Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 7 december 2007, 22:05   #321
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas Bekijk bericht
gewoon een vraagje

een meisje van zestien heeft een vriend van 23

van die vriend kan ze echter wegens mentale zwakte niet eisen dat ie een condoom aandoet - ze mag ook in het geheel niet controleren of het condoom waar hij haar mee penetreert goed is omgedaan en die vriend van haar is echt één van de meest onderontwikkelde debielen die je je maar kan voorstellen ( dus zelf heel slecht voorgelicht en tot zijn 12 naar school geweest ofzo )

niettemin laat ze zich ondanks deze omstandigheden en ondanks dat ze zelf beter weet en het gevaar ervan beseft toch penetreren

is er nu sprake van misbruik ten eerste in strikte zin ?

ten tweede in juridische zin ?
moeilijk vraagske zenne
wat je hier zegt is dat het niet met volledige toestemming was van het meisje... dat op zich is dus al voldoende als misdrijf indien dit aantoonbaar is
en als je dat combineert met de leeftijd van 23 wordt het extra zwaar bestraft

geen idee King... je zal toch op de één of andere manier uit dat meisje moeten sleuren dat het tegen haar wil was
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2007, 22:06   #322
King of beggars and fleas
Perm. Vertegenwoordiger VN

King of beggars and fleas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
moeilijk vraagske zenne
wat je hier zegt is dat het niet met volledige toestemming was van het meisje... dat op zich is dus al voldoende als misdrijf indien dit aantoonbaar is
en als je dat combineert met de leeftijd van 23 wordt het extra zwaar bestraft

geen idee King... je zal toch op de één of andere manier uit dat meisje moeten sleuren dat het tegen haar wil was
voila dus is er geen case he

punt is dat veel slachtoffers van misbruik het misbruik niet zelf als misbruik erkennen of zien

dat gaat zelfs nog verder want ik maakte mee dat ik die het misbruik wilde stoppen zelf uiteindelijk als agressor werd gezien

mensen die door misbruik getraumatiseerd zijn staan ahw geestelijk ondersteboven - normaal seksueel gedrag zien ze als misbruik en misbruik zien ze als normaal seksueel gedrag
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 7 december 2007 om 22:10.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2007, 22:10   #323
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
dus maw als ik het goed begrijp wat jij zegt zou seks tss een dertienjarige en een vijftigjarige niet strafbaar zijn indien de rechter oordeelt dat de dertienjarige dit vrijwillig deed ?
inderdaad... dat heb je perfect door
nu is natuurlijk vrij ondenkbaar dat een dertienjarige beslissingvatbaar zal geacht worden als je bedenkt dat die grens pas op 16 gesteld wordt
maar theoretisch kan dat dus

net een beetje zoals je kunt trouwen ( ik denk nu nog ) vanaf een beduidend lagere leeftijd dan 18 mits goedkeuring van de ouders en/of vrederechter ... en daarmee plots de status krijgt als waart ge een volwassene
Oud 7 december 2007, 22:11   #324

Standaard

Citaat:
inderdaad... dat heb je perfect door
nu is natuurlijk vrij ondenkbaar dat een dertienjarige beslissingvatbaar zal geacht worden als je bedenkt dat die grens pas op 16 gesteld wordt
maar theoretisch kan dat dus

net een beetje zoals je kunt trouwen ( ik denk nu nog ) vanaf een beduidend lagere leeftijd dan 18 mits goedkeuring van de ouders en/of vrederechter ... en daarmee plots de status krijgt als waart ge een volwassene
juist ja - ik denk dat ik je nu begrijp

jongens mogen uitzonderlijk vanaf zestien trouwen dacht ik maar meisjes zelfs vanaf vijftien
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.
Oud 7 december 2007, 22:12   #325
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
volgens mij zou het erop neerkomen dat er in strikte zin misbruik is maar in juridische zin niet wegens dat ze zestien is.
neen hoor
misbruik is misbruik
die leeftijd verandert daar weinig aan dat is wel erg determinerend voor de strafmaat
Oud 7 december 2007, 22:14   #326

