![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#321 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#322 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#323 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Heb je er ooit gewoond? Ik denk het niet hé. Ben er gisterennacht nog geweest: één steekpartij en 2 knokpartijen gezien. En dat is werkelijk dagelijkse kost daar 's nachts. (ik heb het nog niet eens over de talloze dealers en junkies) Ook het aantal marginalen en krotten is fenomenaal. Zoiets heb ik in Brussel eerlijk gezegd nog niet gezien, zelfs niet in Anneesens of Molenbeek.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#324 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Hi-la-risch ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#325 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mag ik delen in de leute?
Je hebt er dus wel gewoond zeg je. Test! Wat is "the black rose" voor iets? En de Kilimanjaro? Het is niet omdat je ooit eens de bibliotheek bezocht heb dat je weet wat er zich allemaal afspeeld. De wijk komt pas echt tot leven 's nachts. Laatst gewijzigd door tomm : 3 mei 2008 om 16:42. |
![]() |
![]() |
![]() |
#326 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
* Under a scientific dictatorship, education will really work with the result that most men and women will grow up to love their servitude and will never dream of revolution. There seems to be no good reason why a thoroughly scientific dictatorship should ever be overthrown. --Aldous Huxley |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#327 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#328 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#329 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De Kilimanjaro zie ik als ik door m'n venster kijk. ![]() Laatst gewijzigd door Pelgrim : 3 mei 2008 om 17:04. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#330 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Zeggen dat Brussel dus een heel rijke stad is, is ferm overdreven. Mag ik u er trouwens op wijzen, dat Auderghem en Watermael de Franstalige woorden voor Oudergem en Watermaal zijn? Laatst gewijzigd door stropdrager : 3 mei 2008 om 17:09. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#331 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar ze zijn zo verdraagzaam en kosmopoliet eh, de Franstaligen. het is bijzonder ironisch dat de meest bedreigde taal in dit land nu net het Waals is... Laatst gewijzigd door Pelgrim : 3 mei 2008 om 17:07. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#332 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#333 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Het is zelfs zo erg op de Roosevelt dat de Lijn, onder druk van de buschauffeurs en hun vakbonden, heeft besloten de busterminals aldaar op termijn weg te doen en deze - op verschillende locaties - naar de rand van de binnenstad te verplaatsen. Dit nieuws is echter nog officieus en uiteraard doet de Stad Antwerpen - waarschijnlijk op een akkoordje gegooid met de directie van De Lijn - er alles aan om dit zo lang mogelijk stil te houden, het zou immers het 'fakeimago' van de stad niet ten goede komen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#334 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Gisterennacht, het was lang geleden, ben ik er nog geweest. Steekpartij in die straat met al die Thaise café's, hevige boel tussen negers en skinheads op de hoek. Heb al eens iemand zien overvallen worden in de Rotterdamstraat, en in die kebabtent verkopen ze cocaïne. (op het plein zelf ook natuurlijk). Heb al eens een bebloed stuiptrekkend lichaam gezien, een afrekening tussen Albanezen en Marokkanen. Wel, dat moet zeker niet onderdoen voor Brussel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#335 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#336 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() ![]() Laatst gewijzigd door evilbu : 3 mei 2008 om 23:12. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#337 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Anderzijds was het ook een heel interessante wijk. Je leert mensen kennen die je anders nooit zou leren kennen, en in al z'n brutaliteit en marginaliteit zijn die café's toch ook wel interessant. Waar anders zie je een Hindustaan (met tulband) dansen op Jamaicaanse ritmes samen met een Joegoslaaf, een thaise, een Kenyaanse en een Ecuadoriaanse travestiet? Café's zoals het koetsierke of café Josef zijn gewoon monumenten. (van de onsmaak weliswaar, maar toch) Laatst gewijzigd door tomm : 3 mei 2008 om 23:30. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#338 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#339 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Moet wel zeggen dat het een beetje verbeterd is sinds de komst van de bibliotheek, maar toch, wat ik gisteren zag was toch weer de moeite. Ik heb lang in Anneesens gewoond, dat zeker even erg is als Molenbeek, en nooit zoiets meegemaakt. (wel eens overvallen geweest, maar goed, daar kan mijn slechte gewoonte om 's nachts te voet te gaan ook wel voor iets tussenzitten) Laatst gewijzigd door tomm : 3 mei 2008 om 23:40. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#340 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
* Under a scientific dictatorship, education will really work with the result that most men and women will grow up to love their servitude and will never dream of revolution. There seems to be no good reason why a thoroughly scientific dictatorship should ever be overthrown. --Aldous Huxley |
|
![]() |
![]() |