![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. |
Bekijk resultaten enquête: Zonder Brussel? | |||
Ja |
![]() ![]() ![]() |
37 | 45,12% |
Nee |
![]() ![]() ![]() |
45 | 54,88% |
Aantal stemmers: 82. Je mag niet stemmen in deze enquête |
|
Discussietools |
![]() |
#341 |
Minister
|
![]() Hoe stom kan men zijn? Met Brussel erbij zit ge weer met het zelfde probleem:verfransing!!! Verbeeldt u niet dat ge dat kunt tegenhouden. Die franstaligen zitten met zo'n houding dat ze hun cultuur MOETEN opdringen,eigenlijk wreed nationalistisch/racistisch. Beter is daar vanaf te zijn en een Vlaanderen dat alleen Nederlandstalig is, anders verschuift ge EEN probleem maar alleen voor later.
#342 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen. |
|
![]() |
![]() |
#343 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Was ik tegelijkertijd ook maar massaal ![]()
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
#344 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dan hebben we een stadje met vooral om geld bedelend soort en geen inkomsten meer... of zou je denken dat Wallonië enige behoefte voelt om Brussel te financieren. Dat stukje grond is gewoon verloren voor iedereen. Zet Mannenken Pis nog op Ebay en je kan er nog iets voor krijgen. Laat nog staan dat de Vlaamse overheid er zal blijven. bye bye honderduizend pendelaars. De rest volgt nog. En niet naar het behoorlijk dure Waals-Brabant, lijkt me. Brussel kan me aan mijn reet roesten. Een goeie dag nog.
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Laatst gewijzigd door Jazeker : 21 september 2010 om 22:24. |
||
![]() |
![]() |
#345 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#346 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#347 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als ik merk dat ze iets écht niet snappen en daarom naar het Frans overschakel, klinkt er luid protest vanwege diegenen die AB-SO-LUUT het Nederlands onder de knie willen krijgen (en dat is in dit klasje een grote meerderheid). OK, ik geef toe, het gaat slechts om een segment van de (jonge, én allochtone) bevolking van Brussel, maar wat me in dezen hoopgevend lijkt, is dat het gaat om de toekomstige 'elite' van deze stad, de 'voortrekkers', de 'avant-garde'. De Vlamingen doen er veel beter aan voet bij stuk te houden, en in te spelen op het respect dat nogal wat allochtonen voor 'winnaars' kunnen opbrengen. Brussel nú laten vallen is i.m.o. een blunder, een flater, een fout, een kemel, een misstap, een stommiteit, ... van formaat. Vergeet niet dat 1. de generatie van Maingain, Moureaux, Picqué en C° hoe dan ook (véél) dichter bij het graf dan bij de wieg staat en 2. de 'allochtonen' alhier in steeds grotere aantallen beseffen dat een goede kennis van het Nederlands een noodzakelijke voorwaarde is om te ontsnappen aan de ellende waartoe ze veroordeeld lijken. Zoals ik al verschillende keren heb gemeld: het volstaat dat een goede 50.000 ondernemende 'leeuwen' de Vlaamse verkavelingen laten voor wat ze zijn, en zich (met hun gezinnen) hier - bij voorkeur in het Centrum - komen vestigen, en stemmen. Op die manier kan een Vlaamse 'olievlek' tot stand komen, en die zal zich onstuitbaar over de rest van het Hoofdstedelijk Gewest verspreiden. 50.000 durvers, 'helden', koppigaards, lefgozers, 'pioniers', ... die de stad 'van binnen uit' weer leefbaar willen maken, veel meer dan dat is niet nodig. Om het met de woorden van mevrouw ik-weet-niet-meer-wie-en-dat-kan-me-niet-schelen te zeggen: de Vlaamse 'schimmel' moet de boel hier 'overwoekeren', al was het maar om diezelfde mevrouw groen van nijd te doen uitslaan. Het is hier nog altijd JOUW hoofdstad, hé. Kom die toch opeisen, verdomme!
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() Laatst gewijzigd door djimi : 21 september 2010 om 22:46. |
|
![]() |
![]() |
#348 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#349 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Dat zou inderdaad de Vlaamse houding tov Brussel moeten zijn. We staan het sterkst als we deze positie innemen.
Maar helaas, en deze poll bewijst het eens te meer, verzwakken we onze onderhandelingspositie door op voorhand van de daken te schreeuwen dat Brussel "van ons is" en onze hoofdstad moet blijven/worden.... Om moedeloos van te worden. Vlaanderen is blijkbaar nog niet rijp om afstand te doen van België... Triestig! Laatst gewijzigd door Zeno! : 21 september 2010 om 22:56. |
![]() |
![]() |
#350 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#351 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja, ik woon hier dan ook al twintig jaar.
