Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Bekijk resultaten enquête: laat ons, om profiteurs te ontmoedigen, het eeuwigdurend dopgeld afschaffen
ja inderdaad, afschaffen maar 26 28,26%
nee, helemaal niet afschaffen 27 29,35%
beperken in tijd, maar hogere uitkeringen. 24 26,09%
anders 15 16,30%
Aantal stemmers: 92. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 28 juli 2012, 20:10   #341
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Babeth Bekijk bericht
Ik ben nog altijd werkloos, maar heb afgelopen week de kans gekregen om drie dagen lang 3 uur per dag te gaan werken.
Jep.
Ik verlies een hele dag dop voor die 3 uurtjes, en als ik het goed heb begrepen ook de 6de dag dop wegens die 3 dagen gewerkt.

En toch ben ik gaan werken. (Mag het trouwens volgende week gaan herhalen, gelukkig wel wat meer uurtjes... maar ikke blij. Mijn levensgezel verklaart mij voor zot. Maar ikke toch blij.)
wel ik ben nog NOOIT werkloos geweest, werk meestal 70u per week en doe dan nog een paar 'bij-jobs' en ja ik verdien daardoor meer dan 3000euro per maand. En ik vind dat ik dat recht heb om te doen, en ik vind dat vakbonden moeten stoppen met werken te demoniseren, stoppen met mensen die werken en geld te verdienen te belasten, stoppen met mensen die het systeem rechthouden te culpabiliseren.

Laatst gewijzigd door brother paul : 28 juli 2012 om 20:12.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2012, 23:28   #342
Aligator
Minister

Aligator's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
De stelling is op zich duidelijk genoeg geformuleerd. Vanuit het gezichtspunt van de die-hard neoliberaaltjes weliswaar.

het gaat natuurlijk niet om profiteren, maar om een recht, steunende op een algemene verzekering waar je zelf bijdragen voor betaald hebt.

Bovendien kan er onder de armmoedegrens geen sprake zijn van profiteren, alleen van langzaam creperen.
Iedere werknemer zou in feite enkel zes maanden per jaar moeten werken, en de andere zes maanden een uitkering zo hoog als zijn loon krijgen. Op die manier zouden er veel minder-bijna géén - doppers meer zijn.
Ofwel allemaal halftime, maar fulltime betaald.
Aligator is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2012, 23:29   #343
Aligator
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Babeth Bekijk bericht
Ik ben nog altijd werkloos, maar heb afgelopen week de kans gekregen om drie dagen lang 3 uur per dag te gaan werken.
Jep.
Ik verlies een hele dag dop voor die 3 uurtjes, en als ik het goed heb begrepen ook de 6de dag dop wegens die 3 dagen gewerkt.

En toch ben ik gaan werken. (Mag het trouwens volgende week gaan herhalen, gelukkig wel wat meer uurtjes... maar ikke blij. Mijn levensgezel verklaart mij voor zot. Maar ikke toch blij.)
Gij inderdaad zot. En gij slecht voorbeeld voor de andere doppers.
Oud 28 juli 2012, 23:32   #344
Aligator
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Een jaar is ruimschoots voldoende. Wie wil werken, vindt ook werk. Die heeft daar zelfs geen jaar voor nodig.
Een ambtenaar heeft van zulke zaken geen verstand, en zou beter zijn mond stijf dicht houden als men over " werken " praat. Want enkel boeffers presteren nog minder, en dat wil al wat zeggen.
Oud 29 juli 2012, 09:12   #345
slegie
Staatssecretaris

slegie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
wel ik ben nog NOOIT werkloos geweest, werk meestal 70u per week en doe dan nog een paar 'bij-jobs' en ja ik verdien daardoor meer dan 3000euro per maand. En ik vind dat ik dat recht heb om te doen, en ik vind dat vakbonden moeten stoppen met werken te demoniseren, stoppen met mensen die werken en geld te verdienen te belasten, stoppen met mensen die het systeem rechthouden te culpabiliseren.
ik vind dat de sociale vangnetten er moeten zijn maar je zou er niet in mogen blijven kunnen hangen.
laat ons eerlijk zijn, het sociale vangnet dient voor mensen die een hele tijd hebben gewerkt en die dan ineens door omstandigheden hun werk verliezen en dan toch de rekeningen moeten kunnen betalen.

met moet een paar zaken doen.

het minimum loon voor een full time job moet stuk hoger zijn dan een uitkering kwestie om werken te belonen.

de uitkeringen moeten worden berekend op de prestaties die men in zijn leven al heeft gedaan maar het is zeker niet de bedoeling dat als je 20 jaar gewerkt hebt je 20 jaar van uitkeringen kunt genieten.
maar in eerste instantie heb je wel recht op een hoge uitkering die snel naar beneden gaat

verder moet men arbeid veel minder belasten en kortom alle werknemers zouden meer netto loon moeten krijgen als nu het geval is, dit zou de economie een boost geven.

overheid moet zorgen dat mensen nog sneller terug aan een nieuwe job kunnen geraken
slegie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2012, 10:09   #346
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aligator Bekijk bericht
Een ambtenaar heeft van zulke zaken geen verstand, en zou beter zijn mond stijf dicht houden als men over " werken " praat. Want enkel boeffers presteren nog minder, en dat wil al wat zeggen.
En doppers presteren dan veel ?
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2012, 10:37   #347
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
En doppers presteren dan veel ?
Wie weet.
Je mag je eigen patrimonium verrijken als dopper.
En velen gaan, al of niet door armoe gedreven, aan de slag met zwartwerk.
't Zijn niet allemaal eerlijke doppers zoals ik was.
Feit is dat Raf geen kaas gegeten heeft van de onderliggende redenen van de werkloosheid. Noch van de oplossing. Dat bewijst de belachelijke panacee die hij voorstelt.

Laatst gewijzigd door eno2 : 29 juli 2012 om 10:41.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2012, 00:38   #348
AsGardSGO
Minister

AsGardSGO's schermafbeelding

Standaard

http://www.facebook.com/photo.php?fb...&type=1&ref=nf
"If you can"t explain it simply, you don't understand it enough"
- Albert Einstein
AsGardSGO is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2012, 00:57   #349
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AsGardSGO Bekijk bericht
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:51.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be