![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#3481 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Kijk, ik stel:
"als men een maatregel opheft en men ziet hiervan GEEN ENKEL effect op R, dan was die maatregel niet effectief". Ik had ook als stelling: "een gedragswijziging die R doet dalen, zal diezelfde R weer symmetrisch doen stijgen als die gedragswijziging ook helemaal gestopt wordt" Hieruit haalt men een logisch verkeerd argument "het is niet altijd zo dat de gedragswijziging helemaal stopt (hysteresis) DUS (<-- de fallacy) bewijst de waarneming dat R NIET VERANDERDE helemaal niet dat de opgeheven maatregel niet NOODZAKELIJK was". Kijk, zoals ik al zegde, dat R symmetrisch moet reageren op een symmetrische situatie (men komt *helemaal* terug naar de vroegere omstandigheden) blijft van kracht. Het virus heeft geen geheugen van uw gedrag van vorige maand om anderen te besmetten. Het hysteresis argument OP GEDRAG wil ik best aanvaarden: dat er iets overblijft en men niet echt helemaal het gedrag van daarvoor aanneemt. Dat ontkracht niet wat ik zeg. Maar NIKS ZIEN, waar men beweert dat het de hoofdmaatregel was, komt niet enkel overeen met hysteresis, maar met PERFECTE COMPENSATIE VAN STERKE MAATREGELEN. En die is gemakkelijk tegen te spreken omdat het gedrag niet perfect behouden bleef van tijdens de lockdown: mensen komen wel degelijk weer meer buiten dan toen ze daarvoor boetes kregen. Laatst gewijzigd door patrickve : 15 juni 2020 om 11:17. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3482 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Die is er vooral omdat er elders lockdowns zijn he.
Ik wil wel aannemen dat zekere dingen zoals restaurant bezoek en zo zouden teruggevallen zijn. Maar in een vrije markt zouden restaurants daar kunnen op inspelen, door zelf maatregelen te nemen die weer bange klanten aantrekken. Of niet. Als men het spel verbiedt, ja, dan kan het niet he. Er is ook een imitatie effect. Als men ziet dat men in andere landen restaurant bezoek verbiedt, dan is er veel meer kans dat je zelf ook twijfelachtig zou staan daar tegenover. Als dat nergens gebeurt, is er veel meer kans dat mensen dat zo drastisch niet gaan doen. Laatst gewijzigd door patrickve : 15 juni 2020 om 11:20. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3483 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Tot hier heb je een punt. Je kan argumenteren dat mensen zich hebben zitten opwinden voor niks en uit angst (veel te grote) economische schade "zichzelf" hebben aangedaan. Citaat:
Uw starheid verblindt u Patrick. Er is plenty evidence dat die impact hebben gehad. Ik ga ze niet nog eens allemaal herhalen. Om dan ZEKERHEID te claimen dat ze geen impact hadden... Baffling... Maar het is een typische reactie: hakken in het zand en nog meer ingraven. Ge moet fouten kunnen toegeven Patrick.
![]() |
![]() |
#3484 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() Hier, een theorie: https://www.theguardian.com/global-d...down-new-cases
![]() |
![]() |
#3485 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het verloop in Zweden is binnen het peloton van de lockdown landen die ook een epidemische ontwikkeling hebben gekend. Men gaat dan muggeziften over kleine verschillen om te doen alsof die nu "gans het effect zijn". Terwijl men de lockdown heeft toegepast omdat men anders in Belgie en in Zweden zogezegd 120 000 doden zou gehad hebben, gaat men nu kijken naar kleine verschillen in tijdsconstante van afname en doen alsof het daarom ging. Verschillen in tijdsconstante die niet eens verklaarbaar zijn door de lockdown, want blijven gelden zonder lockdown. Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3486 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Het is een beetje anders voor de vergelijkingen tussen staten in de VS. Maar het is juist, het is erg moeilijk om economische schade toe te wijzen aan de lockdown of de ziekte zelf. Je kan het ook toewijzen aan de angst van mensen en die overdreven vinden.
![]() |
![]() |
#3487 |
Banneling
|
![]() Een interview met de viroloog die het onderzoek deed in Gangelt.
