Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 23 september 2009, 12:55   #341
bruggeman
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Over 'bevuiling' gesproken: mij is het al lang geleden opgevallen dat de leuke en vet betaalde jobs bij "Net Brussel/Bruxelles Propreté" zo goed als uitsluitend door keurige autochtonen worden ingenomen,

terwijl het werk 'op het terrein' op enkele schaarse uitzonderingen na vooral door 'vreemdelingen' wordt verricht.
Eigenlijk een ‘bastion’ dat nog niet is veroverd en gevallen, als het ware?

Moeilijke klussen waardeert men het meest.

Vrede in alle goeds.
bruggeman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2009, 13:02   #342
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bruggeman Bekijk bericht
Eigenlijk een ‘bastion’ dat nog niet is veroverd en gevallen, als het ware?

Moeilijke klussen waardeert men het meest.

Vrede in alle goeds.
Wèlke 'bastions' zijn dan wèl al veroverd en gevallen, als ik vragen mag?

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2009, 13:27   #343
bruggeman
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door roger verhiest Bekijk bericht

In ieder geval moet het stoppen mensen de kans te ontzeggen om door arbeid een menswaardig bestaan te kunnen opbouwen - dit kan men in ieder geval niet ongestraft blijven doen !
100 % akkoord maar, is het wel redelijk (in tijden van 'werknood'), dat men het geluk van een grotere groep mensen, welke sowieso over een voorrangsbehandeling zou mogen hopen te beschikken, hun (door hun voorvaderen aangemaakt)samenlevingspatroon in het gedrang zal brengen, door 'voortvluchtige' volkeren (met de pap in de mond en met opengetrokken portemonnee) hun wedervaren te doen vergeten.

Het is absoluut niet de bedoeling om hier te pleiten voor het in de kou te laten staan van deze lui, welke op slot van rekening niet verantwoordelijk zijn voor hun 'statuut'. Er moeten oplossingen uitgebouwd worden maar, NIET op de kap van de 'autochtone' bevolking, wiens rust en vrede dagdagelijks in het gedrang word gebracht.

Het werk, tenadere, zal er de komende decenia hoogst waarschijnlijk niet op verbeteren want, er dient eveneens rekening gehouden te worden met de steeds maar spitserwordende technologiën, niet alleen op informatief vlak maar eveneens op het vlak van de 'robotisering' met behulp en/of aanvullend de 'nanotechnologie'.

Er zal in de toekomst steeds maar meer kunnen geproduceerd worden met minder om minder werklieden. Uiteindelijk, zal enkel nog een 'beperkte elite' aan de slag kunnen en al de andere zullen dag in dag uit, de vogeltjes in de lucht mogen tellen en classificeren.

Laatst gewijzigd door bruggeman : 23 september 2009 om 13:37.
Oud 23 september 2009, 13:36   #344
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

ik heb recht op 50euro per uur,
hier in Belgie heeft elke arbeider recht op een brutoloon van 50euro per uur

en toch mijne heren, toch slagen wij er niet in om mensen , en zelfs onszelf ervan te overtuigen om die goederen geproduceerd aan dit rechtvaardig loon te kopen...

Hoe zou dat komen ??
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2009, 13:55   #345
bruggeman
Parlementslid

Standaard

Laatst gewijzigd door bruggeman : 23 september 2009 om 14:01.
Oud 28 september 2009, 22:21   #346
Zoethout002
Schepen

Zoethout002's schermafbeelding

Standaard

Alles gaat volgens plan van de elite.
Oud 28 februari 2010, 15:39   #347
pegasus6869
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
Waarom zou ik zomaar rondlullen? Ik ben wie ik ben. En als er Vlamingen boos worden omdat ik op hun kosten mijn studies betaal zonder iets ervoor terug te geven, dan vind ik het grappig dat ze zo macheloos zijn.
KLOOTZAK
pegasus6869 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2010, 17:18   #348
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BlueThunder Bekijk bericht
ACH, ALTIJD ZO NEGATIEF, waarom toch
we hebben werkkrachten nodig, meer jongeren, families die nakomelingen verwekken die
de SZ en economie draaiende houden, een hele generatie gaat hier op pensioen en dient toch te worden vervangen... en het is een mooie geste dat we mensen kansen geven die niet door het toeval hier geboren zijn en met hun hun gat in de boter vielen... voor mij zijn ze welkom.
Zit jij nog altijd met dat sprookjes-tafereel in je hoofd?
Voorlopig hebben we werkkrachten met hopen over, veel geschoolde werkkrachten werden reeds op straat gezet, en het is nog niet gedaan! Wanneer we ooit echt bruikbare werkkrachten zouden nodig hebben zullen we die heel rap kunnen gaan zoeken en binnenhalen zeker? Of moeten we verder vier generaties eten geven tot er in de vijfde een paar echt nodig van zijn?
Meer jongeren die zonder enige kennis en zonder bruikbare diploma's de straten onveilig maken, die hebben we helemaal niet nodig, dank U: de gevangenissen en de gesloten jeugdhuizen zitten al lang overvol!
Houden ze de SZ en de economie draaiende... of souperen ze gewoon de centen op tot er niets meer overblijft, zonder zelf de minste bijdrage te hebben betaald?
Wij zijn hier niet met ons gat in de boter gevallen: onze ouders en grootouders hebben gewerkt en gespaard en gevochten zodat wij nu hebben wat we hebben! Er is geen enkele reden waarom we dat nu eventjes aan de rest van de wereldbevolking zouden moeten uitdelen en straks allemaal berooid achterblijven... Zal het dan beter zijn?
Beter niemand die het goed heeft dan sommige die het goed hebben?
De ondergang van je maatschappij kun je moeilijk "welkom heten"!
Klinkt misschien pessimistisch, maar is spijtig genoeg realistisch!
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2010, 17:23   #349
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Het zullen er veel nog meer moeten worden dan 350.000. Nou en?
Zonder immigranten is Europa ten dode opgeschreven. Zo simpel is het.
Je bedoelt dat we met al die migranten waar we niets kunnen mee aanvangen, uitzonderingen zijn er altijd uiteraard, langzaam in armoede en geweld zullen ten onder gaan?
En zonder al die migranten zouden we gewoon "van ouderdom" uitsterven?
Geef mij dan maar de tweede optie...

