Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 21 november 2003, 15:37   #321
Malinwa
Partijlid

Malinwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peter De Ryck
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Malinwa
VOOR EENS EN VOOR ALTIJD!
DIE MAROKKAAN LIEP LANGS DE ACHTERDEUR BUITEN TERWIJL DAAR AL EEN AGENT STOND MET GETROKKEN WAPEN.
DIE LIEP ER PARDOES OP ZONDER TE ZIEN EN MET DE SLAG OP DIE AGENT IS HET PISTOOL AFGEGAAN.
DIT IS WAT ER GEBEURT IS.
KEN ZELF ENKELE MENSEN DIE DIEN AVOND MOESTTEN WERKEN EN ZIJ ZEIDEN DAT OOK.

DUS HET WAS GEEN WETTELIJKE ZELFVERDEDIGING MAAR EEN SPIJTIG ONGELUK MET ALS SCHULDIGE DIE MAROKKAAN.
HIJ WAS ZO LOMP OM LETTERLIJK IN DE ARMEN VAN AGENT X. TE LOPEN EN DAARDOOR GING HET PISTOOL AF.

IS DA NU ZO MOEILIJK OM TE SNAPPEN??

Het doet er hierbij niet toe dat die gewapend was of nie!
Het gaat erom HOE het gebeurt is.
Het was een ongeluk, meer niet!

EN als ze niet oppassen gaan er nog meer "ongelukken" gebeuren met marokkanen.....remember sniper of Washington....

ik zou er niet van verschieten...in dit apenland!
U was op het ogenblik van de feiten aanwezig

Jongen toch!
Ge kent Mechelen niet!
Ik ken Mechelen door en door.
De enige die weet wat er al dan niet echt gebeurd is, is die agent.
Maar ik weet dat wat ik geschreven heb, het dichtst,zoniet helemaal, bij de waarheid aanleunt.
Heb ook geen zin meer om telkens rond de pot te draaien en naar da gezaag hier te luisteren van "welles, nietes".
PUNT!
Voor mij is deze topic gedaan!
Binnen enkele weken is dit toch in de vergetelheid geraakt...
Oud 21 november 2003, 15:38   #322
Malinwa
Partijlid

Malinwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Malinwa
[b] VOOR EENS EN VOOR ALTIJD!
DIE MAROKKAAN LIEP LANGS DE ACHTERDEUR BUITEN TERWIJL DAAR AL EEN AGENT STOND MET GETROKKEN WAPEN.
DIE LIEP ER PARDOES OP ZONDER TE ZIEN EN MET DE SLAG OP DIE AGENT IS HET PISTOOL AFGEGAAN.
DIT IS WAT ER GEBEURT IS.
KEN ZELF ENKELE MENSEN DIE DIEN AVOND MOESTTEN WERKEN EN ZIJ ZEIDEN DAT OOK.
Was u er dan bij? Neen, dus houdt u er beter het zwijgen toe. Laten we maar de resultaten van het onderzoek afwachten.
Beetje kalmer he.
Ik weet wat ik geschreven heb.
En een onderzoek in België is al even geloofwaardig als dat George Bush de verkiezingen EERLIJK heeft gewonnen.
Oud 21 november 2003, 15:40   #323
Peter De Ryck
Banneling

Stuur een bericht via ICQ naar Peter De Ryck Stuur een bericht via Instant Messenger naar Peter De Ryck Stuur een bericht via MSN naar Peter De Ryck
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door k9
Het gaat er hem alleen over of hij een bedreiging was . jij kan omogelijk weten of hij tijdens de overval gewapend was.
Wel, u weet dat evenmin.

