Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 20 oktober 2011, 16:41   #341
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
Gelukzakken, jou kroost. Het kan enkel nog beter worden voor hen, want met de nieuwe baby-boom is/word het weer een knelpunt beroep. Zou je je naam niet veranderen in gelukzak ipv schoofzak.
Eigenlijk zou ik mijn naam moeten veranderen de leidraad van de opvoeding die ikzelf mocht genieten van mijn ouders en omgeving, en die ik zonder nadenken heb overgenomen om mijn eigen addergebroed op te voeden:

verantwoordelijkheidszak.

Werk (school) en familie gaan absoluut voor op je plezier. En zelfs in je plezier, neem je je verantwoordelijkheid op. (vb. doe je een ploegsport, dan engageer je je voor een seizoen; niet zagen dat het bijna examens zijn, maar de examens beginnen voorbereiden vanaf de eerste schooldag ...) .. bla bla ...

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2011, 16:48   #342
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sywen Bekijk bericht
gaan we dan vb de hooggeschoolde 50 plussers, die nooit 'zwaar' fysiek werk hebben gedaan verplicht laten zwoegen in de bouw ofzo?

zo we gaan nog meer werk creëren voor de zorgsector
Om het hard te zeggen:

sommige oudere hooggeschoolden gaan een uitboljobke, ver beneden hun peil, moeten aanvaarden, als ze geen werk op hun niveau kunnen vinden.

Dat werk kan beneden hun peil zijn, maar nooit beneden hun waardigheid.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2011, 16:48   #343
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
onze belastingen natuurlijk, als we allemala zo lekker calvinistisch gehalveerd worden in inkomen ? wat denk je wie er nog geld verdient en hoeveel het verschil tussen rijk en arm verkleint ??
Mja,progressieve belastingen zijn inderdaad een verdeelmechanisme. Dat beter zou werken als er meer "direct voorbestemde bestemmingen" of "directe transfers " waren van belastingsinningen. Er is daar een technische term voor, want die transfers bestaan. (ben ik evenwel kwijt).

Ik zou bv de erfenisrechten van de Staat willen aanwenden om iedereen van een minimum-bezit te verzekeren...

Een soort directe transfer tussen rijke doden en arme pasgeborenen buiten de familiebanden om.
Zodat niemand bezitsloos en ressource-loos het leven moet beginnen en verderzetten...en beïndigen.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2011, 16:49   #344
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fb718882 Bekijk bericht
Hét probleem met de ouderen (= 55 +) is dat ze in de meeste gevallen echt overbodig zijn . Uiteraard hebben die een massa ervaring en mensenkennis en beschikken die over "truken" die in geen enkele cursus besproken worden . Maar dat hebben de 40-ers óók , en die kosten al een pak minder !
Ook de 40-ers kunnen de jongere mensen opleiden . En nog eens : het is logischer dat jongere mensen werk vinden . Ik heb daar geen probleem mee .
En het is nog veel logischer dat ze zouden werken, in plaats van werkloos rond te hangen. De lijst met knelpuntberoepen, en openstaande vacatures, is nog nooit zo lang geweest als de dag van vandaag.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2011, 16:51   #345
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
gaan we dan vb de hooggeschoolde 50 plussers, die nooit 'zwaar' fysiek werk hebben gedaan verplicht laten zwoegen in de bouw ofzo?

Met de vergrijzingsgolf die aanstormt, komt dit werk wel automatisch.
Oud 20 oktober 2011, 16:56   #346
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Mja,progressieve belastingen zijn inderdaad een verdeelmechanisme. Dat beter zou werken als er meer "direct voorbestemde bestemmingen" of "directe transfers " waren van belastingsinningen. Er is daar een technische term voor, want die transfers bestaan. (ben ik evenwel kwijt).

Ik zou bv de erfenisrechten van de Staat willen aanwenden om iedereen van een minimum-bezit te verzekeren...

Een soort directe transfer tussen rijke doden en arme pasgeborenen buiten de familiebanden om.
Zodat niemand bezitsloos en ressource-loos het leven moet beginnen en verderzetten...en beïndigen.
uw erfenis bij de staat is 30.000euro schulden. Misschien kun je dat eens uitleggen aan alle asielzoekers die dan na een jaartje wegtrekken? Jongens jullie hebben hier wel nog schulden... hier 20.000euro factuurtje . Ah wil je werk om dat aftebetalen, hier geen probleem begin maar.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2011, 16:59   #347
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tommm Bekijk bericht
En wie gaat u dan verzekeren bij inkomensverlies en/of ziekte?
De Staat.

Het gaat niet om grote bedragen

Orde van grootte een paar honderd € per maand en per kop

Voor het laagverdienende individu is dat mond boven of onder water

Een gedeelte kan van verhoging van minimumwedde komen.

Een ander gedeelte door hogere inning BTW door hogere consumptie.
Oud 20 oktober 2011, 17:00   #348
eno2
Banneling

Standaard

[quote]
Citaat:
uw erfenis bij de staat is 30.000euro schulden
.

Je springt van de hak op de tak

Ik spreek van directe herverdeling erfenisrechten

Jij spreekt van langetermijnschulden van de Staat
Oud 20 oktober 2011, 17:14   #349
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door karo Bekijk bericht
Ik ben geen etatist eno, je zit fout met die bewering. Je moet eens wat beter lezen wat ik schreef. Ik ben echter wel van mening dat er binnen onze huidige politiek weinig in ons voordeel zal veranderen, al kan men er wel aan werken om dat wat we nog hebben in stand te houden. Binnen dat laatste zijn we nu echter aan het falen, het bewijs zien we nu overal in Europa en in de VS.
Ik dacht dat je nogal collectivistisch was. Misschien een verkeerde indruk. Ik zie je veel kritiek geven maar zonder alternatief programma.

Ik ben eigenlijk miet zo pessimistisch voor de puur politieke ontwikkelingen.
(ik bedoel: meer democratie)

Maar als materiële beschaving gaan we wel de muur in. De politieke transformatie zal te laat komen. (ik bedoel: onherstelbare schade aan de planeet)
Oud 20 oktober 2011, 17:16   #350
subocaj
Perm. Vertegenwoordiger VN

subocaj's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
uw erfenis bij de staat is 30.000euro schulden. Misschien kun je dat eens uitleggen aan alle asielzoekers die dan na een jaartje wegtrekken? Jongens jullie hebben hier wel nog schulden... hier 20.000euro factuurtje . Ah wil je werk om dat aftebetalen, hier geen probleem begin maar.
Is misschien een goede slogan om economische vluchtelingen af te houden naar België te komen. Alleen de rating bureaus lezen die ook, en dan blijft de kostprijs uiteindelijk even hoog of misschien stukken hoger.
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2011, 17:25   #351
eno2
Banneling

Standaard

@karo

Een van mijn twee drie seriële forum-bully's noemt jou een "naief nieuw forumlid" , gemakkelijk beïnvloedbaar door mijn beweringen.

Ik geef mijn twee drie seriële forumbully's geen praat (al jaren niet), dus kan ik mij ook niet verdedigen. Aan de andere kant moet ik ook niet deelnemen aan scheldtirades.

Wel signaleer ik 1001 keer hun beledigingen (en in geval van deze: ook zijn leugens en laster) aan moderatie.

Iemand die zich in een Forum "out" of "uit de kast komt" als langdurig werkloze, moet erop rekenen door een meute met de grootste variatie van alle mogelijke scheldwoorden en beledigingen overladen te worden.

Dat is de kostprijs van de getuigenis van een ervaringsdeskundige van de gedwongen armoede.

Laatst gewijzigd door eno2 : 20 oktober 2011 om 17:30.
Oud 20 oktober 2011, 17:32   #352
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik ben als 58-jarige nog gaan solliciteren hoor ! Ik geef toe : niet dikwijls . Want ge wordt nog net niet in je gezicht uitgelachen , maar ge ziet de dames en heren werkgevers wél denken ; "Wat komt die ouwe zak hier nog doen ?" Werk zoeken als je de 55 gepasseerd zijt ? Vergeet het !

