Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 20 november 2011, 12:10   #341
Groentje-18
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Rechtzetting:

- mn. een LDH waarde van +700 (terwijl de bovengrens 400 is) -> wijst erop dat er weefsel OF RBC'en worden afgebroken in mijn bloed.
Consistent met de bevinding van verhoogd biliburine, macrocytose en het feit dat mijn bloed gehemolyseerd is???
--> Iemand enig idee van de foutenmarge die op dat LDH kan zijn door gehemolyseerd bloed?

(Die LDH waarde heb ik in mijn vorige post verward met cholesterol. )

Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 20 november 2011 om 12:11.
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2011, 12:13   #342
Dronkoers
Secretaris-Generaal VN

Dronkoers's schermafbeelding

Standaard

Ik versta er geen letter van
Dronkoers is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2011, 12:35   #343
Dronkoers
Secretaris-Generaal VN

Dronkoers's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Leonidas Bekijk bericht
Groentje in arm geprikt.

Rood vocht niet goed

Groentje niet goed
Dronkoers is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2011, 12:47   #344
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
Rechtzetting:

- mn. een LDH waarde van +700 (terwijl de bovengrens 400 is) -> wijst erop dat er weefsel OF RBC'en worden afgebroken in mijn bloed.
Consistent met de bevinding van verhoogd biliburine, macrocytose en het feit dat mijn bloed gehemolyseerd is???
--> Iemand enig idee van de foutenmarge die op dat LDH kan zijn door gehemolyseerd bloed?

(Die LDH waarde heb ik in mijn vorige post verward met cholesterol. )
Niet doodvallen aub,
maar teveel schudden met het bloed na afname kan - althans bij dieren - in vitro hemolyse veroorzaken, en als dat gebeurt zult ge vast een te hoge LDH hebben.

Citaat:
Maar hij bleef verder de buisjes met mijn bloed bestuderen, draaien en keren alsof hij god weet wat aan mijn bloed zag.

Laatst gewijzigd door Nynorsk : 20 november 2011 om 12:48.
Nynorsk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2011, 15:10   #345
Groentje-18

Standaard

Leonidas, (njammie ) dank voor de verduidelijking.

Nynorsk: Ja maar hij keek echt stomverbaasd ...
Het was geen oude verpleegkundige, maar toevallig zei hij zijn leeftijd (door een collega die er iets ervoren ook was). Ik zal niet de eerste zijn bij wie hij bloed trok en het zal ook niet één van de enige buisjes zijn die hij ooit gezien heeft.

Maarja ... misschien allemaal toeval.
Oud 20 november 2011, 15:18   #346
Knipp
Banneling

Knipp's schermafbeelding

Standaard

Tegenover al die hi-tech onderzoeken ga ik toch nog een keer n dosis primitieve knippiaanse logica plaatsen :

Ik kan best begrijpen dat je arm optillen pijn veroorzaakt : dat is gewoon een signaal van je lichaam om je te vertellen : jij wil die arm omhoog maar 'k heb daar eigenlijk de spieren niet meer voor.

Langs dezelfde lijn kan je verklaren dat je 's avonds meer last hebt dan 's morgens, vooral na n drukke dag, dat zijn je ademhalingsspieren die je vertellen : we hebben nu een dag lang ons best gedaan, maar nu zijn we op.

'k Vind dat je twee dingen moet doen : 1. een dieetplan opstellen gericht op spieropbouw 2. laat je door je huisarts nr een kinesist verwijzen, die kan zeker helpen om te bepalen welke spieren er het slechtst aan toe zijn en wat haalbaar is als oefening

'k Heb ook een licht vermoeden dat je allergisch reageert op melkproducten.
Ook bespreken met je diëtist. En eventueel laten testen.
Knipp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2011, 15:21   #347
Knipp
Banneling

Knipp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Leonidas, (njammie )
Of allergisch aan chocolade ?
Knipp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2011, 15:40   #348
Groentje-18

Standaard

Nu moet ik wel één ding zeggen ...

- In Spanje was ik gezond
- In Spanje was geen chocolade

- Op kot alleen is dat anders
- op kot alleen is 't begonnen?

Ma goed, zo kunnen we tussen alles verbanden zoeken.

Met de nieuwe bloeduitslagen kan ik denk ik gericht dingen op het spoor komen en gericht dingen vragen, zodat er alweer heel veel dingen kunnen worden uitgesloten.

Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 20 november 2011 om 15:41.
Oud 20 november 2011, 15:50   #349
Groentje-18

Standaard

Dank je wederom voor de mooie analyse Knipp.

