![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#341 |
|
Minister-President
|
God is geen hem om de simpele reden dat god niet bestaat.
|
|
|
|
|
|
#342 | |
|
Minister
|
Citaat:
U zei eens dat uw gebeden nooit verhoord zijn, waarom dan bidden als ge toch niet gelooft in iets? |
|
|
|
|
|
|
#343 | |
|
Provinciaal Statenlid
|
Citaat:
Waarom kan ik denken aan éénhoorns, elfjes en mickey mouse? Toch niet omdat ze er echt zijn? Bid heel je leven om het geld te laten regenen. Uw god lijkt mij evenzeer een muur te zijn. Alleen een muur die is er echt!
He who fights with monsters might take care lest he thereby become a monster. - F. Nietzsche Laatst gewijzigd door ahuramazda : 15 augustus 2011 om 19:57. |
|
|
|
|
|
|
#344 | |
|
Minister
|
Citaat:
Ik bid voor het welzijn van mijn naasten, laat dat duidelijk zijn. Wishful as you are bad ge voor geld? Of wat moet ik eruit opnemen? |
|
|
|
|
|
|
#345 | |
|
Provinciaal Statenlid
|
Citaat:
Bewijst niet dat er een god bestaat. Zoals ik al zei, ik kan bidden tot éénhoorns, elfjes en mickey mouse. Dat bewijst helemaal niet dat ze er echt zijn. Het vertelt mij misschien wel dat ik ergens een "vreemde" associatie leg en misschien wat hulp nodig heb.
He who fights with monsters might take care lest he thereby become a monster. - F. Nietzsche Laatst gewijzigd door ahuramazda : 15 augustus 2011 om 20:02. |
|
|
|
|
|
|
#346 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
U gaat natuurlijk poneren dat ik ergens diep vanbinnen nog altijd geloof maar het verdruk. Onzin. God bestaat niet, daar ben ik van overtuigd zoals ik weet dat de zon morgenvroeg zal opkomen. |
|
|
|
|
|
|
#347 | |
|
Minister
|
Citaat:
Het universum werkt raar, en ik denk dat mijn gedachtenstroming daarin uit gestuurd kan worden. Radiogolven kunnen dat ook, het brein is elektrisch geladen. Ik kan dit allemaal niet bewijzen, ik geloof gewoon op mijn manier. Jullie geloven dat niet, dat is uw recht. Ik respecteer dat en laat jullie daarin vrij. Jullie mij ook? |
|
|
|
|
|
|
#348 | |
|
Provinciaal Statenlid
|
Citaat:
Het geeft enkel een verontwaardiging van het "natuurlijke" weer, en ik hou nu eenmaal van de natuur en iedereen die de natuur verontwaardigd verdient ook niets meer dan mijn verontwaardiging. En wat effect zei. God is zinloos. Wil je hoop? Hoop! Wil je rust? Rust! Wil je verandering? Verander! Uw god lijkt mij een schaamtelijke manier om om te gaan met de werkelijkheid.
|
|
|
|
#349 | |
|
Provinciaal Statenlid
|
Citaat:
God is het ego in de lucht gegooid.
He who fights with monsters might take care lest he thereby become a monster. - F. Nietzsche Laatst gewijzigd door ahuramazda : 15 augustus 2011 om 20:12. |
|
|
|
|
|
|
#350 | |
|
Minister
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#351 | |
|
Minister
|
Citaat:
Effect is een hypocriet, bidden voor geld en dan pissed off zijn dat God het niet geeft dus niet geloven. Ga zijn vorige postings maar na. Ieder zijn manier man, ieder zijn manier, ik dring de mijne niet op. En ik veroordeel u niet voor het uwe |
|
|
|
|
|
|
#352 |
|
Provinciaal Statenlid
|
Dit is blijkbaar uw god.
|
|
|
#353 | |
|
Provinciaal Statenlid
|
Citaat:
|
|
|
|
#354 | |
|
Minister
|
Citaat:
Later werd duidelijk dat ie om geld bad. Misschien om andere dingen ook, maar omdat ie geen gehoor kreeg verloor ie zijn geloof. Dat leid ik eruit af... Je kan dit nagaan in "bekijk alle postings van Effect" in zijn profiel. Met bidden krijgt ge niets, enkel peace of mind. My point. |
|
|
|
|
|
|
#355 |
|
Minister
|
Ge moet me mijn god niet uitleggen he.
Ik beleef dat op mijn manier. Mag dat dan niet? Tenminste word mijn God niet gesubsidieerd. |
|
|
|
|
|
#356 |
|
Provinciaal Statenlid
|
Ik hoop dan voor u dat u meer aandacht besteed aan uw familie en naasten dan aan deze god van u.
|
|
|
#357 | |
|
Provinciaal Statenlid
|
Citaat:
Sorry, ik heb nu eenmaal een zero tolerantie als het komt op blind geloof.
He who fights with monsters might take care lest he thereby become a monster. - F. Nietzsche Laatst gewijzigd door ahuramazda : 15 augustus 2011 om 20:26. |
|
|
|
|
|
|
#358 | |
|
Minister
|
Citaat:
Die da zichzelf opblaast denkt het wel te kunnen beschrijven en hoopt daarmee het te kunnen opleggen aan de wereld. |
|
|
|
|
|
|
#359 | |
|
Minister
|
Citaat:
Een goede prestatie op school staat op de prior lijst. God is niet van doen in deze familie. Geloof me. Hier hangt geen kruisje op, niets. Ieder zijn weg, het voornaamste waarin ik ze ga begeleiden is aantonen dat een opleiding meer dan goud waard is. Papa is daarvan een bewijs, die moet zwoegen voor zijn euro. Laatst gewijzigd door Alienation : 15 augustus 2011 om 20:36. |
|
|
|
|
|
|
#360 | |
|
Provinciaal Statenlid
|
Citaat:
U beweert dus iets onmogelijks gedaan te hebben? ![]() U lijkt mij sterker dan die god waarover u spreekt. Die god van u zit nergens anders dan in uw verbeelding. Wie zouden we moeten eren? De verbeelding of diegene die het verbeeld?
He who fights with monsters might take care lest he thereby become a monster. - F. Nietzsche Laatst gewijzigd door ahuramazda : 15 augustus 2011 om 20:39. |
|
|
|
|