![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#341 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#342 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#343 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Wie wil dat?
|
|
|
#344 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#345 | |
|
|
Citaat:
Ik weet ook prima wat ik lees, en ik zie niemand die de Verhollandsing van Vlaanderen wil. Verfransing wordt echter door nogal wat mensen gepropageerd, of onvermijdelijk gevonden.
|
|
|
|
#346 |
|
Vreemdeling
|
|
|
|
|
|
|
#347 |
|
Vreemdeling
|
Net als Limburgers, dat zijn echt geen Vlamingen hoor.
|
|
|
|
|
|
#348 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Leve het unitaire, tweetalige België.
Jullie zijn toch zòòòò doorzichtig en voorspelbaar... Laatst gewijzigd door Zwartengeel : 15 mei 2010 om 14:19. |
|
|
|
|
|
#349 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#350 | |
|
|
Citaat:
Helaas ken ik er ook veel die geen job vinden wegens geen goede kennis van het FR. Sommige jongeren denken: ik heb een technische richting gedaan, dus FR is niet belangrijk - dat is voor studenten talen; maar eenmaal ze werk zoeken... |
|
|
|
|
|
|
#351 |
|
Minister-President
|
-facepalm- Wat een logica hanteer jij kerel? Bekijk de werkloosheidcijfers eens om te beginnen...Zijn er die geen deftig Frans kennen, Ja. Maar vergelijk de gemiddelde kennis van het Frans bij een vlaming eens bij de gemiddelde Nederlandse kennis van een Waal?
|
|
|
|
|
|
#352 | |
|
|
Citaat:
|
|
|
|
#353 | |
|
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#354 |
|
|
zelfs al is het waar, dan nog is het een rookgordijn.
|
|
|
#355 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#356 | |
|
|
Citaat:
Hoe noemt men dat weer: 'twee maten en gewichten' De bevolking die niet inziet hoe ze door haar leiders bedrogen worden. Omdat ik Nederlands als standaardtaal geleerd heb zou ik problemen hebben om mij nog om te scholen tot het spreken van Frans als de standaardtaal. Maar in wezen maakt dat voor mij geen verschil welke standaardtaal ik gebruik. Geen enkel is mijn moedertaal. |
|
|
|
|
|
|
#357 | |
|
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#358 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ten eerste zijn er blijkbaar meer en meer FR-Belges die het NL perfect kunnen volgen (dat werd ten andere hoog tijd, maar ook een beetje too little, too late), en ten tweede leert zowat iederéén die dat kan en mag Engels als eerste vreemde taal. Het zou een goede zaak zijn mocht in Vlaanderen reeds vanaf het volgende schooljaar het Frans als verplichte eerste vreemde taal worden afgevoerd.
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! |
|
|
|
|
|
|
#359 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#360 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
We gaan Nederland vervlaamsen, Henri1. Doet u mee?
Kroketten in/uit de muur zullen worden verboden (en neen, er komt géén gedoogbeleid), kleine huisjes met kleine voortuintjes en kleine garagetjes met daarin kleine autootjes ook, en karnemelk zal alleen nog op zon- en feestdagen mogen worden verkocht (in kleine hoeveelheden voor eigen gebruik, laat dat duidelijk zijn). Om u over de streep te trekken zijn we - nu we toch bezig zijn - eveneens bereid de kleur en het woord 'oranje' taboe te verklaren. Als u wilt, mag u zélf de fatwa uitspreken. PS: faciliteiten voor Franstaligen komen er niet. We moeten ook niet overdrijven, hé.
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! |
|
|
|