![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#3381 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3382 |
Banneling
|
![]() Echt ARM ZIJN IS...arme kinderen hebben
Commentaar: Voor het systeem van kinderbijslag behoort België helaas tot de slechtste leerlingen Europa. Het is een duur systeem, kost jaarlijks zo'n 8 miljard euro, en is weinig efficiënt. Het probleem lijkt vooral een groot gebrek aan differentiatie: de gezinnen die de bijstand het meest nodig hebben, ontvangen hetzelfde van gezinnen die veel minder financiële steun nodig hebben. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3383 |
Banneling
|
![]() Echt arm zijn is... de elektrische auto overlaten aan de rijkjes
commentaar: en te voet gaan, of met de fiets |
![]() |
![]() |
![]() |
#3384 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() - de gratis sport joggen willen gaan doen met 14 jaar oude sportschoenen en gebruik willen maken van de infrastructuur (lockers, douches, omkleedruimtes, ..) en te horen krijgen dat je daarvoor een sportlidkaart moet hebben! Je dan maar ergens op een verlaten plekje omkleden en joggen met je rugzak op je rug ... :
- met lange gespleten haarpunten rondlopen omdat een kapper veel te duur is en een onverzorgde indruk nalaten - een hak hebben waarmee je op metaal loopt, waardoor je voortdurend de neiging hebt om te klinken en die constant heel veel geluid maakt, omdat je geen geld hebt om het de schoenmaker te repareren - een groot gat nabij de rits van je tas hebben en hopen dat hij het nog even volhoudt - in maanden geen leuke ontspannende dingen meer hebben gedaan met vrienden wegens te duur... - niet goed worden en hard op je onderlip moeten bijten als je hoort dat iedereen rondreist naar de gekste en verste landen, weekendjes boekt her en der, allerlei toffe dingen doet (schaatsen, karten, bowlen, raften, bioscoop, etentjes, bezoekjes aan dit of dat, ...) - en nog meer als men zegt "goh in België beseffen we echt niet hoe goed we het hebben" ... "Wij hebben gewoon �*lles, en kunnen ook gewoon alles" "voor ons is dat zo heel vanzelfsprekend" "maar in andere landen ?" ![]() ![]() ![]()
Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 19 november 2012 om 12:15. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3385 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Uw raad dus aan jonge mensen , smijt uw geld langs deuren en vensters, en spaar niet, want dan zullen we je helpen als het verkeert gaat????? waar is uw efficientie? wat is er verkeerd om werklozen met een huis een lagere OCMW uitkering te geven? Laatst gewijzigd door stropke1000 : 19 november 2012 om 17:08. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3386 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
alles verliezen of mij rijk spelen? ben je dan tevreden? efficient!!!! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3387 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() warren buffet is een harde werker ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() liegen en bedriegen is in uw ogen ook werken???? Laatst gewijzigd door stropke1000 : 19 november 2012 om 17:54. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3388 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3389 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
verhaal van een belastinginspecteur; 200000euro inkomsten, aftrek villa in italie, aftrek eigen woning , 2 wagens , andere onkosten, eigen inkomsten 12000euro , belastingen 0euro je bent blind aan één oog Laatst gewijzigd door stropke1000 : 19 november 2012 om 18:44. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3390 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3391 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik zit in hetzelfde schuitje, ik heb ook mijn eerste studie niet afgemaakt omdat ik iedere dinsdag- en donderdagnacht na de fuif bij leuke jongedames bleef slapen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3392 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3393 |
Banneling
|
![]() Echt arm zijn is… je eten moeten stelen
Commentaar: Ik was op dat punt aangeland, en toen kreeg ik 3000bf opslag dop van Verhofstadt |
![]() |
![]() |
![]() |
#3394 | |
|
![]() Citaat:
![]() Welke studie mag dat dan wel niet zijn? Speciaal aangevraagd of zo gekregen?
