![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#321 |
Vreemdeling
|
![]() Hmz, vind ik geen gezond uitgangspunt
En vooral: aanvaarden ??? alleen als de individuele slachtoffers ervan, niet de gehele last op zich moeten dragen ....
![]() |
#322 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
ook niet iets waar je slachtoffer van bent
![]() |
![]() |
#323 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Neen een individuele keuze dan zeker (waar zit hier die MRGREEN) Mijn bedrijf kan elders meer winst maken dus kies ik ervoor om door mijn baas ontslaan te worden Vroeger noemde men zoiets "hopeloos wereldvreemd" ![]()
![]() |
![]() |
#324 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() zei ik dat?
Citaat:
![]() Citaat:
en iedereen is van de wereld hé ![]()
![]() |
![]() |
#325 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De tering naar de nering zetten... en met neringdoeners hebben we niets te winnen.
Terug naar afzender.
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. |
![]() |
![]() |
![]() |
#326 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
dopgeld naar beneden en minimumlonen moet naar boven ! Her verschil moet relatief groot zijn en aanmoedigend om te gaan werken in plaats van te niksen of in 't zwart bij te klussen en uiteindelijk meer te verdienen die iemand die echt gaat weken.
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#327 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
ik vind dat mensen die parasiteren op de sociale sector geen deel van het debat mogen zijn. UIteindelijk zit je gewoonuw job te verdedigen... met klassieke (hypocriete) argumentatie, en kun j moeilijk objectief spreken. De dag dat de vakbond dus geen werklozen meer uitbetaalt, kan zij daarover objectief debatteren... De dag dat de vakbond alleen lid geld mag vragen aan tewerkgestelden, kan zij als representatief beschouwd worden. De dag dat het belang van de vakbond op dezelfde lijn zit als het belang van de maatschappij en eigenlijk ook wel de industrie, zal het debat ontheven zijn van deze valse retoriek. Bekijk eens de industrie/privesector als uw hart in uw lichaam. Je hebt het nodig, en het is het belangrijkste deel van de economie. Bekijk de vakbond als uw darmstelsel: je hebt het ook nodig, maar het moet wel zijn werk doen die het moet doen. Uiteindelijk gaat het debat toch niet over afschaffen of andere dingen. Het debat gaat over de functie ??? Uw darm is niet 100% essentieel je kunt er stukjes afknippen. Uw darm moet ook niet zeggen aan het hart wat het moet doen, die twee werken autonoom. Ben je nu egoist omdat je vindt dat bvb 100.000werklozen in gemeenschapsdienst naar het leger mogen gaan. Dat 100.000werklozen in de culturele sector mogen werken. En dat 100.000werklozen in de groendienst mogen floreren. Nog eens 100.000 met pwa diensten. En die echte werkonwilligen zullen allang ribbedebie zijn. Ben je nu egoist als je vindt dat die mensen beter 80u zouden werken. Inderdaad om hun 'schulden' tov de maatschappij af te lossen. Het principe dat de sociale zekerheid een soort 'kredietlijn' is en als dusdanig voorgesteld wordt, zou ik niet slecht vinden. Werk je 30jaar, heb je een immense kredietwaardigheid opgebouwd. Ben je 30jaar werkloos heb je eenimmense 'schuld' opgebouwd. Een dat je niet moet afbetalen. maar het is uw negatief sociaal saldo naar de maatschappij toe. Uiteraard zul je mensen vinden die deze kredietlijn nooit kunnenterugbetalen. En die gevallen kun je wel sociaal behandelen. Ben je nu egoist als je vindt dat mensen bvb die 'sociale schulden' kunnen afbouwen door gemeenschapsdienst te doen ? Het verband tussen INSPANNING en BELONING is weg...: vroeger moest je als mens gewoon konijntje jagen, vruchten plukken en je had voedsel: de beloning komt onmiddellijk na de inspanning. heden moet je als mens gewoon naar de winkel gaan om dat voedsel te hebben. vroeger moest je hard werken, stenen kappen, bomen kappen etc om een warm huis