Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 19 september 2010, 10:43   #3521
illwill
Secretaris-Generaal VN
 
illwill's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 september 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 23.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Waar heb ik over gelezen?
Vertel; hoe komt het dat we zo verschillend reageren?
Omdat teveel criminele feiten op naam worden geschreven van allochtonen!
Waarom antwoord jij trouwens niet op mijn vragen? Zijn ze zo moeilijk?
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door exodus
Er zijn momenteel nog geen concrete bewijzen, maar ik ben er vrijwel zeker van dat het weer een inside job is.
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2010, 10:44   #3522
illwill
Secretaris-Generaal VN
 
illwill's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 september 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 23.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill Bekijk bericht
Lees de titel...
Nee, dat is niet typisch, wel teveel voorkomend. Moet het typisch zijn dan? Kunnen criminele feiten typisch zijn volgens jouw? Als het niet typisch is is het niet erg? Als het niet typisch is gebeurt het niet teveel ofzo? Moet het typisch zijn waarom mensen er genoeg van krijgen?
Niet gezien zekers.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door exodus
Er zijn momenteel nog geen concrete bewijzen, maar ik ben er vrijwel zeker van dat het weer een inside job is.
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2010, 11:41   #3523
Carnivore
Staatssecretaris
 
Carnivore's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 augustus 2009
Berichten: 2.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie Bekijk bericht
Bij uw weten is veel te beperkt. Afro-Amerikanen vormen weliswaar de grootste minderheidsgroep maar maken nauwelijks tussen de 12 en 14% uit. Dus absoluut een minderheid.



Het staat u vrij te denken wat u wil, maar het is in dit geval volstrekte onzin, gebaseerd op een totaal gebrek aan kennis ter zake, zowel wat Afro-Amerikanen en hun geschiedenis als wat genetica betreft.
U zit met uw ideeën ergens eind 19de eeuw, midden 20ste eeuw en uw schrijnende onwetendheid wordt mooit geëtaleerd door de flauwekul die u neerschrijft.
Men heeft tot nu toe misschien 1% van het totaal van het menselijk DNAstreng kunnen ontleden, maar U weet nu al dat er nergens geen agressor-gen bestaat.
Natuurlijk, dat u schrijft dat ik een debiel ben.

Maar het is dan toch raar dat de koreanen en chinezen, die een nog grotere minderheid dan de afro-amerikanen zijn zo goed als niet in de gevangenisbevolking voorkomen? .... Of gaat voor hen die stelling niet op?
Omdat de politie niet racistisch is tov die bevolkingsgroep?
__________________
Are we not savages innately destined to maim and kill?
blame it on the environment, heredity or evolution - we're still responsible
our intelligence may progress at geometric rates
yet socially we remain BELLIGERENT NEONATES!


Laatst gewijzigd door Carnivore : 19 september 2010 om 11:41.
Carnivore is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2010, 12:03   #3524
Pericles
Secretaris-Generaal VN
 
Pericles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 april 2008
Berichten: 29.283
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Carnivore Bekijk bericht
Men heeft tot nu toe misschien 1% van het totaal van het menselijk DNAstreng kunnen ontleden, maar U weet nu al dat er nergens geen agressor-gen bestaat.
Natuurlijk, dat u schrijft dat ik een debiel ben.

Maar het is dan toch raar dat de koreanen en chinezen, die een nog grotere minderheid dan de afro-amerikanen zijn zo goed als niet in de gevangenisbevolking voorkomen? .... Of gaat voor hen die stelling niet op?
Omdat de politie niet racistisch is tov die bevolkingsgroep?
wat u hier stelt is zelfs door een Nobelprijswinnaar terzake geoppert. Van slag moest hij zijn kop houden , wegens politiek niet correct.
Alleen politiek correcte wetenschap mag aan bod komen.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2010, 13:49   #3525
artisjok
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 februari 2008
Berichten: 32.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill Bekijk bericht
Omdat teveel criminele feiten op naam worden geschreven van allochtonen!
Die criminele feiten op naam van autochtonen zijn er toch ook te veel aan.
Volgens mij is dit niet de oorzaak van het verschil in reactie.

