Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 4 augustus 2006, 15:46   #3461
werkgroep morkhoven
Banneling

werkgroep morkhoven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door labyrinth Bekijk bericht
Dat is het. Normen en waarden moet je tonen, liefst zonder al te veel wapengekletter.
Jammer dat Israël dat niet heeft begrepen. Bij een nieuwe Israëlische luchtaanval op een dorpje in Libanon, zijn opnieuw zevenentwintig doden en dertig gewonden gevallen terwijl ook de infrastructuur van de kristelijke wijk in Beiroet door Israëlische luchtaanvallen werd vernietigd.
werkgroep morkhoven is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2006, 16:02   #3462
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN

Edina's schermafbeelding

Standaard

Bron: http://www.vrtnieuws.net/nieuwsnet_m...el/index.shtml

Citaat:
Israël richt nieuw bloedbad aan in Libanon

vr 04/08/06 - Bij een nieuwe zware Israëlische luchtaanval in het noordoosten van Libanon, vlak bij de grens met Syrië, zijn zevenentwintig doden en dertig gewonden gevallen.

Bij een douanekantoor in het dorp Qaa zijn vrachtwagens onder vuur genomen waarin perziken en pruimen werd geladen. De slachtoffers zijn landarbeiders, onder wie ook enkele Syriërs. Tientallen gewonden zijn naar het ziekenhuis gebracht.
Eens benieuwd wat het excuus nu weer zal zijn: "dat fruit diende voor de Hezbollah strijders en we wilden ze verzwakken, er zaten Hezbollah strijders verscholen tussen het fruit, er zaten wapens verspreid tussen het fruit,..."

Laatst gewijzigd door Edina : 4 augustus 2006 om 16:02.
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2006, 16:51   #3463
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

labyrinth's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door werkgroep morkhoven Bekijk bericht
Jammer dat Israël dat niet heeft begrepen. Bij een nieuwe Israëlische luchtaanval op een dorpje in Libanon, zijn opnieuw zevenentwintig doden en dertig gewonden gevallen terwijl ook de infrastructuur van de kristelijke wijk in Beiroet door Israëlische luchtaanvallen werd vernietigd.
Je kan het dan eigenlijk de tegenstanders van Israël niet kwalijk nemen dat ze hun normen en waarden, hun beschaving niet erg goed begrijpen.
Mensen die geen onderscheid meer kunnen maken tussen fruit en Hezbollah zijn echt niet goed bezig....... dat lijkt meer op een fobie, en een fobie dat is meestal een beetje ziekelijk en onredelijk.

Laatst gewijzigd door labyrinth : 4 augustus 2006 om 16:59.
labyrinth is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2006, 17:01   #3464
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mensen die niets te verliezen hebben, redeneren anders dan wij.
U gaat toch niet beweren dat U redeneert?!
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2006, 17:04   #3465
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

drosophila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CHIPIE Bekijk bericht
Mss kunt U nog wel herinneren dat ik enkele dagen geleden reeds meldde dat de nieuwsdiensten melding maakten van ongeveer 60 doden en dat ik van een Nederlandse reporter ter plaatse hoorde dat er slechts 28 of 29 waren? Ik stelde toen trouwens terloops de vraag wat onze oorlogsreporter veilig Terzake op Zaterdag 'zat' voor te stellen...

Ik haalde dit toen aan om te laten zien hoe het nieuws gemanipuleerd wordt...
Maar ja, één van de weinige reacties (als het al niet de enige was) was... 'Vindt U 28 doden dan minder erg?'
En?

En kickt u hier ook op:

Zeker 23 doden bij Israëlische raid aan grens Libanon en Syrië
Zeker 23 mensen zijn vrijdag om het leven gekomen bij een Israëlische luchtaanval op een gebouw van de Libanese douane in Qaa, een dorp op de grens tussen Libanon en Syrië. Er vielen minstens dertig gewonden.

Naar verluidt waren arbeiders op het moment van de aanval een koelwagen aan het vullen met groenten en fruit. Er zouden nog verschillende mensen onder het puin van de ingestorte koelkamer liggen. (Belga/AG 16:17)
drosophila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2006, 17:12   #3466
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

drosophila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Honderdduizend Iraakse sjiieten hebben vandaag hun steun betuigd aan de strijd van de Hezbollah tegen Israël. Zij schreeuwden 'Dood aan Israël' en 'Dood aan Amerika'.
Interessante verklaring van de Libanese premier:

"Vrede betekent einde Hezbollah"
Als de rivaliserende partijen in het Midden-Oosten tot een duurzaam vredesplan komen, houdt de Hezbollah op te bestaan. Dat zegt althans de Libanese premier Fouad Siniora aan de Italiaanse krant La Repubblica.