Het blijft dan ook merkwaardig dat u met de moed der wanhoop de overvallers probeert vrij te pleiten en de agent als schuldige aan te wijzen.
Wanneer u had vernomen dat het om een autochtone crimineel ging Mijnheer Van Den Berghe,had u dan de politieagent met dezelfde moet der wanhoop blijven verdedigen
Deze vraag kunnen wij aan meerdere forumleden stellen.
Dat zou ik inderdaad, hij is onschuldig tot het tegendeel bewezen is.
De vraag is of u dan zo overtuigt van de schuld van de politie zou zijn? 8)
Ik oordeel niet over schuld en onschuld(taak van de rechter).
De feiten pleiten niet in het voordeel van de politie(persoonlijke mening),vooral vanwege een gebrek aan bewijzen.
Ik hoop dat de wedersamenstelling meer duidelijkheid brengt.
Het onderzoek moet klaarheid brengen over de''wettige''zelfverdediging van de politieagent(schuld of onschuld).
Wanneer blijkt dat het geen ongeluk was,en geen wettige zelfverdediging lijkt het mij logisch dat een rechter de strafmaat bepaald.
Peter De Ryck is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2003, 15:40   #324
Tegendradigaard
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

de enige oplossing is dit topic laten sluiten door de moderators

We waren er geen van allen bij. Ik heb wel gezegd hoe de instructies zijn voor politieagenten bij gewapende overvallen en dat volgens hetgeen in de pers verschenen is, heeft de agent die regels toegepast. Dat heeft het leven van een overvaller gekost.

Dus ofwel zijn de regels slecht en pakken we de minister van BZ aan ofwel wachten we het onderzoek af.

Maar om hier te blijven naast mekaar staan praten heeft geen zin meer.

Iemand ne kleenex bij de hand voor de zever op te kuisen ?
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2003, 15:51   #325
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Allez, en dan nu de waarheid!

In het jaar des Mohammeds 1400 en een beetje waren er eens vier brave Marokkaantjes die tijdens de Ramadan overdag een Big Mac wilden eten.

Schoon hun vader (en Mohammed) het hen verbood en hen halfdood ging slaan met zijn broeksriem als ze overdag iets in hun mond stopten, negeerden ze dat gebod en vertrokken naar de grote verafschuwde westerse Tent MacDonald!

Om ervoor te zorgen dat geen enkel van hun geloofsbroeders hen konden herkennen hadden ze voor alle zekerheid maar een masker opgezet, want ze hadden schrik dat hun vader het zou te weten komen.

En om zeker te zijn dat de studenten die hun Big Mac moesten klaarmaken ze niet zouden ompraten over die ramadan toestanden, hadden ze maar drie pistooltjes meegenomen die ze ooit ergens van een vriend van hen gekregen hadden, zodat ze die onder de kelner zijn neus konden houden als hij hun eten klaarmaakte.

De vierde van het stelletje, een schoolgaand jongetje van 17, wou helemaal geen big Mac hebben, maar zijn broertje had hem verteld dat ze hem een lift gingen geven tot aan de schoolpoort.

Enfin, die mannen van de Mac Donald waren zo'n goede multiculturele personen dat ze in plaats van hen gewoon die big Mac te geven, zelfs de politie verwittigden!

En die racisten kwamen er natuurlijk met z'n allen op afgevlogen. Twee van die brave jongetjes gingen lopen want ze hadden schrik dat hun vaders het te weten gingen komen, maar het arme studentje liep gewoon naar die racistische politie om te vragen hoe hij het rapst naar school kon lopen. Tot zijn grote verbazing werd hij daar standrechtelijk geexecuteerd. Zijn vriend kreeg dezelfde kogel in zijn dij, wat weeral bewijst dat die racisten ook nog eens speciaal leren zuinig om te gaan met hun munitie: twee voor de prijs van één, net zoals in de Mac Donald.

De broer van de arme student durfde dan ook niet meer naar huis, want zijn vader zou zich rotschamen moest hij weten dat zijn zoon iets wou eten tijdens de Ramadan.

Moraal van het verhaal: tijdens de ramadan moet je VASTEN!

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2003, 15:55   #326
Nebuck@dnezzar
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
U heeft duidelijk het middagnieuws niet gevolgt.
U duidelijk geen Nederlands.
Nebuck@dnezzar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2003, 15:57   #327
Peter De Ryck
Banneling

Stuur een bericht via ICQ naar Peter De Ryck Stuur een bericht via Instant Messenger naar Peter De Ryck Stuur een bericht via MSN naar Peter De Ryck
Standaard

''Moraal van het verhaal: tijdens de ramadan moet je VASTEN''

Deze criminelen hebben geen consumptie besteld.
Oud 21 november 2003, 16:03   #328
Eugene
Gouverneur

Standaard

En nu ben ik in volle 'verwachting' dat wanneer een blanke crimineel wordt neergeschoten door de politie er overal, ook op dit forum dus, zoveel misbaar en flauwekul wordt verkocht (getypt) . Het is telkenmale hetzelfde, een criminele vreemdeling wordt neergeknald en het kot is te klein. Op de begrafenis van die crimineel zullen de ministers weer aanwezig zijn zekers????, daar waar ze uitblinken in afwezigheid als een onschuldige Vlaming wordt afgeknald, of een staaf door hun hoofd krijgen, al dan niet door politie of vreemdelingen!!!!!!
Oud 21 november 2003, 16:05   #329
Tegendradigaard
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

ik mag toch hopen dat ze niet voorgekropen zijn en netjes hun beurt hebben afgewacht ?
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2003, 16:06   #330
Peter De Ryck
Banneling

Standaard

Wanneer en waar wordt dit slachtoffer begraven
Oud 21 november 2003, 16:09   #331
Eugene
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Dat interesseert mij géén bal, anoniem opstoken en uitstrooien en daarmee basta!!! Géén compassie met criminelen, of ze Vlaming of vreemdeling zijn!!!
Oud 21 november 2003, 16:09   #332
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
neemt genoeg zakdoeken mee...
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2003, 16:11   #333
herr fritz
Provinciaal Statenlid

herr fritz's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ga je huilen op zijn kist?
Oud 21 november 2003, 16:13   #334
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Onze wetgeving''iedereen die een crimineel feit pleegt,en nadien in de verkeerde richting vlucht wordt doodgeschoten''
Graag uw antwoord circe.
Onze wetgeving voorziet inderdaad in wettige zelfverdediging.
Wanneer u aangevallen wordt door een gemaskerde en gewapende crimineel is dat wettige zelfverdediging, ook vóór de crimineel eerst geschoten heeft.
Vluchten doet men weg van de politie, in dat geval zou hij in de rug geschoten zijn.
Is dat zo Peter?
Wanneer ik correct geïnformeerd ben(nieuwsuitzending,radio2)onderzoekt men of er wel sprake kan zijn van wettige zelfverdediging).
Weet u zeker dat deze jongen gewapend was
Heeft u of iemand anders een vuurwapen in zijn handen gezien
Het wordt inderdaad onderzocht.
Daders van een gewapende overval plegen meestal gewapend te zijn.
Weet jij zeker dat de jongen ongewapend was ?
Dat iemand hen met wapens in de hand zag is nogal waarschijnlijk, waarom zou de politie anders opgeroepen worden voor een gewapende overval. ?
Geef mij eens één goede reden waarom ik meer geloof zou moeten hechten aan de verklaringen van een crimineel dan die van de politie.
Ik wacht zoals reeds herhaaldelijk gezegd het onderzoek af. U beticht al bij voorbaat de politie.
Wanneer één van de drie criminelen gewapend is,wordt de politie op de hoogte gebracht van een gewapende overval.
Dit bewijst niet dat deze jongen ook gewapend was,en dat zijn dood het gevolg is van wettige zelfverdediging.
Zelfs wanneer slechts één overvaller gewapend is mag de politie zijn wapen klaarhouden.
Er wordt trouwens niet eens wettige zelfverdediging ingeroepen maar van een ongeval gesproken.
Maar zelfs mocht blijken dat het wapen niet per ongeluk afgegaan is maar de agent in een reflex of in paniek schoot, dan nog zou wettige zelfverdediging kunnen gepleit worden.

