Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 14 april 2010, 20:34   #341
viaSanctus
Provinciaal Statenlid

Standaard

ach gewoon verder met jullie handjes in de haren klagen...en klagen en klagen..alsof dat iets gaat helpen.

Wat denkt men te bereiken? Deportatie? Het recht op protest selectief afnemen?

dit is gewoon sommigen hun eeuwige frustratie..waarmee ze hoogstwaarschijnlijk het graf zullen ingaan..jammer van de tijd

en nu lekker eten
viaSanctus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2010, 19:03   #342
Neptunus
Gouverneur

Standaard

Maar verslik niet in je eten, eens je de waarheid te weten komt.......
Neptunus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2010, 21:39   #343
marjan
Burgemeester

Standaard

Het strafste in de hele zaak is wel dat de band waarop de filmopname van de verstoring van de lezing stond gestolen is......door drie studenten (ze waren ook in de zaal aanwezig, maar hielden zich kalm terwijl anderen die ze hadden opgestookt, de boel op stelten zetten) die de opleiding voor islamleerkracht volgen aan de universiteit.
Dus bevevens de sharia leren die lui in de immanopleiding hoe je moet stelen en je medemens bedriegen.....
Arm België; arm Vlaanderen, ten prooi aan moslimproselitisme tegen wil en dank en met Taqiya, bedrog , leugen...
marjan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2010, 20:23   #344
BlueThunder
Banneling

Standaard

Arabische groepering dreigt met aanslagen in België

http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie/...n-Belgie.dhtml

voila, komt ervan...
BlueThunder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2010, 10:23   #345
DenTurk
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Wat een onzinnige vergelijking!
Niets beters gevonden om de moslims die denken zich hier en elders alles te moeten kunnen permitteren uit de wind te zetten?
In hun eigen land van herkomst (of waar ze thuishoren) waren ze opgepakt en in de gevangenis gegooid voor godweethoelang... en had men het daar aan hun verstand gebracht.
Het is hun recht om niet akkoord te zijn met iets, maar daarover moeten ze discussiëren, er zich bij neerleggen als ze eens geen gelijk halen en niet de boel overhoop halen in andersmans land.
Straks weer shownummertjes voor hun boerkaverbod?
Die moslims zijn hier geboren en getogen. Jij begint over andersmans land.
Dit vind ik normaal van sommigen in Vlaanderen.Er is geen sprake van gelijk halen, je moet ANDERMANS geloof respecteren.
En die titel van Barnard is zeker niet respectvol.
Alles begint bij respect, als je geen respect toont, zul je moeilijk zien wat integreren is.

Laatst gewijzigd door DenTurk : 13 mei 2010 om 10:31.
DenTurk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2010, 10:33   #346
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DenTurk Bekijk bericht
Dit vind ik normaal van sommigen in Vlaanderen.Er is geen sprake van gelijk halen, je moet ANDERMANS geloof respecteren.
Alles begint bij respect, als je geen respect toont, zul je moeilijk zien wat integreren is.
Ik moet helemaal niks, ik bepaal zelf wel wie of wat ik al dan niet respecteer.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2010, 14:26   #347
Mahalingam
Minister

Mahalingam's schermafbeelding

Standaard

DenTurk: "En die titel van Barnard is zeker niet respectvol."
En dat had Barnard kunnen weten en toch heeft die het gedaan. Het is dus allemaal zijn schuld dat het zo gelopen is.
Dat weet die dan voor de volgende keer: wel een respectvolle titel bedenken en er is geen probleem. Dat is nog eens iemand 'tot dieper inzicht brengen'.
Mahalingam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2010, 14:45   #348
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Voor een stuk heeft u zeker gelijk! Die moslims zijn hier geboren en getogen, en dus is dit ook hun land! Maar waar ziet u enig respect daarvoor? Ik vind het best dat u repect eist voor uw geloof maar waar is het respect van deze moslims voor hun vaderland? Want dat zijn ze toch, daar zijn we het over eens, Belgen, Vlamingen! Dat is niet wat hun gedrag toont, wel dat er maar één identiteit is, die van moslim en ik wil best geloven dat u als "Turk" daar anders over denkt( gelukkig maar) maar niet ontkennen dat het gedrag van uw broeders helpt om ook nog "respect" te gaan eisen voor wat de basis vormt voor dit gedrag, religie...waarmee ik uiteraard niet u als moslim wil beledigen.
Maar horen wat ik in deze situatie moet respecteren; voor mij is dit de cultuur van het land waarin wij leven!
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2010, 15:06   #349
Steve_M
Perm. Vertegenwoordiger VN

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat klopt.

Citaat:
In het westen bestaat er een rijke traditie waarin machthebbers of religies in vraag gesteld worden. Veelal gebeurt dat net door het tegenovergestelde van respect. Denk maar aan de narren in de middeleeuwen, de traditie van carnaval enz. Wat hier gegarandeerd is, is de vrijheid van godsdienst. Daarom staan hier naast kerken ook moskeeën, synagoges. Daarom mogen vrouwen zich hier ook met hoofddoek in de publieke ruimte begeven, net zoals chassidische joden dat mogen in hun zeer uitgesproken outfits.

Wat hier eveneens gegarandeerd is (maar volgens mij nog in onvoldoende mate) is het recht op vrije meningsuiting. Dat houdt onder meer in dat BB (die ik een onwaarschijnlijk flapdrol vind) het recht heeft te beledigen. Het houdt ook in dat wie daar niet mee overweg kan, het recht heeft 'terug te beledigen'. Een mooi voorbeeld daarvan is de AEL die in Nederland werd vrijgesproken na het plaatsen van antisemitische cartoons. Fysiek iemand beletten te spreken of achteraf iemand fysiek belagen is een aanfluiting van dat grondwettelijk recht.

Wat hier niet gegarandeerd is, is het recht op respect. Ik hoef niets of niemand te respecteren, behalve de wetten van dit land. Meer nog, het is mijn grondwettelijk recht te lachen met de gebruiken en gewoonten van anderen of ze ronduit onnozel te vinden. Maar er is hoop: er bestaan tal van landen waar respect in de grondwet is verankerd. Vooral islamitische landen zijn daar erg sterk in, maar ook in Azië kunnen ze er wat van. Wie zich hier dus om de haverklap beledigd voelt en zich bedreigd voelt door de vrijheid van meningsuiting, kan dus rustig daarheen trekken.
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2010, 15:17   #350
Diego Raga

Diego Raga's schermafbeelding

Standaard

2
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2010, 16:51   #351
DenTurk
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Voor een stuk heeft u zeker gelijk! Die moslims zijn hier geboren en getogen, en dus is dit ook hun land! Maar waar ziet u enig respect daarvoor? Ik vind het best dat u repect eist voor uw geloof maar waar is het respect van deze moslims voor hun vaderland? Want dat zijn ze toch, daar zijn we het over eens, Belgen, Vlamingen! Dat is niet wat hun gedrag toont, wel dat er maar één identiteit is, die van moslim en ik wil best geloven dat u als "Turk" daar anders over denkt( gelukkig maar) maar niet ontkennen dat het gedrag van uw broeders helpt om ook nog "respect" te gaan eisen voor wat de basis vormt voor dit gedrag, religie...waarmee ik uiteraard niet u als moslim wil beledigen.
Maar horen wat ik in deze situatie moet respecteren; voor mij is dit de cultuur van het land waarin wij leven!
Het is een feit dat de allochtonen NIET met open armen worden ontvangen.
Zij zijn sensitief geworden door de jaren heen, want ze zijn altijd uitgesloten geweest. Sommigen willen dat ze direct transformeren in Vlamingen in hart en nieren. dat moeten ze ook zijn, maar ze mogen hun eigen geloof niet achterwege laten.
Als dit de cultuur van ons land is, moeten we veranderen. zonder elkaar geloof, zelfs meer, elkaar bestaan niet respecteren geraken we zeker niet verder in deze geglobaliseerde wereld.
Het gedrag van mijn "broeders" is zeker niet gepast, maar als je eenmaal de situatie kent van deze mensen kan je ze gelijk geven op sommige vlakken.
ps: mijn nick refereert enkel naar m'n roots, ik voel me op en top Gents, EN Vlaams.
Oud 13 mei 2010, 16:59   #352
DenTurk
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Dat klopt.