"De Hezbollah zal vanzelf oplossen als de redenen, die tot haar ontstaan geleid hebben, verdwijnen", aldus Siniora.

Volgens Siniora is Israël zelf verantwoordelijk voor het ontstaan van de Hezbollah. "De Hezbollah heeft een belangrijke rol gespeeld: ze heeft de grenzen verdedigd, die constant aangevallen werden, en ze heeft zich verweerd tegen de invasie in een soevereine staat".

"Maar", zo besluit Siniora, "als de oorzaken uit de weg geruimd worden, heeft ook het bestaan van Hezbollah geen zin meer".
drosophila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2006, 17:14   #3467
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door drosophila Bekijk bericht
En?

En kickt u hier ook op:

Zeker 23 doden bij Israëlische raid aan grens Libanon en Syrië
Zeker 23 mensen zijn vrijdag om het leven gekomen bij een Israëlische luchtaanval op een gebouw van de Libanese douane in Qaa, een dorp op de grens tussen Libanon en Syrië. Er vielen minstens dertig gewonden.

Naar verluidt waren arbeiders op het moment van de aanval een koelwagen aan het vullen met groenten en fruit. Er zouden nog verschillende mensen onder het puin van de ingestorte koelkamer liggen. (Belga/AG 16:17)

Ik had het over het feit dat de media ons manipuleerde (bijna zo erg als onze werkgroep)... en dat onze oorlogsjournalist hier zaterdags door andere zenders opgenomen reportages inleidt...

Ik heb niets tegen Palestijnen en Joden... en dat kunnen er van slinks niet veel zeggen...

Tjonge, tjonge toch...

Laatst gewijzigd door Chipie : 4 augustus 2006 om 17:15.
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2006, 17:21   #3468
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynikus Bekijk bericht
Uit mijn nek aan het lullen? Omdat ik het met u niet eens was en er een andere opinie op na houd dan gij dat doet? Daar gaat de linkse "tolerantie"...

Wel, mijn antwoord is eigenlijk redelijk simpel. Ge hebt gelijk in het feit dat de situatie van India/Pakistan anders ligt dan de situatie Israël/Palestijnse Autoriteit in die zin dat de meeste inwoners van het huidige Pakistan inderdaad al moslims waren.

Waar ik het met u niet eens ben is het volgende: een feit is dat er massale volksverhuizingen op gang zijn gekomen bij het ontstaan van de onafhankelijke staten India en Pakistan. Wat er ook gebeurd is, is het feit dat er miljoenen hindoes daarbij werden afgeslacht. Daar hoort ge vandaag niemand over.

Een ander verhaal is Israël/Palestijnse Autoriteit: daar kwamen ook volksverhuizingen op gang, daar zijn ook de nodige slachtoffers gevallen van Islamitische zijde, maar daar wordt tot op de dag van vandaag aan herinnerd.

Dan blijft mijn vraag: waarom is dat eigenlijk zo? Simpel: omdat het jóden zijn. Dáárom worden de Israëli's, zoals het spreekwoord het zo treffend zegt, met alle zonden Israëls beladen.

Reden waarom het zolang duurde totdat ik hierop antwoordde: ik doe ook nog wat anders dan op politics.be actief te zijn.

Maar ik ga ervan uit dat ge mijn stelling toch totaal zult weerleggen...
Flauw excuus hoor, je zit hier iedere dag op het forum en je vroeg geduld te hebben omdat je nog aan het wachten was op bronnen en die nog moest doornemen...

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynikus Bekijk bericht
Ik ben de bronnen die ik heb gekregen, nog steeds aan het doornemen. Antwoord komt er nog, de vraag is wel of ge het ermee eens zult zijn...
En dan kom je met dit. Waarin je eerdere onwaarheden blijft verkondigen. Na de onafhankelijkheid van India en Pakistan zijn er volksverhuizingen gebeurd in beide richtingen als gevolg van verdrijvingen en gewelddaden langs beide kanten en met al naargelang de bron tussen de 200000 en de 1000000 doden aan beide zijden (dat zijn dus niet alleen hindoes, maar ook moslims zoals jij blijft beweren zonder enige bron en gelukkig gaat het dus ook niet om miljoenen). Ik heb het bestaan van die volkverhuizingen en bijkomende wreedheden ook nooit ontkend, dus ik begrijp niet goed wat je bedoelt met "waarmee ik het niet eens ben" (tenzij je dan halsstarrig blijft vasthouden aan het feit dat alles unilateraal was, maar dan zou ik daar graag eens een bron voor krijgen). Dat je over deze gruwelijke periode niets hoort is overigens nonsens. In de laatste roman van Salman Rushdie (Shalimar the Clown) komt dat bijvoorbeeld nog aan bod.