- Ik reageer soms inderdaad hevig op melkproducten die echte melk bevatten. Rauwe melk leidt bij mij bv tot kokhalzen. Kaas, daar ben ik dan weer een zeer grote en hevige fan van.

Mijn eigen theorieën, ook met dank aan jouw vele tips, op dit moment (waarop, hou je vast, de pijn eigenlijk niét meer langs mijn thorax zit -> daag en bedankt pleuritis theorie ) maar vooral aan de achterkant van mijn nek, daar duwt iets richting thorax en hoofd...
Het verplaatsen van de pijn gebeurt dus niet enkel via het feit dat ik dagelijks bewegingen maak, maar ook via de "pijnzones" die het zijn (waarvan we hebben: thorax, hals/nek en hoofd, met binnen die plaatsen zelfs nog een mogelijk onderscheid tussen: beneden en boven en achter en voor , afhankelijk van waar de pijn die dagen (meestal blijft het enkele dagen ter plekke) zit, is die zone dus heel gevoelig voor iedere beweging.)

--> De pijn maakt dus een soort cirkelbeweging en passeert alles en maakt die plaatsen hypergevoelig voor al de rest.

-> Kan absoluut spier-, pees-, kraakbeen gerelateerd zijn.
Door de keel- en slikproblemen heb ik minder gegeten, mogelijk was er geen vetabsorptie meer (drijvende stoelgang ), ik ben afgevallen, veel spieren verloren, -> hypercalcium -> zelfs skeletmassa verloren dus -> er zal meer spanning op iedere pees, spier, vezel, ... van mijn lichaam staan ...

2) Dehydratatie -> massa's zweet verloren laatste dagen, niet veel gedronken in verhouding wegens slik en keelklachten
-> was mijn bloed zo stroperig en dik en was dat wat hij zag? Dehydratatie geeft ook een heleboel andere klachten. (Die ik overigens niet allemaal heb.)

3) Kunnen deze twee alles verklaren?
Maar wat dan met:
- de overige verstoringen in het bloed
- de luchtweg/longproblemen (blafhoest, keelpijn)
- immuunsysteem dat daartegen weigert op te treden
- hematologische stoornissen
- hormonale stoornissen
- huiduitslag (die binnen alles kan kaderen)

Ik ben +5 kg vermagerd in -3 mnd, de stoffen die ik had opgeslaan rond Genk-Zuid heb ik dus massaal vanuit mijn vet in mijn bloed laten circuleren.
Wat geeft dat?

Een extreme conversiestoornis is niet uit te sluiten. Doch ik erken mogelijke psychosociale problemen.
Hypochondrie, maar ik ben geen goede hypochonder.

Ik vermoed dat het osteopaatbezoek zeer veel zal duidelijk maken.

De spierspanning is er, als dat al verlicht kan worden kan dat misschien al veel doen voor die rondcirculerende pijn en dat is eigenlijk het meest storende.
Dat mijn bloedbeeld verder wat afwijkt, kan me dan verder weinig schelen eigenlijk en kan ik dan nog op mijn gemakske met de huisarts bespreken of het de moeite is om verder naar te zoeken (zal dan eerder in de hematologische/immunologische richting gaan).

Dat de keelpijn, blafhoest en stemproblemen overgaan zou ook heel mooi meegenomen zijn natuurlijk. Maar aan mijn immuumsysteem te zien (reactie witte bloedcellen = op papier zero) kan dat nog efkes duren precies.

Slijmverdunner vandaag genomen trouwens die ophoesten slijm zou moeten vermakkelijken zodat ik geen zeven uur hoest voor ... soit. Nog geen effect.

Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 20 november 2011 om 15:54.
Oud 20 november 2011, 16:51   #350
Groentje-18

Standaard

OMG

In Spanje nooit ziek geweest behalve één dag: toen we naar bestemming x gingen. Daarvoor hadden we net een boottrip gemaakt en mijn vriendje weet het daar aan. Maar ik ben niét misselijk van die boot afgestapt.
Erna zijn we gaan zitten op een terrasje. Toen ik naar buiten ging bleek vriendje met voorbedachte rade voor mij een énorm (ontroerend prachtige ) stuk chocoladetaart besteld te hebben...

En moest even later een kokhalzende misselijk Groentje achter zich aanslepen en naar huis brengen ipv het romantisch diner te beleven waarop hij had gehoopt.