In het westen bestaat er een rijke traditie waarin machthebbers of religies in vraag gesteld worden. Veelal gebeurt dat net door het tegenovergestelde van respect. Denk maar aan de narren in de middeleeuwen, de traditie van carnaval enz. Wat hier gegarandeerd is, is de vrijheid van godsdienst. Daarom staan hier naast kerken ook moskeeën, synagoges. Daarom mogen vrouwen zich hier ook met hoofddoek in de publieke ruimte begeven, net zoals chassidische joden dat mogen in hun zeer uitgesproken outfits.

Wat hier eveneens gegarandeerd is (maar volgens mij nog in onvoldoende mate) is het recht op vrije meningsuiting. Dat houdt onder meer in dat BB (die ik een onwaarschijnlijk flapdrol vind) het recht heeft te beledigen. Het houdt ook in dat wie daar niet mee overweg kan, het recht heeft 'terug te beledigen'. Een mooi voorbeeld daarvan is de AEL die in Nederland werd vrijgesproken na het plaatsen van antisemitische cartoons. Fysiek iemand beletten te spreken of achteraf iemand fysiek belagen is een aanfluiting van dat grondwettelijk recht.

Wat hier niet gegarandeerd is, is het recht op respect. Ik hoef niets of niemand te respecteren, behalve de wetten van dit land. Meer nog, het is mijn grondwettelijk recht te lachen met de gebruiken en gewoonten van anderen of ze ronduit onnozel te vinden. Maar er is hoop: er bestaan tal van landen waar respect in de grondwet is verankerd. Vooral islamitische landen zijn daar erg sterk in, maar ook in Azië kunnen ze er wat van. Wie zich hier dus om de haverklap beledigd voelt en zich bedreigd voelt door de vrijheid van meningsuiting, kan dus rustig daarheen trekken.
Je hertaalt gewoon de uiting: " Vertrek naar u land, gij moslim!"
Deze situatie komt heel veel voor in ONZE wereld. De meerderheid onderdrukt de minderheid. In dit geval gaat het tussen de autochtoon en allochtoon in België.
Ik kan je verzekeren dat niemand zal vertrekken naar landen waar er respect is. Ik ben Belg, ik heb het recht op gelijke kansen, op vrije mening, en het is zeker dat de allochtoon zijn plaats heeft in de maatschappij. De andersdenkende belg moet plaats maken voor mij, als ik hier geboren ben.
Oud 13 mei 2010, 17:02   #353
DenTurk
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Ik moet helemaal niks, ik bepaal zelf wel wie of wat ik al dan niet respecteer.
Als je geen respect hebt, zal je schrik moeten hebben in Antwerpen of Gent. Ze zijn overal die moslims, ze hebben de handel in handen voor een belangrijk deel.
Oud 13 mei 2010, 17:08   #354
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als je geen respect hebt, zal je schrik moeten hebben in Antwerpen of Gent. Ze zijn overal die moslims, ze hebben de handel in handen voor een belangrijk deel.
Citaat:
Ze zijn overal die moslims, ze...
schreef "Den Turk"

Zou 100% terug zijn?

Laatst gewijzigd door filosoof : 13 mei 2010 om 17:13.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2010, 17:12   #355
Steve_M

Standaard

Citaat:
Je hertaalt gewoon de uiting: " Vertrek naar u land, gij moslim!"
Doe ik geenszins. Ik hertaal de uiting: "je godsdienst geniet geen bijzondere bescherming onder de in België geldende wetten".

Citaat:
Deze situatie komt heel veel voor in ONZE wereld. De meerderheid onderdrukt de minderheid. In dit geval gaat het tussen de autochtoon en allochtoon in België.
De rechten van die minderheid worden hier beter beschermd dan in het grootste deel van de wereld. Ik zie in deze context helemaal geen onderdrukking. Er wordt hier trouwens ook gelachen met katholieken, ook toen die een meerderheid van de bevolking uitmaakten, met getuigen van Jehova, met blondjes ... Vrijheid van meningsuiting en zo. Ik voel met mijn ellebogen aan dat dit een bijzonder stroef gesprek zal worden.

Citaat:
Ik kan je verzekeren dat niemand zal vertrekken naar landen waar er respect is.
Deze zin moest ik twee keer lezen voor ik hem begreep. Maar dan zag ik waar de verwarring ontstaan is: je verwart het vage begrip "respect" met het veel duidelijkere begrip "gebrek aan vrijheid van meningsuiting". Nogmaals, respect voor je religie garandeert niemand je hier en maar goed ook.

Citaat:
Ik ben Belg, ik heb het recht op gelijke kansen, op vrije mening, en het is zeker dat de allochtoon zijn plaats heeft in de maatschappij.
Dat heb ik nooit ontkend. Alleen hebben al die andere Belgen eveneens rechten, die verankerd zijn in de wet. Daarin staat heel duidelijk dat je recht hebt op vrijheid van godsdienst en op vrijheid van meningsuiting. Die vrijheid van godsdienst houdt echter geenszins in dat anderen respect moeten hebben voor je godsdienst. En al helemaal niet wanneer je met dat respect bedoelt dat een ander basisrecht beknot moet worden.

Citaat:
De andersdenkende belg moet plaats maken voor mij, als ik hier geboren ben.
Je hebt toch een plaats. Je geniet alleen geen bijkomende rechten. Zo moeilijk is dat toch allemaal niet.
Oud 13 mei 2010, 17:13   #356
Steve_M

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
schreef "Den Turk"
Ik moet toegeven dat dezelfde gedachte door mijn hoofd flitste toen ik zoëven op de 'verzenden-knop' drukte. Ik hoop dat je gelijk hebt.
Oud 13 mei 2010, 17:21   #357
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
De handel in drugs bedoel je?
Iets zegt me dat dat niet is toegelaten door de profeet of zelfs Allah.

Rare jongens die moslims
Cdude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2010, 17:23   #358
DenTurk
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Doe ik geenszins. Ik hertaal de uiting: "je godsdienst geniet geen bijzondere bescherming onder de in België geldende wetten".

De rechten van die minderheid worden hier beter beschermd dan in het grootste deel van de wereld. Ik zie in deze context helemaal geen onderdrukking. Er wordt hier trouwens ook gelachen met katholieken, ook toen die een meerderheid van de bevolking uitmaakten, met getuigen van Jehova, met blondjes ... Vrijheid van meningsuiting en zo. Ik voel met mijn ellebogen aan dat dit een bijzonder stroef gesprek zal worden.

Deze zin moest ik twee keer lezen voor ik hem begreep. Maar dan zag ik waar de verwarring ontstaan is: je verwart het vage begrip "respect" met het veel duidelijkere begrip "gebrek aan vrijheid van meningsuiting".
Nogmaals, respect voor je religie garandeert niemand je hier en maar goed ook.
Spijtig genoeg, dan protesteert de minderheid zoals AEL etc.

Dat heb ik nooit ontkend. Alleen hebben al die andere Belgen eveneens rechten, die verankerd zijn in de wet. Daarin staat heel duidelijk dat je recht hebt op vrijheid van godsdienst en op vrijheid van meningsuiting. Die vrijheid van godsdienst houdt echter geenszins in dat anderen respect moeten hebben voor je godsdienst. En al helemaal niet wanneer je met dat respect bedoelt dat een ander basisrecht beknot moet worden.

