Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 24 september 2007, 19:15   #321
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Riksken Bekijk bericht
Trouwens diegene die ooit als eens Amerikaanse soldaten bezig heeft gezien begrijpt waarom die gasten geen oorlog kunnen winnen ondanks hun overmacht. Zelfs hun beruchte Seals lijken wel watjes tegenover andere eliteeenheden.
Je klinkt wel als mijn collega, een ex paracommando (wel al lang geleden). 1 van de dingen die hij het meest frappant vond was het tempo om alles op te ruimen, en de volgorde. Bij een geforceerde terugtocht tijdens een gecombineerde oefening waren de para's op 12 minuten klaar met tenten en materiaal op te ruimen van het kamp, en klaar om door te trekken. De VS troepen waren pas klaar na 45 minuten omdat de flipperkastcontainer niet opgeladen kon worden.
Oud 25 september 2007, 06:27   #322
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

De USA lijkt idd een supermacht te zijn dankzij hun modern oorlogstuig.
Maar zoals vele blijkbaar wel weten in tegen stelling tot Illwill, is die amerikaan dus een waardeloze strijder. Hij vertrouwd zuiver om zijn wapentuig en zijn zelfs niet meer in staat om nog op de oude manier te vechten.

En voor wie het wil weten, zelfs de elite troepen van de USA, Canada en VK komen hier in Belgie een deel van hun opleiding volgen.
Een ander deel gaan ze volgen bij het legioen en als zij geen zin hebben dan worden die onderdelen zelfs lichter gemaakt. Wat zij hier echter krijgen aan opleiding is deze van de militaire jeugdkampen en zelfs die kunnen ze vaak niet aan.
Als onze mensen naar daar gaan, wel dan zijn die heel blij, want dan gaan ze naar luxe kamp met 5 sterren.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2007, 06:55   #323
illwill
Secretaris-Generaal VN

illwill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Je klinkt wel als mijn collega, een ex paracommando (wel al lang geleden). 1 van de dingen die hij het meest frappant vond was het tempo om alles op te ruimen, en de volgorde. Bij een geforceerde terugtocht tijdens een gecombineerde oefening waren de para's op 12 minuten klaar met tenten en materiaal op te ruimen van het kamp, en klaar om door te trekken. De VS troepen waren pas klaar na 45 minuten omdat de flipperkastcontainer niet opgeladen kon worden.
Fabeltjes
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2007, 06:58   #324
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De USA lijkt idd een supermacht te zijn dankzij hun modern oorlogstuig.
Maar zoals vele blijkbaar wel weten in tegen stelling tot Illwill, is die amerikaan dus een waardeloze strijder. Hij vertrouwd zuiver om zijn wapentuig en zijn zelfs niet meer in staat om nog op de oude manier te vechten.
Onzin kerel, amerika heeft laten zien wat ze kunnen in irak. Ze weten heel goed wat hun oorlogstuig kan en hebben genoeg overbekwame mensen om ermee te werken. Vandaar dat het iraakse leger gewoon niets heeft kunnen doen om zich te verdedigen. Zulke overweldiging dat ze snel hun wapens neerlegden.

Citaat:
En voor wie het wil weten, zelfs de elite troepen van de USA, Canada en VK komen hier in Belgie een deel van hun opleiding volgen.
Een ander deel gaan ze volgen bij het legioen en als zij geen zin hebben dan worden die onderdelen zelfs lichter gemaakt. Wat zij hier echter krijgen aan opleiding is deze van de militaire jeugdkampen en zelfs die kunnen ze vaak niet aan.
Als onze mensen naar daar gaan, wel dan zijn die heel blij, want dan gaan ze naar luxe kamp met 5 sterren.
Opnieuw pure onzin kerel. Stop toch met liegen.
Oud 25 september 2007, 07:10   #325
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill Bekijk bericht
Fabeltjes
Nee, jongen, dat zijn helemaal geen fabeltjes.

Het is een mythe dat de GI's zulke goede soldaten zijn en alles aankunnen.
Maar in werkelijkheid moeten zij het hebben van hun technische snufjes en luxe, indien ze geen luxe bij hebben, dan krijg je zaken zoals in de Iraakse gevangenissen, waar ze de gevangen als speelgoed gaan gebruiken.

Zelfs de Amerikaanse president gebruikt het Belgisch leger om zijn eigen mensen te motiveren. Voor ze naar Irak vertrokken, moedigde hij ze aan met de woorden," Jongens, jullie kunnen dat leger gemakkelijk aan, want jullie zijn zelfs beter dan de Belgen".

Ik denk dat dit wel voldoende duidelijk maakt over de hoge gevechts en tactische kwaliteit van het Belgische leger.
Illwill, dus voor je nog twijfelt aan de tactische en militaire en gevechtkennis van een veteraan van Belgische elite troepen, zorg dat je even goed op de hoogte bent van deze zaken
Oud 25 september 2007, 07:15   #326
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Onzin kerel, amerika heeft laten zien wat ze kunnen in irak. Ze weten heel goed wat hun oorlogstuig kan en hebben genoeg overbekwame mensen om ermee te werken. Vandaar dat het iraakse leger gewoon niets heeft kunnen doen om zich te verdedigen. Zulke overweldiging dat ze snel hun wapens neerlegden.

Opnieuw pure onzin kerel. Stop toch met liegen.
Illwill, heb jij soms in het leger geweest bij de elite troepen en ben jij naar de USA een opleiding gaan volgen bij de seal en airborn-rangers en het legioen, want dan kan je hierover mee verder praten, zo niet dan zal je ook dit gewoon moeten aanvaarden zonder dat ik ook maar 1 link geef.
Oud 25 september 2007, 07:27   #327
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het zijn belachelijke fabeltjes gewoon. Niets meer dan dat. Fabeltjes.

Citaat:
Maar in werkelijkheid moeten zij het hebben van hun technische snufjes en luxe, indien ze geen luxe bij hebben, dan krijg je zaken zoals in de Iraakse gevangenissen, waar ze de gevangen als speelgoed gaan gebruiken.
Alles aankunnen? Het is geen rambo film é. Amerikaanse militairen en vooral alle special forces zijn uiterst goed getrainde soldaten.
Zij worden daarboven gesteunt door hun technische snufjes wat hen uiteindelijk tot uiterst gevaarlijke en goed getrainde militairen maakt.

Citaat:
Zelfs de Amerikaanse president gebruikt het Belgisch leger om zijn eigen mensen te motiveren. Voor ze naar Irak vertrokken, moedigde hij ze aan met de woorden," Jongens, jullie kunnen dat leger gemakkelijk aan, want jullie zijn zelfs beter dan de Belgen".
Onzin. Wat niet wil zeggen dat de Belgen slecht getraind zijn maar het Belgische leger stelt niets voor tov het amerikaanse.

Citaat:
Ik denk dat dit wel voldoende duidelijk maakt over de hoge gevechts en tactische kwaliteit van het Belgische leger.
Illwill, dus voor je nog twijfelt aan de tactische en militaire en gevechtkennis van een veteraan van Belgische elite troepen, zorg dat je even goed op de hoogte bent van deze zaken
Ik heb me hiervoor nergens uitgesproken over het Belgische leger noch de veteranen. Je ziet beestjes kerel.

Zegt degene die niet wist dat een nucleaire ontsteking niet afgaat door een gewone ontploffing...maar daar zeg je niets meer over é. Eerst een hoop onzin spuien, dan het deksel op de neus krijgen en dan mooi mondje houden en opnieuw van u neus maken over heel andere dingen é.
Oud 25 september 2007, 07:29   #328
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Illwill, heb jij soms in het leger geweest bij de elite troepen en ben jij naar de USA een opleiding gaan volgen bij de seal en airborn-rangers en het legioen, want dan kan je hierover mee verder praten, zo niet dan zal je ook dit gewoon moeten aanvaarden zonder dat ik ook maar 1 link geef.
Jantje, wat ik al dan niet gedaan heb heeft niets te maken met de waarheid van wat jij beweerd.
Oud 25 september 2007, 07:39   #329
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

En waar ik mee begonnen ben, daar kom je ook niet meer op terug.
Men had modern afweergeschut genoeg...jaja, wat heb je gegeven? 1 raketje dat 30km kan vliegen en een vliegtuig dat niet eens in productie is gegaan in CANADA!!!!!
Je lult een hoop maar het zijn enkel flauwe leugens van wat jij wil geloven. Dat is alles.
Oud 25 september 2007, 07:45   #330
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het zijn belachelijke fabeltjes gewoon. Niets meer dan dat. Fabeltjes.

