Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 13 juli 2011, 12:03   #341
kwantum
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
deze opmerking werd hier al meermaals naar voren gebracht, maar er kwam nooit een antwoord op .
Ook deze keer niet , u zal dat zien.
Kop in de grond.
Ik heb daar uiteraard wel een antwoord op: sommige groepen zijn veel te betweterig, eigenzinnig, egoïstisch, koppig, pretentieus, opdringerig, vlug op de teentjes getrapt, hebben weining tot geen relativeringsvermogen, geen zin om te integreren, geen respect voor andere waarden, overtuigingen, of levenswijzen, enz...
kwantum is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2011, 15:01   #342
Carnivore
Staatssecretaris

Carnivore's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
Een oplossing die ingaat tegen het gezond verstand, de Belgische en Europese wetgeving en de universele verklaring van de rechten van de mens?
Nee danku.
Een deftig immigratie en terugkeerbeleid gaat helemaal niet in tegen
a) het gezond verstand ---> zover zijn we intussen wel.
Immigranten laten aanmodderen, de boel de boel laten, niet krachtdadig optreden tegen criminaliteit, het sociaal vangnet laten leegzuigen door mensen die nooit iets bijgedragen hebben en het nog minder van zin zijn,
dat gaat in tegen het gezonde verstand

b) alle wetgevingen tem de UVRM
yet socially we remain BELLIGERENT NEONATES!

Carnivore is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2011, 21:19   #343
Alboreto
Perm. Vertegenwoordiger VN

Alboreto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kwantum Bekijk bericht
Ik heb daar uiteraard wel een antwoord op: sommige groepen zijn veel te betweterig, eigenzinnig, egoïstisch, koppig, pretentieus, opdringerig, vlug op de teentjes getrapt, hebben weining tot geen relativeringsvermogen, geen zin om te integreren, geen respect voor andere waarden, overtuigingen, of levenswijzen, enz...
Ik ken wel een aantal mensen op dit forum die aan die beschrijving voldoen.
Oud 13 juli 2011, 22:23   #344
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Nee, nog steeds niet begrijpbaar dus kunt u uw uitspraak even toelichten?
En ook uw uitspraak van mensen anpakken omwille van eigenschappen is onduidelijk, wat zijn volgens u eigenschappen? Is cultuur dit, religie?
Of bedoelt u fysieke eigenschappen?
En waarom denkt u dat geen enkele collectieve eigenschap van een groep verband kan houden met problemen die in hogere mate binnen die groep voorkomen in vergelijking met andere groepen die nochtans bepaalde factoren delen?
Onder immigranten bijvoorbeeld zijn een aantal gedeelde factoren, zoals immigratie om aan armoede in eigen land te ontsnappen, lage opleiding, weinig scholing waaraan nood is op de arbeidsmarkt in West Europa, andere waarden en normen, angst voor de nieuwe en onbekende omgeving, zoektocht naar evenwicht tussen oude waarden van het herkomstland en nieuwe waarden van de samenleving waarvoor gekozen werd, risico op uitbuiting, armoede..

Deze factoren delen het overgrote deel van de groepen die door immigratie hier terecht kwamen. Toch doen sommige groepen het opvallend slechter dan alle andere, welke eigenschappen onderscheid hen dan?
Mag je daarover denken en praten of is dat volgens u onwettelijk?
Alboreto, ik verwacht hier nog reactie op en kunt u de vragen even beantwoorden?
Alvast bedankt.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2011, 23:36   #345
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik ken wel een aantal mensen op dit forum die aan die beschrijving voldoen.
Jijzelf ?
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2011, 06:13   #346
Alboreto

Standaard

Citaat:
Alboreto, ik verwacht hier nog reactie op en kunt u de vragen even beantwoorden?
Alvast bedankt.
Geduld is een mooie zaak, Alice.
Oud 14 juli 2011, 06:13   #347
Alboreto

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den dinges Bekijk bericht
Jijzelf ?
Wie het schoentje past

Laatst gewijzigd door Alboreto : 14 juli 2011 om 06:13.
Alboreto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2011, 18:50   #348
Alboreto

Standaard

Citaat:
Nee, nog steeds niet begrijpbaar dus kunt u uw uitspraak even toelichten?
En ook uw uitspraak van mensen anpakken omwille van eigenschappen is onduidelijk, wat zijn volgens u eigenschappen? Is cultuur dit, religie?
Of bedoelt u fysieke eigenschappen?
Religie natuurlijk. Gezien de titel van de draad vond ik dit vrij evident.