Gelijkaardig voorval is vlak voor Spanje gebeurd. Laatste feestje hier. After work. Strontziek alles moeten betalen. Zo misselijk dat naar huis fietsen me niet meer lukte en ik ben moeten afstappen en ... gaan liggen op de openbare weg, het hoofd boven een rioolafvoer ... (in Leuven op straat kotsen is verboden ). Gelukkig niemand gezien.
Ze deelden brownies uit ...

Nu net met zero chocolade getest en ja hoor ... iig al het zuur en geluiden te horen.

Maar het kan ook gewoon toeval of te veel eten van voedsel zijn misschien.

Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 20 november 2011 om 16:53.
Oud 20 november 2011, 17:03   #351
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
OMG

In Spanje nooit ziek geweest behalve één dag: toen we naar bestemming x gingen. Daarvoor hadden we net een boottrip gemaakt en mijn vriendje weet het daar aan. Maar ik ben niét misselijk van die boot afgestapt.
Erna zijn we gaan zitten op een terrasje. Toen ik naar buiten ging bleek vriendje met voorbedachte rade voor mij een énorm (ontroerend prachtige ) stuk chocoladetaart besteld te hebben...

En moest even later een kokhalzende misselijk Groentje achter zich aanslepen en naar huis brengen ipv het romantisch diner te beleven waarop hij had gehoopt.

Gelijkaardig voorval is vlak voor Spanje gebeurd. Laatste feestje hier. After work. Strontziek alles moeten betalen. Zo misselijk dat naar huis fietsen me niet meer lukte en ik ben moeten afstappen en ... gaan liggen op de openbare weg, het hoofd boven een rioolafvoer ... (in Leuven op straat kotsen is verboden ). Gelukkig niemand gezien.

Nu net met zero chocolade getest en ja hoor ... iig al het zuur en geluiden te horen.

leverfalen?

Mariadistel slikken
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2011, 17:03   #352
Steve_M

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
OMG

Candida.

Andere symptomen:

Candida kan de meest uiteenlopende klachten veroorzaken zoals:

chronisch vermoeid zijn
winderigheid
darmklachten
extreem koude handen en voeten
anale jeuk
afscheidingen uit de geslachtsorganen
oogklachten
haaruitval
frequente blaasontstekingen
buikklachten
allergieën
libidoverlies
menstruatieklachten
huidklachten
overmatig transpireren
gewrichtspijnen
chronische verkouden
maagklachten
mentaal-/emotionele problemen zoals angstaanvallen, depressiviteit
geheugenstoornissen

EDIT: linkje http://www.klassiek-homeopaat.info/A...rtikel-120.htm

Laatst gewijzigd door Steve_M : 20 november 2011 om 17:05.
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2011, 17:36   #353
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
OMG

Chocolade versterkt maagzuurproblemen, dus als je die al had, zullen ze wellicht niet bepaald verbeteren na het eten van chocolade...
In ieder geval, (tijdelijk) stoppen met chocolade eten kan een goed idee zijn lijkt me.

Laatst gewijzigd door Nynorsk : 20 november 2011 om 17:36.
Nynorsk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2011, 17:45   #354
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Candida.

Andere symptomen:

chronisch vermoeid zijn
winderigheid
darmklachten
anale jeuk
oogklachten
haaruitval
buikklachten
allergieën
libidoverlies
menstruatieklachten
huidklachten
overmatig transpireren
gewrichtspijnen
chronische verkouden
maagklachten
geheugenstoornissen

Schimmel.

Gifkuur nemen en ge zijt er vanaf !
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2011, 17:47   #355
Steve_M

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Schimmel.

Gifkuur nemen en ge zijt er vanaf !
Mij moet je niet overtuigen. Dat de link verwijst naar een homeopathie-website is een ongelukkig toeval.
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2011, 17:55   #356
From_Vlaanderen
Secretaris-Generaal VN

From_Vlaanderen's schermafbeelding

Standaard

Achja dan eet je speculaas ipv chocolade.
Oud 20 november 2011, 19:41   #357
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Leonidas Bekijk bericht
Schimmelverband met chocolade?
Schimmels leven van suiker.

Chocolade is pure suiker voor schimmels: voedsel !
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2011, 19:46   #358
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

snie eerlijk hoor. ik heb meer dan een maand geleden al gezegd da't mss ne schimmel is
Oud 20 november 2011, 19:49   #359
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
leverfalen?