![]() |
![]() |
![]() |
#3395 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Op haar 35-ste was ze werkloos geworden en sloot met de rva een studie-akkoord af met behoud van een behoorlijk deel van haar uitkering in plaats van verplicht nieuw werk te moeten zoeken. Normaliter valt daar niet van te leven, ik dacht dat de uitkering zo een 600€ was, je moet dus zelf investeren duidelijk |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3396 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Iedereen die voldoet aan de voorwaarden, kan aan de RVA toestemming vragen om te studeren wanneer je de meerwaarde kunt motiveren.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3397 | |
|
![]() Citaat:
![]() Ik leef van 0 zoals je weet. Ik ben zeer blij voor je dochter, dat haar deze kans nog gegund wordt, maar ik vind dit wel onbegrijpelijk sorry. Ten eerste omdat het om een master diploma gaat dat volledig door de gemeenschap wordt ondersteund. Ten tweede omwille van haar leeftijd en de relatief lage return-on-investment die er dan nog kan worden verwacht. Men weet heel goed dat mensen van een zekere leefheid gediscrimineerd worden. Ten derde en nog veel belangrijker: een master in geschiedenis leidt echt niet naar werk!!!! ![]() En dat nadat ze slechts één jaar werkloos was! Ongelofelijk, men moet dringend iets doen aan het feit dat men in die instanties (ocmw en rva, ocmw recent nog meegemaakt, ik moet ook nog maar één jaar doen en ben afgewezen terwijl ik een voltijdse stage moet doen dus combinatie met werk is onmogelijk!, het is door ziekte chance dat ik nu op de gezegende leeftijd van 27 jaar, een leeftijd waarop ik volgens het ocwm niet meer student mag zijn, gewoon op basis van willekeur allerlei toestanden doet met overheidsgeld waarbij gelijkheid meestal echt niet een feit is. (In het ocmw van hier, lokaal, was men stomverbaasd over de keuze van mijn ocmw waar ik gedomicilieerd ben, dat vond men mensonterend omdat het voor hun nogal duidelijk was dat je niét voor medische omstandigheden en andere lotgevallen kiest, maar men kon er niks tegen doen, zij zijn wettelijk niet bevoegd). Het zal trouwens meer zijn dan 600 euro... daarbij zoals je weet krijg ik maandelijks geen 600 euro noch de voordelen die komen bij werkloosheids- of leefloonstatuut. Ik krijg 0 de botten en enkel hyperventilatie-aanvallen als ik mijn rekening bekijk en hoelang ik daarmee moet rondkomen. Ik ben een lening gaan vragen om te studeren vandaag. Dat bestaat ook! En ik moet nog beginnen aan het leven, ik heb geen auto, geen dak boven het hoofd, ik heb niet eens één meubel (!!!), ik heb geen rijbewijs, ik heb geen apparaten behalve mijn laptop en gsm, ... Ik moet nog beginnen met alles op te bouwen. Wanneer ga ik alles opgebouwd hebben? Je dochter heeft zo lang gewerkt, allicht al heel wat kunnen opbouwen als ze slim is en ook wat kunnen sparen. Gezien jij in armoede hebt geleefd heeft ze hopelijk geleerd dat dit noodzakelijk is. Soit ik hoop dat ze een job vindt conform het master niveau, ik zeg niet dat ik het haar niet gun, maar toch vind ik het onbegrijpelijk dat dit met overheidsgeld gefinancieerd wordt.
![]() |
![]() |
![]() |
#3398 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Voor wat studieleningen betreft, dat is een uitweg, aangrijpen! Laatst gewijzigd door eno2 : 23 november 2012 om 11:54. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3399 |
Banneling
|
![]() Echt arm zijn is...geen toegang hebben tot macht, werk, inkomen, educatie, gezondheidszorg
commentaar: en nergens binnen mogen waar er moet betaald worden |
![]() |
![]() |
![]() |
#3400 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Anderen horen uitpakken over hun reizen 3 tot 4 maal per jaar, kan heel onaangenaam zijn. Ik heb ooit vrijwilligerswerk in het buitenland gedaan. Ook een manier om eens in een andere omgeving te zijn en om andere landen op een meer interessante manier te leren kennen dan de typische toerist. Maar het is zoekwerk om geschikt vrijwilligerswerk in het buitenland te vinden. Verder, veel sterkte.
![]() |