Kortom je hebt nog steeds niet uitgelegd waarom mijn oorspronkelijke post (http://forum.politics.be/showthread....41#post1836841) ongeveer "van a tot z" gelogen was zoals je stelde. Meer nog, je hebt nog geen enkele "leugen" kunnen aantonen. Ik veronderstel dat je dus toen inderdaad maar wat uit je nek lulde.

En het antwoord op je vraag waarom we tot op de dag van vandaag nog zoveel met de Palestijns-Israëlische kwestie te maken krijgen is inderdaad simpel (maar heeft niets te maken met het feit dat er joden bij betrokken zijn): omdat Israël tot vandaag gebieden van voormalig Palestina illegaal bezet houdt en omdat de Palestijnen en de Palestijnse vluchtelingen nog altijd geen eigen staat hebben. De verdeling van Brits Indië is een feit. Die van voormalig Palestina nog steeds niet (en kom nu weer niet af met Jordanië hé, want dan verwijs ik je graag naar volgende post: http://forum.politics.be/showthread....29#post1851029)
Oud 4 augustus 2006, 17:35   #3470
Vorenus
Banneling

Vorenus's schermafbeelding

Standaard

Je kan hier niet debateren.
op het moment dat je kritisch op de fouten, terroristische aanslagen, oorlogsgeweld van de hezbollah of hama's wijst, stijgert links
Alles in de geschiedenis tussen israel en arabiern word altijd verweten als de schuld van israel en zelfs feiten die gewoonweg niet onkent kunnen worden worden zelfs verdraait door links.
Waarom zou je nog debateren met die linkse rakkertjes als je op voorant weet, "ja maar israel dit, israel dat."
Ze zien zien gewoon hun kant met de oogkleppen toe.
Terwijl de meeste rechtse mensen gewoon zeggen, Zowel israel als de arabieren hebben hun fout eraan.
Maar dit mag niet, het minste vleugje feit dat voor israel pleit word afgedaan als islamfoob,rascist, neonazi, enz...
Vorenus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2006, 17:36   #3471
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hellfigger Bekijk bericht
op het moment dat je kritisch op de fouten, terroristische aanslagen, oorlogsgeweld van de hezbollah of hama's wijst, stijgert links
Alles in de geschiedenis tussen israel en arabiern word altijd verweten als de schuld van israel en zelfs feiten die gewoonweg niet onkent kunnen worden worden zelfs verdraait door links.
Waarom zou je nog debateren met die linkse rakkertjes als je op voorant weet, "ja maar israel dit, israel dat."
Terwijl de meeste rechtse mensen gewoon zeggen, Zowel israel als de arabieren hebben hun fout eraan.
Maar dit mag niet, het minste vleugje feit dat voor israel pleit word afgedaan als islamfoob,rascist, neonazi, enz...
Als Hezbollah op drie weken tijd eens 900 Israelische burgers afslacht, dan zullen we de kant van Israel kiezen, ok?

Het is beloofd.

Laatst gewijzigd door Flippend Rund : 4 augustus 2006 om 17:37.
Flippend Rund is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2006, 17:46   #3472
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hezbollah is niet gelijk aan "de arabieren" en zelfs niet aan "Libanon", maar die nuance is je waarschijnlijk ontgaan. Hezbollah is hier trouwens voor zijn daden ook al door vele "linksen" veroordeeld, maar dat wil je blijkbaar niet lezen. Bovendien is het niet echt te verwonderen dat Hezbollah (een terroristische organisatie) raketten afvuurt op Israël wanneer ze samen met burgers en civiele infrastructuur worden platgebombardeerd hé. Het mag eigenlijk een wonder heten dat het Libanese leger nog niet is tussen gekomen, want die hebben ondertussen ook al wat bommen op hun kop gekregen. Het gaat er in de eerste plaats over dat de reactie van Israël op het ontvoeren van die soldaten buitenproportioneel was natuurlijk. En van een staat mag je toch wel verwachten dat ze zich aan internationale verdragen houden zeker!!!
Oud 4 augustus 2006, 17:57   #3473
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Dus als ik het goed begrijp, moet Israël, nu de Joden eindelijk eens een lapje grond gekregen hebben dat ze "ons" kunnen noemen, gewoon toelaten dat Ali en klein Mohamedje (voor de kleinbreiners hier "Jan en klein Peerke") een constant bombardement verzorgen van terreurraketten en zelfmoordidioten?
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2006, 18:01   #3474
werkgroep morkhoven
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door labyrinth Bekijk bericht
Je kan het dan eigenlijk de tegenstanders van Israël niet kwalijk nemen dat ze hun normen en waarden, hun beschaving niet erg goed begrijpen.
Mensen die geen onderscheid meer kunnen maken tussen fruit en Hezbollah zijn echt niet goed bezig....... dat lijkt meer op een fobie, en een fobie dat is meestal een beetje ziekelijk en onredelijk.
Iemand die een burgerbevolking bombardeert en niet begrijpt dat dit niet in verhouding staat met de ontvoering van 3 soldaten, is ook een beetje ziekelijk en misdadig.
Oud 4 augustus 2006, 18:04   #3475
werkgroep morkhoven
Banneling

