Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 19 oktober 2010, 17:50   #341
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
het punt is (natuurlijk) niet duidelijk voor jou:
In Vlaanderen werken wij verder met breeddenkende mannen die een VISIE hebben !!!

(Sorry voor de dames: tiepes als Marianne Thyssen-Krupp kunnen we missen als de pest)

Je bent de verkeerde aan het overtuigen.
Oud 19 oktober 2010, 18:24   #342
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door backfire Bekijk bericht
Sorry, maar hij heeft letterlijk gezegd: voor minder doe ik het niet.
Da's wat anders dan te nemen of te laten.
Vanaf vandaag is Bart opnieuw voorzitter van de N-VA en afgevaardigd om te onderhandelen over zijn partij-programma: een confederaal model, 100% splitsing van personen- èn vennootschapsbelasting, afschaffing van het Brussels Gewest, ... Voor minder mag hij niet gaan.
fonne is offline  
Oud 19 oktober 2010, 22:22   #343
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
Vanaf vandaag is Bart opnieuw voorzitter van de N-VA en afgevaardigd om te onderhandelen over zijn partij-programma: een confederaal model, 100% splitsing van personen- èn vennootschapsbelasting, afschaffing van het Brussels Gewest, ... Voor minder mag hij niet gaan.

Vwala: dat is klare taal !
System en Azert: neem daar een voorbeeld aan i.p.v voortdurend te janken als kleine kinderen.

Boduo is offline  
Oud 21 oktober 2010, 08:43   #344
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door backfire Bekijk bericht
Sorry, maar hij heeft letterlijk gezegd: voor minder doe ik het niet.
Da's wat anders dan te nemen of te laten.

Hopelijk blijft hij bij dat standpunt.
magnette maakte al een bocht van 179°.
Boduo is offline  
Oud 21 oktober 2010, 18:28   #345
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Merkwaardige kronkels, alweer. Volgens u schreef BdW een degelijke nota om onderhandelingen verder te zetten, maar enkele berichten eerder stelde u evenwel nog:

Dus plotseling krijgt BdW 0/10 voor wat hij deed, o.m. het opstellen van de nota.
Dirupo ook 0/10 Inderdaad: hij WIL geen fiscale autonomie, dat is duidelijk.
Vandelanotte zal hem niet overhalen.
Dus: nieuwe verkiezingen.Zéker weten.
Boduo is offline  
Oud 25 oktober 2010, 13:33   #346
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
+ Financiële responsabilisering, hervorming justitie, strenger asiel- en migratiebeleid.

Soep MET balletjes ! ! !

Eigenlijk: acta fabula est...

Laatst gewijzigd door Boduo : 25 oktober 2010 om 13:34.
Boduo is offline  
Oud 25 oktober 2010, 13:41   #347
Geert C
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Het één sluit het ander uit, ik hoop dat je op z'n minst d�*t beseft. Onderhandelen betekent tot een compromis willen komen, tot een compromis komen betekent per definitie dat je niet je hele programma integraal door de strot van de andere partijen kan duwen. Het is je misschien ontgaan maar N-VA heeft geen absolute meerderheid, dus voor de eisen die je hier opsomt is er zelfs aan Vlaamse kant geen meerderheid (laat staan dat de Franstaligen het zouden aanvaarden).

Persoonlijk denk ik nog altijd dat BDW nog altijd liever een deel van zijn programma realiseert dan helemaal niets (zoals het VB), al lijkt N-VA de laatste dagen voluit de kaart van nieuwe verkiezingen te trekken in de hoop dat die nog kunnen plaatsvinden voor de kiezer BDW de rug toekeert zoals hij eerder met Leterme deed...

Laatst gewijzigd door Geert C : 25 oktober 2010 om 13:44.
Geert C is offline  
Oud 25 oktober 2010, 13:43   #348
EddyBal

EddyBal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert C Bekijk bericht
Het één sluit het ander uit, ik hoop dat je op z'n minst d�*t beseft. Onderhandelen betekent tot een compromis willen komen, tot een compromis komen betekent per definitie dat je niet je hele programma integraal door de strot van de andere partijen kan duwen. Het is je misschien ontgaan maar N-VA heeft geen absolute meerderheid, dus voor de eisen die je hier opsomt is er zelfs aan Vlaamse kant geen meerderheid (laat staan dat de Franstaligen het zouden aanvaarden).

Persoonlijk denk ik nog altijd dat BDW nog altijd liever een deel van zijn programma realiseert dan helemaal niets (zoals het VB), al lijkt N-VA de laatste dagen voluit de kaart van nieuwe verkiezingen te trekken in de hoop dat die nog kunnen plaatsvinden voor de kiezer BDW de rug toekeert zoals hij eerder met Leterme deed...
De tekst van BDW is NIET zijn programma. Dat IS reeds een compromis. Of had je dat nog niet door Geert?
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen.
EddyBal is offline  
Oud 25 oktober 2010, 13:43   #349
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Dirupo ook 0/10 Inderdaad: hij WIL geen fiscale autonomie, dat is duidelijk.
Vandelanotte zal hem niet overhalen.
Dus: nieuwe verkiezingen.Zéker weten.