Standaard

Citaat:
neen hoor
misbruik is misbruik
die leeftijd verandert daar weinig aan dat is wel erg determinerend voor de strafmaat
ok dan is er misbruik maar gezien ze deze zelf niet wenst te bevestigen omdat ze vanuit haar traumas het misbruik koestert kan er niks tegen worden gedaan. en ok de leeftijd staat daar gans los van - dat heb ik intussen begrepen.
Oud 7 december 2007, 22:17   #327
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
precies en dit omdat de wetgever seks legaal acht vanaf zestien. en er van uit gaat, volgens dat ik toch begrepen heb dat iemand van 16 een eigen wil heeft
ja dat klopt

Citaat:
dus zelfs misbruik zou dan gezien worden als vrijwillig misbruik
waar haal je dat ?
dat hetzelfde als zeggen dat verkrachting boven 16 of 18 niet bestaat want het zal wel vrijwillige verkrachting geweest zijn
Oud 7 december 2007, 22:18   #328

Standaard

Citaat:

waar haal je dat ?
dat hetzelfde als zeggen dat verkrachting boven 16 of 18 niet bestaat want het zal wel vrijwillige verkrachting geweest zijn
omdat zijzelf ondanks dat ze zich laat penetreren zonder controlerecht op het condoom niet beseft dat dit misbruik is en haar al even onbeholpen moeder beseft dat vanuit haar achtergrond en verleden van misbruik eveneens niet en gaat hier niet tegen in.

Haar moeder is zelfs zo onbeholpen inzake dat ze zelf pas op haar veertigste dankzij begeleiding de weg naar het spiraal en dus anticonceptie gevonden heeft

vlak daarvoor heb ik haar nog twee keer naar een abortuskliniek moeten begeleiden - en als ik op die spiraal niet had aangedrongen de tweede keer dan had ze die nu nog altijd niet gehad

wees gerust op seksueel misbruik en ook zich laten misbruiken staat echt geen leeftijd hoor

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 7 december 2007 om 22:27.
Oud 7 december 2007, 22:19   #329
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
kan je buiten een kwaliteit opkleven ook argumenteren waarom je die kwaliteit opkleeft

kan je bvb zeggen waarom het ongeloofwaardig zou zijn ?
kijk hier eens
Oud 7 december 2007, 22:30   #330
debbie
Minister

debbie's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar debbie
Standaard

Citaat:
omdat zijzelf ondanks dat ze zich laat penetreren zonder controlerecht op het condoom niet beseft dat dit misbruik is en haar al even marginale moeder beseft dat vanuit haar achtergrond en verleden van misbruik eveneens niet en gaat hier niet tegen in.

Haar moeder is zelfs zo marginaal inzake dat ze zelf pas op haar veertigste dankzij begeleiding de weg naar het spiraal en dus anticonceptie gevonden heeft

vlak daarvoor heb ik haar nog twee keer naar een abortuskliniek moeten begeleiden - en als ik op die spiraal niet had aangedrongen de tweede keer dan had ze die nu nog altijd niet gehad

wees gerust op seksueel misbruik en ook zich laten misbruiken staat echt geen leeftijd
Hoe zou jij eigenlijk kunnen weten of ze een condoom gebruiken? Ben je er dan bij in hun slaapkamer?
Beetje een gluurder misschien?
Misschien gebruikt dat meisje wel een ander voorbehoedsmiddel, kan zijn hé.
En die Moeder had misschien ook wel de pech om met een vriend samen te zijn die condooms weigerde terwijl hij seks eiste. Ik bedoel maar, dat zijn allemaal zaken waar jij toch het fijne niet van kan weten denk ik. Of wel soms?
debbie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2007, 22:31   #331

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door debbie Bekijk bericht
Hoe zou jij eigenlijk kunnen weten of ze een condoom gebruiken? Ben je er dan bij in hun slaapkamer?
Beetje een gluurder misschien?
Misschien gebruikt dat meisje wel een ander voorbehoedsmiddel, kan zijn hé.
En die Moeder had misschien ook wel de pech om met een vriend samen te zijn die condooms weigerde terwijl hij seks eiste. Ik bedoel maar, dat zijn allemaal zaken waar jij toch het fijne niet van kan weten denk ik. Of wel soms?
als mij twee keer gevraagd wordt om een zwangerschapstest te kopen voor haar omdat er een condoomongeluk is geweest dan zegt dat denk ik genoeg .

