![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#341 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nu valt daar helemaal niet meer aan te twijfelen! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#342 |
Banneling
|
![]() En nu mag iemand "rationeel denken" aan mij uitleggen.
Liefst niet met negatief-theologische argumenten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#343 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#344 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#345 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#346 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Nu nog mijn tweede post, jongen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#347 |
Minister-President
|
![]() Rationeel denken aka denken met rationele argumentatie, aka bvb "Ik eet geen varkensvlees hier omdat dat vlees slecht bewaard wordt in deze winkel" ipv "Ik eet geen varkensvlees hier omdat dat niet mag van mijn religie". Ik vermoed dat het verbod in de islam voortvloeit uit hygienische overwegingen bij het houden van varkens maar goed.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#348 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#349 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#350 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#351 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Illustratie: Ik stel dat voor alle natuurlijke getallen geldt: n^2 = 2n Voorbeeld: 2^2 = 4 = 2 + 2. Ik vroeg om een definitie, en jij blijft hier neuteren over varkensvlees. Kan jij echt niet beter? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#352 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Hier beschuldig je mij van woorden in je mond leggen terwijl het in mijn post om een interpretatie van je gedrag gaat. Verdraaingen zijn je ook niet vreemd, citeer me even waar ik stel "Iedereen weet wat rationeel denken is", mijn post was dat jij die blijkbaar niet weet of wenst toe te geven wat rationeel denken is veel verklaart. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#353 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat zou pas een zegen zijn voor de planeet... "goddeloosheid"!
Nu bestaat er ook geen god, in geen eeuwen iets van gewaar geworden of gezien. Wel altijd gewiekste lieden die dat een prachtige truk vinden om hun eigen ideetjes op te leggen en macht te verwerven. De islam moet en zal de wereld veroveren! De "islam" of machtsgeile dictators? Goddeloosheid moet ook zoiets betekenen als "slecht" in de ogen van die lieden. Tuurlijk, hen zo'n fantastisch middel willen ontnemen om macht over anderen te verwerven! Had je gedacht dat ze dat goed zouden vinden! |
![]() |
![]() |
![]() |
#354 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#355 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik geloof inderdaad niet in het bestaan van rationeel denken. Daarom vroeg ik naar je definitie ervan. Je maakte er een ad hominem van. Verder (en nu wordt het grappig): Voor welke stelling moet ik een bewijs leveren? Dat je non sequiturs kakt, dat je mij woorden in de mond legt en dat je nog altijd niet hebt begrepen wat ik bedoel met wetenschap laten wij even daartussen. Je mag wel altijd illustreren waar ik zeg dat religie belangrijker is dan wetenschap. Als je het doet zal ik misschien overwegen om serieuzer te argumenteren. Momenteel spiegel ik jouw niveau. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#356 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#357 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() We kunnen alleen maar hopen dat de opleiding die we voor Flanel betalen uiteindelijk zijn vruchten zal afwerpen...
Laatst gewijzigd door andev : 18 november 2010 om 18:10. |
![]() |
![]() |
![]() |
#358 |
Banneling
|
![]() Om het toch even te doen:
-Waar beweer ik dat religie belangrijker zou zijn dan wetenschap? Belangrijker waarvoor, overigens? -Waar beweer ik dat de wetenschap iets niet in de perfectie kan verklaren? (die is moeilijker, maar je moet subtiliteiten onderscheiden, ik denk dat SAW-ers dit wel kunnen) -Waar beweer ik dat aangezien de wetenschap geen volkomen coherent model kan construeren, we een religieuze verklaring moeten aanvaarden? -Waar beweer ik eigenlijk dat men door religie geinspireerde verklaringen op materiele fenomenen moet aanvaarden? Kan iemand die vragen beantwoorden? |
![]() |
![]() |
![]() |
#359 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#360 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik som verschillende facetten op van hun identiteiten, die soms wel en soms niet overlappen. Maar ik dacht eigenlijk dat dat nogal vanzelfsprekend was.
|
![]() |
![]() |