Maar er zijn andere opties uiteraard! Wachten op minder hypocriete bewindvoerders die ipv voor hun eigen jobs, centen en belangen weer vechten voor de belangen van hun eigen land en de inwoners die voor hen "gekozen" hebben...
Het water zal ze eerst tot aan de lippen moeten komen, maar dat komt!
Oud 28 februari 2010, 17:26   #350
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Jij wilt die vreemdelingen enkel weg zodat jij in alle rust teevee kunt zien.
Kun je echt geen zinniger praat uitkramen?
Oud 28 februari 2010, 17:28   #351
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik ben vreemd volk, en ik studeer hier met jouw belastinggeld. Ik betaal geen belastingen, en wanneer ik afgestudeerd ben zal ik het land verlaten zodat jij nooit iets terug ziet van je geld.
Met de praat die je uitslaat ben je precies nog niet "afgestudeerd"...
En verder, ben je daar fier op hier als een stukje profiteur rond te lopen?
Bedankt om zelf te helpen bewijzen waarom we er hier een paar honderdduizenden weer buiten willen!
Oud 28 februari 2010, 17:34   #352
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ja, mensen moeten wakker worden en stemmen voor het Belang!
Dat zou wel eens een betere oplossing kunnen zijn dan wat we nu van de andere zelfverklaarde "democratische" partijen te slikken krijgen!
Trouwens, of dat het Belang zou zijn of een nieuwe partij met een andere naam, samenwerkend met andere landen en lieden zoals Wilders bv, als er eindelijk maar eens iets zou gebeuren met dat opendeuren-duivenkot dat Europa is geworden...
Oud 28 februari 2010, 17:36   #353
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als jij werkelijk gelooft dat het Belang een nationalistische oppositiepartij is, raad ik je aan om verder wat bier te zuipen en te sjotteren.
En, als we je praatjes mogen geloven natuurlijk, wat geloof jij?
Dat je hier verder kosteloos afstudeert en het dan aftrapt?
Hoe ver sta je al in je studies, trouwens? Ben je al begonnen?
Oud 28 februari 2010, 17:42   #354
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BlueThunder Bekijk bericht
Men spreekt hier over eigen volk, het Vlaams Belang... mag ik er aan herinneren dat het VB werd weggeblazen bij de laatste verkiezingen en dat meer dan 8,5 miljoen mensen geen problemen hebben met nieuwskomers. Het VB terug groot worden zie ik niet meer gebeuren,
was op een zondag in een grote zaal waar de 7 de dag op tv te zien was en toen was die zeveraar van Dewinter daar weer en alle mensen hebben een afkeer gekregen en velen zeggen is diene zeveraar daar weere. Hun spelletjes van stoken, ophitsen en haat zaaien is voorbij. De wat slimmere kiezers trappen daar niet meer in en stemmen die gasten niet rijk om daar wat te zitten...
En als je dat maar genoeg keren herhaalt zul je het zelf nog gaan geloven ook?
De hoeveelste partij van het land is het VB ? Net zoals elke partij kent die zijn ups en downs, maar zet ze weer eens in een rijtje met al die andere partijen?
En dat voor een partij die voortdurend met de duivel wordt vergeleken, monddood wordt gemaakt, enkel aan bod komt als men een misdaad, groot of klein, kan linken aan het "VB"zijn van die persoon, terwijl voor al de andere gevallen de partij uiteraard niet vermeld hoeft te worden...
Denk je echt dat er zoveel idioten zijn die dat allemaal geloven? Leren stemmen voor een andere partij dan diegenen waar ze al j�*�*�*ren voor stemmen, dat neemt tijd ja.
Hopelijk zullen velen het niet begrijpen "als het te laat zal zijn"!
Oud 28 februari 2010, 17:44   #355
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Haha, jij bent boos in je machteloosheid, Vlaming. Jij weet dat ik je geld inpik maar jij kunt er niks aan doen.
Begin je toch niet helemaal als ordinair gespuis te gedragen! Seffens geloven we je nog...
Oud 28 februari 2010, 17:47   #356
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Tegen dan ben ik al lang weg. Met een diploma door U gefinancieerd, mijn beste
En welk diploma denk jij straks nog in de wacht te slepen? Dat van "dopper"?Als ik hier je onnozel gelul lees, ben echt benieuwd...
Oud 28 februari 2010, 18:11   #357
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Dat zou wel eens een betere oplossing kunnen zijn dan wat we nu van de andere zelfverklaarde "democratische" partijen te slikken krijgen!
Trouwens, of dat het Belang zou zijn of een nieuwe partij met een andere naam, samenwerkend met andere landen en lieden zoals Wilders bv, als er eindelijk maar eens iets zou gebeuren met dat opendeuren-duivenkot dat Europa is geworden...
Werkelijk? Zouden zij wel eens een betere oplossing kunnen zijn?
Wat stellen zij voor? Wat is die betere oplossing?
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2010, 18:20   #358
Wisord
Banneling