Geen nieuwe verkiezingen.

Groen/Ecolo (13), SPA/PSA (39), CDH (9) halen samen 61 zetels binnen. CD&V (waar ik persoonlijk niet in geloof) of MR erbij halen en je hebt je meerderheid om een regering samen te stellen.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline  
Oud 25 oktober 2010, 13:44   #350
Geert C

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EddyBal Bekijk bericht
De tekst van BDW is NIET zijn programma. Dat IS reeds een compromis. Of had je dat nog niet door Geert?
Ik had het over het bericht van Fonne:
- confederalisme
- volledige splitsing van de belastingen
- afschaffing Brussels gewest

Geert C is offline  
Oud 25 oktober 2010, 13:46   #351
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht

Groen/Ecolo (13), SPA/PSA (39), CDH (9) halen samen 61 zetels binnen. CD&V (waar ik persoonlijk niet in geloof) of MR erbij halen en je hebt je meerderheid om een regering samen te stellen.
De Vlaamse partijen willen géén regering zonder nva ...
Boduo is offline  
Oud 25 oktober 2010, 13:46   #352
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Persoonlijk denk ik nog altijd dat BDW nog altijd liever een deel van zijn programma realiseert dan helemaal niets (zoals het VB), al lijkt N-VA de laatste dagen voluit de kaart van nieuwe verkiezingen te trekken in de hoop dat die nog kunnen plaatsvinden voor de kiezer BDW de rug toekeert zoals hij eerder met Leterme deed... Misschien vrezen ze dat ze genadeloos voor deze mislukking zullen worden afgestraft als het nog een beetje duurt.
Het is je misschien ontgaan, maar je kan het compromisvoorstel van BDW zelf inkijken. Dat is helemaal niet het integrale partijprogramma. Integendeel. Hij zou al moeite genoeg gehad hebben om dit er door te krijgen bij zijn achterban. Nog meer toegevingen zijn simpelweg onmogelijk. Natuurlijk dat ze dan ijveren voor nieuwe verkiezingen, want de enige andere optie is in de oppositie gaan zitten maar dat willen ze niet gezien de precaire situatie van de overheidsfinancien. Ze zijn de enige partij die verantwoordelijkheid wenst te nemen en de problemen wil aanpakken terwijl de rest de zaken gewoon voor zich uit wenst te schuiven en op de kap van de toekomstige generaties wil dumpen. Iets waar ze in Belgie tot op heden meesters in zijn geweest.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!

Laatst gewijzigd door fox : 25 oktober 2010 om 13:47.
fox is offline  
Oud 25 oktober 2010, 13:47   #353
EddyBal

EddyBal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik had het over het bericht van Fonne:
- confederalisme
- volledige splitsing van de belastingen
- afschaffing Brussels gewest

Maar natuurlijk. DAT zijn de eisen van NVA. Als ze aan tafel gaan zitten kunnen ze onderhandelen, en daar wat van toegeven, tot ze ongeveer komen waar we nu zijn: het compromis van BDW.
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen.
EddyBal is offline  
Oud 25 oktober 2010, 13:48   #354
Geert C

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EddyBal Bekijk bericht
Maar natuurlijk. DAT zijn de eisen van NVA. Als ze aan tafel gaan zitten kunnen ze onderhandelen, en daar wat van toegeven, tot ze ongeveer komen waar we nu zijn: het compromis van BDW.
Maar Fonne voegde er aan toe: voor minder (dan die eisen) mogen ze niet gaan. D�*�*rop reageerde ik.
Geert C is offline  
Oud 25 oktober 2010, 13:52   #355
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar Fonne voegde er aan toe: voor minder (dan die eisen) mogen ze niet gaan. D�*�*rop reageerde ik.
Na het blindelings afschieten van het compromisvoorstel lijkt het me vrij logisch dat ook NVA een iets hardere koers gaat varen. De franstaligen oogsten wat ze zaaien.
fox is offline  
Oud 25 oktober 2010, 13:54   #356
Geert C

Standaard

Citaat:
Na het blindelings afschieten van het compromisvoorstel lijkt het me vrij logisch dat ook NVA een iets hardere koers gaat varen. De franstaligen oogsten wat ze zaaien.
Ik had het niet over de houding van N-VA maar over de houding van, onder andere, Fonne.
Geert C is offline  
Oud 25 oktober 2010, 21:01   #357
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En ze zijn nog maar begonnen aan hun oogst...
Boduo is offline  
Oud 26 oktober 2010, 16:33   #358
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik had het niet over de houding van N-VA maar over de houding van, onder andere, Fonne.
De houding van NVA is zéér belangrijk: voet bij stuk houden !
En pittbull zijn i.p.v.schoothondje !!!

Boduo is offline  
Oud 26 oktober 2010, 21:50   #359
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Het wordt mèt de dag duidelijker: Nieuwe verkiezingen !
(Na 31 december)

Boduo is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:03.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be