Alles aankunnen? Het is geen rambo film é. Amerikaanse militairen en vooral alle special forces zijn uiterst goed getrainde soldaten.
Zij worden daarboven gesteunt door hun technische snufjes wat hen uiteindelijk tot uiterst gevaarlijke en goed getrainde militairen maakt.

Onzin. Wat niet wil zeggen dat de Belgen slecht getraind zijn maar het Belgische leger stelt niets voor tov het amerikaanse.

Ik heb me hiervoor nergens uitgesproken over het Belgische leger noch de veteranen. Je ziet beestjes kerel.

Zegt degene die niet wist dat een nucleaire ontsteking niet afgaat door een gewone ontploffing...maar daar zeg je niets meer over é. Eerst een hoop onzin spuien, dan het deksel op de neus krijgen en dan mooi mondje houden en opnieuw van u neus maken over heel andere dingen é.
Ik weet zelfs heel goed dat een kernlading een speciale ontsteking nodig heeft, maar ik weet ook dat die ontsteking ook in werking kan treden door de klap van een gewone ontploffing. Alles hangt namelijk af van welk startsysteem de ontsteking heeft.
Oud 25 september 2007, 07:50   #331
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik weet zelfs heel goed dat een kernlading een speciale ontsteking nodig heeft, maar ik weet ook dat die ontsteking ook in werking kan treden door de klap van een gewone ontploffing. Alles hangt namelijk af van welk startsysteem de ontsteking heeft.
Dat wist je niet
Anders zou je nooit kernkoppen inzetten ter verdediging op eigen bodem.
En nee, je kan een kernkop opstoken, pletten...afgaan zal hij niet. Dit bewijst dat je geen bal ervan afweet en opnieuw wat fabeltjes rondstrooit.
Oud 25 september 2007, 07:53   #332
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Allemaal goed en wel, maar bij welke operatie hebben de belgische paracommando's hun kunnen bewezen?

De laatste grote operatie van de para's is volgens mij uit 1960 toen ze in Belgisch Congo optraden.

Ik denk dan toch dat Delta Force of SAS een iets straffer palmares kunnen voorleggen.

Ik heb mijn respect voor de belgische para's toch serieus moeten bijstellen toen ik eens een aantal van hen tegenkwam tijdens een medische keuring.
Meer dan de 3/4 van die mannen had het geen 3 minuten tegen mij uitgehouden in een handgemeen.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2007, 08:03   #333
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Allemaal goed en wel, maar bij welke operatie hebben de belgische paracommando's hun kunnen bewezen?

De laatste grote operatie van de para's is volgens mij uit 1960 toen ze in Belgisch Congo optraden.

Ik denk dan toch dat Delta Force of SAS een iets straffer palmares kunnen voorleggen.

Ik heb mijn respect voor de belgische para's toch serieus moeten bijstellen toen ik eens een aantal van hen tegenkwam tijdens een medische keuring.
Meer dan de 3/4 van die mannen had het geen 3 minuten tegen mij uitgehouden in een handgemeen.
De Belgen hebben hun kwaliteiten wel bewezen hoor. Een deel van de SAS bestaat namelijk uit Belgische para's. Ook de Nederlandse elite eenheid van hun speciale strijdkrachten vallen onder deze eenheid. Veel van de Europese elite der elite staan namelijk onder Nato bevel en worden in stilt ingezet door de Nato. Vaak op plaatsen waar in de media niet over gezegd word en vaak zelfs voor acties waar niets over geweten mag zijn, omdat ze regelmatig ook illegaal zijn.
Oud 25 september 2007, 09:48   #334
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De Belgen hebben hun kwaliteiten wel bewezen hoor. Een deel van de SAS bestaat namelijk uit Belgische para's. Ook de Nederlandse elite eenheid van hun speciale strijdkrachten vallen onder deze eenheid. Veel van de Europese elite der elite staan namelijk onder Nato bevel en worden in stilt ingezet door de Nato. Vaak op plaatsen waar in de media niet over gezegd word en vaak zelfs voor acties waar niets over geweten mag zijn, omdat ze regelmatig ook illegaal zijn.
Wederom een fabeltje dat je verzint.
Oud 25 september 2007, 09:49   #335
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht

In welke echte oorlog na WO2 heeft het VS leger zichzelf bewezen?

Korea, met de staart tussen de benen weggetrapt.
Vietnam, hetzelfde, politieke onwil .
Panama. La me nie lachen. De ene drugsbaron omkopen om de andere op te blazen.
Grenada. Je kan dat vergelijken met Frankrijk dat Lichtenstein binnenvalt.
Irak, vietnam in de woestijn. Politieke onwil om het hele arsenaal te ontketenen en dat zandbakkiestan te ontvolken.

Onze para's waren beter getrained, maar slechter uitgerust dan de doorsnee US GI.

Maar met een Ex legionair als schoonpa en een andere Ex Legionair/maree chauseer als huisgenoot,en een leuke eigen bibliotheek, durf ik zeggen dat ik de VS troepen dankbaar ben vanwege hun economische/technologische militaire overmacht, maar uiteindelijk voor de soldaat op zichzelf geen respect kan opbrengen.
Oud 25 september 2007, 09:52   #336
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Komaan Jantje, je hebt lang genoeg kunnen nadenken é, wat zet je in tegen groepjes B2's begeleid door F22's? Wat doe je?
Oud 25 september 2007, 10:43   #337
kilgore
Banneling

Standaard

Citaat:

Jantje kan ferm overdrijven en zijn kennis is zeer beperkt;
kilgore is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2007, 10:45   #338
kilgore
Banneling

Standaard

Citaat:
Met moderne wapens kan men veel meer mensen tegelijk doden, maar de schade die Al-Qaeda heeft toegebracht aan het westen is zelfs nu nog niet in te schatten. De economische gevolgen van 11/09/2001 zijn nog volop bezig.

Terreuraanslagen zijn juist geen speldeprikjes, maar economische vernieling.
Terreuraanslagen zijn speldeprikjes in vergelijking met de schade toegebracht door conventionele wapens.
Oud 25 september 2007, 10:46   #339
kilgore
Banneling

Standaard

Citaat:
Het rakettenschild aan de oost-Europese grens moet ook niet dienen om de USA te beschermen, maar om Europa tegen korte en middellange afstandsraketten te beschermen.

De lange afstandsraketten kan men immers allang uit de lucht halen.

Deze verdedigingsgordel dus een paar 100km van de grens weg plaatsen is zinloos.
Het rakettenschild is bedoeld tegen raketten uit iran en daarom gaat een deel ervan in polen staan.
Oud 25 september 2007, 10:48   #340
kilgore
Banneling

Standaard

Citaat:
Die vliegtuigen hebben een luchthaven nodig en staan trouwens op een luchthaven. Ze zijn dus reeds te vernielen voor ze in de lucht zijn.

En als je eens de moeite zou nemen om ook eens naar andere zenders te kijken dan enkel de bbc of vrt, dan zou je gisteren gezien hebben dat de nieuwe vliegtuigen van Iran geen inport toestellen waren, maar toestellen van Iraanse makelij. En wat ze lieten zien bewees dat ze echt niet moeten onderdoen voor de F22 of mig 25.

Ik zou als ik van jullie was landen als Iran en India dus zeker niet te veel onderschatten op hun technologische kennis en mogelijkheden.
Want ook de raketten die gisteren werden getoond tijden de parade ter herdenking van de oorlog tegen Irak waren modern en van eigen makelij en echt niet meer uit de jaren 70.
Wij zijn en blijven superieur en moeten dat zo houden.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:50.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be