Standaard

In het tragische probleem van de emigratie zien we hoe het kapitalisme, geconfronteerd met een steeds scherper wordende crisis – die de meest extreme vormen aanneemt op continenten als Afrika – niet langer in staat is om een overlevingsminimum te verzekeren voor een steeds groeiende massa van mensen die vluchten voor de hel van honger, oorlog en de meest dodelijke epidemieën. Op hun vlucht worden ze uitgekleed en beroofd door de politie en de maffia’s van de landen waar ze doorheen trekken, die daarbij kunnen rekenen op de baatzuchtige instemming van hun respectievelijke staten. En wanneer ze het verhoopte doel bereiken botsen ze op een nieuwe muur van de schande, met prikkeldraad, kogels en deportaties… Onderworpen aan een steeds dieper wordende crisis, zijn de landen van de Europese Unie steeds minder het ‘toevluchtsoord van vrede en voorspoed’ waarmee ze ons proberen te imponeren.
Hun economieën kunnen slechts druppelsgewijs die onmetelijke menselijke vloedgolf opslorpen en dan nog onder vernederende uitbuitingsvoorwaarden die geleidelijk aan gaan lijken op die van de landen waar de emigranten vandaan vluchtten.

Laatst gewijzigd door Wisord : 28 februari 2010 om 18:21.
Wisord is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2010, 18:35   #359
Pølle
Minister-President

Pølle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Begin je toch niet helemaal als ordinair gespuis te gedragen! Seffens geloven we je nog...
9 berichten gefrustreerd gezeik als antwoord op posts van 5 maanden geleden van iemand die ondertussen al een hele tijd geband is. Straks ga je nog geloven dat 't een revolutionaire daad is.
Oud 28 februari 2010, 18:39   #360
Dajjal
Minister

Dajjal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wisord Bekijk bericht
In het tragische probleem van de emigratie zien we hoe het kapitalisme, geconfronteerd met een steeds scherper wordende crisis – die de meest extreme vormen aanneemt op continenten als Afrika – niet langer in staat is om een overlevingsminimum te verzekeren voor een steeds groeiende massa van mensen die vluchten voor de hel van honger, oorlog en de meest dodelijke epidemieën. Op hun vlucht worden ze uitgekleed en beroofd door de politie en de maffia’s van de landen waar ze doorheen trekken, die daarbij kunnen rekenen op de baatzuchtige instemming van hun respectievelijke staten. En wanneer ze het verhoopte doel bereiken botsen ze op een nieuwe muur van de schande, met prikkeldraad, kogels en deportaties… Onderworpen aan een steeds dieper wordende crisis, zijn de landen van de Europese Unie steeds minder het ‘toevluchtsoord van vrede en voorspoed’ waarmee ze ons proberen te imponeren.
Hun economieën kunnen slechts druppelsgewijs die onmetelijke menselijke vloedgolf opslorpen en dan nog onder vernederende uitbuitingsvoorwaarden die geleidelijk aan gaan lijken op die van de landen waar de emigranten vandaan vluchtten.
Inderdaad. We hebben al geen geld om onze EIGEN mensen te onderhouden, laat staan al die gelukzoekers die naar hier afgezakt komen en verwachten dat de gebraden kiekens hier in hun mond vliegen. En dit terwijl ze zelf absoluut geen toegevoegde waarde voor onze economie creeren.

Grenzen dicht nu, en al wie toch nog probeert binnen te geraken onmiddellijk het vliegtuig op en return to sender.

Laatst gewijzigd door Dajjal : 28 februari 2010 om 18:39.
Dajjal is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:58.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be