Je hebt toch een plaats. Je geniet alleen geen bijkomende rechten. Zo moeilijk is dat toch allemaal niet.
Dus: de rechten-kwestie ten zijde, versta ik hieruit dat er een groepsdruk is. Wat je vast en zeker ook zal ontkennen.

Laatst gewijzigd door DenTurk : 13 mei 2010 om 17:24.
Oud 13 mei 2010, 17:26   #359
Steve_M

Standaard

Citaat:
Dus: de rechten-kwestie ten zijde, versta ik hieruit dat er een groepsdruk is. Wat je vast en zeker ook zal ontkennen.
Does not compute.

Je moet trouwens die "rechten-kwestie" niet ter zijde schuiven, want die is fundamenteel in deze discussie.
Oud 13 mei 2010, 17:42   #360
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het is een feit dat de allochtonen NIET met open armen worden ontvangen.
Zij zijn sensitief geworden door de jaren heen, want ze zijn altijd uitgesloten geweest. Sommigen willen dat ze direct transformeren in Vlamingen in hart en nieren. dat moeten ze ook zijn, maar ze mogen hun eigen geloof niet achterwege laten.
Als dit de cultuur van ons land is, moeten we veranderen. zonder elkaar geloof, zelfs meer, elkaar bestaan niet respecteren geraken we zeker niet verder in deze geglobaliseerde wereld.
Het gedrag van mijn "broeders" is zeker niet gepast, maar als je eenmaal de situatie kent van deze mensen kan je ze gelijk geven op sommige vlakken.
ps: mijn nick refereert enkel naar m'n roots, ik voel me op en top Gents, EN Vlaams.
Sorry; maar nu vertel je regelrechte onzin!
Ik ken in Antwerpen goed het Turkse millieu, aardige mensen hoor maar denkt u dat Turken buiten hun eigen groep van moslims, familie, banden aangaan met ongelovigen die bovendien geen Turk zijn? U weet heel goed dat dit doorgaans niet zo is, wij leven naast mekaar, niemand ontvangt de ander met "open armen".

Voor mij is dat echter niet een probleem, samenleven kan evengoed bestaan uit het vreedzaam samenleven; naast mekaar!
Ik voel me Antwerps en Vlaams, nochtans waren mijn ouders ook geen Belgen, en dat Turken altijd uitgesloten zijn geweest is echt gewoon niet waar.
U weet ook wel dat de eerste generatie migranten niet mensen waren die een schitterende toekomst inTurkije achterlieten om hier uitgebuit te worden, het is andersom; die mensen kwamen omdat ze in Turkije zelf niet eens een toekomst hadden.
Daarmee kregen ze ook toegang tot betere toekomst voor hun kinderen, goede gezondheidszorg, onderwijs, voldoende bestaansmiddelen, eerst door werk en later door opgebouwde sociale rechten die toegang geven tot een reeks sociale voorzieningen die vandaag nog niet eens in Turkije bestaan; toegankelijk voor iedere burger.
Echt; met die onzin moet u bij mij niet zijn!

Nee, u kunt niet eisen dat uw geloof gerespecteerd wordt! U kunt zelfs niet stellen dat dit uw voorwarde voor het samenleven is, omdat dit niet de traditie of cultuur is van het land waarin we leven. Het is eerder cultuur en traditie machten in vraag te stellen, dus ook religieuze machten.

En die mensen die u meent gelijk te moeten geven vanwege omstandigheden" vergeet het maar, ik denk ze beter te kennen dan u, ondanks uw roots...
Het gaat niet over "gepast" maar over een opdringerige, bedreigende, totalitaire islam en zijn volgelingen, waarmee ik voor alle duidelijkheid daarom niet u of vele andere moslims bedoel.
Zeker onder Turken vonden velen de balans tussen religieuze en culturele identiteit en verwachtingen van de omgeving, dat komt ook omdat Turkse moskees vak zijn aangesloten op dyanet, met preek uit Ankara..opruiende taal is daar niet te horen!
alice is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:08.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be