Citaat:
En waarom denkt u dat geen enkele collectieve eigenschap van een groep verband kan houden met problemen die in hogere mate binnen die groep voorkomen in vergelijking met andere groepen die nochtans bepaalde factoren delen?
Ik heb het al tientallen keren gezegd op dit forum, maar het dringt niet door.
Correlatie != oorzakelijk verband.

Citaat:
Onder immigranten bijvoorbeeld zijn een aantal gedeelde factoren, zoals immigratie om aan armoede in eigen land te ontsnappen, lage opleiding, weinig scholing waaraan nood is op de arbeidsmarkt in West Europa, andere waarden en normen, angst voor de nieuwe en onbekende omgeving, zoektocht naar evenwicht tussen oude waarden van het herkomstland en nieuwe waarden van de samenleving waarvoor gekozen werd, risico op uitbuiting, armoede..
Mensen die hun land ontvluchten zullen dit zelden doen omdat ze daar na een prachtige opleiding een duur betaalde job hebben en in alle vrijheid kunnen leven.
Ze zoeken een betere toekomst voor zichzelf en hun kinderen, ik kan dit niemand kwalijk nemen omdat ik het in hun plaats vermoedelijk zelf zou doen.
Dit betekent natuurlijk dat ze problemen met zich meebrengen.

Maar bij de immigranten hebt ge een hele smeltkroes van culturele, godsdienstige en sociale verschillen, ze allemaal op een hoop gooien is dan ook zinloos.
Er zullen mensen zijn die heel bedreven zijn in hun job en naar hier gehaald worden om het werk te doen die niemand hier nog wil doen.
Er zijn er ook bij die het land ontvluchten omdat ze vrezen voor hun leven of omdat ze niet in alle vrijheid kunnen leven.
Er zullen er ook misdadigers bij zijn die het land ontvluchten omdat het er te heet onder de voeten geworden is.
En ja, er zullen ook profiteurs zijn die denken een gratis maal te kunnen krijgen.

Elk van die mensen vergt een totaal ander aanpak en het aanpakken van een groep op basis dat het Moslims zijn zal dan ook episch falen.

Het komt er op aan om de problemen onder ogen te durven zien en verder te kijken dan de vooroordelen waarop we ons soms blind kijken.
Oud 14 juli 2011, 19:56   #349
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Religie natuurlijk. Gezien de titel van de draad vond ik dit vrij evident.

Ik heb het al tientallen keren gezegd op dit forum, maar het dringt niet door.
Correlatie != oorzakelijk verband.

Mensen die hun land ontvluchten zullen dit zelden doen omdat ze daar na een prachtige opleiding een duur betaalde job hebben en in alle vrijheid kunnen leven.
Ze zoeken een betere toekomst voor zichzelf en hun kinderen, ik kan dit niemand kwalijk nemen omdat ik het in hun plaats vermoedelijk zelf zou doen.
Dit betekent natuurlijk dat ze problemen met zich meebrengen.

Maar bij de immigranten hebt ge een hele smeltkroes van culturele, godsdienstige en sociale verschillen, ze allemaal op een hoop gooien is dan ook zinloos.
Er zullen mensen zijn die heel bedreven zijn in hun job en naar hier gehaald worden om het werk te doen die niemand hier nog wil doen.
Er zijn er ook bij die het land ontvluchten omdat ze vrezen voor hun leven of omdat ze niet in alle vrijheid kunnen leven.
Er zullen er ook misdadigers bij zijn die het land ontvluchten omdat het er te heet onder de voeten geworden is.
En ja, er zullen ook profiteurs zijn die denken een gratis maal te kunnen krijgen.

Elk van die mensen vergt een totaal ander aanpak en het aanpakken van een groep op basis dat het Moslims zijn zal dan ook episch falen.

Het komt er op aan om de problemen onder ogen te durven zien en verder te kijken dan de vooroordelen waarop we ons soms blind kijken.
En wat wanneer vooral mensen afkomstig uit moslimculturen ( uiteraard zijn daar onderling grote verschillen onder) problemen hebben om zich aan te passen en actief deel te nemen aan deze samenleving?
Hoe wilt u dat dan aanpakken , of pakken we dat dan maar niet aan?
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2011, 20:01   #350
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
En wat wanneer vooral mensen afkomstig uit moslimculturen ( uiteraard zijn daar onderling grote verschillen onder) problemen hebben om zich aan te passen en actief deel te nemen aan deze samenleving?
Daar heeft hij al op geantwoord..WIJ moeten ons aanpassen aan de veranderende wereld..migranten mogen hun middeleeuwse cultuur importeren..
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2011, 20:19   #351
Alboreto

Standaard

Citaat:
Opnieuw, correlatie!=oorzakelijk verband.

Langs de ene kant moeten we ook durven het aanpassen bekijken.
Ik ken Belgen die naar het buitenland zijn getrokken en die zich daar ook slechts beperkt aangepast hebben.
We zijn gewoontedieren en aanpassen is (zeker voor de ouderen) niet iets dat overnacht kan gebeuren.

Een tweede punt is, aan wat moeten ze zich aanpassen.
We hebben een punker cultuur, een Metal cultuur, een bruine-kroeg cultuur, een 2.4 kinderen met huis-tuintje-boompje, enz.
We kunnen wel hopen dat iedereen zich aanpast aan dat onbestaande ideaalbeeld van dat laatste, maar zelfs autochtonen slagen daar niet altijd in, dus hoe hypocriet zijn we dan wel niet.

En een derde punt dat ik wil maken is dat ik al heel tevreden ben dat iemand zich aan de wet houdt, en dan maakt het me niet uit of die allochtoon of autochtoon is, en met een hele ijzerwinkel in zijn oren zit of een sluier draag.
Ik voel me door geen van beiden bedreigd
En hoewel ik het zelf onnozel vindt, respecteer ik de mening van die mensen, want dat is ook vrije meningsuiting.

Citaat:
Ik heb het al dikwijls geschreven, maar wil het gerust nog eens herhalen voor u.
1. Pak de misbruiken aan in de sociale zekerheid.
Wie er recht op heeft mag er gebruik van maken.
Wie het misbruikt mogen ze mijn part schorsen.

2. Misdaad strenger aanpakken door langs de ene kant meer politie op straat te brengen, en langs de andere kant justitie als schreeuwend de 21e eeuw binnen te brengen.

3. Iedereen gelijk voor de wet, blank of zwart.

Laatst gewijzigd door Alboreto : 14 juli 2011 om 20:20.
Alboreto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2011, 21:53   #352
kwantum
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:

Ik ken Belgen die naar het buitenland zijn getrokken en die zich daar ook slechts beperkt aangepast hebben.
We zijn gewoontedieren en aanpassen is (zeker voor de ouderen) niet iets dat overnacht kan gebeuren.

Een tweede punt is, aan wat moeten ze zich aanpassen.
We hebben een punker cultuur, een Metal cultuur, een bruine-kroeg cultuur, een 2.4 kinderen met huis-tuintje-boompje, enz.
We kunnen wel hopen dat iedereen zich aanpast aan dat onbestaande ideaalbeeld van dat laatste, maar zelfs autochtonen slagen daar niet altijd in, dus hoe hypocriet zijn we dan wel niet.

En een derde punt dat ik wil maken is dat ik al heel tevreden ben dat iemand zich aan de wet houdt, en dan maakt het me niet uit of die allochtoon of autochtoon is, en met een hele ijzerwinkel in zijn oren zit of een sluier draag.
Ik voel me door geen van beiden bedreigd
En hoewel ik het zelf onnozel vindt, respecteer ik de mening van die mensen, want dat is ook vrije meningsuiting.