Citaat:
Waarom antwoord jij trouwens niet op mijn vragen? Zijn ze zo moeilijk?
Ik heb je vragen toch beantwoord.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill Bekijk bericht
Lees de titel...
Nee, dat is niet typisch, wel teveel voorkomend. Moet het typisch zijn dan? Kunnen criminele feiten typisch zijn volgens jouw? Als het niet typisch is is het niet erg? Als het niet typisch is gebeurt het niet teveel ofzo? Moet het typisch zijn waarom mensen er genoeg van krijgen?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Ja, iedere ouder die zijn/haar kind(eren)/baby(s) dood; iedere schietpartij is er één te veel. Uiteraard is het erg.

Wat ik wel eigenaardig vind is de reactie op zo'n nieuws.
Als dit gebeurt binnen onze bevolkingsgroep; kunnen we niet genoeg herhalen hoe verschrikkelijk dit is voor die mensen.
Dan trachten we te achterhalen wat de beweegredenen zijn; wat iemand drijft om dit te doen; willen we weten wat er aan vooraf ging, proberen we dit te verklaren. Dan is het hoogstwaarschijnlijk iemand die geestelijk gestoord is; en anders zeker en vast een uitzondering.
Als de dader iemand is van een andere bevolkingsgroep is de reactie eerder : 't Is weeral een allochtoon/Moslim, ' 't Is weer niet raar..
Je kent die reacties wel.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2010, 14:34   #3526
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter
 
ministe van agitatie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 november 2006
Berichten: 8.593
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Carnivore Bekijk bericht
Men heeft tot nu toe misschien 1% van het totaal van het menselijk DNAstreng kunnen ontleden, maar U weet nu al dat er nergens geen agressor-gen bestaat.
Natuurlijk, dat u schrijft dat ik een debiel ben.
1) Ik schrijf nergens dat u een debiel bent. Ik denk alleen maar dat u niet bijster goed nadenkt en daar wellicht niet toe in staat bent.

2) Zolang men in de wetenschap geen aanwijzing heeft dat iets bestaat, gaat men er van uit dat het niet bestaat. Dat verandert zodra men een aanwijzing heeft dat het (wellicht) moet bestaan of vaststelt dat het bestaat.
Tot nader order bestaat een dergelijk gen niet. Dat is het wetenschappelijk uitgangspunt en dus ook het mijne.

3) De idee dat criminaliteit verwant is aan genetische eigenschappen is een idiotie. Men zal vaststellen dat samenlevingen waar veel armoede heerst ook te kampen hebben met allerlei vormen van directe criminaliteit. Dat was hier zo vooraleer er migranten waren: beurzensnijders, rabauwen, galgenaas, lijkenpikkers, zakkenrollers, gauwdieven en struikrovers waren in deze contreien een veel voorkomend fenomeen lang voordat er sprake was van georganiseerde migratie. Dat soort criminaliteit wordt dus niet veroorzaakt door migratie maar door armoede.
En dat soort misdrijven en misdaden werd dus teruggedrongen naarmate de welvaart toenam en naarmate die welvaart meer verdeeld werd over de bevolking, dus bij gratie van de georganiseerde strijd van de arbeidersklasse.

Het is steeds de laagste klasse van de samenleving die in economisch deplorabele situaties leeft en daardoor vaak laaggeschoold is en een zeer primaire ingesteldheid heeft die zich met dat soort activiteiten bezighoudt. Uit noodzaak. Dat is het profiel van een lompenproletariaat zonder moraal.

Dat dat lompenproletariaat vandaag in grote mate bestaat uit mensen uit de migratie en derhalve een gelijkaardige praktijk bezigt, illustreert het feit dat het de sociaal-economische omstandigheden zijn die aan de basis liggen van veel crimineel gedrag. Want in harde tijden bezondigt ook het eigen volk zich daaraan, met of zonder vreemde genen.

Citaat:
Maar het is dan toch raar dat de koreanen en chinezen, die een nog grotere minderheid dan de afro-amerikanen zijn zo goed als niet in de gevangenisbevolking voorkomen? .... Of gaat voor hen die stelling niet op?
?
De migratiegeschiedenis van Koreanen en Chinezen (zowel hier als in de VS) is een heel andere dan die van de Afro-Amerikanen of de Arabi-Europeanen.
Het belangrijkste verschil is dat Afro-Amerikanen en Arabi-Europeanen migreerden in de vorm van georganiseerde groepen waarbij die migratie boven hun hoofden (en die van de lokale bevolking) werd georganiseerd. Het was een collectieve migratie, geen individuele en hoofdzakelijk in functie van de economische noodwendigheden van het nieuwe thuisland, niet van de migranten zelf.

Nieuwere vormen van migratie (zoals Chinezen en Koreanen) migreren doorgaans individueel, vanuit een weloverwogen eigenbelang, niet in groep (tenzij kleinere familieverbanden) en met de ambitie zich economisch te integreren en dus ook sociaal-cultureel aan te passen.

Dat zijn twee heel verschillende uitgangspunten en ze leiden dus tot een compleet andere houding, zowel bij de migranten als bij de autochtone bevolking.

Overigens zal je in de VS vaststellen dat de georganiseerde migratie van Ieren en die van Italianen ook tot veel problemen en de daaraan gerelateerde criminaliteit heeft geleid. Denk maar aan de maffia. Het was dus niet eigen aan de Afro-Amerikanen maar aan de vorm, de timing en de mate van de migratie.
Citaat:
Omdat de politie niet racistisch is tov die bevolkingsgroep?
Racisme is een groot woord omdat het vandaag begrepen wordt als een bewuste visie, een gekozen attitude. Maar ik vrees dat veel racisten (ook bij de politie in de VS) zich daar niet noodzakelijk van bewust zijn.
Zonder twijfel is er in de VS een sterk racistische onderstroom. Dat hoeft ook niet te verwonderen aangezien segregatie er tot de jaren zestig van vorige eeuw als normaal werd beschouwd. Je had er een apartheidssysteem vergelijkbaar met dat in Zuid-Afrika waarbij het openbaar vervoer, de scholen, café's, restaurants, het openbaar ambt en de meeste andere sociale en politieke instellingen strikt gescheiden waren. Hoewel die wetten gewijzigd zijn, is het racisme in de geesten daarom nog niet weg. Dat zal nog enkele generaties vergen.

Maar er zijn natuurlijk ook de politieke prioriteiten die aan de politie worden gesteld. Dat keert zich vandaag steeds vaker tegen Latino's (zoals in Arizona) maar ten gronde is het een kwestie van racial profiling die elke dag gebeurt. Zoals ik hier al eerder stelde: als je elke dag systematisch Afro-Amerikanen (of Arabi-Europeanen) gaat controleren en fouilleren, zal je daar een hele hoop overtredingen vaststellen. Indien je hetzelfde zou doen bij blanken, dan zou je ook daar veel overtredingen vaststellen.

Er zitten ook in de wet racistische elementen, zoals in de Crime Bill die voor 5 gr crack dezelfde mandatory sentencing oplegt als voor het bezit van 500 gr zuivere cocaïne. Dat is opvallend aangezien cocaïne de basisgrondstof vormt voor crack.

Het is ook geen toeval aangezien cocaïne vooral gebruikt wordt door de rijke, blanke midden en hogere klasse terwijl crack een drug is die het vooral bij arme Afro-Amerikanen goed doet (of deed). Hierdoor kwamen bijzonder veel stedelijke arme zwarten voor zeer lange tijd in de gevangenis terecht (waar het personeel in hoofdzaak bestaat uit blanke boerenzonen aangezien die gevangenissen zich vooral op het platteland en buiten de steden bevinden) voor het bezit van een hoeveelheid drugs voor eigen gebruik (5 gram) terwijl nogal wat blanke dealers die gepakt werden de dans konden ontspringen zolang ze gepakt werden met 495 gram zuivere cocaïne die dus duidelijk voor handel bestemd was. Nog los van het feit dat die blanke dealers met hun 495 gram cocaïne zich veel betere advocaten konden veroorloven en vaak heel wat sociale omstandigheden konden inroepen (een gezin, een job, een eigen huis, verantwoordelijkheden, lid van een sociale vereniging, een blanco strafregister) terwijl zwarten dikwijls in de tegenovergestelde situatie zaten.

Hetzelfde doet zich voor bij de zgn. 'three strikes you're out'-regeling die bepaalt dat je bij een derde veroordeling voor een federale misdaad voor de rest van je leven de gevangenis ingaat zonder mogelijkheid tot vervroegde vrijlating. In theorie bedoeld voor recidivisten van het ergste soort, zijn er op basis van die wet mensen tot levenslange gevangenisstraf veroodeeld voor de diefstal van een fiets of een stuk pizza. Die komen dus nooit meer de gevangenis uit. Niet toevallig zijn vooral zwarten het mikpunt van die wetgeving.

Dat geldt overigens ook voor de hele mandatory sentencing waarbij in de wet een minimumstraf wordt vastgelegd en de rechter in zijn oordeel wordt beperkt en verplicht wordt die straf uit te spreken. Hij kan dus niet langer inividualiseren, niet langer de omstandigheden in acht nemen, niet langer rekening houden met de voorgeschiedenis of verzachtende omstandigheden van wie voor hem verschijnt. In zekere zin is dat het einde van een onafhankelijke rechtspraak en een politisering ervan.

Ook daar zijn vooral zwarten - en in stijgende mate Latino's - het mikpunt van, ondermeer omdat zij vanuit hun culturele achtergrond bijvoorbeeld gemiddeld meer marihuana consumeren dan de blanke burgers. Men bestraft daarmee dus eigenlijk een cultureel fenomeen dat gecriminaliseerd wordt. Ook dat is een vorm van - soms onbewust - racisme.
__________________
• نريد ثورة- • we want revolution •


Laatst gewijzigd door ministe van agitatie : 19 september 2010 om 14:41.
ministe van agitatie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2010, 15:30   #3527
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN
 
Marie van de koster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2006
Berichten: 30.339
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Ja, iedere ouder die zijn/haar kind(eren)/baby(s) dood; iedere schietpartij is er één te veel. Uiteraard is het erg.

Wat ik wel eigenaardig vind is de reactie op zo'n nieuws.
Als dit gebeurt binnen onze bevolkingsgroep; kunnen we niet genoeg herhalen hoe verschrikkelijk dit is voor die mensen.
Dan trachten we te achterhalen wat de beweegredenen zijn; wat iemand drijft om dit te doen; willen we weten wat er aan vooraf ging, proberen we dit te verklaren. Dan is het hoogstwaarschijnlijk iemand die geestelijk gestoord is; en anders zeker en vast een uitzondering.
Als de dader iemand is van een andere bevolkingsgroep is de reactie eerder : 't Is weeral een allochtoon/Moslim, ' 't Is weer niet raar..
Je kent die reacties wel.
Hoeveel keren hebt u al gehoord dat autochtone Belgen naar aanleiding van een schietpartij proberen dienstwapens af te pakken van politieagenten? Ik nog nooit, hoor!
__________________
Zo is 't.
Marie van de koster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2010, 16:05   #3528
artisjok
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 februari 2008
Berichten: 32.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Ja, iedere ouder die zijn/haar kind(eren)/baby(s) dood; iedere schietpartij is er één te veel. Uiteraard is het erg.

Wat ik wel eigenaardig vind is de reactie op zo'n nieuws.
Als dit gebeurt binnen onze bevolkingsgroep; kunnen we niet genoeg herhalen hoe verschrikkelijk dit is voor die mensen.
Dan trachten we te achterhalen wat de beweegredenen zijn; wat iemand drijft om dit te doen; willen we weten wat er aan vooraf ging, proberen we dit te verklaren. Dan is het hoogstwaarschijnlijk iemand die geestelijk gestoord is; en anders zeker en vast een uitzondering.
Als de dader iemand is van een andere bevolkingsgroep is de reactie eerder : 't Is weeral een allochtoon/Moslim, ' 't Is weer niet raar..
Je kent die reacties wel.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Hoeveel keren hebt u al gehoord dat autochtone Belgen naar aanleiding van een schietpartij proberen dienstwapens af te pakken van politieagenten? Ik nog nooit, hoor!
Hoeveel keren horen we sowieso over zo'n schietpartij tussen familie's.
Wat is je punt? Is het iets in verband met wat je citeert?

Laatst gewijzigd door artisjok : 19 september 2010 om 16:05.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2010, 16:17   #3529
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN
 
Marie van de koster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2006
Berichten: 30.339
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Hoeveel keren horen we sowieso over zo'n schietpartij tussen familie's.
Wat is je punt? Is het iets in verband met wat je citeert?
Schietpartijen tussen families komen ook voor bij autochtonen. Maar we weten allemaal dat het bij moslims meer voorkomt door hun overdreven eergevoel dat bijna belachelijk zou zijn, ware het niet dat het zoveel leed veroorzaakt. Maar ik wil niet doen uitschijnen dat er bij autochtonen geen ruzies met dodelijke afloop zijn, dat zou erg naïef en onwaar zijn.
Waar ik echter nog nooit van gehoord heb (ik herhaal mezelf maar weer eens ) is dat autochtonen naar aanleiding van een schietpartij proberen de wapens van politieagenten af te nemen. Dat is het punt dat ik hierboven duidelijk stelde.
__________________
Zo is 't.
Marie van de koster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2010, 16:28   #3530
artisjok
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 februari 2008
Berichten: 32.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Schietpartijen tussen families komen ook voor bij autochtonen. Maar we weten allemaal dat het bij moslims meer voorkomt door hun overdreven eergevoel dat bijna belachelijk zou zijn, ware het niet dat het zoveel leed veroorzaakt. Maar ik wil niet doen uitschijnen dat er bij autochtonen geen ruzies met dodelijke afloop zijn, dat zou erg naïef en onwaar zijn.
Waar ik echter nog nooit van gehoord heb (ik herhaal mezelf maar weer eens ) is dat autochtonen naar aanleiding van een schietpartij proberen de wapens van politieagenten af te nemen. Dat is het punt dat ik hierboven duidelijk stelde.
Dat had dus niets te maken met mijn post die je citeerde.

Je hoeft wat je schreef niet nogmaals te herhalen; maar ik begrijp nog niet wat je ermee wil zeggen.
Je hebt nog nooit gehoord van autochtonen die een dienstwapen proberen af te nemen. En dan?
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2010, 16:33   #3531
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN
 
Marie van de koster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2006
Berichten: 30.339
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Dat had dus niets te maken met mijn post die je citeerde.

Je hoeft wat je schreef niet nogmaals te herhalen; maar ik begrijp nog niet wat je ermee wil zeggen.
Je hebt nog nooit gehoord van autochtonen die een dienstwapen proberen af te nemen. En dan?
En hier trachten dus allochtone jongeren de wapens af te nemen van politieagenten die komen ivm het voorval tussen de Turkse families.
__________________
Zo is 't.
Marie van de koster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2010, 16:36   #3532
artisjok
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 februari 2008
Berichten: 32.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
En hier trachten dus allochtone jongeren de wapens af te nemen van politieagenten die komen ivm het voorval tussen de Turkse families.
Je hoort over zo'n geval en denkt te mogen besluiten "hier trachten dus allochtone jongeren de wapens af te nemen van politieagenten"

Is dit alle allochtone jongeren?

edit: En hier vermoorden moeders dus hun baby's.

Laatst gewijzigd door artisjok : 19 september 2010 om 16:37.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2010, 16:52   #3533
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN
 
Marie van de koster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2006
Berichten: 30.339
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Je hoort over zo'n geval en denkt te mogen besluiten "hier trachten dus allochtone jongeren de wapens af te nemen van politieagenten"

Is dit alle allochtone jongeren?

edit: En hier vermoorden moeders dus hun baby's.
http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie/...vluchtig.dhtml
Hier staat dus wel degelijk :
Na het incident kwam het tot spanningen tussen de vele opgedaagde mensen uit de Turkse gemeenschap en de politie. Die heeft de hele nacht in de straten van Meulebeke gepatrouilleerd.
Elders las ik vandaag dat er getracht werd de wapens van de politie af te nemen. Jammer genoeg herinner ik me momenteel niet precies op welke site dat was.
En ja, er gebeuren bij autochtonen ook vreselijke dingen. Maar die moeder die laatst haar baby doodde, is toch een Syrische?
__________________
Zo is 't.
Marie van de koster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2010, 18:11   #3534
Sunny
Banneling
 
 
Geregistreerd: 5 augustus 2010
Berichten: 1.763
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Hoeveel keren hebt u al gehoord dat autochtone Belgen naar aanleiding van een schietpartij proberen dienstwapens af te pakken van politieagenten? Ik nog nooit, hoor!
Ik ook niet.
Sunny is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2010, 18:12   #3535
artisjok
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 februari 2008
Berichten: 32.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie/...vluchtig.dhtml
Hier staat dus wel degelijk :
Na het incident kwam het tot spanningen tussen de vele opgedaagde mensen uit de Turkse gemeenschap en de politie. Die heeft de hele nacht in de straten van Meulebeke gepatrouilleerd.
Elders las ik vandaag dat er getracht werd de wapens van de politie af te nemen. Jammer genoeg herinner ik me momenteel niet precies op welke site dat was.
Ik betwijfel niet dat wat jij beschrijft de correcte weergave is van de feiten.
Maar je denkt te mogen stellen
En hier trachten dus allochtone jongeren de wapens af te nemen van politieagenten die komen ivm het voorval tussen de Turkse families.
Je vraagt je dus niet af "Wat is daar gebeurt? Hoe is het zo ver kunnen komen?..." neen jij stelt "hier trachten dus allochtone jongeren..."

Mag ik dan naar analogie stellen "hier doden moeders hun baby's"?

Citaat:
En ja, er gebeuren bij autochtonen ook vreselijke dingen. Maar die moeder die laatst haar baby doodde, is toch een Syrische?
Is de afkomst van die moeder van enig belang? Reageren we dan misschien anders?
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2010, 18:14   #3536
Sunny
Banneling
 
 
Geregistreerd: 5 augustus 2010
Berichten: 1.763
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Je hoort over zo'n geval en denkt te mogen besluiten "hier trachten dus allochtone jongeren de wapens af te nemen van politieagenten"

Is dit alle allochtone jongeren?

edit: En hier vermoorden moeders dus hun baby's.
De kranten melden dat de politie heel de nacht heeft moeten patrouilleren omdat het onrustig was in de Turkse buurt. Het gaat dus om feiten die je niet hoeft te minimaliseren.
Sunny is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2010, 20:24   #3537
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN
 
Eberhard Leclerc's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 mei 2009
Locatie: Kraainem
Berichten: 28.953
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sunny Bekijk bericht
De kranten melden dat de politie heel de nacht heeft moeten patrouilleren omdat het onrustig was in de Turkse buurt. Het gaat dus om feiten die je niet hoeft te minimaliseren.

Hadden ze maar gepatrouilleerd toen het onrustig was in de gewijde kamers van honderden priesters , paters, en bisschoppen.
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2010, 20:24   #3538
Cdude
Banneling
 
 
Geregistreerd: 1 april 2010
Berichten: 14.352
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Hadden ze maar gepatrouilleerd toen het onrustig was in de gewijde kamers van honderden priesters , paters, en bisschoppen.
wordt jij je off-topic gezaag zelf niet beu?
Cdude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2010, 20:26   #3539
Sunny
Banneling
 
 
Geregistreerd: 5 augustus 2010
Berichten: 1.763
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Hadden ze maar gepatrouilleerd toen het onrustig was in de gewijde kamers van honderden priesters , paters, en bisschoppen.
Ja, hadden ze dat ook maar gedaan.
Sunny is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2010, 20:27   #3540
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter
 
ministe van agitatie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 november 2006
Berichten: 8.593
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cdude Bekijk bericht
wordt jij je off-topic gezaag zelf niet beu?
Is toch niet off-topic? Hij wijst de lezer er op dat focussen op allochtonen omwille van criminele feiten idioot is aangezien ook autochtonen criminele feiten plegen.

Men kan zich beter de vraag stellen waarom ons Ministerie van Justitie zo slecht functioneert. En als we daarmee bezig zijn, waarom het Ministerie van Financiën zo slecht functioneert. Want dat is niet 'per ongeluk' maar moed- en dus kwaadwillig.
__________________
• نريد ثورة- • we want revolution •

ministe van agitatie is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:53.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be