te bouwen. heden moet je gewoon de bank aflossen, en kunje met een simpel bediendejobje zonder harde labeur uw huisje verdienen. dus de basisbehoeften worden gedekt op een eenvoudige manier, en de immense inspanning die we vroeger moesten doen om te overleven, bestaat in de huidige maatschappij niet, integendeel onze arbeid staat zodanig los de voedeselproductie dat kinderen zelfs niet weten hoe die melk in die pakjes komt. voor die 500.000 mensen is er een probleem van 'kunnen overleven' zonder dat er een noodzakelijk inspanning tegevenover staat. Dat een gehandicapte, zieke persoon die inspanning niet moet doen, dat kan de maatschappij rustig dragen. Maar dat een werkloze geen inspanning moet doen, omdat hij gewoon werkloos is ??? Dus denk ik dat een gemeenschapsdienst, dat verband weer wat duidelijker zou maken. En dat elke 'marokkaan' die bvb 2 ocmw's steun gaat gaan trekken, automatisch in de problemen komt want hij heeft dan 160uren te kloppen. En dat elke dopper-zwartwerker komt automatisch ook in de problemen in dat stelsel, want hij kan onmogelijk een uurrooster vinden om dit te combineren. En elke dopper-pak de poen werkloze, zal automatisch liever lui zijn dan moe, want zoveel poen is er niet te pakken, maar als je het krijgt zonder inspanning pak je het wel mee... Dus ja, het debat zou beter in die richting gaan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#328 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waarom zou dat moeten?
Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#329 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Groen! zegt u? Wie is dat?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#330 |
Vreemdeling
|
![]() Brother Paul, u zou dringend eens buiten gegooid moeten worden op uw werk
(liefst nog vanuit een prachtig winstgevend bedrijf; zoals tegenwoordig normaal geacht wordt) Eens zien hoe groot uw mond d�*n nog zou zijn ![]()
"In een economie met bedrijven die recordwinsten boeken, vraagt men de gewone mensen bijkomende lasten te dragen. Het is al te gek" www.reddesolidariteit.be Laatst gewijzigd door Wr Khrp Hmw : 5 november 2007 om 12:57. |
![]() |
![]() |
![]() |
#331 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De negenproef zegt in elk geval dat men momenteel nog altijd Polen moet invoeren om de knelpuntenberoepen in te vullen.
Het gaat hier trouwens over langdurig werklozen, dus meestal mensen die nog nooit gewerkt hebben, en die zonder stimulans nooit zullen werken. |
![]() |
![]() |
![]() |
#332 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
ze kunnen mij niet buitengooien sukkelaar wat zeg je toch |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#333 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat noemen ze dan "sociaal zijn". Als je iets tegen al dat geparasiteer wilt doen, dan ben je egoïstisch bezig ...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#334 |
Banneling
|
![]() Ernstige jacht op sjoemelaars.
Groot en klein. Iedereen akkoord? Ja zekers? |
![]() |
![]() |
![]() |
#335 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Daarom dat ik persoonlijk voorstander ben voor het sociaal vangnet, want inderdaad de chantagepositie die ervanuitgaat dat je uw job kunt verliezen en daarmee op de straat komt en een financiele kater beleeft is zodanig immens groot, en die onzekerheid daaromtrent is ondragelijk. Ik heb nog een CEO lijkwit zien sigaretjes trakken achter zijn buro, ik vroeg hem wat is er claude... ze zijn aan het beslissen of ik mag blijven... en mijn vrouw kan wel gaan werken maar mijnvilla moet afbetaald worden etc... Dus ja je hebt een punt. maar het feit blijft dat die CEO geen 5 jaar werkloos gebleven is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#336 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. Laatst gewijzigd door ancapa : 5 november 2007 om 14:45. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#337 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |