven nu eenmaal dat u als moslim bent geboren, en een goede moslim bent, als je de leer opvolgt. That's it. Je hoeft er niets mee te doen ofzo...
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2006, 22:15   #322
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Samrah Bekijk bericht
Liberalist: het spijt me als dit een beetje verkeerd over komt maar uiteindelijk antwoord ik maar op je vraag...

Wij zijn ervan overtuigd dat IEDEREEN als Moslim is geboren maar door je opvoeding ga je het voorbeeld van je ouders volgen of volg je de maatschappij en beindig je als een niet-moslim in jouw geval..
Of je daadwerkelijk naar de Hel gaat, weet ik niet, dat bepaald enkel Allah maar wij geloven dat niet-gelovigen naar de Hel gaan.
Ook Khatolieken, en Joden enz...
Het is zo dat informatie gemakkelijk te verkrijgen is.. Je kan gemakkelijk in contact komen met de Islaam en je kan de Koraan lezen als je wilt.. Dus de Waarheid (Islaam) is er maar je ziet het gewoon niet in dus zal je er later voor boeten..
U maakt dezelfde fout als uw God en uw profeet door te denken dat uw volk de enige mensen op aarde waren. Hoe zou een Europeaan, Australiër enz als moslim geboren worden.
Waren die volkeren minderwaardig of maakte God ze een ander sprookje wijs?
Waarom had God hoe dan ook Mo nodig als we toch als moslim geboren werden?
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2006, 22:18   #323
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
U maakt dezelfde fout als uw God en uw profeet door te denken dat uw volk de enige mensen op aarde waren. Hoe zou een Europeaan, Australiër enz als moslim geboren worden.
Waren die volkeren minderwaardig of maakte God ze een ander sprookje wijs?
Waarom had God hoe dan ook Mo nodig als we toch als moslim geboren werden?
Jezus was ook een Jood. Echter, hij verspreidde zijn verhaal over de hele wereld nadat hij leerde de heidenen en de niet-Joden ook te helpen.
En het lijkt me dat Mohammed nodig was om het verhaal te verbreiden. Volgens de Islam lopen er (geloof ik) nog steeds profeten rond, en leefden er volgens mij iets van 100000. Verbeter me maar als ik het fout heb, Samrah.
Oud 25 november 2006, 22:22   #324
colargo
Banneling

colargo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carlgustaaf Bekijk bericht
ik denk dat gij geen frans verstaat ge spreekt zelfs al vlaams met haar op...maar ja, Tariq drukt zich dikwijls in het Frans uit, als hij zich tot ongelovigen richt, in het Engels durft hij ook wel eens, want hij is een échte hoogafgestudeerde, niet zoals sommige pochers die zulks beweren Hé Samrah, wij kennen wel zoiemand hé?
Maar het maakt niks uit eigenlijk, andere mensen zullen mischien van deze link profiteren om wat meer inzicht te krijgen in hoe de intellektuelen onder jullie te werk gaan...Taquija, ken je dat ook niet? Da's ook geen vlaams,maâlisj hoor
Taquija!! ze doet niets anders hier

En pas na het lezen van de Koraan was ik een 100% overtuigde Moslima geworden..
Dan moet je ook naar de roots van islam gaan en die liggen niet in europa.

ps : vanavond nog eens naar die soap kijken in het midden oosten en kijken hoeveel lichamen er in flarden liggen en die zotjes dan tegen hun eigen kop zien slaan Allah Akhbar

Lying is okay In essence taqija means that a Muslim is allowed to hide his or her intentions in a difficult situation. For instance in regard to Koran interpretations, the more mellow verses are emphasized towards people with no thorough knowledge of the matter, and threatening, harsh verses are hidden.

Laatst gewijzigd door colargo : 25 november 2006 om 22:31.
colargo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2006, 22:24   #325
Banneling

Standaard

[quote=liberalist_NL;2194976]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Online Bekijk bericht

Ik onderschrijf helemaal niks. Het enige wat ik deed was reageren op uw hysterische reactie op Samrah's reply. Zij geloven nu eenmaal dat u als moslim bent geboren, en een goede moslim bent, als je de leer opvolgt. That's it. Je hoeft er niets mee te doen ofzo...
Uw reactie noem ik politiek correct hysterisch, aangezien het je moeite kost zo'n flauwekul terecht te wijzen, en je liever de gedweeë dhimmie uithangt. Samrah's geloof impliceert trouwens weer het islamitisch apartheidsdenken : met name het onderscheid (en vooroordeel) tussen diegenen die netjes al die religieuse poespas slikken en naleven, en de rest. Nou ze doet maar, maar dan moeten die gedweeë slikkers ook maar aanvaarden dat niet-moslims liever met mensen omgaan/mensen aanwerven die wel hun hersenen durven te gebruiken ipv religieuse klonen die enkel maar herkauwen wat hen voorgeprogrammeerd werd. Dan moet ze ook maar beseffen dat ze niet thuis hoort in een niet-islamitisch werelddeel.
Online is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2006, 22:24   #326
carlgustaaf
Banneling

carlgustaaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Carlgustaaf: je zegt "niet gepakt , niet gestraft"

Als hij er niet voor gepakt is, hoe weet jij dan dat hij die dingen heeft gedaan, jij was er bij of zo???
wel, al die misdaden zijn ter boek gesteld, door mensen dat daar fier op waren.Iedereen mag dat lezen.Ook ik lees de koran hoor.Natuurlijk niet omdat ik daar in geloof, ik ben dol op griezelverhalen, vandaar. Ben ook fan van Stephen King enzo
Hier een paar uittreksels uit dat boek dat een vredelievend religie in de wereld verspreidt...
de oorlogsbuit(al-an'faal)
8/11 toen uw heer aan de engelen openbaarde: "ik ben met u, versterkt de gelovigen.Ik boezem ontzag in de harten der ongelovigen. Slaat daarom hun hoofd af en slaat alle toppen van hun vingers af"
8/22 voorzeker, erger dan de beesten zijn in de ogen van allah de doven en stommen die niet willen begrijpen"
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2006, 22:30   #327
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

[quote=Online;2194998]
Citaat:

Uw reactie noem ik politiek correct hysterisch, aangezien het je moeite kost zo'n flauwekul terecht te wijzen, en je liever de gedweeë dhimmie uithangt. Samrah's geloof impliceert trouwens weer het islamitisch apartheidsdenken : met name het onderscheid (en vooroordeel) tussen diegenen die netjes al die religieuse poespas slikken en naleven, en de rest. Nou ze doet maar, maar dan moeten die gedweeë slikkers ook maar aanvaarden dat niet-moslims liever met mensen omgaan/mensen aanwerven die wel hun hersenen durven te gebruiken ipv religieuse klonen die enkel maar herkauwen wat hen voorgeprogrammeerd werd. Dan moet ze ook maar beseffen dat ze niet thuis hoort in een niet-islamitisch werelddeel.
Ik probeer me in te leven in de situatie van Samrah en met name, een moslim. Dat moet u ook maar eens proberen. U schildert een moslim af als iemand die zijn hersens heeft afgesloten voor de werkelijkheid.
Oud 25 november 2006, 22:31   #328
Banneling

