Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 5 juli 2007, 17:33   #321
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luvali Bekijk bericht
Werkaanbieding weigeren? Dat is volgens mij iets voor de werkschuwe jongeren, die vrezen dat als ouderen op rust gaan, hun uitkering er niet meer zal zijn. Of erger dat ze zelf moeten werken.
Trouwens jullie vallen hier over mensen die al jaren werken en eerlijk belastingen betalen, ik hoor hier niemand over de zelfstandigen, die jaren te weinig betalen omdat ze zogezegd niets verdienen.
.
Foei luvali zomaar veralgemenen en een hele bevolkingsgroep in een verkeerd daglicht stellen. En dat voor een CD&V-er !
luc broes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2007, 17:34   #322
luvali
Lokaal Raadslid

Standaard

Multinationals willen niet meer investeren in België, daarvoor is de staat verantwoordelijk, al jaren te inhalig. Niet de bonden of de werknemers, ook niet de werkgevers.
luvali is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2007, 17:36   #323
luvali
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes Bekijk bericht
Foei luvali zomaar veralgemenen en een hele bevolkingsgroep in een verkeerd daglicht stellen. En dat voor een CD&V-er !
Jullie doen hier al pagina's niets anders met de werknemers.
Oud 5 juli 2007, 17:45   #324
luvali
Lokaal Raadslid

Standaard

Toegegeven, niet alle zelfstandigen zijn zo, maar jullie vinden wel dat alle arbeiders, snullen zijn die nergens recht op hebben. Dat ze enkel moeten werken en voor de rest hun mond houden, want de dikke nekken hier weten wat goed is voor de simpele arbeider. werken tot hij dood valt, dat is volgens jullie al waar een arbeider recht op heeft. Mooi stelletje zit hier bijeen.
Oud 5 juli 2007, 18:51   #325
luc broes

Standaard

Citaat:
Jullie doen hier al pagina's niets anders met de werknemers.
Ik doe dat helemaal niet! Nog valse beschuldigingen op de hoop toe!
Oud 5 juli 2007, 18:52   #326
luc broes

Standaard

Citaat:
Toegegeven, niet alle zelfstandigen zijn zo, maar jullie vinden wel dat alle arbeiders, snullen zijn die nergens recht op hebben. Dat ze enkel moeten werken en voor de rest hun mond houden, want de dikke nekken hier weten wat goed is voor de simpele arbeider. werken tot hij dood valt, dat is volgens jullie al waar een arbeider recht op heeft. Mooi stelletje zit hier bijeen.
Vanwaar haal je het?
Oud 5 juli 2007, 19:49   #327
largo_w

largo_w's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes Bekijk bericht
Vanwaar haal je het?
²

Citaat:
Multinationals willen niet meer investeren in België, daarvoor is de staat verantwoordelijk, al jaren te inhalig. Niet de bonden of de werknemers, ook niet de werkgevers.
Niks de staat ze doet er juist alles aan opdat ze hier zouden blijven (of denkt men nu echt dat die mannen hier alle belastingen en zo betalen...). Verhofstadt (alias "evil") heeft daar zeer veel voor gewerkt...
largo_w is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2007, 20:44   #328
Jukes
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door largo_w Bekijk bericht
²

Niks de staat ze doet er juist alles aan opdat ze hier zouden blijven (of denkt men nu echt dat die mannen hier alle belastingen en zo betalen...). Verhofstadt (alias "evil") heeft daar zeer veel voor gewerkt...
Er alles aan doen? De maatregelen van Verhofstadt 1 & 2 zijn druppels op een hete plaat. Zo lang de heffiingen op lonen hier zo hoog zullen blijven, zullen multinationals het hazenpad kiezen naar goedkopere locaties. Onze Staat is een olifant op lemen voeten, met 5 koppen. De belachelijke omvang van het staatsapparaat is daar schuld aan, niks anders.