Mariadistel slikken
Heb ik ooit nog geslikt omwille van vermoedde leverproblemen (door een alternatieve geneesheer waar mijn moeder me vroeger mee naartoe sleurde).
Zou kunnen dus.
De alternatieve geneesheer waar ik recent naartoe ben geweest en zijn heu ... alternatieve bloeduitslagen suggereerden ook een leverproblematiek (lever laat te veel gifstoffen door die in uw lichaam terecht komen, met de darmen overigens hetzelfde).

Het zou dus kunnen. Of ze dat in gewone bloedtesten zien weet ik niet?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Candida.

Andere symptomen:

chronisch vermoeid zijn
winderigheid
darmklachten
anale jeuk
oogklachten
haaruitval
buikklachten
allergieën
libidoverlies
menstruatieklachten
huidklachten
overmatig transpireren
gewrichtspijnen
chronische verkouden
maagklachten
geheugenstoornissen

Een deel van die klachten herken ik zeker wel, als een deel ook weer vaag.

Candida is voor mij geen onbekende. Vroeger na recurrente blaas-, urineweg-, nierontstekingen (even koude ervaren en prijs ) en evenveel antibiotica-kuren had ik er ook last van. Dat beestje was toen niet weg te branden. Heeft jaren geduurd ...
Zelfs een speciaal dieet voor gevolgd indertijd. Allerlei middeltjes waarvan eerst gewone en uiteindelijk ook alternatieve.
Uiteindelijk heeft iets geholpen, maar ik weet niet wat. En het is weggegaan.

Ook wel altijd énorme hoeveelheden suiker geconsumeerd ikke.

Ma in principe heb ik na de laatste antibioticakuur twee diflucans genomen, om te voorkomen dat dezelfde grap opnieuw opdook.

De artsen dachten dit nu trouwens ook (ze hebben in mijn keel gekeken met heel wat manoevres om te zien of die keelpijn niet door een schimmel komt, want eigenlijk is niet goed geweten hoe die komt gezien ik geen virus heb. Of dat wil zeggen: mijn immuumsysteem reageert toch niet alsof er iets vreemds in mijn lijf zit wat moet worden weggewerkt.
Die keelpijn voel ik ook zeer lokaal.
Als ik hierdoor hoest, voel ik dan ook weer zeer lokaal pijn.

Misschien toch zweren in keel en lupus?
Maar ze zagen sowieso ook wel wat roodheid dus.
Oud 20 november 2011, 19:57   #360
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Heb ik ooit nog geslikt omwille van vermoedde leverproblemen (door een alternatieve geneesheer waar mijn moeder me vroeger mee naartoe sleurde).
Zou kunnen dus.
De alternatieve geneesheer waar ik recent naartoe ben geweest en zijn heu ... alternatieve bloeduitslagen suggereerden ook een leverproblematiek (lever laat te veel gifstoffen door die in uw lichaam terecht komen, met de darmen overigens hetzelfde).

Het zou dus kunnen. Of ze dat in gewone bloedtesten zien weet ik niet?

Een deel van die klachten herken ik zeker wel, als een deel ook weer vaag.

Candida is voor mij geen onbekende. Vroeger na recurrente blaas-, urineweg-, nierontstekingen (even koude ervaren en prijs ) en evenveel antibiotica-kuren had ik er ook last van. Dat beestje was toen niet weg te branden. Heeft jaren geduurd ...
Zelfs een speciaal dieet voor gevolgd indertijd. Allerlei middeltjes waarvan eerst gewone en uiteindelijk ook alternatieve.
Uiteindelijk heeft iets geholpen, maar ik weet niet wat. En het is weggegaan.

Ook wel altijd énorme hoeveelheden suiker geconsumeerd ikke.

Ma in principe heb ik na de laatste antibioticakuur twee diflucans genomen, om te voorkomen dat dezelfde grap opnieuw opdook.

De artsen dachten dit nu trouwens ook (ze hebben in mijn keel gekeken met heel wat manoevres om te zien of die keelpijn niet door een schimmel komt, want eigenlijk is niet goed geweten hoe die komt gezien ik geen virus heb. Of dat wil zeggen: mijn immuumsysteem reageert toch niet alsof er iets vreemds in mijn lijf zit wat moet worden weggewerkt.
Die keelpijn voel ik ook zeer lokaal.
Als ik hierdoor hoest, voel ik dan ook weer zeer lokaal pijn.

Misschien toch zweren in keel en lupus?
Maar ze zagen sowieso ook wel wat roodheid dus.
een systemische candidiasis krijgt ge NIET over met twee diflucans.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:18.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be