Standaard

Citaat:
Jezus was ook een Jood. Echter, hij verspreidde zijn verhaal over de hele wereld nadat hij leerde de heidenen en de niet-Joden ook te helpen.
En het lijkt me dat Mohammed nodig was om het verhaal te verbreiden. Volgens de Islam lopen er (geloof ik) nog steeds profeten rond, en leefden er volgens mij iets van 100000. Verbeter me maar als ik het fout heb, Samrah.
Mo zou niet nodig geweest zijn indien allah meteen zijn geloof wereldwijd verspreid had door het bij voorbeeld mee in te calculeren in de genetische structuur van elke mens.
Dat allahke de allerslimste daar niet aangedacht heeft ! Dat hij daar niet aangedacht heeft toen hij de aardbol uit zijn djeballah toverde tussen die miljarden melkwegstelsels in het universum. Wat zou zijn bedoeling trouwens zijn met die miljarden melwegstelsels? Staat de waarheid daarover ook in het Waarheidsboekske?
Waarom koos allah trouwens een analfabeet uit om zijn geloof te spreiden? Had het niet wat vredelievender gekund per schrift, ipv met het zwaard?
Oud 25 november 2006, 22:35   #329
Banneling

Standaard

[quote=liberalist_NL;2195020]
Citaat:

Ik probeer me in te leven in de situatie van Samrah en met name, een moslim. Dat moet u ook maar eens proberen. U schildert een moslim af als iemand die zijn hersens heeft afgesloten voor de werkelijkheid.
Nee, dat hoef ik hier helemaal niet te proberen. In een islamitisch continent eventueel wel, maar hier niet.
En wat uw laatste statement betreft, is dat dan niet zo? U gaat ons toch niet pogen wijs te maken dat moslims ruimdenkend zijn mits ze zich vastklampen aan de hallucinaties van een karavaandrijver uit een ander tijdperk en een ander continent, en zichzelf auto-immuun maken voor elke gedachte die buiten Mo's denkwereld valt of ermee conficteert.
Oud 25 november 2006, 22:37   #330
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
Cargustaaf: inderdaad je grootmoeder trouwde dus op 18 jaar zeg je hé ongeveer??
Wel Mohammed vzmh leefde in het jaar 600 na christus dus als ze 60 jaar geleden al rond 18 jaar trouwden, hoe zou het dan nog eens 1000 zijn vroeger geweest zijn???????????????????????????????
en hoelang zijt ge naar school moeten gaan om zulke belachelijke redeneringen te trekken?Het is niet omdat mijn grootmoeder op haar 20ste trouwde, dat mijn voorouders alsmaar jonger begonnen zijn, naargelang men in de tijd teruggaat?!Persoonlijk heb ik mijn stamboom opgezocht tot in de jaren 1700, tot daar geraakt ge gemakkelijk, en alle trouwers deden dat rond die leeftijd(=20), op een paar uitzonderingen na, die maar juist 18 waren, wegens reeds aangehaalde redens.Op 13-jarige leeftijd woonden die meisjes bij hun ouders, en was er geen sprake van seks noch trouwen.Ik vermoed trouwens dat ge in die tijd flink wat slagen op je bek zou geriskeerd hebben, moest je als 50-jarige aan een huisvader gaan voorstellen waart of ge met zijn 13 jarig dochterke mocht trouwen...En terecht!
Oud 25 november 2006, 22:39   #331
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

[quote=Online;2195034]
Citaat:

Nee, dat hoef ik hier helemaal niet te proberen. In een islamitisch continent eventueel wel, maar hier niet.
En wat uw laatste statement betreft, is dat dan niet zo? U gaat ons toch niet pogen wijs te maken dat moslims ruimdenkend zijn mits ze zich vastklampen aan de hallucinaties van een karavaandrijver uit een ander tijdperk en een ander continent, en zichzelf auto-immuun maken voor elke gedachte die buiten Mo's denkwereld valt of ermee conficteert.
Jawel, want in een samenleving waarin de moslimgemeenschap zo'n significantie heeft, is het essentieel dat je weet wat er in zo'n persoon omgaat. Anders krijg je segregatie. In de Verenigde Staten is dat wel anders, en dat is een conservatief land bij uitstek.

