![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#341 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Toch nog één opmerking. Atheisten uitdagen om zogezegd 1 bewijs te ontkrachten klinkt misschien heel leuk en aardig in de plaatselijke moskee of koranschool, maar gelieve er dan wel voor te zorgen dat je over dat bewijs beschikt. M.a.w. leer eerst eens het verschil tussen een bewering en een bewijs.
![]() |
![]() |
#342 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
http://www.sacred-texts.com/aor/einstein/einsci.htm
![]() |
![]() |
#343 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#344 |
Europees Commissaris
|
![]() Denk ik ook niet. Ik denk dat hij alleen te voorzichtig was om dat expliciet te zeggen. In de USA was (is?) Atheism synoniem voor Communisme.
![]() |
#345 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Atheisten gelijkstellen aan communisten is ietwat aan het verminderen. Doch de haat tegenover atheisten is helaas nog steeds springlevend.
Citaat:
![]() |
![]() |
#346 |
Minister-President
|
![]() Welk bewijs? Waar bewijs je dat je godje bestaat? Waar zijn die verifieerbare feiten die het bestaan van een almachtig en onverschillig wezen aantoont?
![]() |
#347 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mijn tuin staat in bloei.
Dat is een bewijs dat het Flying Spaghetti Monster bestaat. Nu is het aan Averroes om mijn bewijs te ontkrachten.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
![]() |
#348 |
Gouverneur
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#349 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() uw broeder.... Dé Boulet (vzw)?
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
![]() |
#350 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Godsdienst= besmettelijke psychose.
![]() |
![]() |
#351 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Kijk Averroes; tijd om eens te stoppen met deze onzin!
- Zie jij jou geloof als superieur aan anderen en de islam als de bron waar de mensheid naar terug moet? Ja of nee dit keer; geen geleuter. - Denk jij dat islam als ideologie een allesomvattend systeem is en de basis vormt voor de politieke vorm binnen een staat, een basis voor de sociale verhoudingen en rechtspraak? Ja of nee dit keer; geen geleuter. - Staat het woord van Allah boven dit van mensen en dus ook boven door mensen gemaakte wetten? Ja of nee dit keer en probeer jezelf nu eens niet met allerlei ' wijsheden' eruit te leuteren. Wie uw antwoorden leest moet toch echt twijfelen aan uw verstand langzamerhand; u merkt het niet eens dat niemand u nog serieus neemt! Dus Averroes krijg je nog een kans; wees eens duidelijk over waar je voor staat en waaarom ; ik heb je al gezegd; 'dawa' pakt hier niet mijn beste. Mensen mogen hier vrij denken en ookal is dit voor jou een gruwel; hier is het een belangrijke verworvenheid van mensen tegenover vertegenwoordigers van welke God dan ook! |
![]() |
![]() |
![]() |
#352 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bij mensen die moslim-af zijn, begint bij mij steeds het liedje te spelen "als de rook om je hoofd is verdwenen".... ineens kunnen die dan weer wèl normaal denken en redeneren. Héél opvallend: op die manier haal je er praktisch altijd "de moslim" of "de afvallige moslim" vantussen. Wel een triest gegeven als je het bedenkt. Dat die mensen met zo'n mistgordijn in hun hoofd zich hier met moeite kunnen staande houden is dan niet verwonderlijk. toch vind ik het dan niet MIJN verantwoordelijkheid om MIJZELF daaraan aan te passen. Ik begin ook niet in spoken te geloven omdat ik een paar Indonesische buren heb die in het feulleton "de stille kracht" geloven.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 14 april 2008 om 13:11. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#353 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Je kan deze vraag vanuit twee invalshoeken benaderen. We beginnen met die van de niet-gelovige. Aangezien niet-gelovigen ervan uitgaan dat er geen god bestaat (of zelfs niet kán bestaan) de conclusie, ingegeven door simpele logische deductie, heel eenvoudig: een niet-gelovige wéét dat een god zich niet laat bewijzen, simpelweg omdat er geen god is. Klaar, einde discussie. Eigenlijk is de tweede invalshoek, die van de gelovige, interessanter; biedt meer kans tot bezinning; laat zelfs ruimte over voor twijfel. Twijfel die gezond is, in de zin dat de gelovige de uitdaging poogt aan te gaan die twijfel te overstijgen. En dan komen we tot héél rare conclusies, die niet in 1-2-3 uit te leggen zijn. Heel kort gezegd: geloven en weten hoeven mekaar niet uit te sluiten; ze kunnen best naast mekaar staan. Laten we ons eerst toespitsen op het weten: stel dat Gods bestaan morgen onweerlegbaar bewezen wordt. Dan is het héél simpel: gelovigen hadden het bij het rechte eind, en niet-gelovigen hebben zich vergist. Maar zover is het nog niet: niet-gelovigen hebben minstens zoveel argumenten om géén god aan te nemen als gelovigen die hebben om Hem wél te erkennen. Als gelovige kan ik hoogstens getuigen van mijn geloof in God; maar overal waar ik zou proberen om niet-gelovigen te overtuigen, daar vang ik bot. Dat ondervind jij nu aan den lijve. Stellen dat dit komt omdat niet-gelovigen per definitie domme en enggeestige lui zijn, die God niet willen kennen doet onrecht aan de door God Zélf verleende vrijheid aan elk mens om te denken zoals dat hém goeddunkt. Het zou van zeer veel pretentie getuigen jezelf zo hoog boven niet-gelovigen te achten. Ik geloof heilig in de Bijbel. De Tien Geboden (Exodus 20) interpreteer ik geenszins letterlijk. Het Eerste van die Tien Geboden zegt dat wij naast God geen afgoden mogen aanbidden. Moslims kennen ook iets dergelijks, nl. de Tawhid. Welnu, door onszelf hoger te schatten dan niet-gelovigen, enkel en alleen o.w.v. ons geloof, maken we onszelf nillens willens tot een soort afgod. Dus komen we met dat Eerste Gebod - of voor moslims de Tawhid - zwaar in conflict. Omdat ik niet-gelovigen niet lager inschat dan gelovigen - en dit zelfs niet mág - moét ik logischerwijze aannemen dat z�*j het misschien wel eens bij het rechte eind kunnen hebben, en niet wij. Misschien is God écht gewoon een verzinsel. Zolang wij hen niet van het tegendeel kunnen overtuigen - en dat is nog nooit iemand gelukt - blijft God onbewijsbaar, en weet ik dat deze stelling wáár is. Ik zei al dat geloven en weten mekaar niet per sé uitsluiten. Zeker niet in dit geval. Ik wéét niet alleen dat God onbewijsbaar is dankzij de oprechtheid vanwege talloze niet-gelovigen, ik gelóóf het bovendien ook dankzij de bijbelse openbaring waarin God nergens helemaal Zijn volle aanschijn toont, en Zichzelf in de nevelen van het goddelijke mysterie blijft hullen. Samengevat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#354 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#355 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Boomstam en remmen is goed, dit wil zeggen je hebt verstand en dat je iets waarneemt, begrijpt , nadenkt en een beslissing neemt in zeer korte tijd. Eh wel , hoe kan dus blinde levenloze en niet nadenkende materie voor u al deze eigenschappen geven ?
![]() |
![]() |
#356 | ||||
Provinciaal Statenlid
|
![]() Als agnost zeg je niet dat je in een schepper gelooft, maar jij zegt ook niet dat je niet in een schepper gelooft, dus agnost is gewoon "iemand die (het) niet weet" .. misschien is er een schepper maar misschien ook niet.
Dat is agnosticisme = ik weet het niet, ik kan het niet weten en ik twijfel. Kijk, om filosofische reden wordt er vaak een onderscheid gemaakt tussen atheisme (weak and strong atheism), het filosofisch materialisme en het agnosticisme. Ik heb het hier vaak in deze topic over atheisten die het filosofisch materialisme aanhangen en met agnosten discussieren is niet de bedoeling van de topic want zij weten niet eens of de topic starter bestaat, misschien bestaat ie maar misschien ook niet, zij moeten twijfelen en zij moeten geloven dat ze het niet kunnen weten of de topic starter bestaat. Citaat:
Jij hebt zelf gezegd :"ik geloof in wat ik zie" Er bestaat niemand op deze aarde die gewoon gelooft in wat hij ziet, dit is gewoon een liedje die iemand omwille van psychologische reden uitspreekt, ook wanneer men de bewijzen niet heeft om zijn geloof te kunnen verdedigen begint ie "ik geloof in wat ik kan waarnemen" .. terwijl men in de realiteit in allerlei dingen gelooft die hij niet ziet. Citaat:
Als agnost mag je dat niet geloven en ik duidelijk uitgelegd waarom, maar geen probleem ik ga het nog eens herhalen, maar deze keer goed lezen: En dan? een draad wordt geopend onder een naam en dan vele posts worden onder dezelfde naam geopend is helemaal geen bewijs dat persoon "averroes" (!! pas op, voor mij wel .. maar ik volg hier jouw methodologie in het ontkennen van THE MUST en dat is veroorzaker naast oorzaak en hetgeen dat veroorzaakt wordt) Waarom geloof jij dan niet dat ergens in een datacenter een server gek is geworden (gekrascht) en begint te communiceren met het politcs.be forum samen met een opgeslagen nederlandse woordendboek en dan de rest evolutie en bla bla .. waarom niet? Waarom geloof jij dan niet dat ergens in een huis een klavier op grond is gevallen en daarop de rest van andere spullen die het bericht konden veroorzaken ?? Waarom geloof jij niet dat het een automatische programma is, die op basis van berichtjes een reactie kan plaatsen in samenwerking met encyclopedia en google ?? Waarom geloof jij niet dat het een automatische programma is, die op basis van berichtjes een reactie kan plaatsen in samenwerking met encyclopedia en google ?? Citaat:
![]() ![]() Ongelooflijk ![]() ![]() Agnosticisme = (niet) (weten) dus letterlijk is een ''agnost'' "iemand die (het) niet weet" ![]() ![]() Ik geloof enkel wat ik zie, dat is dat vanuit ons standpunt lijkt het alsof alles uit een oneindig klein punt is ontstaan, de big bang. We weten ook dat tijd een eigenschap is van ons heelal, tijd is vanuit ons standpunt begonnen met de big bang. Men kan niet spreken van "voor de big bang" want het concept tijd bestaat niet buiten ons heelal. Je kan dus in dit geval ook onmogelijk spreken over "oorzaak", "veroorzaken" enz., gezien de oorzaak van een specifieke gebeurtenis per definitie de opeenvolging van gebeurtenissen is die leidde tot deze specifieke gebeurtenis. Gezien tijd niet bestaat buiten ons helaal is er ook geen sprake van opeenvolging van gebeurtenissen. Ah wel en hier zeg jij nog eens : "Ik geloof enkel wat ik zie" !! EN DAN GA JE verder jezelf twee keer tegenspreken: - oneindig klein pun : heb je dat gezien? - big-bang: heb je dat gezien? Je zegt er is geen "oorzaak" en "veroorzaken" en dan zeg je dat je weet dat de tijd een eigenschap van het heelal is ![]() ![]() ![]() Man man man .. als je jezelf zoveel keer tegenspreek dan heb ik geen zin niet meer om te discussieren !!!!! Citaat:
De rest van uw reacties zijn niets anders dan herhalingen herhalingen en je blijft rond de pot draaien en je spreekt jezelf vaak tegen. Als je wilt gaan we verder maar dan uit drie dingen kiezen wat ik met jou moet debatteren: 1- Oorzaak en veroorzaken 2- Agnost zijn en beweren dat je niet in schepper gelooft. 3- Het bestaan van de persoon "averroes" Anders worden de berichten langer en langer en dat is niet fijn. Zeer kort maar zeer duidelijk en met propere argumenten komen aub.
![]() |
![]() |
#357 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
![]() ![]() Hier nog iemand die zomaar iets wilt schrijven. Niks koran school of moskee hier maar hier beweren , ontkennen, bewijzen, veronderstellen .. Ik heb tot nu toe twee argumenten als bewijs gehaald en ben nog steeds aan het wachten wie er gaat komen om mijn argumenten te ontkrachten. - Oorzaak en veroorzaken - Leven, wil en andere emoties uit levenloze materie.
![]() |
![]() |
#358 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Zie hier: Albert Einstein and Religion http://www.deism.com/einstein.htm Zommigen zeggen van wel en dat hij een jood is maar ik ben niet zeker: Vaak refereren zij naar dit citaatje: Science without religion is lame, religion without science is blind. Maar de tegenstanders (deisten) halen een andere argument om te bewijze dat hij niet in God (volgens het jodendom) gelooft: I cannot imagine a God who rewards and punishes the objects of his creation and is but a reflection of human frailty.
Laatst gewijzigd door Averroes : 14 april 2008 om 15:21. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#359 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Maar als je daar de gevolgen van die Spaghetti vindt en verder zegt niet het is toeval : - een commerciele vliegtuig is boven indian ontploft en daardoor is die Spaghetti gekookt en er kwam een wind van richting China en bracht het boven Europa waar het een beetje gemixt is met regen en andere stoffen en verder in mijn tuin is gevallen .. dan hebben wij een probleem ![]() Dat is duidelijk!
![]() |
![]() |
#360 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Eerst "moraliteit" en "waardigheid" materialistisch definiëren en dan pas ga ik vragen beantwoorden die te maken hebben met "moraliteit" en "waardigheid".
![]() |