Terloops: er zijn nogal wat posters die niet snappen waarom een CEO zoveel moet verdienen. Da's nochtans eenvoudig, en het komt neer op eenvoudige rekenkunde: tussen 2 �* 3000 willekeurige burgers is er gemiddeld één die in aanmerking komt voor zulke jobs. Net zoals er op alle 1 �* 3000 burgers één is die - bijvoorbeeld- goed kan shotten of tennissen. Logisch dus dat die veel geld voor hun kennis, hun vaardigheden en hun bereidheid tot het nemen van risico's verdienen.
Oud 5 juli 2007, 21:28   #329
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill Bekijk bericht
De arbeiders hebben deze keer gekregen waar ze recht op hadden en daar ben ik blij mee. Hopelijk gaat dit meer en meer gebeuren.
Illwill, waar haalt U dat nu?
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2007, 22:11   #330
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dit zou alleszins een interressante inzet van een denkoefening zijn: "Waar liggen de verantwoordelijkheden". Persoonlijk denk ik dat het ganse systeem zich heeft klemgereden.
En uiteindelijk ligt de schuld inderdaad bij de staat. Maar dit is dan ook omdat ze te laks opgetreden is. Zo is het generatiepact onvoldoende (er zullen er nog volgen, wees gerust), worden er niet het minste recurente besparingen uitgevoerd (Belgie is zowat Europees rekordhouder wat het aantal ambtenaren betreft), werkt slechts 35% van de allochtonen...
Nu kom, ik gun U wel de ontslagvergoedingen bij gm. Maar gedenk wel, dat er vroeg of laat toch iets ingrijpend gaat moeten gebeuren. En degenen die daarna nog een ontslagvergoeding gaan ontvangen, zullen alleen met weemoed aan de vw-gm periode kunnen terugdenken.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2007, 22:53   #331
Jukes
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Dit zou alleszins een interressante inzet van een denkoefening zijn: "Waar liggen de verantwoordelijkheden". Persoonlijk denk ik dat het ganse systeem zich heeft klemgereden.
En uiteindelijk ligt de schuld inderdaad bij de staat. Maar dit is dan ook omdat ze te laks opgetreden is. Zo is het generatiepact onvoldoende (er zullen er nog volgen, wees gerust), worden er niet het minste recurente besparingen uitgevoerd (Belgie is zowat Europees rekordhouder wat het aantal ambtenaren betreft), werkt slechts 35% van de allochtonen...
Nu kom, ik gun U wel de ontslagvergoedingen bij gm. Maar gedenk wel, dat er vroeg of laat toch iets ingrijpend gaat moeten gebeuren. En degenen die daarna nog een ontslagvergoeding gaan ontvangen, zullen alleen met weemoed aan de vw-gm periode kunnen terugdenken.
Dit is inderdaad het scenario: als er niets drastisch wordt ondernomen, is binnenkort 'het vat af' en dreigt er ellende en armoede voor al wie werkloos, met pensioen of ziek is. Wat inderdaad niet wegneemt dat degenen die nu nog een en ander uit de brand kunnen slepen, zoals nu bij Opel, groot geljk hebben. Alleen heel moedige en verstandige leiders, die bereid zijn zeer onpopulaire draconische maatregelen te treffen én op de staatsuitgaven te besparen (maar dan drastisch) kunnen het tij keren. Ik zie tussen onze huidige politici niemand met die twee kwaliteiten. Sommigen zijn wel slim genoeg om die reële dreiging weg te moffelen.

Laatst gewijzigd door Jukes : 5 juli 2007 om 22:54.
Jukes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2007, 23:23   #332
Sokkie
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sfax Bekijk bericht
Een ontslagvergoeding kan contractueel bepaald zijn, of "wettelijk" bepaald zoals bij de formule Claeys (die van toepassing is in grote en kleine ondernemingen)..
Citaat:
Claeys is geen wet, maar wordt wel als standaardregel toegepast; met dank om dat even te bevestigen..
Gezien je wettelijk tussen aanhalingstekens hebt geplaatst, zullen we je maar het voordeel van de twijfel geven...

Citaat:
België is dan ook een van de weinige landen die dat onderscheid nog steeds in stand houdt (onder druk van vakbonden, jawel). Claeys kan linea recta ook op arbeiders toegepast worden (en dat gebeurt genoeg).
Claeys toegepast op arbeiders? In geen enkel individueel dossier hanteert een werkgever de formule Claeys voor arbeiders. Hij zou zot zijn! Enkel in het kader van een door de vakbond onderhandeld sociaal plan wordt er soms voor arbeiders de formule Claeys gehanteerd, maar daar ben je toch tegen. nietwaar?

Citaat:
Ja, en?
Citaat:
En wat komt er dan in the picture denk je? Jawel hoor, arbeidswetgeving....
Citaat:
Ja, en dan?..
Misschien even naar boven scrollen - ik ga niet de moeite doen om ze allemaal te quoten- lees al je posts opnieuw en vervolgens zoek je maar een steen om onder te kruipen. De inconsequenties in jouw betoog en de complete juridische nonsens doet elke jurist huiveren.