Wat uw laatste uitspraak betreft: U generaliseert en daar kan ik geen fatsoenlijk antwoord op geven. Alleen dat de moslims die ik ken helemaal niet zo imperialistisch overkomen.
Oud 25 november 2006, 22:40   #332
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carlgustaaf Bekijk bericht
en hoelang zijt ge naar school moeten gaan om zulke belachelijke redeneringen te trekken?Het is niet omdat mijn grootmoeder op haar 20ste trouwde, dat mijn voorouders alsmaar jonger begonnen zijn, naargelang men in de tijd teruggaat?!Persoonlijk heb ik mijn stamboom opgezocht tot in de jaren 1700, tot daar geraakt ge gemakkelijk, en alle trouwers deden dat rond die leeftijd(=20), op een paar uitzonderingen na, die maar juist 18 waren, wegens reeds aangehaalde redens.Op 13-jarige leeftijd woonden die meisjes bij hun ouders, en was er geen sprake van seks noch trouwen.Ik vermoed trouwens dat ge in die tijd flink wat slagen op je bek zou geriskeerd hebben, moest je als 50-jarige aan een huisvader gaan voorstellen waart of ge met zijn 13 jarig dochterke mocht trouwen...En terecht!
13-jarige dochterke Carlgustaaf?
6-jarige kleutertje, geconsummeerd op haar 9de ! (na de 'daad' mocht ze van kleuterlievende Mo wel terug met haar poppen gaan spelen)
Oud 25 november 2006, 22:42   #333
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Jezus beweerde dan ook niet dat iedereen als Christen geboren wordt.
Ieder wordt als heiden geboren en elk volk ontwikkelde zijn eigen goden, de een al wat verstandiger dan de ander. Maar ieder trachtte verklaringen te vinden voor zaken die ze niet begrepen. Ondertussen is de wetenschap en onze kennis zover gevorderd dat we het zonder goden,heksen en trollen kunnen stellen.
Kijkt u maar eens hoeveel verschillende religies op onze aardkloot beleden worden, waarom zou uitgerekend mijn geloof het ware zijn ?
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2006, 22:46   #334
Samrah
Schepen

Standaard

Liberalist, ik was er daarnet even af en lees net uw vraag.. Ik ga proberen antwoorden..

Zoals ik al eerder zei praat de Koraan ook over het Christendom en het Jodendom..
Jezus is bij ons dus ook een profeet... Maria (Jezus zijn moeder) is zwanger geraakt maar nogthans door niemand aangeraakt.. Ze was zwanger van Jezus maar begreep niet hoe het kon..
Allah swt heeft profeet Jezus laten geboren omdat hij een Profeet ging zijn en goed ging zijn voor de mensheid, mensen ging helpen..
Wij geloven dus in Profeet Jezus MAAR de christenen zeggen wel zoon van GOD maar dit zeggen wij niet! Dit is iets dat niet kan!
Allah swt heeft geen zonen, noch dochters!
Samrah is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2006, 22:46   #335
van Maerlant
Perm. Vertegenwoordiger VN

van Maerlant's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
"Bwa, dat weet men toch niet echt? Men weet volgens mij enkel dat mohamed enkel een pedofiel was"

Van Maerlandt: ik had respect voor je mening en discutiëerde met jou.. Maar door deze zin heb ik totaal geen respect meer voor jou.
Een man van achter in de 50 die trouwt met een kind, noem ik een pedofiel. Vindt u dat zomaar kunnen, misschien?
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.

It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.
van Maerlant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2006, 22:47   #336
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Jezus beweerde dan ook niet dat iedereen als Christen geboren wordt.
Ieder wordt als heiden geboren en elk volk ontwikkelde zijn eigen goden, de een al wat verstandiger dan de ander. Maar ieder trachtte verklaringen te vinden voor zaken die ze niet begrepen. Ondertussen is de wetenschap en onze kennis zover gevorderd dat we het zonder goden,heksen en trollen kunnen stellen.
Kijkt u maar eens hoeveel verschillende religies op onze aardkloot beleden worden, waarom zou uitgerekend mijn geloof het ware zijn ?
Vraag dat niet aan mij, ik ben atheïst. Ik heb de bijbel deels gelezen en het waarheidsgehalte was hoog. Wat ik nu niet en wat wel moet geloven, dat is voor mij een raadsel. Dus ik probeer maar een zo goed mogelijk mens te zijn en hoop in het hiernamaals voor beloond te worden.

