![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#341 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Ik heb daar uiteraard wel een antwoord op: sommige groepen zijn veel te betweterig, eigenzinnig, egoïstisch, koppig, pretentieus, opdringerig, vlug op de teentjes getrapt, hebben weining tot geen relativeringsvermogen, geen zin om te integreren, geen respect voor andere waarden, overtuigingen, of levenswijzen, enz...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#342 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
a) het gezond verstand ---> zover zijn we intussen wel. Immigranten laten aanmodderen, de boel de boel laten, niet krachtdadig optreden tegen criminaliteit, het sociaal vangnet laten leegzuigen door mensen die nooit iets bijgedragen hebben en het nog minder van zin zijn, dat gaat in tegen het gezonde verstand b) alle wetgevingen tem de UVRM
Are we not savages innately destined to maim and kill? blame it on the environment, heredity or evolution - we're still responsible our intelligence may progress at geometric rates yet socially we remain BELLIGERENT NEONATES! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#343 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#344 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Alvast bedankt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#345 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#346 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#347 |
|
![]()
The difference between stupidity and genius is that genius has its limits (Albert Einstein) Laatst gewijzigd door Alboreto : 14 juli 2011 om 06:13. |
![]() |
![]() |
![]() |
#348 | |||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Correlatie != oorzakelijk verband. Citaat:
Ze zoeken een betere toekomst voor zichzelf en hun kinderen, ik kan dit niemand kwalijk nemen omdat ik het in hun plaats vermoedelijk zelf zou doen. Dit betekent natuurlijk dat ze problemen met zich meebrengen. Maar bij de immigranten hebt ge een hele smeltkroes van culturele, godsdienstige en sociale verschillen, ze allemaal op een hoop gooien is dan ook zinloos. Er zullen mensen zijn die heel bedreven zijn in hun job en naar hier gehaald worden om het werk te doen die niemand hier nog wil doen. Er zijn er ook bij die het land ontvluchten omdat ze vrezen voor hun leven of omdat ze niet in alle vrijheid kunnen leven. Er zullen er ook misdadigers bij zijn die het land ontvluchten omdat het er te heet onder de voeten geworden is. En ja, er zullen ook profiteurs zijn die denken een gratis maal te kunnen krijgen. Elk van die mensen vergt een totaal ander aanpak en het aanpakken van een groep op basis dat het Moslims zijn zal dan ook episch falen. Het komt er op aan om de problemen onder ogen te durven zien en verder te kijken dan de vooroordelen waarop we ons soms blind kijken.
![]() |
![]() |
#349 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hoe wilt u dat dan aanpakken , of pakken we dat dan maar niet aan? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#350 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#351 | ||
|
![]() Citaat:
Langs de ene kant moeten we ook durven het aanpassen bekijken. Ik ken Belgen die naar het buitenland zijn getrokken en die zich daar ook slechts beperkt aangepast hebben. We zijn gewoontedieren en aanpassen is (zeker voor de ouderen) niet iets dat overnacht kan gebeuren. Een tweede punt is, aan wat moeten ze zich aanpassen. We hebben een punker cultuur, een Metal cultuur, een bruine-kroeg cultuur, een 2.4 kinderen met huis-tuintje-boompje, enz. We kunnen wel hopen dat iedereen zich aanpast aan dat onbestaande ideaalbeeld van dat laatste, maar zelfs autochtonen slagen daar niet altijd in, dus hoe hypocriet zijn we dan wel niet. En een derde punt dat ik wil maken is dat ik al heel tevreden ben dat iemand zich aan de wet houdt, en dan maakt het me niet uit of die allochtoon of autochtoon is, en met een hele ijzerwinkel in zijn oren zit of een sluier draag. Ik voel me door geen van beiden bedreigd En hoewel ik het zelf onnozel vindt, respecteer ik de mening van die mensen, want dat is ook vrije meningsuiting. Citaat:
1. Pak de misbruiken aan in de sociale zekerheid. Wie er recht op heeft mag er gebruik van maken. Wie het misbruikt mogen ze mijn part schorsen. 2. Misdaad strenger aanpakken door langs de ene kant meer politie op straat te brengen, en langs de andere kant justitie als schreeuwend de 21e eeuw binnen te brengen. 3. Iedereen gelijk voor de wet, blank of zwart.
The difference between stupidity and genius is that genius has its limits (Albert Einstein) Laatst gewijzigd door Alboreto : 14 juli 2011 om 20:20. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#352 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik heb hier gans mijn leven op straat, op de bus, in de winkel geen arabisch gehoord en ik zie niet in waarom ik dit nu wél moet aanhoren. Omdat een bende linkse debielen mij dat door het strot duwen? Dus ook al houden die arabieren zich aan de wet, ik wil geen arabisch horen in mijn straat, niet op de bus, en niet in de winkel. Het probleem is juist dat de wet geen rekening houdt wat staads meer mensen willen: geen arabisch gedoe in de buurt. Laatst gewijzigd door kwantum : 14 juli 2011 om 21:54. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#353 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#354 | |
|
![]() Citaat:
Kwam ik op de kleuterschool regelmatig tegen, en zelfs toen was het belachelijk. Ik denk dat ik u maar ga negeren, ge zegt toch niets relevants. cya
![]() |
![]() |
#355 |
|
![]() Tja, de wereld wordt kleiner, ge zult er mee moeten leren leven of genoeg geld hebben om uw eigen eiland te kunnen kopen.
![]() |
#356 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Ik heb 15 jaar in een internationale bank gewerkt en de gasten uit Belgie waar ik ze ook tegenkwam waren getrouwd met een lokale meid, of het nu Roemenie, Rusland, Zwart-Afrika,China of Argentinie was. Heb je gezien welke landen er niet in het lijstje staan? Precies, zo zijn ze, waar je ze ook tegenkomt, uitzonderingen niet te na gesproken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#357 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#358 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Linkse zakken! Waarom wordt de wereld kleiner? bijvoorbeeld omdat moslims kweken als konijnen. Daar kan ook iets aan gedaan worden. En het is niet omdat de wereld kleiner wordt dat andere culturen mij moeten vertellen wat kan of niet kan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#359 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Leer daarmee leven of koop een eiland of pleeg zelfmoord of wees ongelukkig. Je gaat niet sterven van een woord arabaisch te horen... Ik zeg niet dat je interesse moet tonen voor de wijze waarop die mensen leven of hun gebruiken overnemen. Je bent gewoon zo een intolerante kerel... Als ze arabasch praten maar perfect goede mensen zijn: slecht Als het blanke Vlamingen zijn die stelen en een moord begaan: goed Rechtse rat
The world is like a book. Those who don't travel read only one page. Laatst gewijzigd door Modjo : 15 juli 2011 om 13:17. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#360 |
Minister
|
![]() Gelukkig maar dat jij je als het schoolvoorbeeld van tolerantie en verdraagzaamheid profileert, nietwaar?