En ik werk hard, Garry, keihard, om Brussel opgekuist te krijgen. Ik vind steeds meer bondgenoten, in de eerste plaats bij allochtonen, jonge en minder jonge. Wat mij vooral héél veel plezier doet, is het feit dat de grootste saboteurs van mijn 'project' (Brussel Vlaams, en Polyglot) zogezegde flaminganten zijn. ![]()
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() Laatst gewijzigd door djimi : 21 september 2010 om 22:59. |
![]() |
![]() |
#352 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Dit zou je nog meer moeten sterken in je overtuiging, dus laat het je zeker maar iets schelen wie het over splijtzammen/schimmels had! Laatst gewijzigd door Kawadude : 21 september 2010 om 23:15. |
|
![]() |
![]() |
#353 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Garry : 21 september 2010 om 23:08. |
|
![]() |
![]() |
#354 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb gewoon geen zin meer om haar naam te noemen. Als ik dat wel doe, krijg ik een vieze smaak in de mond die zelfs met een 12 jaar oude jenever niet weg te spoelen valt ![]()
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
#355 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Die willen tenminste nog afzien om hun doel te bereiken. La Flandre bilingue, hm, dat lijkt me wel wat. ![]()
|
![]() |
![]() |
#356 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En als Brussel verloren gaat, dan ga jij terug naar W-VL waar je ook heel wat werk zal hebben aan al die francofone (Franse) jongeren die wel willen komen werken in Vlaanderen en Nederlands (zo goed als het kan) willen leren.
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Laatst gewijzigd door Jazeker : 22 september 2010 om 00:00. |
||
![]() |
![]() |
#357 |
|
![]() Wat meer eten en wat minder bewegen?
![]()
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen. |
![]() |
![]() |
#358 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat ik dan wél ga doen, weet ik nog niet, omdat ik daar liever niet aan denk. Ik zag vandaag hoe de RTBf, met de welwillende medewerking van Meneer Picqué, alwéér met een smear campaign meent te moeten beginnen, en mijn woede daaromtrent geeft mij extra energie: de Belzionisten moeten een lesje krijgen dat hen nog héél lang zal heugen. Ze hebben dat écht dringend nodig. Voor hun eigen bestwil. Zodat ze, alvorens de eeuwige jachtvelden te kunnen opzoeken, weer mens kunnen worden, en hun hersenen gebruiken waar die eigenlijk voor dienen. En al die anti-Vlaamse Vlamingen die Brussel aan de Belzionisten cadeau willen doen, verdienen óók een lesje. Daarvoor kunnen ze altijd bij mij terecht. Les geven is namelijk niet alleen mijn beroep, het is ook een hobby ![]() Vriendelijke & vrijpostige groeten, djimi
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() Laatst gewijzigd door djimi : 22 september 2010 om 01:11. |
|
![]() |
![]() |
#359 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Als vrijgezel of koppel is Brussel goed te doen. Ik heb er dan ook mooie jaren beleefd. Probleem is namelijk: 4 kinderen, grote appartementen zijn qua huurprijs onbetaalbaar, laat staan er één kopen... |
|
![]() |
![]() |
#360 | |
|
![]() Citaat:
Vlaanderen en ik zijn helemaal niet bereid om Brussel op te geven, dus niet in berzrkerwoede ontsteken, de franstaligen hebben er voorlopig misschien de taalstrijd gewonnen, maar dat is géén blijvende zaak. Natuurlijk zal Frans, net als zoveel andere talen, deel blijven uitmaken van de rijkdom van Brussel, maar eens in Vlaamse handen zal ook het Nederlands daar floreren. Ik heb het volste vertrouwen dat we Brussel kunnen behouden en helemaal terugwinnen. Het gekakel van burgemeesterke Maingain is gewoon racisme en expantiedrang, en toont eigenlijk hoe dom die man eigenlijk wel is. Zijn gekakel is nat als dat van franstalig België dat "dreigt" naar Frankrijk te stappen, maar ze beseffen goed dat de knieval die ze moeten maken daar nog groter is dan die ze hier moeten maken. De politici krijgen een derderangsrolletje en alle privileges verdwijnen. Zie je dat al gebeuren? Wel, net zo kakelt Maingain: "De Vlamingen zullen zwaar verlies lijden" Sta me toe hier even hartelijk om te lachen. Hij gebruikt omgekeerde psychologie, want de verliezers zitten natuurlijk aan de andere kant, en stappen van een zekere welstand over in armoede. Of dachten ze van Wallonië meer te kunnen loskrijgen misschien? En hij houdt dan ook maar één keer rekening met internationale rechtsregels wanneer hij zegt dat zonder corridor Brussel voor hen verloren is. Daar heeft hij 99% gelijk in. (die klootzak krijgt van mij nooit 100% gelijk ![]() EDIT: hoe ongelooflijk dom hij wel is, als iemand die internationaal recht toch een beetje zou moeten kennen: zijn publieke uitspraken over expansie zullen in het internationaal recht tégen hem en de zijnen gebruikt worden, want illegaal ![]()
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen. Laatst gewijzigd door EddyBal : 22 september 2010 om 09:36. |
|
![]() |