Ik heb het al dikwijls geschreven, maar wil het gerust nog eens herhalen voor u.
1. Pak de misbruiken aan in de sociale zekerheid.
Wie er recht op heeft mag er gebruik van maken.
Wie het misbruikt mogen ze mijn part schorsen.

2. Misdaad strenger aanpakken door langs de ene kant meer politie op straat te brengen, en langs de andere kant justitie als schreeuwend de 21e eeuw binnen te brengen.

3. Iedereen gelijk voor de wet, blank of zwart.
Zo een voudig is het niet. Een voorbeeld:
Ik heb hier gans mijn leven op straat, op de bus, in de winkel geen arabisch gehoord en ik zie niet in waarom ik dit nu wél moet aanhoren. Omdat een bende linkse debielen mij dat door het strot duwen?
Dus ook al houden die arabieren zich aan de wet, ik wil geen arabisch horen in mijn straat, niet op de bus, en niet in de winkel.
Het probleem is juist dat de wet geen rekening houdt wat staads meer mensen willen: geen arabisch gedoe in de buurt.

Laatst gewijzigd door kwantum : 14 juli 2011 om 21:54.
Oud 15 juli 2011, 00:19   #353
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Wie het schoentje past
Juist daarom :het is jouw schoenmaat. En jij begon er ook over.
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2011, 06:31   #354
Alboreto

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den dinges Bekijk bericht
Juist daarom :het is jouw schoenmaat. En jij begon er ook over.
Ah, het 'wat ge zegt zijt ge zelf'.
Kwam ik op de kleuterschool regelmatig tegen, en zelfs toen was het belachelijk.

Ik denk dat ik u maar ga negeren, ge zegt toch niets relevants.
cya
Oud 15 juli 2011, 06:39   #355
Alboreto

Standaard

Citaat:
Ik heb hier gans mijn leven op straat, op de bus, in de winkel geen arabisch gehoord en ik zie niet in waarom ik dit nu wél moet aanhoren.
Tja, de wereld wordt kleiner, ge zult er mee moeten leren leven of genoeg geld hebben om uw eigen eiland te kunnen kopen.
Oud 15 juli 2011, 08:40   #356
Conscience
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:

.
Opnieuw: beperkte vierkante cm "ervaring"= algemene wetenschappelijke "kennis"

Ik heb 15 jaar in een internationale bank gewerkt en de gasten uit Belgie waar ik ze ook tegenkwam waren getrouwd met een lokale meid, of het nu Roemenie, Rusland, Zwart-Afrika,China of Argentinie was. Heb je gezien welke landen er niet in het lijstje staan? Precies, zo zijn ze, waar je ze ook tegenkomt, uitzonderingen niet te na gesproken.
Conscience is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2011, 09:33   #357
smiley

smiley's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Tja, de wereld wordt kleiner, ge zult er mee moeten leren leven of genoeg geld hebben om uw eigen eiland te kunnen kopen.
Alsof men er niks kon of kan aan doen. Dat is allemaal te danken aan het 'verdraagzaam' 'laks' non 'immigratie'/integratie/vreemdelingen/opendeuren beleid die trouwens nog altijd niet snappen wat de islam voor iets is en er aldus ook niks aan doen, integendeel. Gelukkig zijn er nog mensen zoals Wilders.

Citaat:
De collaboratie van de multiculti's

"Ik verwijt onze politici en al de aanhangers van het verkeerd begrepen multiculturalisme dat ze verraad plegen aan de principes waar onze voorouders zo hard voor gevochten hebben. Die hebben van dit kleine stukje van de wereld iets unieks gemaakt op het gebied van democratie, welvaart, vrijheid en verdraagzaamheid. Dat alles - waarvoor die moslims naar hier komen tussen haakjes - wordt nu kapot gerelativeerd."

Het einde van de Europese beschaving?

"Onze samenleving zal gedestabiliseerd worden. De moslims zullen probleem na probleem opwerpen, steeds meer eisen stellen en het straatbeeld bepalen. Dat is misschien het einde van de overwegend Europese cultuur."

Ze WILLEN niet integreren

"Men wil eenvoudigweg geen integratie. Of men wil er wel één, maar volgens de eigen islamitische normen. Ze willen in ONS land leven volgens HUN regels. En als dit ongelovige regime dat toelaat, zoveel te beter."

