![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#321 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je klinkt wel als mijn collega, een ex paracommando (wel al lang geleden). 1 van de dingen die hij het meest frappant vond was het tempo om alles op te ruimen, en de volgorde. Bij een geforceerde terugtocht tijdens een gecombineerde oefening waren de para's op 12 minuten klaar met tenten en materiaal op te ruimen van het kamp, en klaar om door te trekken. De VS troepen waren pas klaar na 45 minuten omdat de flipperkastcontainer niet opgeladen kon worden.
![]() |
#322 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De USA lijkt idd een supermacht te zijn dankzij hun modern oorlogstuig.
Maar zoals vele blijkbaar wel weten in tegen stelling tot Illwill, is die amerikaan dus een waardeloze strijder. Hij vertrouwd zuiver om zijn wapentuig en zijn zelfs niet meer in staat om nog op de oude manier te vechten. En voor wie het wil weten, zelfs de elite troepen van de USA, Canada en VK komen hier in Belgie een deel van hun opleiding volgen. Een ander deel gaan ze volgen bij het legioen en als zij geen zin hebben dan worden die onderdelen zelfs lichter gemaakt. Wat zij hier echter krijgen aan opleiding is deze van de militaire jeugdkampen en zelfs die kunnen ze vaak niet aan. Als onze mensen naar daar gaan, wel dan zijn die heel blij, want dan gaan ze naar luxe kamp met 5 sterren. |
![]() |
![]() |
![]() |
#323 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#324 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#325 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nee, jongen, dat zijn helemaal geen fabeltjes.
Het is een mythe dat de GI's zulke goede soldaten zijn en alles aankunnen. Maar in werkelijkheid moeten zij het hebben van hun technische snufjes en luxe, indien ze geen luxe bij hebben, dan krijg je zaken zoals in de Iraakse gevangenissen, waar ze de gevangen als speelgoed gaan gebruiken. Zelfs de Amerikaanse president gebruikt het Belgisch leger om zijn eigen mensen te motiveren. Voor ze naar Irak vertrokken, moedigde hij ze aan met de woorden," Jongens, jullie kunnen dat leger gemakkelijk aan, want jullie zijn zelfs beter dan de Belgen". Ik denk dat dit wel voldoende duidelijk maakt over de hoge gevechts en tactische kwaliteit van het Belgische leger. Illwill, dus voor je nog twijfelt aan de tactische en militaire en gevechtkennis van een veteraan van Belgische elite troepen, zorg dat je even goed op de hoogte bent van deze zaken |
![]() |
![]() |
![]() |
#326 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#327 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Zij worden daarboven gesteunt door hun technische snufjes wat hen uiteindelijk tot uiterst gevaarlijke en goed getrainde militairen maakt. Citaat:
Citaat:
Zegt degene die niet wist dat een nucleaire ontsteking niet afgaat door een gewone ontploffing...maar daar zeg je niets meer over é. Eerst een hoop onzin spuien, dan het deksel op de neus krijgen en dan mooi mondje houden en opnieuw van u neus maken over heel andere dingen é. ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#328 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#329 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En waar ik mee begonnen ben, daar kom je ook niet meer op terug.
Men had modern afweergeschut genoeg...jaja, wat heb je gegeven? 1 raketje dat 30km kan vliegen en een vliegtuig dat niet eens in productie is gegaan in CANADA!!!!! Je lult een hoop maar het zijn enkel flauwe leugens van wat jij wil geloven. Dat is alles.
![]() |
![]() |
![]() |
#330 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#331 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() Anders zou je nooit kernkoppen inzetten ter verdediging op eigen bodem. En nee, je kan een kernkop opstoken, pletten...afgaan zal hij niet. Dit bewijst dat je geen bal ervan afweet en opnieuw wat fabeltjes rondstrooit.
![]() |
![]() |
![]() |
#332 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De laatste grote operatie van de para's is volgens mij uit 1960 toen ze in Belgisch Congo optraden. Ik denk dan toch dat Delta Force of SAS een iets straffer palmares kunnen voorleggen. Ik heb mijn respect voor de belgische para's toch serieus moeten bijstellen toen ik eens een aantal van hen tegenkwam tijdens een medische keuring. Meer dan de 3/4 van die mannen had het geen 3 minuten tegen mij uitgehouden in een handgemeen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#333 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#334 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#335 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Korea, met de staart tussen de benen weggetrapt. Vietnam, hetzelfde, politieke onwil . Panama. La me nie lachen. De ene drugsbaron omkopen om de andere op te blazen. Grenada. Je kan dat vergelijken met Frankrijk dat Lichtenstein binnenvalt. Irak, vietnam in de woestijn. Politieke onwil om het hele arsenaal te ontketenen en dat zandbakkiestan te ontvolken. Onze para's waren beter getrained, maar slechter uitgerust dan de doorsnee US GI. Maar met een Ex legionair als schoonpa en een andere Ex Legionair/maree chauseer als huisgenoot,en een leuke eigen bibliotheek, durf ik zeggen dat ik de VS troepen dankbaar ben vanwege hun economische/technologische militaire overmacht, maar uiteindelijk voor de soldaat op zichzelf geen respect kan opbrengen.
![]() |
![]() |
#336 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Komaan Jantje, je hebt lang genoeg kunnen nadenken é, wat zet je in tegen groepjes B2's begeleid door F22's? Wat doe je?
![]() |
![]() |
![]() |
#337 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |