Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 26 oktober 2011, 02:14   #341
subocaj
Perm. Vertegenwoordiger VN

subocaj's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stingray Bekijk bericht
Ik heb het gevoel dat dingen hier steeds herhaald worden. Papegaaien moet je in de zoo gaan zoeken.
Iemand die criminele feiten pleegt hoort in een gevangenis. En de leeftijd mag voor mij als "linkie winkie" gerust gebracht worden naar 16 jaar. Met de verplichting dat deze jonge criminelen een volledige beroepsopleiding volgen en afmaken, binnen de gevangenis. Maar als je zelfs geen behoorlijke en genoeg gevangenissen hebt en rechters die niet willen of kunnen inzien, welke gevolgen hun niet veroordelingen of veroordelingen hebben voor daders en slachtoffers, zal dit wel een utopie blijven. Trouwens, hij kon best een zonnetje in huis zijn, maar zijn vader had zich na de tweede keer toch al kunnen voorstellen dat hij dat buitenshuis zeker niet was. Of worden ouders niet meer op de hoogte gebracht van de feiten, gepleegd door hun minderjarige kinderen? Ieder dode is er een teveel, maar ik ben wel zeker, dat ik hetzelfde zou gedaan hebben als die oude man.
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2011, 06:48   #342
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Ik had twee inbraken in de woning (waarvan één terwijl we thuis waren) en ik voel me 100% gerust en veilig.
En dan? Wilt dat nu zeggen dat al die andere slachtoffers evenveel geluk hebben?
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2011, 06:54   #343
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik had twee inbraken in de woning (waarvan één terwijl we thuis waren) en ik voel me 100% gerust en veilig.

2 inbraken + 100%veilig gevoel = supertrollen

Bovendien weet jij perfect hoeveel dubbelpaspoorters er zijn als multiculkenner, je bent dus gewoon aan het trollen en provoceren uit gebrek aan redelijke argumenten

Laatst gewijzigd door Eigenzinnig : 26 oktober 2011 om 06:59.
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2011, 06:59   #344
Fred uit Gent
Staatssecretaris

Fred uit Gent's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den dinges Bekijk bericht
Ik zie graag honden. Dat ze hun " vital space " verdedigen, waar ik toevallig ook woon, is lekker meegepakt.
Nog beter: een pikzwarte, zoals de mijne. Daar zijn ze doodsbang van. Ik heb altijd het voetpad voor mij alleen.

Fred.
Fred uit Gent is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2011, 07:07   #345
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Een psychiater zal U met plezier analyseren.

De 2 keren ik ooit met inbraak ben geconfronteerd was ik van mijn melk, en niet zo'n beetje ook.

De eerste keer, toen ik nog thuis woonde. Weken heb ik de deur van mijn slaapkamer gebarricadeerd op typische, maar onervaren Maddoxiaanse wijze.
En het ironische is, de inbrekers hadden wel de achterdeur geforceerd, maar liepen dood op een op slot zijnde binnendeur. Onze kat kon deuren openen, maar mocht 's nachts niet in de woonkamer. Vandaar dat de binnendeur tussen de garage/berging en de keuken op slot was. Het enige gestolen voorwerp, een motorhelm.

De 2de keer was een situatie van een deurwaarder die een vergissing kwam bestendigen. Blijft niet grappig, zo'n uitgeboord voordeurslot.

Het is een feit, een inbraak geeft me een ferm onveilig gevoel. Misschien omdat ik niet normaal ben. Maar ik heb de indruk dat ik eerder vrij doorsnee ben in dat opzicht.
Oud 26 oktober 2011, 07:16   #346
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht

De 2 keren ik ooit met inbraak ben geconfronteerd was ik van mijn melk, en niet zo'n beetje ook.

De eerste keer, toen ik nog thuis woonde. Weken heb ik de deur van mijn slaapkamer gebarricadeerd op typische, maar onervaren Maddoxiaanse wijze.
En het ironische is, de inbrekers hadden wel de achterdeur geforceerd, maar liepen dood op een op slot zijnde binnendeur. Onze kat kon deuren openen, maar mocht 's nachts niet in de woonkamer. Vandaar dat de binnendeur tussen de garage/berging en de keuken op slot was. Het enige gestolen voorwerp, een motorhelm.

De 2de keer was een situatie van een deurwaarder die een vergissing kwam bestendigen. Blijft niet grappig, zo'n uitgeboord voordeurslot.

Het is een feit, een inbraak geeft me een ferm onveilig gevoel. Misschien omdat ik niet normaal ben. Maar ik heb de indruk dat ik eerder vrij doorsnee ben in dat opzicht.
Jamaar, Filossof was niet onder de indruk, en dat is het enige wat telt.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2011, 07:24   #347
hurricane
Europees Commissaris

hurricane's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Wees gerust, Maddox. Je bent perfect normaal. Heb, een paar jaar geleden, ook een inbraak mogen meemaken. Het gevoel dat er iemand zomaar in ons huis zat, geeft me nog steeds een vies,wrang gevoel.
In onze caravan heeft ook ooit iemand ingebroken. De volgende die gaat proberen zal verschieten.
Vrijwel onzichtbaar alarm-installatie (eigen fabricaat) met in die kleine ruimte een lucht - claxon van een vrachtwagen.
140 echte decibels herrie in die kleine ruimte. Ik zou dat gezicht wel eens willen zien
hurricane is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2011, 07:36   #348
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Dank U Distel en Hurricane.

Hurricane, ik heb aan zo'n systeem gedacht, maar helaas, onze 4 potige huisgenoten zouden daar te hard onder lijden.

De huidige beveiliging is veel simpeler.
Rolluiken aan de ramen.
Een tuin niet bereikbaar zonder veel moeite te moeten doen om over andere mensen hun eigendommen te klimmen/kruipen.
Waardevolle spullen... Alleen sentimentele waarde of te zwaar/moeilijk om zo mee te pakken in een snelle en stille inbraak. Gut ja, de juwelen van mijn vrouwke. "verstopt waar ieder ze zien kan", zou ik durven zeggen.

Volgende stap, de voordeur hier voorzien van een niet conventioneel slot
Oud 26 oktober 2011, 07:41   #349
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:

Je bent niks gewoon, installeer u in een multiculwijk in onze 'gezellige' hoofdstad en deze zaken worden herleidt tot hun juiste proporties..dagdagelijkse fait divers...
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2011, 07:41   #350
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dank U Distel en Hurricane.

Hurricane, ik heb aan zo'n systeem gedacht, maar helaas, onze 4 potige huisgenoten zouden daar te hard onder lijden.

De huidige beveiliging is veel simpeler.
Rolluiken aan de ramen.
Een tuin niet bereikbaar zonder veel moeite te moeten doen om over andere mensen hun eigendommen te klimmen/kruipen.
Waardevolle spullen... Alleen sentimentele waarde of te zwaar/moeilijk om zo mee te pakken in een snelle en stille inbraak. Gut ja, de juwelen van mijn vrouwke. "verstopt waar ieder ze zien kan", zou ik durven zeggen.

Volgende stap, de voordeur hier voorzien van een niet conventioneel slot
Ne stok onder de klink steken dat ze die niet naar beneden kunnen drukken

Een ijzeren staaf in de rail van uw schuifraam

gaten boren door het handvat van de pomp van uw raam en daar een vijs in steken zodat ze ze niet omhoog kunnen duwen...
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2011, 08:04   #351
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Ne stok onder de klink steken dat ze die niet naar beneden kunnen drukken
1 Probleem. Dat kunt ge alleen doen als iedereen die binnen mag thuis is.

Citaat:
Een ijzeren staaf in de rail van uw schuifraam
Houten 2*4 werkt ook. Maar een gebrek aan schuifraam...
Citaat:
gaten boren door het handvat van de pomp van uw raam en daar een vijs in steken zodat ze ze niet omhoog kunnen duwen...
Toegankelijke ramen zijn voorzien van een beveiligd luik. Wilt een inbreker die forceren, dan gaat ie met zwaar materiaal mogen aanrukken. Dan kan ie beter een breekhamer pakken, en bij de buren inbreken om dan de tussenmuur open te breken.

Dan stel ik me de vraag, welk lui stuk straatschoelie wil die moeite doen om een berg boeken, , een hoop Ikea meubels en voor een kapitaal aan moeilijk versleepbaar zware machines te stelen?

Het ergste een inbreker kan doen is al die moeite voor de autosleutels. Een omnium verzekerderd model 2009 Opel Meriva.
Want voor de Bubbly heeft die of een slijptol nodig, of een hydraulische betonschaar, want die ligt vast aan een zwaar kettingslot getrokken door een RVS beugel, chemisch verankerd in de voorgevel. Ik weet dat het minder moeite is om het frame van die motor 2 keer door te slijpen, dan de vastlegmaterialen.
Oud 26 oktober 2011, 08:10   #352
Vito
Europees Commissaris

Vito's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
Marokko moet toch zijn eigen volk terugnemen?
Moeten? Van wie? Wie kan hen dwingen?

