![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#35441 |
Partijlid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#35442 | ||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() Wat ik niet wist, is dat Zweden niet over zulke schepen beschikten. Citaat:
Zo is Zweden nog vele male erger qua politieke correctheid dan Nederland, en hoewel trots op hun land, zullen zij dit niet zo snel tonen. Bang om voor racist uitgemaakt te worden. Jeff |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#35443 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Ze kunnen snel, maar alleen met rustige zee. Meen dat de toegelaten snelheid bij 1,5m hoogte zee ongeveer 20 knopen bedraagt. Een stuk minder dan de FRISC vaartuigen. De LCVP van de Marine bleek tijdens zelfde piratenmissies ongeveer 30 knopen te behalen (plus belading zoals een Mercede Benz of een landrover aan boord en personeel) Dat is ook het nadeel van zo'n CB90, feitelijk alleen geschikt voor personeel. Voor een landing op de kust is meer nodig dan alleen personeel. Van de paar honderd waarover de Zweden beschikken zijn er slechts 27 bepantserd. Vanwege deze bepantsering varen ze dus ook langzamer. De niet gepantserde versie is van aluminium. Met standaard geweer munitie 5,56 mm schiet je er dwars doorheen. De LCVP's van de Marine zijn bepantserd. Er zijn nog meer nadelen, maar weet ik niet uit m'n hoofd. Voor (zee) rivier operaties lijken ze daarentegen goed geschikt te zijn. De Amerikanen beproeven ze daarvoor. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35444 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#35445 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() tokkies ???
![]() |
#35446 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Minder is vaak beter.
![]() |
#35447 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Dacht van wel, met IKEA en Macdonald gaat het best wel goed in België !! En dat is bijna hetzelfde als ons voer!!
![]() |
#35448 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ik ben bescheiden, reken mezelf tot de minderbedeelden. U kennelijk niet!
![]() |
#35449 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#35450 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Jeff |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35451 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik dacht dat de Zweedse marine wel goed uitgerust was, maar dat is kennelijk (door bezuinigingen) ook minder geworden. Jeff |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35452 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
En gezien de inhoudelijkheid van uw teksten, heeft u alle hulp en aandacht nodig. U zult zoals bij menig zelfverklaarde bourgondiër op dit forum, weinig om handen hebben in uw echte leven. Dus niet getreurd, u kunt lekker uw frustraties(van welke aard dan ook) eens even lekker kwijt op uw Nederlandse forumgenoten. Scheelt ook weer een beetje in de aanschaf van de antidepressiva!. ![]() Tot uw dienst!. Jeff |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35453 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() Jeff |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35454 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#35455 |
Europees Commissaris
|
![]() Die aandacht (over)komt (hem)wel...
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#35456 | |
|
![]() Citaat:
![]() Meen dat Vlaanderen zelfs tot de rijkste regio's ter wereld behoort lees ik wel hier wel eens Laatst gewijzigd door Adrian M : 23 april 2015 om 23:37. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35457 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#35458 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Overigens hebben Nederlanders ook veel over voor goede doelen, velen meer Calvinistisch ingestelde Nederlanders (hoewel ik ook Bourgondische Calvinisten ken) zijn wel kariger voor hun maaltijden (er zijn echter ook genoeg Bourgondische Nederlanders). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35459 | |
|
![]() Citaat:
In 2015 op deze lijst als 4e wat per inwoner wordt besteed aan Defensie (GDP1.15%) 1. Noorwegen: $1.323 2. UK: $823 3. Frankrijk: $618 4. Nederland: $532 5. Duitsland: $516 6. Italië: $486 7. Canada: $358 8. Estonia: $350 9. Polen: $270 10. België: $250 Momenteel betaalt een inwoner van België voor z’n Defensie verzekeringspremie per dag p/jr: €0,57 In 2019 betaalt hij per dag p/jr: o Pensioenen (24,3%): €0,12 o Leger (75.6%): €0,39 Totaal: €0,52 Een Nederlander betaalt momenteel per dag p/jr (GDP1.15%): €1,295 Dit zou opgehoogd moeten worden (€1.540 miljoen, manifest) naar: €1,545 Op de middellange termijn (GDP 1.6%) naar €14 miljard (manifest): €2,267 Per jaar betaalt een Nederlander per inwoner: €473,01. Indien naar GDP 1,6%: €827,783 Een Belgische inwoner betaalt momenteel per jaar: €210,38 (44,47%). In 2019: €192,43 (23,24%) De Belgische militair is een even goede militair als elke andere militair, tamelijk triest voor hen. Laatst gewijzigd door Adrian M : 26 april 2015 om 05:03. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35460 |
Europees Commissaris
|
![]() Uw top-10 is wel geen mondiale toptien, Adrian, maar eerder willekeurig samengesteld.
Wat mij daarbij echter het meest verwondert, is dat Noorwegen zo veel aan landsverdediging besteedt: iets meer dan 2/3 dan wat de VS besteden per inwoner, per jaar.... ![]() Wat met Rusland en China...?
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 26 april 2015 om 16:31. |
![]() |
![]() |