![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#321 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#322 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#323 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#324 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En Frans is inderdaad helemaal geen probleem voor mij. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#325 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#326 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
2. Het gaat hier wel degelijk om een ernstig probleem. Het feit dat ge zo minimaliseert, bewijst dat ge wat uit uw nek kletst en niet beseft waarover het gaat. 3. Over die tolk. Wel, ik heb mijn hele leven in de veronderstelling geleefd dat er een makkelijke oplossing was. Ik redeneerde altijd: "Stel nu dat ik in Brussel ga winkelen en ik moet naar de spoeddienst, dan zal daar wel een tolk zijn of zo. Dat komt wel in orde." Maar die reportage op VRT toonde in dat ziekenhuis een racistische, Vlaminghatende sfeer. 4. Brussel heeft wel degelijk een Nederlandstalig ziekenhuis. In Jette. Maar dat ligt dus ver van die Nederlandstalige inwoners in het pajottenland. Het Franstalig ziekenhuis ligt wél in hun buurt. Een bewuste zet om het pajottenland te verfransen. Het kan geen toeval zijn dat dat Franstalig ziekenhuis zo dicht bij het pajottenland ligt. Bijgevolg zullen Franstaligen in andere ziekenhuizen misschien nog vriendelijk en behulpzaam willen zijn voor 'n Vlaamse patiënt, in dat Franstalig, strategisch gelegen ziekenhuis zijn de Vlaamse patiënten de speelbal van de Waalse arrogantie en het Waals imperialisme. 5. In het pajottenland wonen ook tal van Franstaligen en tweetaligen. Voor hen is er uiteraard geen probleem. Ik ben eens op consultatie in Jette geweest. Die arts was duidelijk Nederlandstalig. Het is dus niet in �*lle ziekenhuizen. En, dat voorval heb ik hier op het forum al eens vermeld. In dat ziekenhuis weigerde die receptioniste om Nederlands te spreken. Ze deed alsof ze geen Nederlands sprak. Maar de patiënt had haar herkend. Hij kénde haar en wist dat ze 'n Nederlandstalige was. Hij is toen in woede ontstoken, zei haar dat hij wist wie ze was en ze is toen beginnen blozen en heeft hem in het Nederlands geholpen. Dus als zelfs Vlamingen die daar gaan werken patiënten niet in het Nederlands willen helpen... Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#327 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#328 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#329 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#330 | ||
|
![]() Citaat:
Dat klinkt allemaal heel logisch natuurlijk, vooral het feit dat iemand die Frans kan beslist om in een andere taal te beginnen.
![]() |
![]() |
#331 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#332 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#333 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het enige taaldecreet dat door de Vlaamse overheid werd uitgevaardigd betreft de taal waarin de contracten met de werknemers moeten worden opgesteld, de taal waarin de interne communicatie moet worden gevoerd. Het decreet stelt hierin duidelijk dat dit het Nederlands is. Voor de rest zijn bedrijven volledig vrij in welke taal ze met haar consumenten communiceert. Er is daar geen enkele wet over. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#334 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#335 | ||
|
![]() Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#336 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#337 | ||
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#338 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#339 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
|
![]() |
![]() |
![]() |
#340 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |