![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#341 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() ach gewoon verder met jullie handjes in de haren klagen...en klagen en klagen..alsof dat iets gaat helpen.
Wat denkt men te bereiken? Deportatie? Het recht op protest selectief afnemen? dit is gewoon sommigen hun eeuwige frustratie..waarmee ze hoogstwaarschijnlijk het graf zullen ingaan..jammer van de tijd ![]() en nu lekker eten ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#342 |
Gouverneur
|
![]() Maar verslik niet in je eten, eens je de waarheid te weten komt.......
|
![]() |
![]() |
![]() |
#343 |
Burgemeester
|
![]() Het strafste in de hele zaak is wel dat de band waarop de filmopname van de verstoring van de lezing stond gestolen is......door drie studenten (ze waren ook in de zaal aanwezig, maar hielden zich kalm terwijl anderen die ze hadden opgestookt, de boel op stelten zetten) die de opleiding voor islamleerkracht volgen aan de universiteit.
Dus bevevens de sharia leren die lui in de immanopleiding hoe je moet stelen en je medemens bedriegen..... Arm België; arm Vlaanderen, ten prooi aan moslimproselitisme tegen wil en dank en met Taqiya, bedrog , leugen... |
![]() |
![]() |
![]() |
#344 |
Banneling
|
![]() Arabische groepering dreigt met aanslagen in België
http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie/...n-Belgie.dhtml voila, komt ervan... |
![]() |
![]() |
![]() |
#345 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Dit vind ik normaal van sommigen in Vlaanderen.Er is geen sprake van gelijk halen, je moet ANDERMANS geloof respecteren. En die titel van Barnard is zeker niet respectvol. Alles begint bij respect, als je geen respect toont, zul je moeilijk zien wat integreren is. Laatst gewijzigd door DenTurk : 13 mei 2010 om 10:31. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#346 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#347 |
Minister
|
![]() DenTurk: "En die titel van Barnard is zeker niet respectvol."
En dat had Barnard kunnen weten en toch heeft die het gedaan. Het is dus allemaal zijn schuld dat het zo gelopen is. Dat weet die dan voor de volgende keer: wel een respectvolle titel bedenken en er is geen probleem. Dat is nog eens iemand 'tot dieper inzicht brengen'. |
![]() |
![]() |
![]() |
#348 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar horen wat ik in deze situatie moet respecteren; voor mij is dit de cultuur van het land waarin wij leven! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#349 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Wat hier eveneens gegarandeerd is (maar volgens mij nog in onvoldoende mate) is het recht op vrije meningsuiting. Dat houdt onder meer in dat BB (die ik een onwaarschijnlijk flapdrol vind) het recht heeft te beledigen. Het houdt ook in dat wie daar niet mee overweg kan, het recht heeft 'terug te beledigen'. Een mooi voorbeeld daarvan is de AEL die in Nederland werd vrijgesproken na het plaatsen van antisemitische cartoons. Fysiek iemand beletten te spreken of achteraf iemand fysiek belagen is een aanfluiting van dat grondwettelijk recht. Wat hier niet gegarandeerd is, is het recht op respect. Ik hoef niets of niemand te respecteren, behalve de wetten van dit land. Meer nog, het is mijn grondwettelijk recht te lachen met de gebruiken en gewoonten van anderen of ze ronduit onnozel te vinden. Maar er is hoop: er bestaan tal van landen waar respect in de grondwet is verankerd. Vooral islamitische landen zijn daar erg sterk in, maar ook in Azië kunnen ze er wat van. Wie zich hier dus om de haverklap beledigd voelt en zich bedreigd voelt door de vrijheid van meningsuiting, kan dus rustig daarheen trekken. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#350 |
|
![]() 2
|
![]() |
![]() |
![]() |
#351 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Zij zijn sensitief geworden door de jaren heen, want ze zijn altijd uitgesloten geweest. Sommigen willen dat ze direct transformeren in Vlamingen in hart en nieren. dat moeten ze ook zijn, maar ze mogen hun eigen geloof niet achterwege laten. Als dit de cultuur van ons land is, moeten we veranderen. zonder elkaar geloof, zelfs meer, elkaar bestaan niet respecteren geraken we zeker niet verder in deze geglobaliseerde wereld. Het gedrag van mijn "broeders" is zeker niet gepast, maar als je eenmaal de situatie kent van deze mensen kan je ze gelijk geven op sommige vlakken. ps: mijn nick refereert enkel naar m'n roots, ik voel me op en top Gents, EN Vlaams. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#352 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Deze situatie komt heel veel voor in ONZE wereld. De meerderheid onderdrukt de minderheid. In dit geval gaat het tussen de autochtoon en allochtoon in België. Ik kan je verzekeren dat niemand zal vertrekken naar landen waar er respect is. Ik ben Belg, ik heb het recht op gelijke kansen, op vrije mening, en het is zeker dat de allochtoon zijn plaats heeft in de maatschappij. De andersdenkende belg moet plaats maken voor mij, als ik hier geboren ben. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#353 |
Vreemdeling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#354 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Zou 100% terug zijn? Laatst gewijzigd door filosoof : 13 mei 2010 om 17:13. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#355 | |||||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#356 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#357 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Iets zegt me dat dat niet is toegelaten door de profeet of zelfs Allah. Rare jongens die moslims ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#358 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door DenTurk : 13 mei 2010 om 17:24. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#359 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#360 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik ken in Antwerpen goed het Turkse millieu, aardige mensen hoor maar denkt u dat Turken buiten hun eigen groep van moslims, familie, banden aangaan met ongelovigen die bovendien geen Turk zijn? U weet heel goed dat dit doorgaans niet zo is, wij leven naast mekaar, niemand ontvangt de ander met "open armen". Voor mij is dat echter niet een probleem, samenleven kan evengoed bestaan uit het vreedzaam samenleven; naast mekaar! Ik voel me Antwerps en Vlaams, nochtans waren mijn ouders ook geen Belgen, en dat Turken altijd uitgesloten zijn geweest is echt gewoon niet waar. U weet ook wel dat de eerste generatie migranten niet mensen waren die een schitterende toekomst inTurkije achterlieten om hier uitgebuit te worden, het is andersom; die mensen kwamen omdat ze in Turkije zelf niet eens een toekomst hadden. Daarmee kregen ze ook toegang tot betere toekomst voor hun kinderen, goede gezondheidszorg, onderwijs, voldoende bestaansmiddelen, eerst door werk en later door opgebouwde sociale rechten die toegang geven tot een reeks sociale voorzieningen die vandaag nog niet eens in Turkije bestaan; toegankelijk voor iedere burger. Echt; met die onzin moet u bij mij niet zijn! Nee, u kunt niet eisen dat uw geloof gerespecteerd wordt! U kunt zelfs niet stellen dat dit uw voorwarde voor het samenleven is, omdat dit niet de traditie of cultuur is van het land waarin we leven. Het is eerder cultuur en traditie machten in vraag te stellen, dus ook religieuze machten. En die mensen die u meent gelijk te moeten geven vanwege omstandigheden" vergeet het maar, ik denk ze beter te kennen dan u, ondanks uw roots... Het gaat niet over "gepast" maar over een opdringerige, bedreigende, totalitaire islam en zijn volgelingen, waarmee ik voor alle duidelijkheid daarom niet u of vele andere moslims bedoel. Zeker onder Turken vonden velen de balans tussen religieuze en culturele identiteit en verwachtingen van de omgeving, dat komt ook omdat Turkse moskees vak zijn aangesloten op dyanet, met preek uit Ankara..opruiende taal is daar niet te horen! |
|
![]() |
![]() |