U gebruikt te pas en te onpas het argument “was u erbij, kunt u bewijzen”.
Wel u was er evenmin bij, toch komen de woorden “iedereen die een crimineel feit pleegt,en nadien in de verkeerde richting vlucht wordt doodgeschoten'' van u.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2003, 16:16   #335
Peter De Ryck
Banneling

Standaard

Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Onze wetgeving''iedereen die een crimineel feit pleegt,en nadien in de verkeerde richting vlucht wordt doodgeschoten''
Graag uw antwoord circe.
Onze wetgeving voorziet inderdaad in wettige zelfverdediging.
Wanneer u aangevallen wordt door een gemaskerde en gewapende crimineel is dat wettige zelfverdediging, ook vóór de crimineel eerst geschoten heeft.
Vluchten doet men weg van de politie, in dat geval zou hij in de rug geschoten zijn.
Is dat zo Peter?
Wanneer ik correct geïnformeerd ben(nieuwsuitzending,radio2)onderzoekt men of er wel sprake kan zijn van wettige zelfverdediging).
Weet u zeker dat deze jongen gewapend was
Heeft u of iemand anders een vuurwapen in zijn handen gezien
Het wordt inderdaad onderzocht.
Daders van een gewapende overval plegen meestal gewapend te zijn.
Weet jij zeker dat de jongen ongewapend was ?
Dat iemand hen met wapens in de hand zag is nogal waarschijnlijk, waarom zou de politie anders opgeroepen worden voor een gewapende overval. ?
Geef mij eens één goede reden waarom ik meer geloof zou moeten hechten aan de verklaringen van een crimineel dan die van de politie.
Ik wacht zoals reeds herhaaldelijk gezegd het onderzoek af. U beticht al bij voorbaat de politie.
Wanneer één van de drie criminelen gewapend is,wordt de politie op de hoogte gebracht van een gewapende overval.
Dit bewijst niet dat deze jongen ook gewapend was,en dat zijn dood het gevolg is van wettige zelfverdediging.
Zelfs wanneer slechts één overvaller gewapend is mag de politie zijn wapen klaarhouden.
Er wordt trouwens niet eens wettige zelfverdediging ingeroepen maar van een ongeval gesproken.
Maar zelfs mocht blijken dat het wapen niet per ongeluk afgegaan is maar de agent in een reflex of in paniek schoot, dan nog zou wettige zelfverdediging kunnen gepleit worden.

U gebruikt te pas en te onpas het argument “was u erbij, kunt u bewijzen”.
Wel u was er evenmin bij, toch komen de woorden “iedereen die een crimineel feit pleegt,en nadien in de verkeerde richting vlucht wordt doodgeschoten'' van u.
Dan heeft u niet goed opgelet(interpreteer de opmerking van circe correct).
Oud 21 november 2003, 16:22   #336
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Toch. U zei nog niet zo lang geleden dat u hier de inhoud van een brief zou plaatsen waarin duidelijk stond dat u als lid van LA werd bevestigd. We wachten echter nog steeds...
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2003, 16:30   #337
Peter De Ryck
Banneling

Standaard

Citaat:
Citaat:
Toch. U zei nog niet zo lang geleden dat u hier de inhoud van een brief zou plaatsen waarin duidelijk stond dat u als lid van LA werd bevestigd. We wachten echter nog steeds...
Blauwe knop(ik heb u voldoende gewaarschuwd).
Geen persoonlijke aanvallen(zie forumreglement).
Beperk u tot de inhoud van dit onderwerp,of onthoud u van verdere commentaar.
Oud 21 november 2003, 16:33   #338
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Beperk u tot de inhoud van dit onderwerp,of onthoud u van verdere commentaar.
Dit heeft niets met persoonlijke aanvallen te maken. Eerder heeft u aangekondigd die brief bekend te maken. Ik vraag me eigenlijk af waarom u dit eerst zegt en uiteindelijk dat toch niet doet, en dat u vervolgens berichten die hierover een vraag bevatten als een "persoonlijke aanval" omschrijft.

Dus nogmaals: bent u lid van LA? Ja of neen. Dat is toch een eenvoudige vraag met een al even eenvoudig antwoord.

Of moet ik een vraag aan mij gericht: "Bent u lid van het Vlaams Blok?" ook al als een persoonlijke aanval beschouwen? Neen toch.
Oud 21 november 2003, 16:35   #339
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het waarschuwen en toepassen van het forumreglement zijn zaken voor de moderators. U bent dat niet.
Oud 21 november 2003, 16:35   #340
Peter De Ryck
Banneling

Standaard

Thema''Politie van Mechelen dood Marokkaanse jongen van 17''
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:47.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be