als bovendien het clb ook nog eens meld dat het meisje daar heeft laten weten dat ze soms geen nee kan zeggen tegen die vriend dan zegt dat ook iets

tot slot heeft haar moeder mij dat allemaal zelf verteld - maar nu ontkent ze het wel in alle talen om haar eigen fouten in te dekken
en tenslotte kende ik dat meisje ook he en uit haar gedrag kon je afleiden dat ze hulp nodig had en niet aan een vriend toe was voorlopig

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 7 december 2007 om 22:34.
Oud 7 december 2007, 22:34   #332
debbie
Minister

debbie's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar debbie
Standaard

Citaat:
als mij twee keer gevraagd wordt om een zwangerschapstest te kopen voor haar omdat er een condoomongeluk is geweest dan zegt dat denk ik genoeg .

als bovendien het clb ook nog eens meld dat het meisje daar heeft laten weten dat ze soms geen nee kan zeggen tegen die vriend dan zegt dat ook iets

en tenslotte kende ik dat meisje ook he en uit haar gedrag kon je afleiden dat ze hulp nodig had en niet aan een vriend toe was voorlopig
Tja, jij zal het wel weten hé. Doe dan maar vlug iets om die situatie op te lossen. Anders ben je in feite medeplichtig.
debbie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2007, 22:36   #333

Standaard

Citaat:
Tja, jij zal het wel weten hé. Doe dan maar vlug iets om die situatie op te lossen. Anders ben je in feite medeplichtig.
zoals ik al uitlegde hier gaat dat niet want het kind beseft niet dat ze misbruikt wordt en haar marginale moeder die trouwens prostituee is ook niet

haar moeder is ook heel bang dat ze gaat lopen

onder druk van die chantage voed ze haar dochter in het geheel niet op en geeft ze op alle vlak eraan toe en is ze er eerder een soort vriendin van dan een moeder

haar eigen vriend die zorgde voor haar kleinste heeft ze zelfs buiten gezet omdat die tegen het misbruik en de waanzin van haar dochter inging

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 7 december 2007 om 22:54.
Oud 7 december 2007, 22:42   #334

Standaard

van haar vriend verwachtte ze ook nog dat ze die misbruiker ging onderhouden trouwens - dit terwijl die vriend maar een dop had en die misbruiker een loon.

de dochter vond het maar normaal dat haar misbruiker onderhouden werd door haar stiefpa

en de moeder zette haar in deze waanzin in het geheel niet op haar plaats
Oud 7 december 2007, 22:46   #335

Standaard

onlangs heb ik die moeder op het internet trouwens nog horen klagen over het feit dat zij nu van haar dop die parasiet die haar dochter misbruikt nog steeds "moet" onderhouden

maar hier zijn we er he

de moeder beseft niet eens dat ze zich niet financieel door die gast moet laten misbruiken en laat zich dus desondanks financieel misbruiken - dit tenkoste zelfs van haar andere kinderen want teveel heeft zij niet

dus als die moeder niet beseft dat ze misbruikt wordt ? wat zou zij haar dochter dat ooit kunnen leren ? zelfs niet met de hulp van duizend psychiaters zal haar dat ooit lukken.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 7 december 2007 om 22:48.
Oud 7 december 2007, 22:52   #336

Standaard

en ja het gaat nog verder hoor want diezelfde prostituee die haar dochter laat misbruiken door die parasiet laat zichzelf ook misbruiken door haar ex man. ttz misbruiken omdat ze zowieso al recht heeft op allimentatie van hem maar toch denkt ze hem er seks voor in ruil te moeten geven. dus het gaat over één grote keten van misbruik die als een cultuur van generatie op generatie wordt doorgegeven in sommige zeer marginale milieus en contreien. en dat los je idd niet zomaar met een paar wetten op.
Oud 7 december 2007, 22:59   #337