Citaat:
Het staat je vrij te vrezen; het staat andere vrij niet onder de indruk te zijn van wat zelfingenomen gezever.
Tja, inhoudelijk valt het niet te weerleggen, maar wees gerust ik vrees niet meer.
Oud 5 juli 2007, 23:25   #333
Sokkie
Partijlid

Standaard

Citaat:
Veel verschil met vandaag zou er dus niet zijn; groen lachen doen ze vandaag immers ook al...
En heb je je voorstel - voor iedereen de formule Claeys- al aan één of ander blauwe smurf voorgelegd? Ik kijk er al naar uit.
Oud 5 juli 2007, 23:31   #334
Sokkie
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door largo_w Bekijk bericht
Stel u voor je bent werknemer bij een gigant zoals volvo (die goed werkt onlangs zelf nog 100 nieuwe jobs creëerde). Je bent 51 last van de rug, kniën,... Je werkt dan ook wel al jaren voor de firma. Nu hoor je toch op het nieuws dat je collegas van gm met vervroegd pensioen kunnen op 50 jaar of een fixe premie krijgen (144000€ een som die jij in jaren niet bijeen krijgt)... Je neemt dat uiteraard als normaal aan (de norm zeg maar). Wel WAAROM zou jij verder werken zonder massale opslag?
Ten gevolge van het generatiepact zullen al deze bruggepensioneerden ter beschikking blijven van de arbeidsmarkt tot de leeftijd van 58jaar. Luvali heeft gelijk, de VDAB zorgt ervoor dat deze mensen terug geactiveerd worden. Elke onwil tot het vinden van een nieuwe job dient de VDAB te rapporteren aan de RVA met als mogelijk gevolg een schorsing van de werkloosheidsuikeringen (en dus ook het brugpensioen) voor de werkweigeraar als gevolg.

De kosten voor de maatschappij zullen dus al bij al beperkt blijven. Alleen wordt dit verhaal - want niet spectaculair genoeg - in de media niet vermeld.
Oud 6 juli 2007, 07:51   #335
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sokkie Bekijk bericht
Claeys toegepast op arbeiders? In geen enkel individueel dossier hanteert een werkgever de formule Claeys voor arbeiders. Hij zou zot zijn! Enkel in het kader van een door de vakbond onderhandeld sociaal plan wordt er soms voor arbeiders de formule Claeys gehanteerd, maar daar ben je toch tegen. nietwaar?
Ja, Claeys toegepast op arbeiders; leuk nietwaar .
Kom eens vanachter uw cursus recht, en snuif de wereld eens op; je zal snel genoeg vaststellen dat die opdeling al lang achterhaald is.

Citaat:
Misschien even naar boven scrollen - ik ga niet de moeite doen om ze allemaal te quoten- lees al je posts opnieuw en vervolgens zoek je maar een steen om onder te kruipen. De inconsequenties in jouw betoog en de complete juridische nonsens doet elke jurist huiveren.
Big deal; ik zie er weinig instaan waarvoor ik onder een steen zou moeten wegkruipen, zeker met zo'n fantasitische "ik ben hier dus kruip nu allemaal maar mooi weg"-argumentering die je hier breed etaleert. Een leuke act, dat wel, maar verder niet echt indrukwekkend.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sokkie Bekijk bericht
En heb je je voorstel - voor iedereen de formule Claeys- al aan één of ander blauwe smurf voorgelegd? Ik kijk er al naar uit.
En wat doet je vermoden dat ik me uberhaupt nog moet laten beïnvloeden door wat blauwe smurfjes hier beslissen . Genoeg landen waar de regelingen een pak beter vorm gegeven zijn dan hier.
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2007, 09:36   #336
illwill
Secretaris-Generaal VN

illwill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat kan hij tegen een kandidaat ceo ook zeggen.
Dat hij dat kan maakt het nog niet zo é.
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2007, 09:37   #337
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 2004gun Bekijk bericht
Een opstappremie van 144.000 € (EURO) is een schande voor elke arbeider en bediende die niet (NIET) bij Opel of VW werkt. Een grote schande.
Zoveel mensen buitenkassen is een schande.
Oud 6 juli 2007, 09:38   #338
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ge moet mij wel eens uitleggen, als opel, wereldwijd, een nieuwe fabriek zou opstarten, waarom ze Belgie zouden kiezen.
BTW het geld voor de brugpensioenen komt wel van de belastingsbetaler, en niet van opel. Trouwens weet Van Velthoven al, hoe hij dit moet aanpakken.
Ik zou ook niet voor Belgie gaa, veel te hoge lasten.
Oud 6 juli 2007, 09:41   #339
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hurricane Bekijk bericht
Inderdaad. Maar wat met de mensen die werkzaam zijn bij een KMO ?
Alleen multinationals kunnen zich zulke dingen permiteren.
Dat is niet alleen voor premies zo, lonen hangen ook af van de plaats waar je werkt...daar klaagt je toch ook niet over.
Bij kleine KMO's heeft de hoogste man ook geen miljoenen premie.

Nogmaals, als je zegt niemand zulke premie...dan ook de Ceo's niet.
Oud 6 juli 2007, 09:45   #340
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Chipie Bekijk bericht
Illwill, waar haalt U dat nu?
Waar haal ik wat?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:58.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be