Standaard

Citaat:

Als de rivaliserende partijen in het Midden-Oosten tot een duurzaam vredesplan komen, houdt de Hezbollah op te bestaan. Dat zegt althans de Libanese premier Fouad Siniora aan de Italiaanse krant La Repubblica.

"De Hezbollah zal vanzelf oplossen als de redenen, die tot haar ontstaan geleid hebben, verdwijnen", aldus Siniora.

Volgens Siniora is Israël zelf verantwoordelijk voor het ontstaan van de Hezbollah. "De Hezbollah heeft een belangrijke rol gespeeld: ze heeft de grenzen verdedigd, die constant aangevallen werden, en ze heeft zich verweerd tegen de invasie in een soevereine staat".

"Maar", zo besluit Siniora, "als de oorzaken uit de weg geruimd worden, heeft ook het bestaan van Hezbollah geen zin meer".
Ik heb het artikel ook gelezen. Als men -zoals in Afghanistan- NAVO-troepen langs de grens met Israël gaat installeren die vooral de Hezbollah hard moeten aanpakken, dan vrees ik dat een 'duurzame vrede' nog niet voor morgen is.
Oud 4 augustus 2006, 18:06   #3476
werkgroep morkhoven
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik heb nog niet zoveel 'rechtse mensen' op dit forum ontmoet die ook de Libanese en Palestijnse burgerbevolking steunen en verdedigen.
Oud 4 augustus 2006, 18:28   #3477
Basy Lys
Minister

Basy Lys's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Wat is dan de oorzaak die uit de weg moet geruimd worden?
Basy Lys is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2006, 18:35   #3478
Sergei
Burgemeester

Sergei's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Basy Lys Bekijk bericht
Wat is dan de oorzaak die uit de weg moet geruimd worden?
Origineel had Hezbollah drie standpunten, nou ja , eisen:
1) de islamitische staat vestigen in Libanon
2) het zuiden van Libanon bevrijden van de Israëlische bezetting
3) Jeruzalem bevrijden van de Israëlische bezetting.

Puntje 1 hebben ze laten vallen.

De Israëlische minister heeft het dus mis.
Punt 2 noch 3 is opgelost.
En daarvan heeft Hezbollah nog niet laten weten dat ze van de agenda verdwenen zijn.
Sergei is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2006, 18:43   #3479
Basy Lys
Minister

Basy Lys's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sergei Bekijk bericht
Origineel had Hezbollah drie standpunten, nou ja , eisen:
1) de islamitische staat vestigen in Libanon
2) het zuiden van Libanon bevrijden van de Israëlische bezetting
3) Jeruzalem bevrijden van de Israëlische bezetting.

Puntje 1 hebben ze laten vallen.

De Israëlische minister heeft het dus mis.
Punt 2 noch 3 is opgelost.
En daarvan heeft Hezbollah nog niet laten weten dat ze van de agenda verdwenen zijn.
Ik dacht dat Israël zich uit het zuiden van Libanon teruggetrokken had in mei 2000?

Is Jeruzalem Libanees gebied?
Basy Lys is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2006, 19:33   #3480
werkgroep morkhoven
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CHIPIE Bekijk bericht

Ik had het over het feit dat de media ons manipuleerde (bijna zo erg als onze werkgroep)... en dat onze oorlogsjournalist hier zaterdags door andere zenders opgenomen reportages inleidt...

Ik heb niets tegen Palestijnen en Joden... en dat kunnen er van slinks niet veel zeggen...

Tjonge, tjonge toch...
Waarom zou een spitsmuis iets tegen Palestijnen en joden hebben ?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:14.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be