Er is daarover een verslag afgesloten tussen Marokko en België: als men de Marokkaanse nationaliteit heeft kan men terug gestuurd worden. Dat kan al sinds 1997 mét toestemming van de gevangenen (maar die willen uiteraard meestal niet, en verbaast je dat gezien de toestanden in die cellen?) tot in 2007 een verdrag is afgesloten dat dit zonder toestemming kan. Dit is wel pas geratificeerd dit jaar en sluit mensen met de dubbele nationaliteit uit en ook zij die met een Belgische getrouwd zijn. Door deze criteria komen van de 1100 gevangenen slechts 200 in aanmerking, die dan nog gezondheidsredenen aanhalen om niet te moeten gaan.

Maar Marokko is ook niet happig om deze criminelen terug te nemen. Elke gevangene kost geld en geld heeft Marokko niet. Dus wie zal ze dwingen?
Vito is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2011, 09:17   #353
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vito Bekijk bericht
Moeten? Van wie? Wie kan hen dwingen?

Er is daarover een verslag afgesloten tussen Marokko en België: als men de Marokkaanse nationaliteit heeft kan men terug gestuurd worden. Dat kan al sinds 1997 mét toestemming van de gevangenen (maar die willen uiteraard meestal niet, en verbaast je dat gezien de toestanden in die cellen?) tot in 2007 een verdrag is afgesloten dat dit zonder toestemming kan. Dit is wel pas geratificeerd dit jaar en sluit mensen met de dubbele nationaliteit uit en ook zij die met een Belgische getrouwd zijn. Door deze criteria komen van de 1100 gevangenen slechts 200 in aanmerking, die dan nog gezondheidsredenen aanhalen om niet te moeten gaan.

Maar Marokko is ook niet happig om deze criminelen terug te nemen. Elke gevangene kost geld en geld heeft Marokko niet. Dus wie zal ze dwingen?
De Winter zal nog eens een liedje maken over moskees, ze zullen wel overtuigd geraken....
Oud 26 oktober 2011, 09:24   #354
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vito Bekijk bericht
Even algemeen internationaal, de Zandbakistaanse criminelen buiten beschouwing gelaten:

nu was ik er toch van overtuigd dat het hebben van de nationaliteit van land X een zekerheid gaf dat men steeds naar land X kon terugkeren? Waarom anders zo'n nationaliteit.

nu voor de zandbakistaanse landen kan het natuurlijk anders liggen, daar haalde ik al een stukje van Bernaditte De Wit voor aan.
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2011, 11:09   #355
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Dat is een sterk staaltje.

Als uw vrouw dan glas hoort breken, zeg je dan, "dat is ok, dat zijn die inbrekers maar?"
Niets gehoord: een gezonde nachtrust.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2011, 11:13   #356
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den dinges Bekijk bericht
Een ouwe van 86 moet zo een gewapende gast van zeventien " in bedwang houden " ? Hoe moet die zoiets doen ? Die denkt misschien dat die ouwe een gepensioneerde X-Man is of zo ? Een superheld met bovenmenselijke krachten ?
De meeste mensen van 86 zijn al content als ze zelf hun eten kunnen klaarmaken, hun toilet doen, en eens een wandelingetje rond de huizenblok kunnen doen zonder uitgeput te zijn...Een robbertje vechten met opgefokte jong-volwassenen en ze dan ook nog in een knoop leggen op afwachting van de heren politieagenten is wel een beetje veel gevraagd vind ik...
Ik ben eens benieuwd of die kranige ouderling schadevergoeding gaat eisen, schadevergoeding waar hij recht op heeft.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2011, 11:13   #357
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Niets gehoord: een gezonde nachtrust.
Je voelt je als vrouw wel écht veilig met zo'n wakende echtgenoot naast je in bed.
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2011, 11:15   #358
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je voelt je als vrouw wel écht veilig met zo'n wakende echtgenoot naast je in bed.
Filo tegen zijn vrouw: '' Schat, ga beneden eens kijken, ik denk dat er inbrekers zijn''.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2011, 11:18   #359
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
2 inbraken + 100%veilig gevoel = supertrollen

Bovendien weet jij perfect hoeveel dubbelpaspoorters er zijn als multiculkenner, je bent dus gewoon aan het trollen en provoceren uit gebrek aan redelijke argumenten
http://nl.wikipedia.org/wiki/Argumentum_ad_hominem
Oud 26 oktober 2011, 11:19   #360
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Argumentum_ad_hominem
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:52.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be