Ze halen hun neus op voor het Westen

"Het dragen van een hoofddoek, het voortdurend eisen dat bepaalde islamregels algemeen erkend worden, het binnen het kader van de scheiding tussen kerk en - excuseer - moskee en staat rechterlijk afdwingen van islamregels, komt erop neer dat ze ons hele systeem afwijzen."

De islam is wel een erkende godsdienst ...

"Als je de islam volledig erkent, dan moet je voor bewezen diefstal ook de rechterhand afhakken. En dan moeten we ook toelaten dat mannen vier vrouwen hebben. En dat de slavernij weer wordt ingevoerd. Want de islam laat slavernij toe. In de islam kan je niet �* la carte eten. Je moet het hele menu nemen."

De aard van het beestje

"De islam - en dat is iets wat men in politieke kringen nog altijd niet onder ogen DURFT te zien - is niet alleen een godsdienst. Het is in de eerste plaats een systeem dat zegt wat men mag doen en wat niet."

Kamelen

"De dingen waarvan de moslims nu zeggen dat ze behoren tot hun godsdienst, zijn gebaseerd op een tekst die ontstaan is in het begin van de zevende eeuw en op even oude uitspraken van de profeet. Waarvan we niet eens zeker weten of hij ze gedaan heeft. De onderwerpen gaan dus over totaal andere culturele, socio-economische en politieke zaken, in een totaal andere tijd en in een wereld die IN GEEN ENKEL OPZICHT te vergelijken is met ons hedendaags Europa. Je zou dus eigenlijk kunnen zeggen dat moslims die vasthouden aan dergelijke principes, dan ook maar - net als de profeet - moeten reizen per kameel."

De lafheid van de politiek

"Het is toch merkwaardig dat er socialisten zijn die op 21 juli niet meer naar het Te Deum gaan. Maar ze kunnen niet snel genoeg hun schoenen uitspelen om naar de moskee te gaan. Dat komt bij heel veel mensen eigenaardig over."

Prof. Urbain Vermeulen http://www.dutch.faithfreedom.org/fo...opic.php?t=798
Oud 15 juli 2011, 13:03   #358
kwantum
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Wie zegt dat ik ermee moet leren leven?
Linkse zakken!
Waarom wordt de wereld kleiner? bijvoorbeeld omdat moslims kweken als konijnen. Daar kan ook iets aan gedaan worden.
En het is niet omdat de wereld kleiner wordt dat andere culturen mij moeten vertellen wat kan of niet kan.
Oud 15 juli 2011, 13:15   #359
Modjo
Parlementslid

Modjo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wie zegt dat ik ermee moet leren leven?
Linkse zakken!
Waarom wordt de wereld kleiner? bijvoorbeeld omdat moslims kweken als konijnen. Daar kan ook iets aan gedaan worden.
En het is niet omdat de wereld kleiner wordt dat andere culturen mij moeten vertellen wat kan of niet kan.
Alle culturen komen tegenwoordig overal, alles vermengd zich met elkaar. Moslims met blanken en zwarten met chinezen,....
Leer daarmee leven of koop een eiland of pleeg zelfmoord of wees ongelukkig.
Je gaat niet sterven van een woord arabaisch te horen... Ik zeg niet dat je interesse moet tonen voor de wijze waarop die mensen leven of hun gebruiken overnemen.

Je bent gewoon zo een intolerante kerel...
Als ze arabasch praten maar perfect goede mensen zijn: slecht
Als het blanke Vlamingen zijn die stelen en een moord begaan: goed

Rechtse rat

Laatst gewijzigd door Modjo : 15 juli 2011 om 13:17.
Modjo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2011, 14:02   #360
Macchiavelli
Minister

Macchiavelli's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Modjo Bekijk bericht
Je bent gewoon zo een intolerante kerel...
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Modjo Bekijk bericht
Rechtse rat
Gelukkig maar dat jij je als het schoolvoorbeeld van tolerantie en verdraagzaamheid profileert, nietwaar?

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:17.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be