Laatst gewijzigd door liberalist_NL : 25 november 2006 om 22:49.
Oud 25 november 2006, 22:48   #337
Samrah
Schepen

Standaard

Liberalist: je bent fout! Ik ga je dus verbeteren!

De Islaam zegt duidelijk dat Mohamed vzmh de laatste profeet is!!! Er lopen zeker geen profeten meer rond!!!! Tenzij amateurs natuurlijk hihi..
Samrah is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2006, 22:50   #338
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Liberalist: je bent fout! Ik ga je dus verbeteren!

De Islaam zegt duidelijk dat Mohamed vzmh de laatste profeet is!!! Er lopen zeker geen profeten meer rond!!!! Tenzij amateurs natuurlijk hihi..
OK sorry, maar er waren wel veel profeten toch?
Oud 25 november 2006, 22:50   #339
Banneling

Standaard

Citaat:
liberalist_NL;2195039]

Jawel, want in een samenleving waarin de moslimgemeenschap zo'n significantie heeft, is het essentieel dat je weet wat er in zo'n persoon omgaat.
Onzin, dat hoef ik noch enige andere autochtoon te doen. De gastheer hoeft zich niet in te leven, noch aan te passen. De gast hoort dat te doen uit elementaire beleefdheid.

Citaat:
Anders krijg je segregatie
.
Die segregatie is er net gekomen omdat de islamitische gasten nooit of maar heel matig die essentiële moeite hebben gedaan of doen om zich in te leven of vertrouwd te maken met de geplogenheden van het niet-islamitische gastland. Die segregatie is trouwens religieus geïnspireerd. Omgaan met kaffirs behoort niet tot hun prioriteiten, dus hoef je je daarom zeker al niet druk te maken.

Citaat:
In de Verenigde Staten is dat wel anders, en dat is een conservatief land bij uitstek.
In de VS leven de moslims al evenzeer in hun ghetto's als de moslims hier. Ook een gevolg van hun religieus opgelegde auto-segregatie (je weet wel : zo min mogelijk omgaan met kaffirs en moslima's mogen er zeker niet met huwen, anders zijn de kinderen verloren voor de oemma).

Citaat:
Wat uw laatste uitspraak betreft: U generaliseert en daar kan ik geen fatsoenlijk antwoord op geven. Alleen dat de moslims die ik ken helemaal niet zo imperialistisch overkomen.
Dat imperialisme hangen ze nooit aan de grote klok Liberalist, nooit! Dat sluimert onderhuids. Soms komt het met opstootjes naar buiten. Bij vb te merken in bepaalde peilingen over zelfmoordterroristen. Ook te merken bij verkiezingen via de etnische stem.
Oud 25 november 2006, 22:51   #340
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
13-jarige dochterke Carlgustaaf?
6-jarige kleutertje, geconsummeerd op haar 9de ! (na de 'daad' mocht ze van kleuterlievende Mo wel terug met haar poppen gaan spelen)
Dat van die 13 jarige leeftijd was een antwoord op Samrah, die beweerde dat onze grootmoeders op 13-jarige leeftijd trouwden, en zelfs jonger, naargelang men in de tijd terugkeert...Dat de "profeet" zoveel geduld niet had, en ze liever wat jonger zag, hen ik ook al meermaals gehoord en gelezen.Dat was mischien als kompensatie , na zolang met een oudere vrouw gehuwd te zijn? "Verandering van spijs doet eten", en "ouwe bokken lusten graag groene blaadjes"....
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:04.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be