En al diegenen die nu zitten te mekkeren over oudere werklozen , awel sé : ik gun hen allemaal van harte dat ze het ook eens ooit mogen meemaken !
Volgens sommigen ben je dan wel een hangmatter
Oud 20 oktober 2011, 18:55   #353
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door frank1234 Bekijk bericht
+ wat kost jij aan dat bedrijf. Waarschijnlijk veel meer dan een jongere werknemer. + Het kost ook tijd en geld om je in te werken en als je dan een paar jaar later toch op pensioen gaat is de rekening zeer snel gemaakt
Gelukkig hoeven jongeren geen inwerktijd.
Of ze blijven eens ze werkervaring opgedaan hebben is ook maar de vraag.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2011, 19:02   #354
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door frank1234 Bekijk bericht
misschien moeten we in belgie eens e verloningen onder handen nemen.
loon naar werken, niet naar ouderdom/diploma's
Goed idee.
Maar dat is al lang door de vakbonden onmogelijk gemaakt.
Oud 20 oktober 2011, 19:08   #355
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Eigenlijk zou ik mijn naam moeten veranderen de leidraad van de opvoeding die ikzelf mocht genieten van mijn ouders en omgeving, en die ik zonder nadenken heb overgenomen om mijn eigen addergebroed op te voeden:

verantwoordelijkheidszak.

Werk (school) en familie gaan absoluut voor op je plezier. En zelfs in je plezier, neem je je verantwoordelijkheid op. (vb. doe je een ploegsport, dan engageer je je voor een seizoen; niet zagen dat het bijna examens zijn, maar de examens beginnen voorbereiden vanaf de eerste schooldag ...) .. bla bla ...
Verantwoordelijksheidszak. Een mooi woord. Kun je zelfs niet als verwijt nemen
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2011, 19:08   #356
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hét probleem met de ouderen (= 55 +) is dat ze in de meeste gevallen echt overbodig zijn . Uiteraard hebben die een massa ervaring en mensenkennis en beschikken die over "truken" die in geen enkele cursus besproken worden . Maar dat hebben de 40-ers óók , en die kosten al een pak minder !
Ook de 40-ers kunnen de jongere mensen opleiden . En nog eens : het is logischer dat jongere mensen werk vinden . Ik heb daar geen probleem mee .
Mijn loon was precies evengroot als dan van een jongere.
Lonen werden berekend volgens de functie, niet volgens ouderdom.
Oud 20 oktober 2011, 19:22   #357
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Staan er niet genoeg jongeren aan de dop ?
Oud 20 oktober 2011, 20:01   #358
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Bij de overheid, en nog wel ne boel andere bedrijven, worden de lonen wel berekend volgens de ouderdom (eigenlijk volgens de ancienniteit, maar dat is bijna hetzelfde). Waar ik werkte was er trouwens een spanning van 60% (ttz na 30 jaar ancienniteit was het loon 160% van iemand zonder ancienniteit).
Neem daarbij dat de evolutie tegenwoordig zo snel gaat dat ze de ondervinding voorbij holt, dat assimilatie, innovatie, uithoudingsvermogen... afnemen met de ouderdom, en ge weet direct waarom werkgevers niet staan te springen om ouderen aan te nemen.
Een stijgende looncurve tot een 30�*40 jaar, om daarna terug te dalen, is veel realistischer. Misschien niet zo sociaal, maar dat is dan weer iets anders.
Oud 20 oktober 2011, 21:01   #359
Sywen
Minister-President

Sywen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Staan er niet genoeg jongeren aan de dop ?
inderdaad

dit toont weeral aan hoe idioot die peiling wel is, ze maken geen onderscheid tussen jongeren, ouderen, laaggeschoolden, hooggescholden, allochtonen, autotochten, etc

de werkelijk is veel meer genuanceerder dan dit peilingsje ons wil wijsmaken

"Flandern muss unabhängig werden" -- Adolf Hitler

Laatst gewijzigd door Sywen : 20 oktober 2011 om 21:01.
Sywen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2011, 21:03   #360
Sywen
Minister-President

Sywen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Anciënniteit word soms overgedragen

"Flandern muss unabhängig werden" -- Adolf Hitler
Sywen is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:30.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be