Let op de datum van het interview 06/04 om de uitspraken te plaatsen. https://www.zeit.de/wissen/gesundhei...omplettansicht De uiteindelijke tekst van het onderzoek. https://www.medrxiv.org/content/10.1...076v2.full.pdf Cross-reactiviteit tussen coronavirussen al gekend ten tijde van het SARS virus. https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC2095096/ |
![]() |
![]() |
![]() |
#3488 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
etc. etc. etc. Ik heb d eindruk dat een discussie daarover met u niet mogelijk is. Misschien als er meer onderzoek naar buiten komt
![]() |
![]() |
#3489 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Kijk: Zweden, geen lockdown, andere landen zoals UK, Belgie, Frankrijk, Italie.... lockdown: vergelijkbaar resultaat. Men gaat dan kleine verschillen uitvergroten en zeggen dat de Zweden TOCH een ramp hebben gehad en wij niet OF dat de Zweden spontaan in lockdown zijn gegaan. Andere kant van de wereld: Peru lockdown, Brazilie niet: identiek verloop. Men gaat zeggen dat het is omdat de Peruvianen de lockdown niet respecteren.... Zou het niet gewoon kunnen zijn dat de lockdown geen verschil maakt ? Is dat niet de voor de hand liggende verklaring ? Enneuh cherry picken ? Toon eens dat spectaculaire ombuigen ten gevolge van lockdowns in een van die Zuid-Amerikaanse landen ? Je moet die er zo toch kunnen uithalen he, als het zo evident is en zoals beweerd werd in de UK, dat na hun lockdown het ombuigen dat daar een logisch gevolg van was, automatisch kwam. Waar is dat fantastische lockdown effect in Zuid Amerika ? Waar is die spectaculaire hammer ? Laatst gewijzigd door patrickve : 15 juni 2020 om 11:38. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3490 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3491 |
Banneling
|
![]() Zwitserse website met interessante artikelen.
30 opmerkingen over de huidige corona crisis. https://swprs.org/a-swiss-doctor-on-covid-19/ Bemerkingen bij gehanteerd model. https://advance.sagepub.com/ndownloader/files/22783862 De verhouding tussen model en realiteit. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3492 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() "hij negeert mijn argumenten dus we kunnen niet discussieren" Bon, doe maar hoor Patrick.
![]() |
![]() |
#3493 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Meer data, meer analyse.
![]() |
![]() |
#3494 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door patrickve : 15 juni 2020 om 11:53. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3495 |
Minister-President
|
![]() Dit toch even quoten for later reference
![]() |
#3496 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Eh, de curves zijn daar, de lockdown ook, waarom is die magische en spectaculaire ombuiging er niet ? Waar is die hammer ? Die moet NU allang zichtbaar zijn he, als dat in de UK zogezegd na 14 dagen DE VERKLARING was van het spectaculaire effect van lockdown.
Je kan niet enerzijds zeggen "in de UK is er een sterke ombuiging gekomen 14 dagen na de lockdown DUS IS DAT HET BEWIJS DAT DIE WERKT" en tevens zeggen: in Zuid-Amerikaanse landen is er na meer dan een maand nergens enige ombuiging te zien, DUS GAAT DIE LOCKDOWN WERKEN BINNEN 2 MAANDEN he. Een heel heel heel klein beetje coherentie toch, of tenminste een schijn ervan... Is die hammer nu zodanig spectaculair dat je er niet kan naast kijken en dat mensen zoals ik die het niet zien, stekeverblind zijn, en waar is dat effect dan in Zuid Amerika, of moet men altijd maar de argumenten veranderen om blijven te verkopen dat die lockdown werkt ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#3497 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Absoluut, doe maar, want de bewijzen daarvan liggen nu al zwart op wit op tafel, en de weldenkende wereld zit nog in denial. Maar nog eens, toon mij die spectaculaire hammer in Zuid Amerika.
Kijk, ik heb een gelijkaardig zilverpapieren hoedje toegewenst gekregen van Parcifal, toen ik zegde dat maskers wel degelijk nuttig waren, toen het nog weldenkend was om experten na te praten en te zeggen dat maskers, behalve voor verzorgers, belachelijke dingen waren. Zet die quote onder mijn standbeeld later ![]() Laatst gewijzigd door patrickve : 15 juni 2020 om 11:54. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3498 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Maar bon, als gij nu al de conclusies wilt trekken dat... Citaat:
Ik wil nog enige ruimte laten voor voortschrijdend inzicht.
![]() |
![]() |
#3499 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb al uw argumenten onderuit gehaald. Imperial college "significance" is een foutieve toepassing van een stelling (namelijk het model moet de data juist beschrijven), toch genoeg geillustreerd. Argument dat er geen verschil in R zou zijn tussen hammer en dance omdat het niet perfect symmetrisch is, onderuit gehaald. Ik negeer uw argumenten helemaal niet, ik wijs op de fallacies erin, en ik breng zelf argumenten aan voor de omgekeerde stelling, waar JIJ niet op reageert.
Laatst gewijzigd door patrickve : 15 juni 2020 om 12:02. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3500 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Ik heb U niet horen zeggen "we kunnen nog niks zeggen over de eventuele "bewijzen" dat een lockdown het verschil maakte, want we moeten eerst nog 2 maanden al die getallen bevestigen". Ik heb U zo kritisch niet weten zijn over de zotte parameter fitting van Imperial College. Ik heb U niet horen zeggen dat dat eerst nog wel eens allemaal moet nagegaan worden. Nee, daar was het "zodanig evident dat iemand zoals ik die het niet direct zag, wel stekeblind moet zijn". Daar was het geen probleem om "nu al conclusies te trekken". Maar nu er NIKS TE ZIEN IS van dat spectaculaire effect in Zuid Amerika, "moeten we eerst een paar maanden wachten want misschien zijn al die data gewoon verkeerd, of weten ze ginder niet wat een lockdown is die werkt..." Laatst gewijzigd door patrickve : 15 juni 2020 om 12:02. |
||
![]() |
![]() |