Standaard

er is trouwens nog een detail dat duidelijk op misbruik wijst hetzij eerder van psychologische aard

die jongen heeft toen hij 14 was ofzo hormonen geslikt - hormonen om spieren te kweken maar waardoor ook zijn geslachtdeel klein is gebleven.

nu is mij ter oren gekomen dat hij daarom zijn geslacht absoluut niet wil laten zien aan zijn vriendin en dat ze daarom dat condoom dus niet mag controleren en ook dat het er altijd afglijdt tijdens de daad omdat het te groot is gewoon

nu is die jongen verder zo simpel dat hij haar van dit technisch probleem ook nog eens de schuld geeft. dwz zij zou volgens hem te wijd zijn omdat ze al zoveel jongens gehad zou hebben

tja net datgene wat een kind met zo n verleden nu eens absoluut niet nodig heeft he

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 7 december 2007 om 23:00.
Oud 7 december 2007, 23:15   #338

Standaard

Citaat:
En die Moeder had misschien ook wel de pech om met een vriend samen te zijn die condooms weigerde terwijl hij seks eiste.
die vriend eiste bovendien helemaal geen seks en was zelfs enorm ruimdenkend in zijn omgang met haar gestoordheid - eiste alleen dat ze tegen haar vele vele minnaars ( lees misbruikers ) zou durven zeggen dat ze een condoom aan moesten doen. maar dat deed ze niet en die vriend wel. die vriend eiste ook niks (tolereerde zelfs overspel ) maar zoals ik al zei staan mensen die misbruikt worden seksueel op hun kop.

de misbruikers waar ze niet aan durft vragen een condoom aan te doen en de vader van haar kinderen die haar allimentatie moet maar nooit iets gegeven heeft en haar met twee kinderen heeft laten zitten - dat zijn in haar ogen de goeien

en de enige man in haar leven die haar nu eens niet misbruikt heeft en nooit seks geeist heeft die ziet ze als een misbruiker

knettergek dus maar jammer genoeg niks aan te doen daar ze het misbruik vanuit hun geconditioneerdheid niet kunnen herkennen als misbruik

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 7 december 2007 om 23:21.
Oud 7 december 2007, 23:21   #339
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
en ja het gaat nog verder hoor want diezelfde prostituee die haar dochter laat misbruiken door die parasiet laat zichzelf ook misbruiken door haar ex man. ttz misbruiken omdat ze zowieso al recht heeft op allimentatie van hem maar toch denkt ze hem er seks voor in ruil te moeten geven. dus het gaat over één grote keten van misbruik die als een cultuur van generatie op generatie wordt doorgegeven in sommige zeer marginale milieus en contreien. en dat los je idd niet zomaar met een paar wetten op.
behoudens dat het allemaal waar is wat jij daar zegt...
neen dat los je niet op met een paar wetteksten
maar ik zie de relevantie er nu niet meteen van in ... wat betreft die arbitraire grenzen ed
en toch verwacht je ergens dat het ingedekt wordt

'k zal anders stellen ... wat stel je voor inzake wetgeving moest gij het nu voor 't zeggen hebben ?
Oud 7 december 2007, 23:25   #340
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
die vriend eiste bovendien helemaal geen seks en was zelfs enorm ruimdenkend in zijn omgang met haar gestoordheid - eiste alleen dat ze tegen haar vele vele minnaars ( lees misbruikers ) zou durven zeggen dat ze een condoom aan moesten doen. maar dat deed ze niet en die vriend wel. die vriend eiste ook niks (tolereerde zelfs overspel ) maar zoals ik al zei staan mensen die misbruikt worden seksueel op hun kop.

de misbruikers waar ze niet aan durft vragen een condoom aan te doen en de vader van haar kinderen die haar allimentatie moet maar nooit iets gegeven heeft en haar met twee kinderen heeft laten zitten - dat zijn in haar ogen de goeien

en de enige man in haar leven die haar nu eens niet misbruikt heeft en nooit seks geeist heeft die ziet ze als een misbruiker

knettergek dus maar jammer genoeg niks aan te doen daar ze het misbruik vanuit hun geconditioneerdheid niet kunnen herkennen als misbruik
alsik jou zo hoor zou je heel dat zootje liefste laten interneren ?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:26.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be