![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
Bekijk resultaten enquête: Patka verbieden op school ? | |||
ja |
![]() ![]() ![]() |
24 | 60,00% |
nee |
![]() ![]() ![]() |
16 | 40,00% |
Aantal stemmers: 40. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#341 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#342 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Het is niet omdat jij de ene vorm van dwangmatige conditionering boven de andere verkiest, dat er een fundamenteel verschil zou zijn.
![]() |
#343 | |
Burger
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#344 | ||||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Had je weet van de manifestatie in Frankrijk; waar men de scholieren "deftiger en zediger" kledij wilde opleggen? Ik begrijp niet dat je manifesteren als negatief ervaart; |
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#345 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#346 |
Minister
|
![]() Is het in de voorbije 100 topics nog niet genoeg over gezeverd?!!
Op, in en rond openbare gebouwen en diensten geen tekens van religie, niet via klederdracht of andere uitingsvormen ongeacht van waar afkomstig.
"Een vooroordeel is moeilijker te splitsen dan een atoom." "Voorstellingsvermogen is belangrijker dan kennis." "Je kunt een probleem niet oplossen met de denkwijze die het heeft veroorzaakt." "If you can"t explain it simply, you don't understand it enough" - Albert Einstein |
![]() |
![]() |
![]() |
#347 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Daarom happen ze toe op de door kranten gepresenteerde anti-islampropaganda. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#348 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
De nieuwe inquisitie is gearriveerd!
![]() |
![]() |
#349 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door grimbergen : 11 september 2010 om 12:26. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#350 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Mijn meningen zijn mijn meningen ene niet uit een krant gehaald of uit propaganda of behorende bij een of andere sekte, religie of wat dan ook. Heb het al eerder hier vermeld; men gaat schelden, stigmatiseren en verketteren zodra men zich aangevallen voelt, in de hoek gedrukt of zelfs ontmaskerd/overmeesterd en men verliest zich zo snel in de fouten die men anderen aansmeert. het gekende spreekwoord leeft vandaag de dag meer dan ooit (pot en ketel). We zitten dan ook hier goed op dit forum voor dit.
"Een vooroordeel is moeilijker te splitsen dan een atoom." "Voorstellingsvermogen is belangrijker dan kennis." "Je kunt een probleem niet oplossen met de denkwijze die het heeft veroorzaakt." "If you can"t explain it simply, you don't understand it enough" - Albert Einstein |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#351 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hopelijk krijgt u met de jaren ook verstand. Oh ja, denk vooral niet dat u eeuwig blijft redeneren als een "jongere", u zult nog ooit versteld staan van uzelf. En als u echt zegt : "ik wil niet oud worden, ik wil dat niet, mij gebeurt dat niet", dan geef ik u het gezegde van mijn moeder cadeau : "wilt ge niet oud worden? Hang u dan jong op!" ![]()
![]() |
![]() |
#352 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#353 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja, "zowat" is een lapwoord dat men gebruikt als men denkt : 'ik hoop dat ze verdwenen zijn, maar 'k weet het niet zeker, ik zal er "zowat" voorzetten dan heb ik altijd gelijk'.
![]()
![]() |
#354 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik weet zeer goed dat ze nog niet allemaal verdwenen zijn, maar toch bijna allemaal. Ik probeer bij het schrijven mijn taal te verzorgen; ik hoop dat je bij het lezen ook zorgvuldig kan proberen te zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#355 |
Minister-President
|
![]() ja, komop. zo meteen gaan jullie nog strings verbieden omdat dat een geloofsuiting is van meisjes die in erotische lingerie geloven. of rasta haar, want dat symboliseert het winti geloof.
die hoofddoek vind ik op zich niet zo een probleem, want die meiden zijn best modern en kennen alle seksstandjes uit de koran. Wat zeg je van een meid met hoofddoek met een sexy minirok en een rooie string daaronder. Ja dit zou pas een super islam worden zo. doekjespoesjes zijn constant nat geloof ik. dewanand |
![]() |
![]() |
![]() |
#356 |
Burger
|
![]() [quote=artisjok;4976288]
Blij te lezen dat je erkent dat het dragen van de hoofddoek nergens verplicht wordt gesteld in de Koran... kunnen we dan eigenlijk nog spreken van een religieus symbool? En inderdaad, of het fantisme is; is afhankelijk van volgeling tot volgeling. Wanneer een volgeling evenwel onwillig is zich aan te passen aan de maatschappelijke normen en waarden die hem/haar worden opgelegd omdat deze in conflict komen met een heilig boek, krijg ik alvast de indruk dat deze volgeling nogal fanatiek moet zijn, u niet? Wanneer de onwil om zich te confirmeren aan een bepaalde regel reeds wordt geuit bij een simpel kledingvoorschrift, wordt mijn vermoeden dat we met een fanatieke volgeling te maken hebben, gevoed. Het dragen van de kopvod in de Islam is het symbool van de inferieure positie van de vrouw volgens de inzichten van de achterlijke islamitische cultuur. Diezelfde "cultuur" die stelt dat god de man boven de vrouw heeft bevoorrecht (Soera 4, 34); dat de vrouw mag uitsluitend met haar man seksuele betrekkingen hebben, de man met meerdere vrouwen (Soera 23, 1-6). Binnen die cultuur waar de man kan zijn vrouw verstoten (het omgekeerde is vanzelfsprekend niet mogelijk) (soera 65, 1). Het is symbool van een maatschappij die regels voorschrijft waar de vrouw slechts de halve erfenis ontvangt van de man (Soera 4, 176); waar een getuigenis van een vrouw slechts half zoveel waarde heeft als dit van een man (Soera 2, 282) en waar de vrouw moet gehoorzamen aan haar man (Soera 4, 34); op risico anders een pak slaag te krijgen (Soera 4, 34). Op zich is manifesteren niet negatief, Arti... alleen de beweegredenen waarvoor je manifesteert mogelijks wel. Als die beweegredenen zijn dat het "zo moet" van God, wijst dit op een fanatieke houding waartegenover een seculiere maatschappij niet onverschillig en permissief kan staan. Bovendien is deze beweegreden onjuist, want de Koran legt dat niet op. Dus, kunnen we dan spreken van een religieus opgelegde verplichting of kortweg van dwang? Dan is elkeen die fulmineert tegen het hoofddoekenverbod in het onderwijs, hieraan medeplichtig. Laatst gewijzigd door Ephialtes : 13 september 2010 om 10:08. |
![]() |
![]() |
![]() |
#357 |
Partijlid
|
![]() Scholen zouden dit zelf moeten kunnen beslissen.
“It’s not that we can’t prove the consistency of Arithmetic; it is that Arithmetic can’t prove the consistency of Arithmetic! We certainly can prove the consistency of Arithmetic; but our proof cannot be formalized in Arithmetic itself” |
![]() |
![]() |
![]() |
#358 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#359 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#360 |
Banneling
|
![]() Gelukkig is het zo al in de meeste scholen, administraties, rechtbanken, ziekenhuizen, privésector. De onverdraagzamen en religieuse kwezeltrezen zullen er zich bij moeten neerleggen.
|
![]() |
![]() |